Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen met mijn amerikaanse vriendin

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ziva
Amerika-expert

Re: Trouwen met mijn amerikaanse vriendin

Bericht door Ziva »

Wow gefeliciteerd zivojan!!! Heel goed om te horen, geniet er samen van :)
mirt023
Amerika-newbie

Bericht door mirt023 »

Hallo Jan,
Je verhaal is erg herkenbaar, maar ik zie dat het allemaal al is het gelukt. Nu is mijn vraag, checken ze je verleden(politie/ziektes), ik heb gelukkig niks op me
kerfstok maar vindt Amerika echt een land wat dat allemaal zou checken! En kost het k-1 visum geld?
Groetjes
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

mirt023 schreef:Nu is mijn vraag, checken ze je verleden(politie/ziektes), ik heb gelukkig niks op me
kerfstok maar vindt Amerika echt een land wat dat allemaal zou checken!
Je krijgt een background check en in een later stadium wordt er ook gekeken naar je Nederlandse strafblad (als die er is). Ze kijken niet echt naar je medisch verleden volgens mij, maar je moet wel door een medische keuring komen
En kost het k-1 visum geld?
Absoluut!
$455 voor het I-129F (formulier)
€150 voor medisch onderzoek
€287 voor het visum zelf
Ongeveer $1000 om de status van non-immigrant naar immigrant te laten zetten (en dus een greencard te krijgen)
En dan nog een boel incidentele kosten (pasfoto's, papierwerk heen en weer versturen etc).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Mocro

Bericht door Mocro »

Goeiedag mensen
Ik ben hier totaal nieuw dus weet nog niet juist hoe het werkt

Ik ben pas verhuisd naar LA om met mij vriendin te trouwen eind deze maand eindelijk na 2 jaar heen en weer vliegen :D
Nu men vraag was stel we trouwen hoe lang moet ik dan wachten voordat ik kan werken ?????

Gelieve mij te iets te laten weten want ik weet het echt niet

dank u
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik neem aan dat je al een K1 visum hebt? En dus ook een SSN? Zodra je dat rond hebt, kun je gaan werken.

Zo niet... dan zou ik als ik jou was dit zo snel mogelijk gaan regelen want je kunt niet "zomaar" in Amerika gaan wonen zonder visum en toestemming van de immigratiedienst.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

@Mocro, in het ene bericht heb je het erover dat je getrouwd bent en de relatie niet goed is en je wilt scheiden, maar je afvraagd of je dan nog wel een green card krijgt/mag houden of terug moet naar België en in dit bericht ga je trouwen en vraag je je af wanneer je je greencard krijgt.
Hoe serieus wil je genomen worden?
Dit is erg verwarrend.
Als er nu tussen je berichten een lange tijd zat, oké, maar je eerste bericht is van een week geleden.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ziva schreef:Ik neem aan dat je al een K1 visum hebt? En dus ook een SSN? Zodra je dat rond hebt, kun je gaan werken.

Zo niet... dan zou ik als ik jou was dit zo snel mogelijk gaan regelen want je kunt niet "zomaar" in Amerika gaan wonen zonder visum en toestemming van de immigratiedienst.
Met alleen je K1 visum en je SSN mag je nog niet gaan werken. Als je met je K1 een SSN aan vraagt, komt er namelijk ook op je SSN card te staan: Valid for work only with DHS authorization.
Je moet namelijk toestemming vragen via de form: application for employment authorization I-765. Deze mag je kosteloos toevoegen aan je Adjustment Of Status aanvraag (I-485) nadat je getrouwd bent. Zowel de I-485 als de I-765 duren gemiddeld 2 a 3maanden om doorgevoerd te worden. Hou er dus rekening mee dat als je op je K1 visum binnen komt, je nog niet direct mag werken en het na je trouwen waarschijnlijk nog 2 a 3 maanden zal duren voordat je echt mag werken.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Annie schreef:@Mocro, in het ene bericht heb je het erover dat je getrouwd bent en de relatie niet goed is en je wilt scheiden, maar je afvraagd of je dan nog wel een green card krijgt/mag houden of terug moet naar België en in dit bericht ga je trouwen en vraag je je af wanneer je je greencard krijgt.
Hoe serieus wil je genomen worden?
Inderdaad, nog maar een week geleden, op 15 september, schreef je in een ander topic hier:
Mocro schreef:Ik woon al 2 jaar in LA ben getrouwd met een amerikaanse maar het klikt ni meer tussen ons en we denke aan scheiden
nu mijn vraag is wat gebeurt er nu als ik met haar scheid???
Krijg ik men greencard tog of moet ik terug naar belgie :D
Zie viewtopic.php?f=13&t=29952&p=495831#p495831

:shock: :shock: :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Achja sommige mensen worden nou eenmaal doelloos in hun leven..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer