Eventjes kort mijn verhaal: kort, want ik ben natuurlijk niet de eerste met dit verhaal.
Deze zomer studeer ik af met onderscheiding voor mijn master TEW , mijn tweede na eentje in Politieke Wetenschappen, dat op de arbeidsmarkt me nutteloos bleek (maar ja, weet het maar eens allemaal op uw 17e als ge moet kiezen

Nu, het doel is altijd geweest op zo kort mogelijk termijn naar de VS te kunnen emigreren, al besef ik maar al te goed dat die "zo kort mogelijk" waarschijnlijk veel langer zal duren dan ik wens.
Op dit ogenblik begin ik aan mijn zoektocht naar werk in België en is mijn voornaamste bekommernis dus mijn CV, euh, resumé, op een zo goed mogelijke manier op te vullen om dus zo snel mogelijk in aanmerking te kunnen komen voor jobs en visa in de VS.
Ik heb natuurlijk al de procedures bekeken, maar ik twijfel nog altijd wat de beste tactiek zou zijn voor mij om snel mogelijk dat doel te kunnen bereiken (als we eventjes niet rekenen op het geluk de DV-loterij te winnen, eentje die'k liever zou winnen dat de Nationale Loterij overigens

Het is natuurlijk vrij problematisch in mijn geval dat ik niet echt een netwerk heb ginder (bevriende mensen met invloed in'n bedrijf of familie, enkel wat kennissen van tijdens mijn studies), noch beschik over veel geld, niet onlogisch voor een starter uit een arbeidersgezin. Hierdoor lijkt het me ook al moeilijk via het J2-visum programma aan een job te geraken zonder netwerk...
Dus mijn vragen voor jullie
- Is J2 toch mogelijk ondanks gebrek aan sponsors/connecties, zoja, hoe is de kans het grootst ?
- Welke vaardigheden scherp ik best bij en welke jobs zou ik best voor solliciteren in België om in de toekomst in aanmerking te komen voor een H2-B ?
Ben de Belgische mentaliteit meer dan moe eigenlijk en heb hier ook niet veel zin om een leven nog uit te bouwen ... al besef ik wel dat het voorlopig zal moeten.
Als iemand tips heeft voor mij, qua sollicitaties, gewilde vaardigheden, contacten of organisaties waar ik deze kan leggen, zou ik u zeer dankbaar zijn.
Dank bij voorbaat
Wim