Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl

Bericht door Clint »

Het enige dat ik tot dusverre heb gehoord is creditcard. Er is verder natuurlijk geen internationaal geaccepteerde standaard. Misschien dat ze iets met Paypal oid zouden kunnen doen, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren..

[edit]
All payments for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card when applying for or renewing an ESTA. ( ESTA - the Official U.S. Government Web Site ) The ESTA system currently accepts only the following credit/debit cards: MasterCard, VISA, American Express, and Discover. Your application will not be submitted for processing until all payment information is received.
http://www.cbp.gov/xp/cgov/newsroom/new ... 2010_2.xml
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Paypal zie ik ook nog niet zo snel gebeuren inderdaad.

Wordt nog een probleem dan voor de mensen die geen creditcard of debitcard met visa/mastercard.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vanaf 8 september moeten Europeanen 14 dollar betalen om hun eigen reisgegevens in te vullen op het Electronic System for Travel Authorization (ESTA). Deze overdracht van privégegevens voor het Visa Waiver Program is verplicht. De registratie om de Verenigde Staten in te komen, is dan voor twee jaar geldig waarna nieuwe invoering tegen het dan geldende tarief verplicht is.
http://webwereld.nl

De pers begrijpt het nog steeds niet. :(
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

En dat zullen ze waarschijnlijk ook nooit ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik wil mijn ESTA ook nog wel eventjes "verversen" alleen ik heb geen concrete reisplannen naar de VS. Hoe doe ik dat dan?
Gewoon maar wat verzinsels invoeren bij vluchtnummers en zo? Nee toch?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Marcel87 schreef:Paypal zie ik ook nog niet zo snel gebeuren inderdaad.

Wordt nog een probleem dan voor de mensen die geen creditcard of debitcard met visa/mastercard.
Maar die hadden volgens mij sowieso al een probleem met op vakantie gaan naar de VS, aangezien zo ongeveer alles daar met creditcard gereserveerd dient te worden......
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Iris_1982 schreef:Ik wil mijn ESTA ook nog wel eventjes "verversen" alleen ik heb geen concrete reisplannen naar de VS. Hoe doe ik dat dan?
Gewoon maar wat verzinsels invoeren bij vluchtnummers en zo? Nee toch?
Die velden kan je toch leeglaten, dat zijn geen verplichte velden dacht ik.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik vind dit:
ESTA applications may be submitted at any time prior to travel. Once approved, authorizations are generally valid for multiple entries into the U.S. for up to two years or until the applicant’s passport expires or other specific circumstances give rise to a need to reapply, whichever comes first. Under the new interim final rule, travelers with an approved ESTA will not need to pay the ESTA fees when updating an ESTA application. However, travelers with new passports and re-applying for an ESTA will need to pay the ESTA fees.
op http://www.cbp.gov/xp/cgov/newsroom/new ... 2010_2.xml. Mocht je na goedkeuring je vluchtnummers of iets dergelijks willen invoeren, dan mag je dat nog gratis doen. Dit:
All payments for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card when applying for or renewing an ESTA.
vind ik dan weer wel een beetje verwarrend, maar ik denk dat ze met 'update' bedoelen dat je bijvoorbeeld vluchtgegevens of eerste nacht aanvult of wijzigt, en met 'renew' dat je een hele nieuwe ESTA aanvraagt omdat je bv. een nieuw paspoort hebt gekregen. Iemand enig idee of dat klopt?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat is inderdaad wat bedoeld wordt. In Nederland wordt ook gezegd dat je je paspoort gaat 'vernieuwen'. Het is echter een heel nieuw document, met een nieuw documentnummer en heeft dus eigenlijk niets met de oude te maken ;)
Clint's Thoughts
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ah, helder! Ik heb voor ons ook maar meteen een nieuwe aangevraagd. We zijn allebei weer goedgekeurd, jammer alleen dat het paspoort van manlief volgend jaar november verloopt... nu 'moeten' we dus snel weer terug :lol:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wij hebben hem net ook aangevraagd, geen problemen gehad!

Pak van m'n hart :-D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>>Gewoon maar wat verzinsels invoeren bij vluchtnummers en zo? Nee toch?
>Die velden kan je toch leeglaten, dat zijn geen verplichte velden dacht ik.

Voor ESTA heeft de US overheid een goede NLtalige helppagina:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_nl.htm

Over het vluchnummer schrijft men het volgende:
Informatie over de lucht- of zeevaartmaatschappij, vluchtnummer of naam van het schip:
Voer het vluchtnummer of de naam van het schip waarmee u naar de Verenigde Staten zult reizen in, als u over uw reisinformatie beschikt. De naam van de lucht- of zeevaartmaatschappij of de naam van het schip is optioneel voor het voltooien van de aanvraag.
Verzinsels zou ik niet invoeren. Lijk me een goede reden om je reistoestemmin weigeren.

Ik zelf vul altijd alles in. Dat geeft me nmm de kleinste kans afgewezen te worden.
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Even een simpele vraag over de ESTA:

Ik heb 'm online ingevuld, en heb goedkeuring gekregen.

Nu staat er bij dat ik 'm niet uitgeprint mee hoef te nemen.

Is dat inderdaad zo en kijken ze alleen maar op een scherm (oid) of mn ESTA klopt? Dan neem ik inderdaad niks mee. Heb namelijk geen bevestiging gemaild gekregen..

Gr.
RJ
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

De ESTA krijgen ze inderdaad op hun computerscherm te zien :wink: .
Afbeelding
deliboy
Amerika-ontdekker

Bericht door deliboy »

maar uitprinten voor de zekerheid is een kleine moeite :wink:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Als je ESTA niet in beeld verschijnt heb je een probleem. Een printje zal je dan nmm niet verder helpen.
pbuyse1
Amerikakenner

Bericht door pbuyse1 »

Je krijgt NOOIT een bevesting per email, tenminste toch als je de enige officiele site gebruikt hebt.
Goedkeuring komt meestal na een paar seconden op het scherm, na de 4de en laatste stap van het proces.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wat gebeurt er als je ESTA onbekend blijkt te zijn?

Wij hebben hem ingevuld, geprint enzo maar wat als hij niet in hun scherm verschijnt? Is dat wel eens iemand overkomen?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mack schreef: Wij hebben hem ingevuld, geprint enzo maar wat als hij niet in hun scherm verschijnt? Is dat wel eens iemand overkomen?
Dan mag je het vliegtuig niet in.
Máár.. er staan op Schiphol computers voor dit soort zaken. Dan kan je een nieuwe invullen en dan is het ook goed.
Clint's Thoughts
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Vandaag in de Telegraaf:

Per 8 september moeten Nederlanders voor een Amerika-trip naast de, tot dusver gratis, formulieren een heffing van 14 dollar (ruim 10 euro) per persoon gaan betalen. Behalve vier dollar administratiekosten wordt daarvan straks ook tien dollar gespekt aan een speciaal fonds waarmee de VS een promotiecampagne voor hun land willen opzetten.
Wie echter nu al plannen heeft dit najaar of in 2011 of 2012 naar New York, Florida of een andere bestemming te vliegen, kan eenvoudig onder de heffing uitkomen. Simpelweg door de komende weken via internet het zogenaamde en nu dus nog kosteloze 'Esta'-formulier alvast in te vullen.
"Gewoon geen datum invullen. Je krijgt vervolgens toestemming om binnen twee jaar naar de Verenigde Staten te reizen, zonder dat je de heffing betaalt. Vooral voor een gezin is dat snel geld verdienen", bevestigt Valdemar Goncalves van VisumService.nl.
"Het enige waar je op moet letten, is dat je paspoort de komende tijd niet verloopt, want dan moet je alsnog een nieuw document invullen en dus toch 14 dollar betalen."
De nieuwe heffing maakt onderdeel uit van de Travel Promotion Act, waarmee president Obama extra toeristen naar zijn land wil trekken. Sinds de aanslagen van 2001 blijft het internationale toerisme achter. De ANVR en reisorganisaties zijn woedend over de heffing, die opnieuw extra rompslomp en irritatie oplevert bij een Amerika-reis.
Volgens touroperators zal dit potentiële vakantiegangers juist nog meer afschrikken, waardoor de heffing haar doel mist.
Mail Print
Fan of the U.S.A.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer