Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

leeftijd autorijden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Cyber-Alien schreef:Dat hypoctriete bedoel ik met heel veel dingen, dat kinderen van 16 al een "moordmachine" onder hun kont mogen hebben [sorry voor de uitspraak, ik las dit ergens toen ik een stuk las voor dat onderzoek, ik vond dat heel goed gevonden], maar pas op hun 21ste een biertje mogen drinken.
En weet je wat nog hypocrieter is? Dat die Amerikaan van 21 ook nog met een wapen op zak rond mag lopen, maar als die dan naar Nederland wil komen, dan beginnen ze daar aan de grens toch ineens moeilijk over te doen, die hypocriete Nederlanders! Je loopt al jaren met het wapen op zak, hebt er nog nooit een ongeluk mee begaan, je bent heel erg verantwoordelijk en matuur, en gaan ze nou daar aan die grens een beetje lopen zeuren zeg! :roll:

En hoe jij je in Amerika moet verplaatsen?
Als het voor die goede baan van je is, dan moet die goede baas van je maar betalen voor een taxi. Als de baas persé wil dat jij gaat, tja, dan moet 'ie ook maar instaan voor de gevolgen.
Als het voor een vakantie is, dan had je misschien beter een meer geschikte vakantieplaats kunnen uitzoeken, of een streek waarvan je wéét dat je met het openbaar vervoer kan geraken waar je wilt.

Kijk, in het leven zijn er nu eenmaal een heleboel regels, en sommigen daarvan zullen best wel hypocriet zijn, maar je kan staan roepen en tieren zoveel je wil, zolang je niet zorgt dat je een job hebt op beleidsniveau, ga je er geen sikkepit aan kunnen veranderen. Zeker niet aan een regel die eigenlijk gewoonweg heel evident is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

In Georgia waar ik gewoond heb mogen ze van 14 jaar rijden.
Ze komen met moeite aan de pedalen.
En toeristen moeten 25 zijn voor een "normale" prijsofferte voor een huurwagen.
Dus iemand die volgende week 25 wordt betaald de volle pot VANDAAG..
Te gek hé :roll:
Enne...ik denk dat wie op vakantie gaat naar Noord Amerika en een huurwagen neemt automatisch voorzichtiger is...
Ik was dat toch toen ik naar daar verhuisde :D
En verzekeringen blijven verzekeringen..waar ze een euro kunnen winnen zullen ze het doen :twisted:
Persoonlijk denk ik dat wie in Noord Amerika op verlof gaat uit zichzelf voorzichtiger gaat rijden.
Natuurlijk heb je overal oenen die de clown willen uithangen en iedereen kan dan maar meer betalen voor die enkele idioten die denken dat de baan voor hen alleen gemaakt is...
BTW..aan iedereen die in 2006 naar Noord Amerika op vakantie gaat...
Have a great vacation :lol:
Georgia on my mind.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Condor schreef:In Georgia waar ik gewoond heb mogen ze van 14 jaar rijden.
In Georgia mogen 15 jarigen een Learner's Permithalen, wat geen rijbewijs is. Pas op 16 jarige leeftijd mag dat worden omgezet in een rijbewijs, nadat de leerling aan allerlei voorwaarden heeft voldaan.
En toeristen moeten 25 zijn voor een "normale" prijsofferte voor een huurwagen.
Dus iemand die volgende week 25 wordt betaald de volle pot VANDAAG..
Te gek hé :roll:
Met "toeristen" neem ik aan, dat je op buitenlanders doelt. Amerikaanse autohuurders moeten ook 25 zijn...
Enne...ik denk dat wie op vakantie gaat naar Noord Amerika en een huurwagen neemt automatisch voorzichtiger is...
Waar baseer je dat op?
Ik was dat toch toen ik naar daar verhuisde :D
Ah, dus omdat jij voorzichtig was, zijn alle jongeren onder de 25, die auto's huren dat ook. I see. :roll:
En verzekeringen blijven verzekeringen..waar ze een euro kunnen winnen zullen ze het doen :twisted:
Persoonlijk denk ik dat wie in Noord Amerika op verlof gaat uit zichzelf voorzichtiger gaat rijden.
Natuurlijk heb je overal oenen die de clown willen uithangen en iedereen kan dan maar meer betalen voor die enkele idioten die denken dat de baan voor hen alleen gemaakt is...
BTW..aan iedereen die in 2006 naar Noord Amerika op vakantie gaat...
Have a great vacation :lol:
Echt een heel onderbouwde mening tegen het heffen van hogere tarieven voor jongeren :roll: . Ik erger me aan de onder tieners op dit forum heersende (nogal arrogante, als je het mij vraagt) mening, dat zij, puur en alleen omdat zij twee jaar later, dan de meeste Amerikaanse tieners, hun rijbewijs haalden, betere chauffeurs zouden zijn. Veel van die Amerikaanse tieners hebben ook tenminste tien uur rijles gehad van een professionele rijinstructeur, voor- of nadat ze vele uren met een ouder of andere volwassene hebben gereden.

Ik zal je nog iets verklappen, niets is hier makkelijk als buitenlander. Men kent je niet, er is geen (financiele, rijgedrag, wat dan ook) geschiedenis van je te vinden in dit land. Je moet dus in vrijwel alles meer moeite doen om het te verkrijgen, dan iemand, die hier al woont. Aan jou om te bewijzen, dat je te vertrouwen bent, je rekeningen betaalt. De bedrijven hebben zonder jou ook genoeg klanten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Beste Petra,
Ik erger me aan mensen die elk woord of zinnetje onder een vergrootglas houden.
Nee,ik ben geen tiener.
Ik ben 43 en was 38 toen ik in Atlanta woonde.
10 uur rijles???hier in Belgié moesten we 40 uur met een instructeur rijden en dan examen.
Nou ja....met duizenden op deze site is het normaal dat er meningverschillen zullen zijn.
Maar elk woord onder de loep nemen??? :dance:
Georgia on my mind.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Condor schreef:Ik erger me aan mensen die elk woord of zinnetje onder een vergrootglas houden.
Als de feiten niet kloppen dan kun je een reactie verwachten lijkt me..
Heeft volgens mij niks te maken met een vergrootglas :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Condor schreef:hier in Belgié moesten we 40 uur met een instructeur rijden en dan examen.
Condor, times are changing. Huidige situatie in België:
allereerst moet je eerst een theorie examen afleggen en geslaagd zijn, alvorens je het praktijkexamen mag afleggen. Over die theorielessen zal ik het niet verder hebben, daar leer je immers geen praktische rijvaardigheid mee.
Vooraleer je praktijkexamen aflegt, heb je drie mogelijkheden om 'te leren rijden':
1) via de autorijschool
2) via je ouders of familie, vrienden, ...
3) combinaite van 1) + 2), dus een basispakket lessen via de rijschool, aangevuld met praktijklessen van ouders of zo.

Wettelijk gezien kan je dus opteren voor 2), en dan kan je je rijbewijs behalen... na 0 (nul) uren rijles... :?
(de kans dat je dan geslaagd zal zijn is vrij klein echter).
Want wat is? Als je via systeem 2) wilt leren rijden, dan krijg je na je theorie-examen een 'model 3' mee, en daar moet je mee naar het gemeentehuis gaan. Je krijgt dan zo'n 'L', en je mag dan maximum 1 jaar 'stage' doen. Maar je mag ook al examen gaan afleggen na 9 maanden. En of je in die 9 maanden nu elke week 1 uurtje hebt gereden, of elke maand 1 uurtje... Dat kan hun geen sikkepit schelen. Echter, als je niet geslaagd bent, zal je opnieuw examen mogen komen doen (én dus betalen).

(deze info is zeer up-to-date, namelijk van eind vorige week)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je als ouder les geeft dan heb je geen beschikking over een extra rem. Lijkt mij best gevaarlijk :)

Die 'L' mag dan best groot op het dak van de auto geplaatst worden..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Petra/VS schreef: Echt een heel onderbouwde mening tegen het heffen van hogere tarieven voor jongeren :roll: . Ik erger me aan de onder tieners op dit forum heersende (nogal arrogante, als je het mij vraagt) mening, dat zij, puur en alleen omdat zij twee jaar later, dan de meeste Amerikaanse tieners, hun rijbewijs haalden, betere chauffeurs zouden zijn. Veel van die Amerikaanse tieners hebben ook tenminste tien uur rijles gehad van een professionele rijinstructeur, voor- of nadat ze vele uren met een ouder of andere volwassene hebben gereden.
:yuk: ...

*probeert het niet al te persoonlijk op te vatten...

Hoe dan ook, ik heb nergens gezegd dat ik beter zou kunnen autorijden dan de meeste Amerikaanse tieners. Trouwens, wat ik me afvraag. Hoe zit het met het verschil tussen automatische en manuele versnelling in de V.S. ?
Is dat ook gesplitst op dezelfde manier als in Nederland?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef:Als je als ouder les geeft dan heb je geen beschikking over een extra rem. Lijkt mij best gevaarlijk :)
In een automaat heb ik twee manieren om snelheid te verminderen (nog niet nodig gehad, maar wel geoefend indien dat het geval is): de handrem en de versnelling in Neutral zetten.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

saknopper schreef:
Petra/VS schreef: Echt een heel onderbouwde mening tegen het heffen van hogere tarieven voor jongeren :roll: . Ik erger me aan de onder tieners op dit forum heersende (nogal arrogante, als je het mij vraagt) mening, dat zij, puur en alleen omdat zij twee jaar later, dan de meeste Amerikaanse tieners, hun rijbewijs haalden, betere chauffeurs zouden zijn. Veel van die Amerikaanse tieners hebben ook tenminste tien uur rijles gehad van een professionele rijinstructeur, voor- of nadat ze vele uren met een ouder of andere volwassene hebben gereden.
:yuk: ...

*probeert het niet al te persoonlijk op te vatten...

Hoe dan ook, ik heb nergens gezegd dat ik beter zou kunnen autorijden dan de meeste Amerikaanse tieners. Trouwens, wat ik me afvraag. Hoe zit het met het verschil tussen automatische en manuele versnelling in de V.S. ?
Is dat ook gesplitst op dezelfde manier als in Nederland?
Sorry, dat was inderdaad een beetje te veel over een kam scheren :) :sorry:. Wat je vraag betreft, er wordt ten zeerste aangeraden met een automatische versnelling te beginnen en pas na een aantal jaren rij ervaring eventueel een manuele versnelling aan te leren. Wij hebben alleen maar automaten, dus dat speelt voor ons niet eens.
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Dus als je je rijbewijs hebt gehaald rijdende in een auto met automatische versnelling dan ben je in principe ook bevoegd om te rijden in een auto met manuele versnelling?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, maar zo moeilijk is het ook weer niet om een manuele versnelling aan te leren. Mijn zusje heeft hier van mijn vader rijden geleerd in een automaat en kreeg als eerste auto een manuele versnelling, het heeft een dagje geduurd om het te leren.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Petra/VS schreef:Ja, maar zo moeilijk is het ook weer niet om een manuele versnelling aan te leren. Mijn zusje heeft hier van mijn vader rijden geleerd in een automaat en kreeg als eerste auto een manuele versnelling, het heeft een dagje geduurd om het te leren.
Petra, in je log heb je het laatst over letterlijk Engels vertalen waardoor je een raar Nederlands krijgt...leuk, nu betrap ik zelfs jou daarop, manuele versnelling in het Nederlands is gewoon een schakelbak....
:D Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Um, Eric, ik kopieerde Sanders woorden boven mijn berichtje, dus hij schrijft het rare Nederlands in dit geval :P ;).
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Ach, manuele versnelling is misschien niet de meest gebruikte term maar raar Nederlands is het nou ook weer niet.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

saknopper schreef:Ach, manuele versnelling is misschien niet de meest gebruikte term maar raar Nederlands is het nou ook weer niet.
Nou, dan vind ik handmatige versnelling beter, ofschoon ik het een raar woord blijf vinden.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik weet niet hoe het tegenwoordig in NL geregeld is (voor mij is het al 37 jaar geleden) maar krijg je nog een aantekening dat je met een automaat heb afgereden.
Vroeger mocht men pas na (ik dacht) 5 jaar over op een schakelbak.
Rob
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Ja, je krijgt een aantekening dat je met een automaat hebt gereden. Voor zover ik weet mag je dan geheel niet met een schakelbak (ok dan..;)) rijden, dat heb ik in elk geval altijd begrepen. Helemaal zeker weet ik dat nu ook niet meer nu jij dat zo zegt...
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb mijn stiefzoon EN stiefdochter hier in een schakelbak leren rijden. In het begin met de handrem in mijn hand, en later ging dat zeer goed. In het begin moet je wel goed opletten want ze kijken dan nog naar de versnellingspook om te zien waar ze heen moeten met dat ding, LOL. Ik had er altijd wel pret in. Maar nu kunnen ze beiden zonder enige moeite in elke auto rijden.

Even over jeugdige rijders :wink: onze stiefzoon vertelde ons altijd dat hij heel voorzichtig was en een heel goede rijder was (perfect toch :roll: ). Een half jaar later was het BOEM en nu is hij echt een voorzichtige rijder geworden (niks ernstigs btw). Wij moeten hier nu dubbel voor boeten (ongeluk = extra verzekering voor 3 jaar EN onder de 25 is extra verzekering)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

rperre schreef:
Even over jeugdige rijders :wink: onze stiefzoon vertelde ons altijd dat hij heel voorzichtig was en een heel goede rijder was (perfect toch :roll: ). Een half jaar later was het BOEM en nu is hij echt een voorzichtige rijder geworden (niks ernstigs btw). Wij moeten hier nu dubbel voor boeten (ongeluk = extra verzekering voor 3 jaar EN onder de 25 is extra verzekering)

Richard
volgens mij is het hier ook wel zo... eens er iets gebeurd is worden ze wel wat voorzichtiger.. gewoon jammer dat er dan wel degelijk iets moet gebeuren... zolang het maar geen dodelijke ongevallen of met ernstige verwondingen... en hier gaan de verzekeringen ook de hoogte in... volgens mij is dat wereld wijd probleem :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer