Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta formulier: oplichting

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Esta formulier: oplichting

Bericht door Pete.Z »

En toch waarschuwen ze wel op die site:
Opgelet! Een aanvraag die via een derde partij wordt verstuurd kan tegen de regels van ESTA ingaan. Kijk uit voor misbruikende websites die maar al te graag uw gegevens willen ontvangen en claimen een aanvraag voor u te doen. Zelf een ESTA aanvraag maken is de enige manier die 100% veilig is. Aan reizigers die geen rechtmatige ESTA hebben wordt de toegang tot de Vernigde Staten niet verleent door de “U.S. Customs and Border Protection”. Download de ESTA Aanvraag Gids nu en vraag hem vandaag nog aan!
Vervolgens staat er ook nog duidelijk bij, met aanvink vakje:
Ik ga akkoord om aan ESTA.US US$49.75 te betalen voor de ESTA Aanvraaggids voor reistoestemming, die door meerdere reizigers kan worden ingekeken. Ik erken dat ESTA.US een privé informatie website is.
Dus ze vragen geen esta voor je aan, ze verkopen je een handige gids hoe het moet.
Met een minuut lezen is dat duidelijk, lijkt mij toch voor iedereen haalbaar!

En dit is wettelijk geen oplichting, sterker nog, ze informeren je nadrukkelijk en op meerdere plekken dat je zelf je aanvraag moet doen.
Je zou het hooguit op misleiding kunnen gooien, maar dan nog heb je zelf niet goed gelezen.

Natuurlijk is het wel oplichting, maar wettelijk niet.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

gut, jiejie, waarom zo aggressief? Jij hebt geen idee wat mijn ervaringen zijn. Ik bèn opgelicht toen ik pas hier in US kwam wonen. Mijn eigen schuld. Oh, en het leuke? Door een bedrijfje met een Hawaii postadres. :lol:

Wij denken gewoon heel verschillend over wat de taken van een overheid zouden moeten zijn.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

:offtopic: JieJie.... Een wet?? Waarom? Als ik mensen iets kan verkopen dat ikzelf voor minder (of gratis) verkrijg.... is dat niet de essentie van zaken doen en winst maken? Ik kan het reisburo dat toch niet echt kwalijk nemen. Waarom zou je niet eerst even rondkijken voordat je ergens iets koopt. Omdat er toevallig een link in een brief staat, hoef je dit toch nog niet verplicht ook daar te doen? Ik neem aan dat de meeste mensen rondkijken waar ze hun ticket boeken om een zo goedkoop mogelijk ticket te krijgen, waarom zou je dat in dit geval ook niet doem.Een klein beetje onderzoek en je bent er zo achter dat het ook anders kan.

Oplichten in mijn ogen is meer iemand iets verkopen wat achteraf waardeloos is.... bijvoorbeeld een auto waarvan de km teller is teruggedraait, of iemand zonder dat ie het weet nepkleding voor de volle prijs verkopen. Geld vragen om een dienst voor iemand anders te verrichten, waarbij diegene het ook gratis zelf kan doen is in mijn ogen niet echt oplichterij. Is bijvoorbeeld een tuinman niet precies hetzelfde? Ik kan of iemand betalen om het gras te maaien, of ik kan het zelf doen... Ik betaal de tuinman maar is de tuiman nu een oplichter??
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Info

De Telegraaf

KLM waarschuwt voor profiteurs

Elektronisch invullen van grensformulier VS is gratis

door Arnold Burlage

SCHIPHOL – Reizigers naar de Verenigde Staten worden gewaarschuwd voor zakkenvullers, die munt slaan uit gratis registratie voor visumontheffing, die officieel nog van kracht moet worden.
Het gaat om een nieuwe elektronische service voor het invullen van de grensformulieren. De nieuwe formulieren voor snellere grenspassage in de VS kunnen thuis via internet worden ingevuld. Voorheen gebeurde dat in het vliegtuig.
De Amerikaanse autoriteiten bieden de service gratis aan via ESTA, de speciale dienst Electronic System for Travel Autorization. Slimme profiteurs schakelen de formulieren via hun eigen sites alleen maar door en brengen dan bij argeloze reizigers 45 of meer dollar of euro in rekening.
De KLM is op de hoogte van het misbruik. Op de KLM-site en bij persoonlijke boekingen wordt naar de officiële en gratis site gewezen. „Meer dan de juiste weg wijzen, kunnen we niet doen. Uiteindelijk geldt dat ook bij het kopen van andere producten”, aldus een woordvoerder van de KLM.
De Amerikaanse autoriteiten, die via ambassades en ministerie ook doorverwijzen naar de bonafide gratis ESTA-formulieren, hadden gisteren nog geen aangifte gedaan of anderszins opgetreden tegen dit feitelijke misbruik van overheidsdiensten. Of dat zal gebeuren, wordt in het midden gelaten
De nieuwe elektronische service voor de grenspassage in de VS is officieel nu nog niet verplicht. Op sommige vliegvelden in de VS wordt met de prints van de verstuurde formulieren nog niets gedaan. Douanebeambten zijn vaak zelfs stomverbaasd en vragen dan naar de oude formulieren, die in het vliegtuig op de heenreis ook nog worden uitgedeeld.
„De elektronische aanmelding in de VS lijkt dus nog slechts bedoeld om reizigers alvast te laten wennen. Wanneer het definitief wordt ingevoerd is onbekend”, melden ook de vertegenwoordigers van andere vliegmaatschappijen die dagelijks vanaf Schiphol enkele tientallen vluchten naar de VS onderhouden.
Uit bovenstaand artikel kunnen een paar interessante conclusies worden getrokken

De service die door diverse websites wordt geboden wordt oa door de KLM gezien als misbruik
Esta is niet verplicht
Een print van je formulier kan ipv de i94 worden gebruikt(welk deel wordt dan in je paspoort geniet?)

wie durft
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk niet dat dat van die print werkt. Mijn man heeft namelijk bij het inchecken in Zaventem zijn print afgegeven, en ze gaven dat gewoon terug aan hem zonder boe of ba. Hij moest het groene forumuliertje in het vliegtuig alsnog invullen.
(we vlogen met Continental)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat de Telegraaf weer eens niet goed op de hoogte is van de stand van zaken. ESTA is wel degelijk verplicht in te vullen voor dat je vertrekt (sinds 12 jan. 2009). Verder dienen de formulieren (nog steeds) ook in het vliegtuig ingevuld te worden. T.z.t. gaat dat wellicht verdwijnen. Nergens is ooit aangegeven dat een print de huidige formulieren kan vervangen.

De berichtgeving van de Telegraaf wekt in mijn ogen meer vragen op dan dat het duidelijkheid schept. :?

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 16 aug 2009, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Coyote schreef:De berichtgeving van de Telegraaf wekt in mijn ogen meer vragen op dan dat het duidelijkheid schept. :?
Dat is normaal bij berichtgeving in die krant. :mrgreen:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

kastelke schreef:Ik denk niet dat dat van die print werkt.
Ik denk ook niet dat het werkt, maar je zou hem dus af moeten geven bij immigrations ipv de i94
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

dat hebben wij afgelopen mei ook gedaan in Houston,en die man bij douane vroeg :what's that?
hij had het nog nooit gezien en wist er ook niets van af.....................
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij immigrations zat dat forumulier ook in mijn man zijn paspoort, en die beambte schoof het ook direct opzij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nogmaals, een print maken van dat ESTA scherm is niet nodig, en er zal ook nooit naar gevraagd worden.
Het mooie (als ESTA ooit gaat werken) is nou juist dat het paieren schuiven verleden tijd is hiermee.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

DHS heeft nu zelf een PDF'je op hun website staan over dit onderwerp:
http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/tra ... visory.pdf
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

ik heb nog wel even een vraag over het esta formulier:
ik heb dit vorig jaar ingevuld en begrijp als ik nog geen nieuw paspoort heb aangevraagd dat deze van vorig jaar nog geldig is (is 2 jaar geldig zie uitleg op: http://www.allesamerika.com/esta-amerika.html )

maar waar kan ik deze info terugvinden? Ik geloof niet dat ik iets in mijn malbox nog heb.
Moet je iets uitprinten als je dit formulier hebt ingevuld (ik weet het me niet meer te herinneren)?

en kan het kwaad als ik alsnog dit formulier invul?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het is inderdaad twee jaar geldig. Je krijgt inderdaad geen e-mail, maar je hebt de mogelijkheid om je application number af te drukken. Het kan geen kwaad om een nieuwe aan te vragen, maar dat zou ik wel even voor 8 september doen, vanaf dan moet je er namelijk voor betalen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

thanks!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Dat is normaal bij berichtgeving in die krant.

En jij gelooft dat de andere kranten beter berichten ? Dream on :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Over dat antwoord heb je lang moeten nadenken Bramster, een heel jaar! :lol: :wink:

Marjon
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Oh, ik kijk noot wanneer iets is gepost. Had geen idee dat dit al een ouder bericht was.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Let op: met ingang van 8 september a.s. is registratie via ESTA niet langer gratis, maar wordt US$ 14 leges in rekening gebracht.

Zie voor meer info: http://www.cbp.gov/xp/cgov/newsroom/new ... 2010_2.xml
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Bedank !

Das de moeite waard om het nog even snel opnieuw aan te vragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer