Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis loui-g: Hulp bij plannen reis USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
loui-g
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis loui-g: Hulp bij plannen reis USA

Bericht door loui-g »

Dag iedereen,

ik volg al een tijdje het forum en aangezien we nu toch een reis beginnen te plannen vond ik het wel gepast een idee van jullie te hebben..

een route hebben we nog niet echt uitgestippeld.. maar in 2001 heb ik reeds een rondreis gemaakt,en we zouden onze reis gelijkaardig plannen.
Aangezien dit reeds 9 jaar geleden is, en ik toen nog te jong was om me nog volledig alles te herinneren, had ik graag van jullie ideeen gehad hoe we de reis ideaal kunnen maken..

ik geef een overzicht over hoe het toen verliep:(en ik neem er de fotoboeken bij om het juist te kunnen doen..:-) ) totaliteit van de reis was 14 dagen

Brussel-Chicago (dan met auto naar Grandrapids Michigan)(kennis)
San Diego (Sea World)
Los Angeles (universal studios)
Las Vegas: was met het vliegtuig, hotel toen was Luxor
Hoover Dam -stukje Route 66 tot Grand canyon
Monument Valley
Lake Powell
Bryce Canyon
Sequoia NP
San Fransisco

Dat is in grote orde (en in deze volgorde) hoe onze reis er toen uitzag..

Nu is het zo dat we Granrapids Michigan kunnen overslaan..
De rest zouden we ongeveer terug willen doen.. zijn er nog dingen aan te raden? Must-See's of Must Do's?
Nu hebben we ook een 3 weken uitgetrokken voor de reis, dus kunnen we meer doen, en langer op bepaalde plaatsen blijven..

ik lees graag jullie tips, aanraders,...

alvast bedankt
2001:rondreis west amerika-juli-14dagen
2009: NY-5 dagen
2010: NY-8 dagen
2012: LA-Las vegas- 7 dagen
2018: NY-8 dagen
2019: NY-5 dagen
2020: NY-5 dagen
2021: NY-6 dagen
2022: Las Vegas - NY- 8 dagen
jta
Amerika-expert

Re: Reis loui-g: Hulp bij plannen reis USA

Bericht door jta »

Hallo,

voeg aan je lijstje de Grand Canyon, Zion en Yosemite en eventueel de kustroute tussen SF en LA toe en je hebt een ,,klassieke" drieweekse met las vegas, los angeles en san francisco als voornaamste steden. Hiervan bestaan heel veel varianten :

- cirkeltje ( vertrek en aankomst in zelfde stad, meestal LA of SF)
- lineaire route met als mogelijk vertrekpunt de drie steden plus Phoenix

Hoe die drie weken dag per dag in te vullen hangt vooral van jullie interesses af : veel stad ? veel natuur ? lange wandelingen ? ( = extra dagen in de parken ). Laat maar weten, en dan zullen er wel routes volgen, routes die hier trouwens zeker al op het forum staan.

Jacques
loui-g
Amerika-ontdekker

Bericht door loui-g »

Ik denk om een lineaire route te doen.. te vertrekken van SF want dit was vorige keer onze eindhalte en enorm koud voor juli..

Vegas interesseert me enorm, daar wil ik zeker 2 nachten blijven minimum, ik lees hier veel over de nationale parken, dus daar wil ik ook ten volle van genieten..
Zion en Yosemite spreken me zeker aan, naar nationale parken toe wil ik zoveel mogelijk bezoeken.. net als monument valey e.d.
graag de meningen over de parken die niet de moeite zijn om te bezoeken, en degene we zeker moeten doen..

ervaringen met autoverhuur in usa? de voorkeur gaat uit naar een grote jeep..:-)

alvast dank!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

vertrekken van in SF, via yosemite, death valley naar LV, rondje met zion bryce grand canyon, Mon Valley, naar San Diego en LA is een mogelijkheid.

en hoe zit het met het wandelen in de parken ?
Wat wil je bv doen in de Grand Canyon : zonsopgang - en ondergang (waarschijnlijk ), wandelen aan de rim, maar ook een lange wandeling in de canyon ( hele dag ? )

Of in Zion : kortere wandelingen of ook een langere zoals angels landing of observation point ?

Is mee bepalend voor opmaak van de route.

Jacques
loui-g
Amerika-ontdekker

Bericht door loui-g »

Wandelen in de parken zien we zeker zitten, maar een ganse dag wandelen is dan weer een beetje teveel voor ons.. ik weet natuurlijk niet in welke mate er wandelingen gemaakt kan worden.. de grootte van de parken laat toe om bij wijze van spreken daar 2 weken in rond te wandelen. Een halve dag wandelen is geen probleem.. maar meer is niet echt ons ding..

Idd bij Grand Canyon zeker de zonsondergang en opgang.. in de mate van het mogelijke ook een wandeling in de canyon zelf, en indien mogelijk overnachten in de canyon.. of kan dit niet?
Monument Valley herinner ik me nog van 2001,die vond ik suppper, dus daar wil ik wel wat tijd voor uittrekken, om terug zo een rondrit met een lokal in een jeep te doen.

Zion ken ik niet echt, louter van hierover op het forum wat te lezen.. Dus daar laat ik me leiden door de kennis van de gebruikers van dit forum :-)

na wat rond te kijken over vervoer daar, lijkt Alamo me wel een goede keuze.. naar prijs toe ook redelijk goed.

Alvast bedankt Jaques!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

hieronder een eventuele route, waarbij tijd voor een aantal wandelingen in de parken :

1. SF
2.SF
3. naar Yosemite
4. Yos. ( vallei, Mist trail )
5. Yos. ( glacier point road en glacier point )
6 - 7 in 2 dagen naar LV ( route ? ik ben geen expert in Death Valley )
8. Las Vegas
9. naar Zion
10 Zion
11. naar Bryce
12. naar page
13 Page, in de late namiddag naar Monument Valley
14 MV , daarna naar Grand Canyon
15 Grand Canyon
16-17 in 2 dagen naar San Diego
18 San Diego
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles

Is één van de ontelbare mogelijkheden. Info over wandelingen in de parken vindt je op de websites van die parken, of laat maar weten indien iets niet duidelijk.

Jacques
loui-g
Amerika-ontdekker

Bericht door loui-g »

ideaal, hierop kan ik perfect voortbouwen!

hartelijk bedankt! ik zal het verloop van planning hier wel verder posten!

loui-g
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Er kan flink wat bij als je 3 weken gaat. Kijk maar even bij mijn verslag van 2008. Oké, zoveel hoeft ook weer niet, maar om inspiratie op te doen zeg maar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer