Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GoBieN-2011: Oosten, USA & Canada. Vragen over route?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

GoBieN-2011: Oosten, USA & Canada. Vragen over route?

Bericht door Stan.Gobien »

Hallo iedereen, eerste maal op dit onderdeel van het forum voor mij.
Na onze 2 reizen in het zuid en noord westen van de VS (met korte stop in NY) willen we graag de oostkant bezoeken.
En dan hadden we gedacht aan Washington DC, New York, Boston, Niagara Falls. Toen we dit bekeken zagen we Toronto dichtbij, maar dan ook Montreal en Quebec.
Ik kwam dan grofweg op deze route: Google Maps link
We hebben ongeveer 20 a 21 dagen ter beschikking. Dit is de route die we graag willen doen, maar we twijfelen aan de haalbaarheid. Heeft iemand al iets soortgelijk gedaan?

NY hebben we al bezocht, maar het was toen veel te kort. Hier willen we terug naartoe, maar 2 of 3 dagen moet dan voldoende zijn.
We houden van een reis met een goed tempo, enkele weken geleden hebben we in 21 dagen 6000km gereden. Zolang het geen race wordt.
We willen met huurwagen de volledige rondreis doen. Ik las dat de grens oversteken (met huurwagen) geen probleem is, maar ik lees niks i.v.m. verzekering, dekt de verzekering van het verhuurbedrijf ook over de grens?

Wat denken jullie van de route hebben? Is dit haalbaar? Zijn er dingen die ik zeker moet opnemen in de route?
Moet ik eventueel een ander start- en stoppunt kiezen?
Welke luchthavens zijn goed verbonden met Brussel, zowel qua rechtstreekse vluchten als qua prijs?

Normaal reizen wij af de laatste dagen van Juni, tot halverwege Juli. Echter zie ik prachtige foto's van Vermont, New Engeland in de herfst. Is het de moeite om deze periode te kiezen?

Graag een eerste indruk en reacties. Wees gerust ik kan tegen kritiek?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: USA2011 GoBieN: (NY-W.DC-Niagara-Canada-Bost.) voorberei

Bericht door Rob »

Ik las dat de grens oversteken (met huurwagen) geen probleem is, maar ik lees niks i.v.m. verzekering, dekt de verzekering van het verhuurbedrijf ook over de grens?
Zeker bij de grotere bekemde verhuurders geen enkel probleem
Welke luchthavens zijn goed verbonden met Brussel, zowel qua rechtstreekse vluchten als qua prijs?
Washington, JFK, Newark
Normaal reizen wij af de laatste dagen van Juni, tot halverwege Juli. Echter zie ik prachtige foto's van Vermont, New Engeland in de herfst. Is het de moeite om deze periode te kiezen?
Wij vonden het najaar een prachtige periode om daar rond te rijden.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

GoBieN schreef:Normaal reizen wij af de laatste dagen van Juni, tot halverwege Juli. Echter zie ik prachtige foto's van Vermont, New Engeland in de herfst. Is het de moeite om deze periode te kiezen?
Vraag me dat in oktober nog een keer, als we terug zijn ;-)

Ik zou willen zeggen: let op dat je niet teveel hooi op je vork neemt. Het is natuurlijk persoonlijk, maar wij willen altijd voorkomen dat we alleen maar rijden en overal voorbij vliegen. Met een rondreis Washington - Niagara - Montreal heb je toch een heel groot gebied, met heel veel verschillende attracties. Wij houden het bij een kleiner gebied voor onze reis.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Na 2 reizen, waarvan de eerste door een touroperator aan een moordend tempo en de 2de ideaal tempo zelf geregeld, beseffen we dat we niet de personen zijn die gewoon ergens een dag niks doen, dat is voor ons een verloren dag die zelfs gaat vervelen. Maar ik heb natuurlijk geen ervaring met het oosten en en het rijden daar.

Ik ga nu eens de temperaturen en de zonsondergang opzoeken voor die periode. Kan iemand zeggen vanaf welke periode je de mooie herfstkleuren ziet?

bedankt om mijn vele vragen te antwoorden.

iemand ook een idee hoeveel dagen je nodig hebt voor de kleinere steden zoals: Boston, Toronto, Montreal, Quebec city?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Re: GoBieN-2011: Oosten, USA & Canada. Vragen over route?

Volgens Google Maps is deze route korter. De route lijkt mij ook beter om in het begin nog in NY en Washington DC te zijn i.v.m. kortende dagen en dalende temperaturen.

Wat denken jullie ?

Ik heb Ottawa erbij geplaatst, maar weet niet als het wel de moeite van de (kleine) omweg en opoffering van 1 nacht is?
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Wij hadden hetzelfde rondje gepland in 2007, maar dan met een camper in 20 dagen.
Door tijdgebrek hebben wij Quebec en Toronto ter plaatse laten vallen. Nu moet ik wel zeggen dat je met een camper toch wat minder snel bent dan met een auto.
In elk geval veel plezier, wij vonden het een mooi afwisselend rondje.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij doen ongeveer jouw rondje, maar dan zonder de Canadese steden. In eerste instantie wilden wij die ook doen, maar het leek ons te gehaast en te veel steden, te weinig natuur. Dus wij snijden Canada af via de White Mountains en de Adirondacks (=natuur). Wij zijn nu net begonnen en ik zit nu in Mystic CT. Als je het leuk vindt, kun je onze avonturen volgen op de weblog hieronder.

P.S. wij doen de trip overigens met een camper, als je met een auto gaat, kun je wellicht wat meer kilometers maken.
P.P.S. wij hebben via de senator van Vermont een tour door The White House geregeld, dus als je die op tijd aanvraagt (1/2 jaar van te voren) lukt dat misschien ook!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Zal ik zeker doen! bedankt.

Wij houden ook van natuur, maar dan meer van fenomenale natuur. Zoals de parken in het zuidwesten.
Ik ben dus niet van plan om heel veel natuur in te plannen.

Ik had wel qua natuur aan het volgende gedacht:
- Niagara Falls natuurlijk (met misschien 2 overnachtingen)
- Acadia NP
- Adirondacks (dit is toch met de kleurige bomen in vermont he?)
- Shenandoah NP (eventueel)
Ik moet nog kijken hoe ik qua tijdsindeling deze natuur parken er tussen kan krijgen.

Ik ben nog op zoek naar iemand die mij kan vertellen wanneer de bomen in New England die mooie kleuren beginnen te krijgen. Weet iemand dat?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Adirondacks is New York Stan je bent in de war met White Mountians denk ik, biede hebben trouwens prachtige herfstkleuren.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Klopt, wat in de war.
Maar ik vond daarnet dit forum met veel info over "foilage in vermont": http://www.scenesofvermont.com/phpbb2/viewforum.php?f=1
Volgens wat ik daar lees is de best tijd voor de herfstkleuren aldaar vanaf laatste weekend september tot halverwege oktober.
Daarop gebaseerd zou ik dus de vakantie zo plannen om de laatste dagen van september rond Vermont en Main te zijn.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kan wel kloppen wij gingen in 2008 http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html op 25 september weg vanaf Brussel en hadden prachtige kleuren.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Heeft er nog iemand kritiek of commentaar op de laatste opzet van de route? Het is nog maar een schets, dus de rijrichting of start/stop punten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer