Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Budget

Bericht door roxy »

Ik was gisteren in een reisbureau, waar me verteld werd dat voor mijn dagelijks budget rekening moet houden met 40euro per persoon per dag (bovenop vliegtickets, autoverhuur, hotel)?
Is dat een realistische schatting?
Wij reizen met 2 kinderen van 8 en 12j.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: BUDGET

Bericht door michelly »

Dat ligt er heel erg aan wat je allemaal gaat doen.
Wij reizen altijd met 3 kinderen en komen lang niet aan dat bedrag.
Op onze site heb ik iedere dag de kosten bijgehouden. Misschien heb je daar wat aan.
http://www.michelly.nl

Elly
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Budget

Bericht door RNA »

Het ligt er inderdaad aan wat je gaat doen en wat je geboekt hebt. Zit je ontbijt bijvoorbeeld al inbegrepen? Willen jullie elke dag (uitgebreid) uit eten?
Maak voor jezelf een planning wat je gaat doen, en probeer zelf te budgetteren. Eten is niet zo heel erg duur (afhankelijk van wat je er zelf van maakt...) en kinderen krijgen vaak allerlei kortingen.
Ik budgetteer meestal 50 euro p.p. per dag voor normale uitgaven, dus los van entree, winkelen etc. Dit is vrij hoog, en kom er ook amper aan... maar ik budgetteer altijd wat hoger, dan valt t altijd mee :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Julia1972
Amerika-ontdekker

Bericht door Julia1972 »

Ikben ook aan budget aan het opstellen voor de aankomenden vakantie en ik heb 65 dollar p. dag gebudgeteerd voor eten etc. We zijn met 2 volwassenen en een peuter. Ik henb per RV overnachting 50 per nacht gedaan. Ik zag dat er veel parken onder deze prijs zitten dus dat is wel lekker.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eten en drinken kun je inderdaad net zo duur maken als je zelf wilt. In ons 2008-verslag hebben we per dag aangegeven wat we kwijt waren aan overnachtingen, eten, benzine etc.
Vooral de extraatjes willen nog wel aantikken. Ik heb even gekeken waar jullie naar toe gaan, en ik denk dat het dan met de dure uitstapjes (zoals een helikoptertour) wel meevalt. Maar als je bijvoorbeeld ene jeeptocht gaat doen in Moab, dan ziet je kostenplaatje er al weer heel anders uit.
En de dollar; die kun je niet beïnvloeden. Het is eigenlijk niet handig om in euro's te reknen vind ik.

Even uit nieuwsgierigheid: zijn jullie van plan om de reis via een reisbureau te boeken? Heb je al iets gehad aan onze tips in je andere topic?

Marianne
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Als je alles buiten de deur zal doen per volwassene (onze ervaringscijfers van afgelopen 3 weken rond San Francisco-Denver dus indicatief):
Ontbijt : Meestal zo'n USD 10à15. Heb je een flink ontbijt voor, ei, hashbrown, bacon/sauseis, koffie/sappie
Lunch: idem ontbijt of zo'n USD 10 voor een broodje met wat te drinken.
Diner: Hoofdgerecht, 2 drankjes: USD 30 is natuurlijk heel afhankelijk van wat je wilt eten en waar.
Kindermenutje had ik vaak voor zo'n USD 7,50.
fooi: 15% à 20%.

Voor het ontbijt/lunch hebben wij een koelbox gekocht van USD 20.
In de super zoals wij dit hebben uitgegeven:
French bread (dik stokbroodachtig) is USD 1,50. Knijpfles jam en potje skippy (pindakaas) hadden wij met 1 genoeg voor de hele reis.
Roastbeef: 1 à 2 USD per persoon per keer.
Kaas: USD 0.50 per plakje.
Melk:USD 3.00 per bijna 2 liter (halve gallon)
Drinken op de dag maar daarvan heb ik geen idee wat we daar eigenlijk nog aan uitgaven.
Koffie: USD 3-4 per medium vaasje
Vitamin Zero water is een soort kant en klare limo bij Wal-Mart USD 1 voor een flesje van zo'n halve liter geloof ik.
Cola etc zal ook zoiets kosten.

Wat je verder gaat doen zal je erbij moeten tellen. Reken voor een auto op USD 0,10 per km aan benzine (zeer afhankelijk van type en kosten per gallon maar dit waren wij gemiddeld afgelopen zomer kwijt).
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door roxy »

Fijn dat jullie al zo snel hebben gereageerd.
Neen, ik denk niet om via een reisbureau te boeken, toch niet voor volgend jaar want ver boven ons budget, maar ik had al enkele weken geleden een afspraak gemaakt, voor ik jullie op dit forum vond. Dus dacht ik dat het geen kwaad kon om daar eens te gaan luisteren.
Vooraleer ik verder ga met mijn plannen, zou ik willen bereken hoe ver ik geraak met een budget van 8000 euro.
Als we naar Amerika reizen, dan wil ik echt wel 3 weken weg.
De combinatie van motels en kamperen lijkt me wel wat. Wij zijn echte kampeerders hier in Europa. Ik vraag me alleen af, nemen jullie je tent, slaapzak etc dan allemaal zelf mee op het vliegtuig? Wij hebben 2seconds-tenten van Decathlon, lijkt me niet echt in een valies te passen.
DB_Cowboy
Amerika-ontdekker

Bericht door DB_Cowboy »

Met een budget van 8.000€ kan je zeker en vast een héél mooie reis van 3 weken maken met z'n twee.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ze zijn met z'n vieren ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij erg krap met z'n vieren. Veel zal afhangen van de ticketprijs, maar ik zou voor het hoogseizoen zeker uitgaan van 1000 euro per ticket.
Dan per dag 100 dollar voor een overnachting en 140 dollar eten, dan zit je al op ongeveer 8000 euro met 21 nachten.
Als je gaat kamperen kan het goedkoper, maar je zult dan wel wat spullen aan moeten schaffen. Wij hebben wel eens onze tent en andere spullen meegenomen, maar je zult moeten kijken wat je aan bagage mee mag nemen. Er is geloof ik al eens eerder een vraag geweest over zo'n tent, misschien kun je iets vinden met de zoekfunctie. Het hoeft niet in een koffer te passen, je kunt wel dingen meenemen als "odd sized luggage", kijk daarvoor een op de sites van de airlines.
Ter plekke kopen is ook een mogelijkheid, tenten kun je goedkoop bij bijvoorbeeld de Walmart kopen.

Marianne
DB_Cowboy
Amerika-ontdekker

Bericht door DB_Cowboy »

Ow juist ja,net gezien :banghead:

Hangt er dan echt wel vanaf welke steden,parken en attracties je nog wil gaan doen,welke hotels of campgrounds je aandoet,enz....

Op eten kan je al een flinke hap besparen door zelf te koken of met kant en klare maaltijden te werken die je enkel moet opwarmen.
Vliegtuigtickets kunnen wel iets goedkoper zijn als je net buiten seizoen gaat en dan moet 700€PP wel lukken.

Eventueel al eens een route uitstippelen en kijken welke hotels en campgrounds je tegenkomt op die route en dan kijken naar hun tarieven,zo doe ik het ook een beetje momenteel en weet ik aan de hand van een lijstje wat ik meeneem per regio welke de goeie en minder goeie hotels zijn en hun kostprijs.

Door te kijken welke auto je wil huren kan je ongeveer berekenen wat je verbruik gaat zijn door te kijken wat het gemiddelde verbruik is van het type voertuig,je aantal uitgestippelde miles te tellen en dan uit te rekenen hoeveel benzine je zo nodig hebt.

Reken overal een beetje ruim,zo heb je geen onaangename verrassingen op reis als je alles krap berekend.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Reken ook eens uit met een camper, vooral omdat je nu met vroegboekkortingen veel kunt verdienen. Alle verhuurders geven momenteel diverse kortingen. Je kunt dan ook eens een keer kiezen voor een duurdere camping met zwembad e.d. voor de kinderen. Het hotel is altijd goed, want dit heb je bij je en de maaltijden kun je zelf maken en hoeft niet culinair te zijn. Barbeque, pasta,s , maaltijdsoep met stokbrood e.d. en heb je ,n keer geen zin om te koken, zijn er vele mogelijkheden (Denny,s, Mac Donalds enz.)
succes schellie
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

ik heb net onze eigen reis van dit jaar uitgerekend.
2 volw. en 2 kids 10 en 8
tickets brussel-phoenix, san fran - brussel 3000,-
auto - 850
tanken 200
hotels 2100
eten 850
inkopen 650
park pas 65
boot gehuurd op lake powel 550,-
alcatrac 90
pinnen 700

in totaal komen wij dus op 9000 euro ongeveer uit.
3 weken rondgetrokken, fantastische reis gehad.
van te voren heel veeeeeeel gelezen op dit forum.
allemaal hotels en vaak best luxe. parc 55 in sanfran was erg mooi.

succes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer