Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 &

Bericht door IngeRene »

Dat gaat inderdaad snel zeg! Zelfs al wat vragen gesteld over de gevraagde offerte en die zijn al beantwoord. Ik hoop dat de vakantie straks niet zo snel zal gaan ;)

Waar ik mij wat over verbaas is dat er ogenschijnlijk veel mensen zijn die alle spullen (persoonlijke en camper inventaris) zelf ter plekke nog aanschaffen of meezeulen uit NL. Bij Road Bear kost dit voor 5 personen € 145 en bij El Monte € 306. RB heeft momenteel een 50% actie, vandaar het grote verschil.

Dit lijkt mij al met al niet zo duur, zeker als ik het gemak meetel, en het is toch zonde om dan twee uur in een mall te shoppen om alles bij elkaar te kopen of dat in NL te moeten doen en vervolgens alles in de tassen meesjouwen? NB wij nemen i.p. 5 reistas trolley's mee van ~70 ltr en geen koffers, i.v.m. meenemen/opbergen in auto en camper. Op de terugweg zullen de tassen wel vol komen met souvenirs en kleding, maar op de heenweg zal er nog wel wat ruimte over zijn (hoop ik maar...). Of zie ik iets over het hoofd? :?

Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Waar ik mij wat over verbaas is dat er ogenschijnlijk veel mensen zijn die alle spullen (persoonlijke en camper inventaris) zelf ter plekke nog aanschaffen of meezeulen uit NL.
Wij kopen het ter plaatsen omdat dat veel goedkoper is dan huren en we dan spullen naar onze zin hebben, die twee uur voor de eerste boodschappen ben je toch wel kwijt.
Ons kost het in ieder geval niet zoveel extra tijd maar dat kan natuurlijk ook de ervaring zijn :wink:
Als je eenmaal onder een comforter geslapen hebt wil je echt niet meer onder de dekens/dekbed/slaapzak ven de verhuurder slapen
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Rob schreef: Als je eenmaal onder een comforter geslapen hebt wil je echt niet meer onder de dekens/dekbed/slaapzak ven de verhuurder slapen
Rob, wat is een comforter? Ik heb wat plaatjes op google zitten bekijken en stel me iets voor dat het midden houdt tussen een sprei en een dekbed?
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben het met Rob eens voor wat betreft de comforter. Voor de rest huren wij wel altijd de kits, puur gemakzucht ;-)

Ik ga in oktober twee comfortersets kopen om mee te nemen naar ons nieuwe huis in Spanje. Comforters zijn een soort dekbedden, maar dan wat dunner, maar zonder hoes, dus compleet met mooie stof erover. Je gebruikt ze met een laken eronder, zodat je bij het verschonen alleen je lakens en kussenslopen wast. Het slaapt vooral erg prettig bij warm weer, je schuift het zo van je af en hebt dan toch het laken over.

Het is eigenlijk dus meer een combinatie van de ouderwetse deken en een dekbed.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Aha, duidelijk. Dankdank!
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Hi,

zijn we weer :)

Ik las net in een leuk reisverslag van Dirk en Jorina het volgende over Monument Valley:

"Het bleek echter dat je niet met de camper in het park mocht. Dat was jammer! Er waren wel jeeptochten en paardrijdtochten te boeken, maar die waren zo duur dat we besloten om het zo te laten. "

Dit had ik nog niet eerder gelezen, ook niet echt op gelet, maar hoe lossen andere camperreizigers dit op? Allemaal in de buurt een plek zoeken en met vet betaalde trips MV in of zijn er andere creatieve ideeën? En wat is 'duur'?

Als dat zo is, ben ik haast geneigd dit park links te laten liggen, hoewel het juist wel een 'must see' is op mijn persoonlijke wensenlijstje.

Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

René, er is al veel geschreven op het forum over het bezoeken van Monument Valley, kijk eens rond met de zoekoptie van het forum.

Misschien heb jij al iets aan dit topic: viewtopic.php?f=7&t=28911
En deze: viewtopic.php?f=7&t=22897
En: viewtopic.php?f=7&t=26705
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je hebt in een bepaald opzicht wel gelijk René. Wij zijn fervent camperreizigers en laten weleens wat liggen wat je met de auto wel zou kunnen doen. En soms wordt er een tour geboekt, een auto gehuurd of iets met openbaar vervoer gedaan.

Toch heeft het ons nog niet uit de camper gekregen ;-)
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Er loopt een prachtige geasfalteerde weg (de 163) door Monument Valley heen zodat je haast alles wel goed kan zien.
Je kan alleen niet de dirtroads rijden met een camper.
Ik ben al twee keer in Monument Valley geweest met een camper en overnacht op Gouldings Campground:
http://www.gouldings.com/english/campground.htm
Midden in Monument Valley. Ik zou zeker MV doorrijden met een camper als je het wilt zien.
Je kunt daar dan nog beslissen of je een tour het park in wilt of dat je zo al genoeg ziet.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De uitzichten over Monument Valley vanaf het visitor center zijn ook al prachtig en van daar kan je ook zien hoeveel moeite auto's hebben met die heuvel en het zachte zand. Ons eerste bezoek aan MV hebben we ook op die manier gedaan. Midden op de dag zijn de uitzichten niet zo spectaculair als bij "dusk en dawn".
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Nu de tickets geboekt zijn kunnen we lekker concreet worden :lol:

Het reisschema heb ik nog een beetje aangepast, aangezien we een retourtje LAX hebben i.p.v. heen naar San Diego en terug vanaf Las Vegas. Zie bovenaan in dit topic het actuele plan. We zijn van plan om na de vlucht, geplande aankomst LAX 16:10, toch meteen de huurauto op te halen en koers te zetten richting San Diego. Als het wachten een beetje tegen zit op het vliegveld zijn we mooi na de spits op de weg 8)

Heeft iemand ervaring met dat stuk rijden meteen na aankomst? Moet er wel bij zeggen dat we rechtstreeks vliegen, dus redelijk efficiënt qua reistijd. Daarbij slapen/dutten we over het algemeen ook best goed in een vliegtuig. Als dit echt zou worden afgeraden is het alternatief eerst in LA een hotel en de volgende ochtend naar SD rijden. Toch leek ons de eerste optie wat rustiger, omdat we dan twee dagen hetzelfde hotel hebben.

Gr,
René
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Tja, ik kan daar slechts wat over theoretiseren. Op zich zou het te doen moeten zijn.
Ik houd zelf echter altijd rekening met een worst case scenario. Vertraging van het vliegtuig en/of een koffer die zoek is, waardoor je wat extra vermoeiende uren op het vliegveld bent en vermoeider en in het donker naar je hotel moet rijden. Daarom boek ik graag het eerste hotel dichtbij het vliegveld. Daar komt bij dat je de eerste ochtend vroeg wakker zult zijn en dus ook op tijd naar San Diego zou kunnen vertrekken.

Ik zie natuurlijk ook het voordeel dat jij aangeeft, dus....it's up to you. Jij zult de afweging moeten maken.

Succes bij de keuze.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je moet zelf weten wat je doet maar na aankomst in LA, dan nog de auto ophalen en naar San Diego rijden zou niet mijn voorkeur hebben. Als je pech hebt zal je niet voor 10 pm in SD zijn. Dan is het 7am Nederlandse tijd. Wel eens in het donker naar een hotel gezocht? Of ben je ter plaatse bekend?
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

We houden het inderdaad maar even op wat meer rust aan het begin van de vakantie door eerst in LA te overnachten. En we zijn toch vroeg wakker, begrijp ik van jullie :wink:

Ik hoor graag nog tips/trucs/meningen over onze geplande reis. We hebben in het rondje Zion - Bryce - Page - MV - Grand Canyon een extra dag opgenomen in Page. Dit enerzijds omdat ik graag de phototour door de canyon wil doen en anderzijds hier voor de meiden genoeg te doen lijkt te zijn waar ze ook zeker behoefte aan zullen hebben (vooral zwemmen). Is dit dan inderdaad 'the place to be' of zijn er betere alternatieven?

Gr,
René
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Yes, volgende stap gezet. Camper is gehuurd. Was nog even zweten, want de gewenste Road Bear was niet meer beschikbaar voor eind augustus ivm Burning Men festival. Maar met de Moturis V-31S zijn we op voorhand ook erg in onze sas :mrgreen:
Laatst gewijzigd door IngeRene op 15 okt 2010, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

IngeRene schreef:Ik hoor graag nog tips/trucs/meningen over onze geplande reis. We hebben in het rondje Zion - Bryce - Page - MV - Grand Canyon een extra dag opgenomen in Page. Dit enerzijds omdat ik graag de phototour door de canyon wil doen en anderzijds hier voor de meiden genoeg te doen lijkt te zijn waar ze ook zeker behoefte aan zullen hebben (vooral zwemmen). Is dit dan inderdaad 'the place to be' of zijn er betere alternatieven?
Jullie hebben maar 1 nacht in Zion, met de dag ervoor niet zo heel veel tijd als je vanuit Pahrump komt, dus ik zou daar een extra overnachting doen. Je kunt daar prima kamperen, en misschien met een tube de rivier af, of loop de Narrows. Ik weet niet of er campings zijn met een zwembad, maar ik denk dat je ook zonder zwembad in en rond Zion even heerlijk kunt relaxen.
Het uitstapje naar DV maakt het allemaal wel wat onrustig, het zou mooier zijn als je overal wat meer tijd had; ook bij Bryce en bij Page is een extra dag niet verkeerd.

Marianne
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Dank voor je reactie. Zet me weer aan het denken... maar dat was ook precies de bedoeling :mrgreen: Ik wil DV er erg graag in houden, dat park trekt me gewoon aan (misschien omdat de kleurstelling wat anders is dan de rest van het rijtje). Zion heb ik me nog niet zo in verdiept, net als Bryce. Page dus wel iets meer, de canyon moet in ieder geval ruimschoots op de foto. Is het dan niet rustiger om niet Bryce en Zion te doen, maar één van de twee met een dag uit te breiden en de andere te skippen? Of zeg ik nou iets heeeeel doms?

Gr,
René
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Nog even de plannen op een rijtje:

Afbeelding

Momenteel branden de letters van Priceline "We're sorry, but we can't accept your offer" een beetje op het scherm. Ben in drie zones aan het bieden, maar de prijzen lopen al aardig op ten opzichte van de deals die ik op dit forum en op BiddingForTravel zie. Allemaal relatief natuurlijk, maar als het voor pakweg $65 (4*) kan waarom zou ik dan nu al boven de $ 80 gaan ... Is wekelijks checken een beetje reëel of fluctueren de prijzen niet zo snel?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

IngeRene schreef: Momenteel branden de letters van Priceline "We're sorry, but we can't accept your offer" een beetje op het scherm. Ben in drie zones aan het bieden, maar de prijzen lopen al aardig op ten opzichte van de deals die ik op dit forum en op BiddingForTravel zie. Allemaal relatief natuurlijk, maar als het voor pakweg $65 (4*) kan waarom zou ik dan nu al boven de $ 80 gaan ... Is wekelijks checken een beetje reëel of fluctueren de prijzen niet zo snel?

Je bent echt nog zo ver voor de reis, ik zou je echt niet laten verleiden om zo ver van te voren al hoger te gaan bieden dan wat in die periode 'normaal' is. Echt eens in de 3-4 weken bieden is meer dan genoeg. Totdat je 2 à 3 maanden van te voren bent. Met priceline in de grote steden gaat het echt wel lukken. Sterker nog, de komende maanden doe ik echt nog niets met priceline hoor :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

OK, dat is helder. Dan kan ik mijn focus nog even verleggen :D Ik vond overigens Hotwire aanzienlijk minder handig dan Priceline. Met name het werken met de kaart gaat maar moeizaam met Hotwire (heb alleen in Las Vegas gekeken).

Gr, René
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer