Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weer in zomermaanden

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Weer in zomermaanden

Bericht door Blitz »

Na de reis richting het zuidwesten denken we er nu aan om het midwesten te bezoeken. Als ik kijk naar de weersvoorspellingen schrik ik echter een beetje.. Al een hele tijd worden er telkens 10 dagen lang onweersbuien voorspeld in o.a. Memphis, New Orleans en Panama City Beach. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Hele dagen onweer of een enkele onweersbui? Als ik reisverslagen lees richting deze steden zie ik weinig terug van slecht weer. Natuurlijk heb je het weer niet in de hand, maar een hele reis door de regen reizen lijkt mij niet fantastisch :wink:
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Weer in zomermaanden

Bericht door Figment »

Bedoel je wellicht het Zuiden? New Orleans, Panama City en Memphis vallen nl niet onder het Midwesten.
Over het weer in Memphis en Panama city Beach kan ik je niet heel veel vertellen, maar wel dat het in de zomermaanden in New Orleans heel erg heet en vochtig benauwd is. Je zit midden in het hurricane seizoen, dus de kans dat er regen valt is groot. Meestal zijn de buien erg hevig maar wel van korte duur. Als je echter de pech hebt dat je midden in een hurricane of tropische storm zit, dan kan het de hele dag door regenen. Zorg wel dat je voldoende drinkt, want of het nou regent of niet, het is echt bloedheet met een zeer hoge luchtvochtigheid! Zijn jullie gebonden aan de zomer? Persoonlijk vind ik de lente en herfst een ideale tijd om naar dit gebied te gaan.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als je naar zo'n weersvoorspelling voor meerdere dagen kijkt en je ziet op elke dag zo'n donderwolkje staan is dat maar een deel van de waarheid. Het weer is hier heel anders dan in Nederland en een hele dag achter elkaar regen is hier heel zeldzaam, zeker in de zomer. Wel kan het meerdere keren per week regenen en dat doet het dan ook flink, het is hier namelijk subtropisch. Maar dan is het ook weer voorbij. Dus ik zou me daar niet teveel zorgen over maken, maar het kan hier wel flink warm en vochtig zijn in de zomer en daar moet je wel tegen kunnen. Het weer is niet te vergelijken met het Zuid-Westen, waar het weliswaar een stuk warmer is, maar ook droger. En daardoor koelt het 's avonds af, wat het hier nauwelijks doet. Als je niet vastzit aan de schoolvakanties zou ik aanraden om in het voorjaar of najaar naar het Zuiden te komen, die seizoenen zijn hier echt prachtig. En het is dan lekker zonnig weer, zonder de hogere luchtvochtigheid van de zomer.
"Keep Georgia On Your Mind"
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Blitz »

Bedankt voor de reacties! Ik werk in het onderwijs dus ben gebonden aan de zomermaanden, een andere keus hebben we dus niet :wink: De warmte in het zuidwesten vonden we meevallen, we kunnen goed tegen de warmte (vakanties naar Marokko en Thailand ook overleefd in de zomermaanden :P). Dacht inderdaad al dat het weer mee valt in vergelijking met de voorspelling op weather.com, goed om te horen dat dat ook zo is! Dan toch maar vaste plannen maken voor het zuiden volgend jaar, heb er nu al zin in!
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als je Thailand hebt meegemaakt, dan is het Zuiden peanuts! :wink: 8)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nou het was dit jaar in het zuidwesten wel erg warm hoor (juli en augustus). Het was vrtijwel de hele vakantie boven de 35 graden en wij hebben temperaturen van 45 graden meegemaakt.
En ik kon altijd goed tegen de warmte van het zuidwesten maar dit jaar was er een veel hogere luchtvochtigheid. De locals liepen allemaal te klagen dat ze het nog nooit zo benauwd hadden meegemaakt.
Daardoor hebben wij toch minder hikes gedaan dan anders en heb ik zelfs een zonnesteek opgelopen. Let dus wel heel goed op met wat je doet en zorg dat je altijd heel veel water bij je hebt.
Bandido schreef:Als je Thailand hebt meegemaakt, dan is het Zuiden peanuts! :wink: 8)
Dat wordt leuk, ik vond het zuidwesten al zo warm dit jaar. In januari gaan we naar Thailand...pffffff....

Marjon
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

vana schreef:Dat wordt leuk, ik vond het zuidwesten al zo warm dit jaar. In januari gaan we naar Thailand...pffffff....
De een kan er natuurlijk beter tegen dan de ander, maar toch moet ik zeggen dat het wel went. En je moet je ook aanpassen aan de hitte en de luchtvochtigheid. Als het in Georgia zo warm en vochtig is in augustus gaan wij geen lange hikes maken. Dat is gewoon niet prettig en ook niet verstandig. Nou snap ik ook wel dat je ergens maar een paar weken bent, en dus toch zoveel mogelijk wilt zien en doen, maar doe dat dan in een rustiger tempo, net als de locals eigenlijk. Nog een tip: veel mensen in het Zuiden gebruiken "body powder" (talkpoeder?) na het douchen. Het smeren met bodylotions is in dit klimaat niet zo nodig als in het Zuid-Westen, omdat je huid veel minder snel droog wordt. Hier (of in Thailand) wil je juist dat het droog blijft. En zo'n poeder helpt daarbij, is mijn ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer