Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren naar usa en zaak starten
emigreren naar usa en zaak starten
Hallo iedereen,
We willen ons in oktober inschrijven in de dv-2012 om een greencard te bemachtigen.
Ons doel is om ook evt een eigen zaak te starten in de usa.
Het zit namelijk zo. Mijn man is mede eigenaar van een bedrijf in nederland in de cartonaige business.
Evt zouden we een 2e bedrijf ( dochter onderneming) hiervan in de usa willen opstarten??
Nu is onze vraag weten mensen hier op het forum of er ook sheetplants bestaan in de usa in de cartonage business(sheetplants prodceren kleinere aantallen dozen) En waar zouden we het beste onze zaak in de usa opstarten???
Is er hier iemand op het forum die hier wat meer over weet?
Graag horen we van jullie.
Gr. Glelisa
We willen ons in oktober inschrijven in de dv-2012 om een greencard te bemachtigen.
Ons doel is om ook evt een eigen zaak te starten in de usa.
Het zit namelijk zo. Mijn man is mede eigenaar van een bedrijf in nederland in de cartonaige business.
Evt zouden we een 2e bedrijf ( dochter onderneming) hiervan in de usa willen opstarten??
Nu is onze vraag weten mensen hier op het forum of er ook sheetplants bestaan in de usa in de cartonage business(sheetplants prodceren kleinere aantallen dozen) En waar zouden we het beste onze zaak in de usa opstarten???
Is er hier iemand op het forum die hier wat meer over weet?
Graag horen we van jullie.
Gr. Glelisa
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: emigreren naar usa en zaak starten
Kun je dan niet beter op een investerings-visum die kant op gaan? DV is een loterij waarbij je maar moet afwachten of je ooit tot de gelukkigen behoord (50.000)
- Visa voor ondernemers, managers en investeerders (E2, L1, EB5)
- Informatie over het investeerdersvisum (E2)
- Visa voor ondernemers, managers en investeerders (E2, L1, EB5)
- Informatie over het investeerdersvisum (E2)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Helaas zijn we niet zo bemiddeld dat we een miljoen dollar kunnen investeren in een zaak opstarten en dan nog een huis kopen daar.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klik dan misschien eens even op de linken die Njit in zijn bericht geplaatst heeft. Daar word je slimmer van. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
dankje voor jullie tips.
Hier hebben we wat aan.
Hier hebben we wat aan.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou ons vooral op de hoogte! En veel succes!
Elke
natuurlijk houden we iedereen hier op de hoogte.
Er zullen nog vele vragen komen voor we echt kunnen emigreren.
Zijn er hier ook gezinnen met tieners die al in de usa wonen ? Zouden die eens kunnen vertellen hoe zij het avontuur ervaren. Het wonen, de school vrienden maken etc..
Wij en onze kinderen kijken uit naar de verhalen van iedereen.
Gr. Glelisa
Er zullen nog vele vragen komen voor we echt kunnen emigreren.
Zijn er hier ook gezinnen met tieners die al in de usa wonen ? Zouden die eens kunnen vertellen hoe zij het avontuur ervaren. Het wonen, de school vrienden maken etc..
Wij en onze kinderen kijken uit naar de verhalen van iedereen.
Gr. Glelisa
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij tieners hoor je vaak dat dat een zeer moeilijke leeftijd is om mee te verhuizen. Maar ik denk dat je dat kind per kind moet bekijken. Wij verhuizen over enkele weken met onze bijna 16-jarige zoon naar Canada. Zelf heb ik daar niet zoveel schrik voor. Wij leven al 5 jaar met de idee van vehuizen naar Noord-Amerika, zijn Engels is vrij goed, en hij kijkt er zelf erg naar uit. Ook binnen Belgie zijn we al wat rond verhuisd (al wonen we nu sinds 2003 wel op 1 plaats).
Elke
kastelke schreef:Bij tieners hoor je vaak dat dat een zeer moeilijke leeftijd is om mee te verhuizen. Maar ik denk dat je dat kind per kind moet bekijken. Wij verhuizen over enkele weken met onze bijna 16-jarige zoon naar Canada. Zelf heb ik daar niet zoveel schrik voor. Wij leven al 5 jaar met de idee van vehuizen naar Noord-Amerika, zijn Engels is vrij goed, en hij kijkt er zelf erg naar uit. Ook binnen Belgie zijn we al wat rond verhuisd (al wonen we nu sinds 2003 wel op 1 plaats).
Onze kinderen zijn 13, en 16 jaar.
Bij ons in België krijgen de kinderen later Engelse les dan in Nederland.
Onze zoon heeft nu pas 3 jaar Engelse les en onze dochter zit nu in het 1e middelbaar en heeft nog geen Engelse les op school gehad.
Onze zoon vind het wel iets om te gaan emigreren maar onze dochter niet.
Daarom ben ik op zoek naar verhalen van tieners die kunnen vertellen hoe hen hebben ervaren de emigratie naar de USA.We we zijn erg benieuwd naar de verhalen van anderen.
Re: emigreren naar usa en zaak starten familie Schellekens
Hier een update van ons:
A.s. zaterdag hebben we een afspraak bij PBBI in Tiel. We zijn heel erg benieuwd wat daaruit komt.
Helaas hebben we hier nog geen reactie van tieners gekregen
die onze kinderen wat kunnen vertellen over het leven in de USA
Dus ouders van tieners of tieners zelf laat eens iets van je horen.
We houden jullie hier op de hoogte van onze plannen ook als het niet door zou gaan hoor.
A.s. zaterdag hebben we een afspraak bij PBBI in Tiel. We zijn heel erg benieuwd wat daaruit komt.
Helaas hebben we hier nog geen reactie van tieners gekregen

We houden jullie hier op de hoogte van onze plannen ook als het niet door zou gaan hoor.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan moeten die er eerst wel zijn, natuurlijk...glelisa schreef:Helaas hebben we hier nog geen reactie van tieners gekregendie onze kinderen wat kunnen vertellen over het leven in de USA.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik neem aan dat hier genoeg ouders zijn met tieners die in de USA wonen.Dento schreef:Dan moeten die er eerst wel zijn, natuurlijk...glelisa schreef:.
Misschien zouden zij een goed woordje kunnen doen bij hun kinderen voor onze kinderen.
De ouders mogen ook wel hun verhaal vertellen hoe hun kinderen het ervaren.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn genoeg Nederlandse ouders die in de VS wonen, maar of ze tieners hebben, dat is de vraag. Je kunt dat wel aannemen, maar volgens mij valt dat wel mee (of tegen); ik kan me zo 1-2-3 geen NederAmerikanen met tieners voor de geest halen, en al helemaal geen ouders die met kinderen in hun tienerjaren naar Amerika zijn gegaan - en dat is toch voornamelijk waar je naar op zoek bent, lijkt me, om hun ervaringen te horen, niet per se een gemiddelde Amerikaanse tiener, toch?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Peet is met tieners naar Amerika getrokken . 

Wij zijn in 2006 naar Florida geemigreerd. Mijn dochter was destijds bijna 13. Ze heeft het af en toe heel moeilijk gehad en nog steeds veel heimwee naar Nederland, ondanks dat ze destijds dolgraag wilde emigreren.
Op school ging het het eerste jaar vrij goed, maar daarna werd het moeilijker. Vergis je niet in het engels, vooral in het onderwijs. Ruby was redelijk goed in engels en heeft een tijdje ESOL gevolgd, english as second language, na 2 jaar is ze getest en hoefde ze niet meer het programma te volgen. ESOL, in onze ervaring is meer gericht op kinderen die helemaal geen engels kennen en meestal Spaans als taal hebben.
De test gaf aan dat ze het engels ruim voldoende beheerste, maar nu ze moelijkere vakken heeft met vooral begrijpend lezen heeft ze toch een achterstand. Ruby is niet iemand die van studeren houd en huiswerk maken, dat is een konstant gevecht.Als jouw kind daar wel goed mee omgaat is dat alleen maar een plus natuurlijk en zal het de overgang makkelijker maken.
Ruby mist vooral de vrijheid die een tiener in Nederland heeft, uitgaan is hier uit den boze. Vriendinnen heeft ze niet echt, een tijdje heeft ze rondgehangen met een verkeerde groep met spijbelen etc. Gelukkig is ze daarmee gestopt, maar nu als Senior is het moeilijk om tussen een andere groep te komen, ze is een beetje een binnenvetter en heeft het liefst een vaste vriendin, wat dus momenteel niet lukt en daardoor vaak eenzaam is en daardoor Nederland nog meer verheerlijkt.
Gelukkig zijn haar cijfers nu stukken beter en is ze flink haar grades aan het ophalen, ze wil na Highschool een Nursing programma in en Pediatric Nurse worden, het liefst nog neo-natal, couveuse baby's. Gelukkig heeft ze een doel en gaat het vast allemaal goed komen, alleen is het moeilijk om zo'n programma binnen te komen, er zijn wachtlijsten en degenen met de hoogste cijfers hebben de meeste kansen.
Op school ging het het eerste jaar vrij goed, maar daarna werd het moeilijker. Vergis je niet in het engels, vooral in het onderwijs. Ruby was redelijk goed in engels en heeft een tijdje ESOL gevolgd, english as second language, na 2 jaar is ze getest en hoefde ze niet meer het programma te volgen. ESOL, in onze ervaring is meer gericht op kinderen die helemaal geen engels kennen en meestal Spaans als taal hebben.
De test gaf aan dat ze het engels ruim voldoende beheerste, maar nu ze moelijkere vakken heeft met vooral begrijpend lezen heeft ze toch een achterstand. Ruby is niet iemand die van studeren houd en huiswerk maken, dat is een konstant gevecht.Als jouw kind daar wel goed mee omgaat is dat alleen maar een plus natuurlijk en zal het de overgang makkelijker maken.
Ruby mist vooral de vrijheid die een tiener in Nederland heeft, uitgaan is hier uit den boze. Vriendinnen heeft ze niet echt, een tijdje heeft ze rondgehangen met een verkeerde groep met spijbelen etc. Gelukkig is ze daarmee gestopt, maar nu als Senior is het moeilijk om tussen een andere groep te komen, ze is een beetje een binnenvetter en heeft het liefst een vaste vriendin, wat dus momenteel niet lukt en daardoor vaak eenzaam is en daardoor Nederland nog meer verheerlijkt.
Gelukkig zijn haar cijfers nu stukken beter en is ze flink haar grades aan het ophalen, ze wil na Highschool een Nursing programma in en Pediatric Nurse worden, het liefst nog neo-natal, couveuse baby's. Gelukkig heeft ze een doel en gaat het vast allemaal goed komen, alleen is het moeilijk om zo'n programma binnen te komen, er zijn wachtlijsten en degenen met de hoogste cijfers hebben de meeste kansen.
Ben je mij vergeten, met mijn tiener-dochter zijn we naar Florida vertrokken......Dento schreef:Er zijn genoeg Nederlandse ouders die in de VS wonen, maar of ze tieners hebben, dat is de vraag. Je kunt dat wel aannemen, maar volgens mij valt dat wel mee (of tegen); ik kan me zo 1-2-3 geen NederAmerikanen met tieners voor de geest halen, en al helemaal geen ouders die met kinderen in hun tienerjaren naar Amerika zijn gegaan - en dat is toch voornamelijk waar je naar op zoek bent, lijkt me, om hun ervaringen te horen, niet per se een gemiddelde Amerikaanse tiener, toch?

Als alles lukt, dan kom je waarschijnlijk in onze regio terecht.....glelisa schreef:
A.s. zaterdag hebben we een afspraak bij PBBI in Tiel.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2240 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 10 Reacties