Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

emigreren naar NYC voor mijn studie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
WannaMove2NYC

emigreren naar NYC voor mijn studie

Bericht door WannaMove2NYC »

nou ik ben pas 15 jaar maar ik weet nu al zeker dat ik naar NYC wil gaan emigreren voor mijn studie
(ik weet dat jullie zullen zeggen dat ik nog te jong ben om over dat soort dingen te denken maar dat verhaal heb ik nu al een paar honderd keer gehoord) :crazy:
maar niet alleen voor mijn studie, ik zou er na mijn studie permanent willen wonen
ik heb ook nog een paar familie leden in san fransisco wonen dus ik weet niet of dat misschien helpt
maar ik weet dus niet hoe ik het moet regelen dat ik naar amerika kan emigreren
dus ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen :help:
Ziva
Amerika-expert

Re: emigreren naar NYC voor mijn studie

Bericht door Ziva »

Het is zeker niet te vroeg om nu al te bedenken wat je wilt dus van mij zal je dat niet horen maar je bent nu wel te jong om erheen te gaan tenzij je directe familie hebt op basis waarvan je kunt emigreren.

Ik wil je adviseren dit forum te doorzoeken op studie zodat je kunt lezen hoe mensen die dat hebben gedaan in de USA gekomen zijn. Je moet natuurlijk wel dategene gaan studeren wat je wilt en dan moet je in NY ook een universiteit vinden.

Lees het forum eens door. Dit hele forum staat in het teken van emigratie dus je zult ook alle mogelijkheden kunnen bekijken :)
WannaMove2NYC

bedankt maar ik lees meestal niet veel nieuwe dingen op forums
nou het is helaas geen directe familie
en de uni zit in new jersey maar ik wil het liefst wonen in NYC
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

WannaMove2NYC schreef:ik lees meestal niet veel nieuwe dingen op forums
Maar dit is niet zomaar een forum, dit is hét forum over Amerika... :wink:

Naar welke universiteit gaat je interesse uit?

Ik zou je toch net zoals Ziva willen aanraden om het forum eens door te spitten; jouw vraag is namelijk al zeer vaak aan de orde gekomen. Er zijn zeer veel topics over hoe e.e.a. aan te pakken, waar op te letten, enz. Zoek maar eens op "Studeren" in het deel "Tijdelijk of permanent naar Amerika", en dan krijg je deze resultaten. Ze zullen uiteraard niet allemaal relevant voor je zijn, maar de meeste informatie die je zoekt zit er tussen.

Als je gerichte vragen hebt dan kun je deze uiteraard altijd nog stellen.

Succes!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Beter te vroeg eraan beginnen te denken dan te laat :) En ambitieus zijn is een goede eigenschap vind ik zelf. Toen ik 15 was, twee jaar geleden, zat ik met hetzelfde idee in mijn hoofd. Als ik American Studies ga studeren of de pilotenopleiding ga doen (één van de twee gaat het worden) kom ik vanzelf voor m'n studie in de VS terecht en hoe het daarna verder gaat zie ik daarna wel. In de VS wonen lijkt me fantastisch, maar ik ben ook realistisch en weet dat de kans op een permanent visum niet groot is. Maar ach, niet geschoten is altijd mis! Ik zou vooral zeggen: hard werken en hard studeren, dan maak je je aantrekkelijk voor de Amerikaanse economie.
Weet je al wat je wilt gaan studeren?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
WannaMove2NYC

ja psychologie

ik heb van kleins af aan al een gave gehad om mensen hun lichaamstaal te kunnen lezen
dus ik zou evt. voor de politie kunnen werken
WannaMove2NYC

thx dento

ik zat te denken aan harvard haha
geintje
ik zat de denken aan ergens aan de east-coast
het liefst in de buurt van NYC
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou eerst maar eens een jaartje gaan studeren in de VS, als je dat betalen kunt, natuurlijk, want een goede universiteit is niet bepaald goedkoop.

Verder is psychologie natuurlijk bij uitstek een vak waarbij je de landstaal degelijk moet kennen, inclusief allerlei verwijzingen en citaten uit kinderboekjes (weet je bijvoorbeeld wie Hans Brinkers is en wat-ie met zilveren schaatsen te maken heeft? Of in welke winkel je een blauw zwaailicht kunt vinden?)

Maar laat je niet ontmoedigen, al zou ik dus eerst kijken of je een jaartje ergens terecht kan.

Plus, het hoeft niet allemaal meteen te gebeuren, ik was 29 toen ik vertrok in 1976 en ben nu Nederlander EN Amerikaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
WannaMove2NYC

nou k ben de beste leerling van de klas, k wil niet overdrijven maar je zou kunnen zeggen van de school
dus als het goed is zou ik in aanmerking komen voor een studie financiering
en zo niet dan heb ik wel geneog geld om naar een beetje goede school te gaan

en een blauw zwaailicht kan je bij de wall mart halen :mrgreen: of van een politie auto :lol:
en die hans brinker dat is een boek van mary mapes dodge, dat boek word ook wel de zilveren schaats genoemd
:thumbup:
haha onderschat mijn kennis niet :mrgreen:

o en mijn oom, overigens geen directe familie, heeft een restaurant in San Fransisco en ik heb gelezen dat je voor je werk ook een visa of iets dergelijks kan krijgen,zou ik daar ook in aanmerking voor komen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

WannaMove2NYC schreef:nou k ben de beste leerling van de klas, k wil niet overdrijven maar je zou kunnen zeggen van de school
In mijn tijd (zei de "ouwe l*l" van 33 :lol: ) gebruikte de beste leerling van de klas danwel school hoofdletters, en schreef "ik" met zowel een "i" als een "k"... :wink: :P (Sorry, moest ik even kwijt... :wink:)
WannaMove2NYC schreef:en zo niet dan heb ik wel geneog geld om naar een beetje goede school te gaan
Hou er rekening mee dat "genoeg geld" neerkomt op minimaal zo'n $20,000 tot $25,000 per jaar; en dan heb je het over een normale universiteit/college, en zeker niet over "een beetje goede school" (in de zin van de Harvards (zo'n $33,000 aan tuition, plus nog eens $3,500 aan Service fees) of de Yales ($38,000) van deze wereld). (Dit is overigens enkel voor tuition; over boeken (hetgeen kan oplopen tot zo'n dikke $3,000 bij Yale, bijvoorbeeld) en de rest van het levensonderhoud zoals huur, kleding, eten, enz. hebben we het dan nog niet eens)
WannaMove2NYC schreef:wall mart
Je bedoelt Walmart... :wink:
WannaMove2NYC schreef:o en mijn oom, overigens geen directe familie, heeft een restaurant in San Fransisco en ik heb gelezen dat je voor je werk ook een visa of iets dergelijks kan krijgen,zou ik daar ook in aanmerking voor komen?
Als je oom geen directe familie is dan kan hij je ook niet helpen bij een emigratie; het moet al een vader, moeder, broer, zus, zoon of dochter zijn.

Voor een werkvisum moet jouw werkgever het visum voor je aanvragen, maar dat kan alleen als hij kan aantonen dat jij bijzondere kwaliteiten hebt die nodig zijn voor die baan en er niet of nauwelijks iemand in de VS te vinden is die dat werk kan doen. In de restaurantbusiness zal dat derhalve niet lukken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
WannaMove2NYC

haha k heb nog wel een rijk oompje :mrgreen: dus dat zit wel snor

ja oke walmart, k was ff afgeleid, een klein typfoutje, who cares? :mrgreen:

haha zoon of dochter lijkt me sterk, k ben pas 15 :lol:

tja k heb niet echt speciale kwaliteiten die hij nodig zal hebben, maar polen staan er wel om bekend dat ze harde werkers zijn :wink: en ik ben daar 1 van
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

WannaMove2NYC schreef:haha k heb nog wel een rijk oompje :mrgreen: dus dat zit wel snor
Ik bedenk me net dat de tuition hoger zal zijn; voor non-residents komt er nog een behoorlijk percentage bovenop. Je oompje mag dan wel behoorlijk rijk zijn en jou bijzonder graag hebben als hij tussen de anderhalve en twee ton voor jouw studie uit wilt geven.
WannaMove2NYC schreef:ja oke walmart, k was ff afgeleid, een klein typfoutje, who cares? :mrgreen:
Nou ja, als je zo van de VS houdt, lijkt het me niet onredelijk om de dingen dan ook bij de juiste naam te noemen. Zeker als je zo'n goede leerling bent zou ik niets anders verwachten (evenals de hoofdletters die toch koppig blijken te zijn :mrgreen: )
WannaMove2NYC schreef:haha zoon of dochter lijkt me sterk, k ben pas 15 :lol:
Dat bedoel ik dus; en die zal je tegen de tijd dat je naar de VS gaat studeren ook nog niet hebben, althans geen die oud genoeg zijn... :wink:
WannaMove2NYC schreef:tja k heb niet echt speciale kwaliteiten die hij nodig zal hebben, maar polen staan er wel om bekend dat ze harde werkers zijn :wink: en ik ben daar 1 van
Er zijn ongeveer 9 à 10 miljoen Polish Americans die allemaal even hard kunnen werken... :wink:

Ik wil het je absoluut niet tegen maken, integendeel, ik zou zeggen: ga ervoor, maar ga er wel voor met een realistische blik, en daar lijkt het je een klein beetje aan te ontbreken, als ik eerlijk mag zijn. Misschien krijg je dingen te horen die je niet wilt horen, en lijk je antwoorden daardoor met een kilo zout te nemen, maar laat je daardoor niet ontmoedigen: met die kennis kun je juist des te beter plannen.

Onze website | Mijn blog
Sonic
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonic »

Ach, hij zit tenminste hier al om informatie te vragen.
Had ik ook beter gedaan toen ik die leeftijd had, in plaats naief mijn omgeving te geloven dat het met een goed masterdiploma allemaal geen probleem zou zijn.
WannaMove2NYC

ehm ja die oom heeft een beetje geld te veel zullen we maar zeggen :D

en als je zo precies op alles gaat letten dan zal ik vanaf nu met hoofdletters schijven :lol:
En het is alleen maar een winkel. :shock:

En nee niet alle polen kunnen even hard werken, Er zijn veel polen met drankproblemen, Maar gelukkig drink ik alleen maar water. :D

whaha ik ben niet klein te krygen
ik wil naar amerika en het zal me lukken ook :mrgreen:
WannaMove2NYC

hahah dento komop he, ik heb vakantie, ff rust van school
en ik durf te wedden dat jij op deze leeftijd ook niet alles perfect deed :mrgreen: of moet ik u zeggen? :mrgreen:
en ik ben eerlijk gezegt nooit heel erg goed geweest in nederlands maar dat komt omdat het niet mijn "native language" is :wink:
ik ben vooral goed in scheikunde,wiskunde en natuurkunde
dus wie weet? misschien ben ik de nieuwe einstein :lol:
haha wat ben ik toch weer arrogant :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben alleen maar aan het plagen, hoor, maar ik ben tegelijkertijd ook van mening dat je nooit zorgvuldig genoeg kunt zijn - ook al is het dan maar een forum. Je zult er versteld van staan hoe snel zulke dingen erin sluipen in het dagelijks gebruik en dan lastig weer eruit te krijgen zijn.

En nee, ik was en ben verre van perfect - dat is niemand, en ik was al helemaal niet goed in de vakken waar jij dat wel bent. Wiskunde, scheikunde en natuurkunde waren voor mij de meest vreselijke vakken.
WannaMove2NYC schreef:En het is alleen maar een winkel
:shock: "alleen maar een winkel"?? Foei toch! Walmart is a way of life! :wink: :lol:
WannaMove2NYC schreef:ik wil naar amerika en het zal me lukken ook :mrgreen:
That's the spirit... :wink:

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

WannaMove2NYC schreef:ik heb van kleins af aan al een gave gehad om mensen hun lichaamstaal te kunnen lezen

hmmm, hou je wel vrienden zo, als je alles van ze weet?
WannaMove2NYC

tja dento ik moet je helaas toch wel gelijk geven :mrgreen:

en euh texas boy, ehm ja, ik heb wel vrienden :lol:

bedankt allemaal voor al de hulp :thumbup:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

WannaMove2NYC schreef:bedankt allemaal voor al de hulp :thumbup:
Welke hulp? Toen je gisteren je vraag stelde heb ik je oprecht geprobeerd te helpen maar kreeg ik van je als antwoord "dat je meestal niet veel nieuwe dingen op op forums leest". Met alle respect maar alle vragen die jij hier stelt, worden zeer uitvoerig op dit forum in diverse topics behandeld. Dus lees eerst gewoon eens op wat voor forum je zit in plaats van gelijk te roepen om hulp.

Verder lijkt het erop dat je onze hulp niet echt nodig hebt. Je praat als iemand die het allemaal al weet want je bent "de beste leerling van de klas", "een harde werker"(op je 15e??? ik begon toen net als parttimer bij Albert Heijn) en "je oompje is rijk". :roll:

Nogmaals, heel goed dat je al jong weet wat je in de toekomst wilt en daar ook al concreet mee bezig bent. Zelfs je "arrogantie" en je vlotte babbel zullen je ongetwijfeld helpen in de USA maar zolang de regels om te emigreren niet veranderen zul je dus net als de rest van de wereld dezelde emigratiestappen moeten volgen :mrgreen:

*wordt een beetje moe van iedereen die op dit forum komt en denkt "ff" naar Amerika te kunnen emigreren terwijl je, als je jezelf erin verdiept, er al snel achter komt dat het helemaal niet zo eenvoudig is als men denkt*
WannaMove2NYC

jezus he ziva je moet ook al weer niet overdrijven, k ga heust niet alleen maar geld aan die oom vragen,
sommige mensen ,zoals ik, die werken ook nog
ik weet dat ik daar niet genoeg geld mee verdien maarja het is altijd iets
en nee ik weet niet alles want als ik alles wist dan zou ik het niet aan jullie vragen
en nee ik ben niet arrogant, ik zei dat gewoon voor de lol
en ik wist al lang dat het niet zo makkelijk is om naar amerika te emigreren
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer