Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maaltijden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bizze
Amerikafan

Maaltijden

Bericht door Bizze »

In juni 2011 ( ik weet het, het is nog niet onmidellijk :thumbup: ) gaan we op reis naar Californië.
Heb eens de ontbijt menu's gelezen bij starbuck en Wendy's en dit zijn stuk voor stuk toch erg calorijke ontbijten, lunch , avondmaal
Zijn er ook plaatsen waar je 's morgen geen gigantische omelet krijgt voorgeschoteld?
Heb er absoluut geen idee van het is nu eenmaal onze eerst reid naar Amerika.
Let op ik wil absoluut niet negatief doen, ik lust ook wel een hamburger (maar niet dagelijks)
En ik denk ook wel aan mijn lijn :wink:

Alvast bedankt
Afbeelding
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Maaltijden

Bericht door Lampie »

Gewoon naar een supermarkt met bakery (SafeWay, Albertson, Whole-food, Wal-Mart) rijden en daar een broodje kopen.
Een french brood is erg lekker, lijkt op een breed stokbrood met een wat zachtere buitenkant.
We hebben nog wel een aantal (andere) broden gevonden met een lekkere knapperige korst. Waren iets rechthoekig en met verschillende ingrediënten.

In de koelbox wat kaas, roastbeef en jam uit een tube voor het kleinere mannetje en je hebt een heerlijk ontbijt.
Ruimte genoeg in een parkje ofzo om het in een mooie omgeving op te eten.

De ontbijten zijn veelal wel engels te noemen. Op z'n tijd wel lekker maar zeker niet te vaak.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik neem vaak een flink ontbijt (niet bij een fastfood restaurant) en sla dan de lunch over.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Dacht ik ook, gewoon broodje kopen. Nu bapaalde NL-ers er niet meer zijn (zal geen namen noemen maar het begint met een R en hij was met gezin en al in het zuiden van de VS) :lol:
is er een overschot aan broodjes en aardbeien.
rijocaer
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Lampie geeft de juiste tip.
Lekker naar de supermarkt en zelf je ontbijtje kopen.
In bijna ieder hotel of motel staat wel een koelkastje om de boel te bewaren.
S'morgens de boel in de koelbox, even een klein stukje rijden en onderweg ergens op een mooie plek lekker op je gemakkie ontbijten....heerlijk :D

gr Henk
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

En toch he, is Denny's wel heel lekker... doe mij dat brood dan maar bij de lunch :thumbup: al hoewel na zo'n ontbijt is lunch bij mij dan meer een appel of ander lekker fruit.
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

In de VS is het ook heel normaal dat je eten deelt. 1 ontbijt voor 2 personen is vrij normaal. Dus dat kun je ook nog overwegen.

Denny's is de laatste tijd overigens best wel goed geworden (de salade met walnoten en cranberries is echt zalig).

Als je liever een broodje eet, kun je ook nog naar Subway's. Die broodjes zijn echter doorgaans zo groot, dat je met 1 "broodje" wel klaar bent voor 2 personen.

Overigens komt het Southbeach dieet uit de VS. Dat dieet gaat uit van zo min mogelijk koolhydraten, want dat zijn de dikmakers. Met andere woorden; een goeie omelet is beter voor je lijn dan een broodje. Of je het een of het andere lekkerder vindt, is natuurlijk persoonlijk.

Persoonlijk kan ik me nu weer verheugen op de lekkere Amerikaanse ontbijten!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

ik denk dat het nog lastig wordt voor me....heb diabetes....en pancakes voor ontbijt of muffins...oeps....
ik heb me laten vertellen dat het brood niet echt lekker smaakt daar...
en ik dacht nog wel dat cornbread zo lekker was....
(hier wel althans...) en hoe zat het ook alweer met de boter en de kaas...
of wordt mayo veelvuldig op het brood gesmeerd onder of op de kaas???

Jolanda
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Vind het ontbijt bij Cracker Barrel ook altijd wel erg lekker. Ze hebben daar speciale Low Carb Breakfest, om zo wat op de calorie'tjes te letten :)

En de broodjes bij Panera Bread vond ik ook echt heerlijk!
Of het Fit-From-The-Farm ontbijt bij Bob Evans ziet er eigenlijk ook wel oké uit.
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 14 aug 2010, 00:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

Lanneke, maak je niet te veel zorgen. Ze hebben daar echt voor ieder type eter/ieder type dieet voldoende keus. Veel meer dan hier!
En ga maar niet af op wat anderen vinden; gewoon lekker zelf ontdekken. Dat komt echt best wel goed, daar ben ik van overtuigd!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

het water loopt me in de mond hahaha als ik al die sites bekijk....
pffft...ben net n week of drie op dieet....LOL...
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

SpaceAce schreef:Vind het ontbijt bij Cracker Barrel ook altijd wel erg lekker. Ze hebben daar speciale Low Carb Breakfest, om zo wat op de calorie'tjes te letten :)
Ik verheug me ook alweer op Cracker Barrel maar die zitten niet in California of heb ik iets gemist?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Normaal gesproken kwam ik 4/5 kilo zwaarder terug van Amerika dan dat ik er naar toe ging, en dit jaar was dat 'slechts' 2 kg :clap:

Dat kwam omdat we allemaal (vrouw, kinders en mijn persoontje) al een tijdje wat beter op ons gewicht letten en we dit jaar inderdaad niet elke ochtend bij Denny's of IHOP of Golden Corral oid gingen ontbijten, maar ook regelmatig brood met beleg gingen halen bij de supermarkt en dat onderweg op aten. Gezellig bij een rustplaats in de open lucht met een hoop groen om je heen :thumbup:
Als we wel in een restaurant gingen ontbijten dan merkte ik ook dat ik al snel een en ander liet staan ook, waar in het verleden echt alles op ging.

Waar je ook op kan letten is dat je beter lemonade kan drinken dan koolzuurhoudende dranken 8)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Waar je ook op kan letten is dat je beter lemonade kan drinken dan koolzuurhoudende dranken
Lemonade bevat vaak veel suikers, daar ben je met diabetes niet blij mee. Ik drink vooral veel water, want anders komt de cola light je de oren uit. Met diabetes is het in Amerika wel opletten, omdat veel produkten veel meer koolhydraten bevatten dan we hier in Nederland gewend zijn. Daarbij komt ook nog het tijdverschil, wat het zeker de eerste drie of vier dagen niet gemakkelijk maakt. Maar het kan best hoor, ik doe het al jaren (met diabetes) en ik ben niet de enige hier :wink:
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij kopen bij de supermarkt voor het onbijt magere Yogurt. Daarnaast kopen wij fruit dat we zelf door de Yogurt doen.
Dit is vriendelijk voor de portemonee, gezond en goed voor de lijn.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
cgr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door cgr »

Bij de subway hebben ze heerlijke broodjes die er op internet helemaal gigantisch uitzien. Je hoeft bij de subway niet alles erop te doen, je kan ook alleen een broodje ham of kaas nemen, zonder groente en sausjes! Wij werden wel even raar aangekeken, van wil je er echt niks meer op? Maar dan heb je een heerlijk broodje zonder al te veel calorieen!
corinazie.waarbenjij.nu
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die groente kan je er gerust opdoen dat zijn geen calorieen maar vitaminen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lanneke schreef:ik denk dat het nog lastig wordt voor me....heb diabetes....en pancakes voor ontbijt of muffins...oeps....
ik heb me laten vertellen dat het brood niet echt lekker smaakt daar...
en ik dacht nog wel dat cornbread zo lekker was....
(hier wel althans...) en hoe zat het ook alweer met de boter en de kaas...
of wordt mayo veelvuldig op het brood gesmeerd onder of op de kaas???

Jolanda
Je hebt inderdaad wel muffins en pancakes bij het ontbijt, maar nooit alleen maar zoetigheden, tenzij je een simpel hotel-ontbijt hebt. Neem een motel/hotel zonder ontbijt en ga lekker in een restaurant ontbijten of maak zelf iets.
Je kunt in een restaurant heel goed ontbijten zonder zoete dingen. Ik neem meestal de standaard eieren met spek of worstjes, en hash brown. Of fruit. En geen lunch of een hele lichte lunch (rauwkost en fruit). Ik kom wel aan, maar nooit in Amerika. :roll:

Marianne
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik doe het precies zoals jij Marianne en kom inderdaad niet of nauwelijks aan tijdens de vakantie. Heb gelijk trek in hash browns na je post.
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

Hash Browns????
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer