WannaMove2NYC schreef:nou k ben de beste leerling van de klas, k wil niet overdrijven maar je zou kunnen zeggen van de school
In mijn tijd (zei de "ouwe l*l" van 33

) gebruikte de beste leerling van de klas danwel school hoofdletters, en schreef "ik" met zowel een "i" als een "k"...

(Sorry, moest ik even kwijt...

)
WannaMove2NYC schreef:en zo niet dan heb ik wel geneog geld om naar een beetje goede school te gaan
Hou er rekening mee dat "genoeg geld" neerkomt op minimaal zo'n $20,000 tot $25,000
per jaar; en dan heb je het over een normale universiteit/college, en zeker niet over "een beetje goede school" (in de zin van de Harvards (zo'n $33,000 aan tuition, plus nog eens $3,500 aan Service fees) of de Yales ($38,000) van deze wereld). (Dit is overigens enkel voor tuition; over boeken (hetgeen kan oplopen tot zo'n dikke $3,000 bij Yale, bijvoorbeeld) en de rest van het levensonderhoud zoals huur, kleding, eten, enz. hebben we het dan nog niet eens)
WannaMove2NYC schreef:wall mart
Je bedoelt Walmart...
WannaMove2NYC schreef:o en mijn oom, overigens geen directe familie, heeft een restaurant in San Fransisco en ik heb gelezen dat je voor je werk ook een visa of iets dergelijks kan krijgen,zou ik daar ook in aanmerking voor komen?
Als je oom geen directe familie is dan kan hij je ook niet helpen bij een emigratie; het moet al een vader, moeder, broer, zus, zoon of dochter zijn.
Voor een werkvisum moet jouw werkgever het visum voor je aanvragen, maar dat kan alleen als hij kan aantonen dat jij bijzondere kwaliteiten hebt die nodig zijn voor die baan en er niet of nauwelijks iemand in de VS te vinden is die dat werk kan doen. In de restaurantbusiness zal dat derhalve niet lukken.