Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke vliegmaatschappy naar los angeles
-
- Amerika-newbie
Welke vliegmaatschappy naar los angeles
Welke maatschappy vinden jullie goed in beenruimte en service. Wat ik ook belangrijk vind is dat je meer dan 25 kg bagage mag meenemen met Lufthansa konden we vorige jaar 35 kg meenemen
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Welke vliegmaatschappy naar los angeles
Wat bagage aangaat hanteren alee maatschappijen tegenwoordig 1 stuks ruimbagage per persoon van maximaal 23 kilo is gratis. een tweede stuks ruimbagage kost tussen de $ 50,00 en $ 60,00 en als je koffer te zwaar is ben je tussen de $ 50,00 en $ 150,00 kwijt.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wat service betreft : Wij hebben heel veel met Delta gevlogen en vonden dat altijd en prima maatschappij, en dit jaar eens met BA gevlogen en die vonden we ook goed.Ik heb echter ook verhalen gelezen van deze maatschappijen die helemaal niet zo goed waren. 't Is dus erg persoonlijk en kan ook nog te maken hebben met de vlucht waar je mee vliegt.
Wat beenruimte/ruimte betreft hangt het een beetje af van het type vliegtuig waar je mee vliegt. Op deze site kun je kijken wat voor ruimte er is bij de diverse vliegmaatschappijen en kun je eventuele tips vinden over goeie stoelen.
Mijn tip : Als achterin het vliegtuig de achterste 2 of 3 rijen uit 2 stoelen bestaan ipv 3, kun je die heel goed nemen. Je hebt dan wat meer ruimte omdat de stoelen iets verder van het raam af staan (tussen de stoel en het raam heb je dan wat ruimte voor eventuele spullen). Ander voordeel is dat als je met z'n 2-en reist (of met z'n 4-en zoals wij) dat je dan geen "vreemde" hoeft te storen als je even naar het toilet wilt of even je benen wilt strekken.
Wat beenruimte/ruimte betreft hangt het een beetje af van het type vliegtuig waar je mee vliegt. Op deze site kun je kijken wat voor ruimte er is bij de diverse vliegmaatschappijen en kun je eventuele tips vinden over goeie stoelen.
Mijn tip : Als achterin het vliegtuig de achterste 2 of 3 rijen uit 2 stoelen bestaan ipv 3, kun je die heel goed nemen. Je hebt dan wat meer ruimte omdat de stoelen iets verder van het raam af staan (tussen de stoel en het raam heb je dan wat ruimte voor eventuele spullen). Ander voordeel is dat als je met z'n 2-en reist (of met z'n 4-en zoals wij) dat je dan geen "vreemde" hoeft te storen als je even naar het toilet wilt of even je benen wilt strekken.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de bagage hoef je het denk ik niet te doen, dat is volgensmij ondertussen overal hetzelfde. Ik vloog afgelopen jaar naar de VS met KLM waar ik enorm over te spreken ben, het cabinepersoneel was ronduit geweldig. Ik hoor veel verhalen over allerlei vliegtuigmaatschappijen maar denk dat in principe alle maatschappijen redelijk zijn om de plas mee over te steken.
Waar ik wel rekening mee zou houden is de aanwezigheid van een IFE (het scherm achterin de stoelen), waar ik zelf waarde aan zou hechten. Air France heeft die bijvoorbeeld niet in alle 747-toestellen en bij Iberia vind je ze ook niet overal. Ik ga volgend jaar British Airways proberen wat een goede maatschappij blijkt te zijn.
Waar ik wel rekening mee zou houden is de aanwezigheid van een IFE (het scherm achterin de stoelen), waar ik zelf waarde aan zou hechten. Air France heeft die bijvoorbeeld niet in alle 747-toestellen en bij Iberia vind je ze ook niet overal. Ik ga volgend jaar British Airways proberen wat een goede maatschappij blijkt te zijn.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nadeel is wel dat je dicht bij dat vaak stinkende toilet zit en andere passagiers die naar dat toilet willen tegen je stoel aan staan te hangen.US-fanboy schreef: Mijn tip : Als achterin het vliegtuig de achterste 2 of 3 rijen uit 2 stoelen bestaan ipv 3, kun je die heel goed nemen. Je hebt dan wat meer ruimte omdat de stoelen iets verder van het raam af staan (tussen de stoel en het raam heb je dan wat ruimte voor eventuele spullen). Ander voordeel is dat als je met z'n 2-en reist (of met z'n 4-en zoals wij) dat je dan geen "vreemde" hoeft te storen als je even naar het toilet wilt of even je benen wilt strekken.
Welke maatschappij dan wel, ik zou ook kijken naar het IFE kijken want bij mij slaat de verveling al snel toe. Verder is het in de Economyclass toch wel zo'n beetje het zelfde. (Seatguru is een goede tip) Wil je meer, dan zou ik kiezen voor Economy-plus. LA is toch een hele zit !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Wij hebben van de diensten van BA voor de afgelopen reis gebruikt gemaakt.
Prima allemaal al was de service van LHR-SFO minder vriendelijk dan van DEN-LHR.
Het is maar wie je treft. Wat wel opvalt dat je vrij snel een maaltijd krijgt en dan weer anderhalf uur voor de landing weer. Het zou ons beter zijn de maaltijd na een uur of 4 te krijgen, maarja dat is persoonlijk.
Tussendoor lopen ze wel eens rond met een sappie/water en kan je natuurlijk zelf wat halen.
Op de terugweg was de service ook echt heel vriendelijk, het viel ons echt op
.
Afhandeling aan de grond was prima, praatje, vriendelijk en schermpje voor je neus in het vliegtuig.
Koffers kwamen ook netjes op tijd en werden ook doorgelabeld naar A'dam, terwijl we de vluchten los geboekt hadden omdat dat veel goedkoper was.
Denver is overigens een heerlijk vliegveld om van te vertrekken. Lekker rustig, goede restaurantjes, een heerlijk afscheid van de States.
Kortom: Zolang er niet gestaakt wordt vlieg ik graag met BA.
Prima allemaal al was de service van LHR-SFO minder vriendelijk dan van DEN-LHR.
Het is maar wie je treft. Wat wel opvalt dat je vrij snel een maaltijd krijgt en dan weer anderhalf uur voor de landing weer. Het zou ons beter zijn de maaltijd na een uur of 4 te krijgen, maarja dat is persoonlijk.
Tussendoor lopen ze wel eens rond met een sappie/water en kan je natuurlijk zelf wat halen.
Op de terugweg was de service ook echt heel vriendelijk, het viel ons echt op

Afhandeling aan de grond was prima, praatje, vriendelijk en schermpje voor je neus in het vliegtuig.
Koffers kwamen ook netjes op tijd en werden ook doorgelabeld naar A'dam, terwijl we de vluchten los geboekt hadden omdat dat veel goedkoper was.

Kortom: Zolang er niet gestaakt wordt vlieg ik graag met BA.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
Wij hebben op de heenreis in een 747 gevlogen en voor ons 4-en GBP 80,= betaald voor rij 51/52 stoel H/J te zitten en hebben geen last gehad van nare luchtjes ofzo. Het zat heerlijk met de ruimte naast ons. De kleinste merkte bij de terugvlucht op dat er veel minder ruimte naast hem was toen we weer op een andere plek zaten.
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Geen last gehad van geurtjes (nog nooit trouwens) of hangende passagiers.Ruud2004 schreef: Nadeel is wel dat je dicht bij dat vaak stinkende toilet zit en andere passagiers die naar dat toilet willen tegen je stoel aan staan te hangen.
Tussen de toiletten en de laatste rij stoelen zit namelijk ook nog een nooduitgang, waardoor wachtende mensen daar een stuk ruimte hebben.
Ik heb drie vluchten met BA aan boord van de 747 gehad, en wij hebben elke keer op rij 51 en 52 gezeten in zowel AB als HJ, en inderdaad echt geen last van luchtjes gehad. De A en J zetels hebben zelfs een sloot extra ruimte naast de stoel, ik zou deze plaatsen zo weer nemen. Ook is het fijn dat je tweezitjes hebt in dit gedeelte. Over de service van BA ben ik ook wel te spreken, altijd aardige flight attendants, het eten valt redelijk weg te krijgen, en de IFE behoort tot de besten van de maatschappijen die voer de grote plas vliegen.Lampie schreef:Wij hebben op de heenreis in een 747 gevlogen en voor ons 4-en GBP 80,= betaald voor rij 51/52 stoel H/J te zitten en hebben geen last gehad van nare luchtjes ofzo. Het zat heerlijk met de ruimte naast ons.
En nog een positieve reactie over BA, zowel heen als terug via Londen. Ook wij hadden op de terugvlucht, via online inchecken, de 2 x 2 stoelen achterin het toestel. Erg fijn om de extra ruimte te hebben en absoluut geen last van het toilet. Het eten wordt inderdaad heel snel geserveerd na vertrek en dan duurt het wel vrij lang voordat je het eten voor de landing krijgt, dus wat extra snacks meenemen kan geen kwaad.
Wel hadden we bij beide vluchten lichte problemen met de vertrektijden. Op de heenweg hadden we officieel één uur om over te stappen in Londen. Omdat de overstap in Terminal 5 is lijkt dat geen probleem. Dat wordt het wel als blijkt dat ook Terminal 5 uit twee gedeelten bestaat en je alsnog met een treintje van het ene naar het andere gedeelte moet. Het wordt helemaal problematisch als het vliegtuig uit Amsterdam met zo'n 20 minuten vertraging vertrekt en dan ook nog eens voor aankomst in Londen 10 minuten in de lucht moet blijven voordat het mag landen. Onze overstaptijd werd daardoor zo'n beetje gehalveerd. Dat werd gelukkig opgelost doordat er bij onze aankomstgate iemand van de groundcrew stond die ons en een aantal andere pasagiers razendsnel door alle formaliteiten heen begeleidde naar de juiste instapgate. Goede service, maar we kregen dat pas in het vliegtuig te horen nadat ik zelf twee keer in het vliegtuig aan een stewardess had gevraagd of het overstappen allemaal wel zou lukken en ze daar in eerste instantie eigenlijk geen goed antwoord op had. Het kwam allemaal goed, maar het is een wat stresserig begin van de reis.
Ook de terugvlucht vanaf L.A. vertrok veel te laat, ruim drie kwartier. Dat werd echter met rugwind in de lucht bijna helemaal goed gemaakt. Daarbij hadden we nu in Londen twee uur om over te stappen naar de vlucht voor Amsterdam. Vervelendst vond ik dat er in L.A. helemaal geen informatie werd verstrekt over het te laat vertrekken van het toestel, waardoor je toch weer met wat spanning zit 'af te wachten' tot er iets gebeurt.
Maar nogmaals, de vluchten zelf waren prima.
Wel hadden we bij beide vluchten lichte problemen met de vertrektijden. Op de heenweg hadden we officieel één uur om over te stappen in Londen. Omdat de overstap in Terminal 5 is lijkt dat geen probleem. Dat wordt het wel als blijkt dat ook Terminal 5 uit twee gedeelten bestaat en je alsnog met een treintje van het ene naar het andere gedeelte moet. Het wordt helemaal problematisch als het vliegtuig uit Amsterdam met zo'n 20 minuten vertraging vertrekt en dan ook nog eens voor aankomst in Londen 10 minuten in de lucht moet blijven voordat het mag landen. Onze overstaptijd werd daardoor zo'n beetje gehalveerd. Dat werd gelukkig opgelost doordat er bij onze aankomstgate iemand van de groundcrew stond die ons en een aantal andere pasagiers razendsnel door alle formaliteiten heen begeleidde naar de juiste instapgate. Goede service, maar we kregen dat pas in het vliegtuig te horen nadat ik zelf twee keer in het vliegtuig aan een stewardess had gevraagd of het overstappen allemaal wel zou lukken en ze daar in eerste instantie eigenlijk geen goed antwoord op had. Het kwam allemaal goed, maar het is een wat stresserig begin van de reis.
Ook de terugvlucht vanaf L.A. vertrok veel te laat, ruim drie kwartier. Dat werd echter met rugwind in de lucht bijna helemaal goed gemaakt. Daarbij hadden we nu in Londen twee uur om over te stappen naar de vlucht voor Amsterdam. Vervelendst vond ik dat er in L.A. helemaal geen informatie werd verstrekt over het te laat vertrekken van het toestel, waardoor je toch weer met wat spanning zit 'af te wachten' tot er iets gebeurt.
Maar nogmaals, de vluchten zelf waren prima.
Nog eentje pro BA dan:
De overstap is in Londen, zodat je niet op de helft van de reis hoeft over te stappen ergens in USA, maar na een uurtje of met nog een uurtje te gaan.
Een directe vlucht lukte bij ons sowieso niet meer, maar zo'n overstap is voor mij wel prima.
De overstap is in Londen, zodat je niet op de helft van de reis hoeft over te stappen ergens in USA, maar na een uurtje of met nog een uurtje te gaan.
Een directe vlucht lukte bij ons sowieso niet meer, maar zo'n overstap is voor mij wel prima.
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
Niet iedereen ervaart het als een pluspunt dat als je bijna thuis bent, je uit je vliegtuig moet, over moet stappen en dan nog 1 uurtje moet vliegen 
(ik zeg overigens niet dat ik een van die personen ben!)

(ik zeg overigens niet dat ik een van die personen ben!)
Persoonlijk ben ik altijd een groot voorstander van de KLM, temeer dit ook vaak rechtstreekse vluchten zijn. ik heb nooit zin om over te stappen en in spanning te zitten of je je overstap wel haalt en ook geen zin om drie uur te wachten op de volgende vlucht. Daarnaast heb je op alle vluchten naar Amerika onboard entertainment.
Je betaalt misschien iets meer, maar geen gedoe
Je betaalt misschien iets meer, maar geen gedoe
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Persoonlijk ben ik voorstander van United Airlines en in 2de instantie van British Airways.
United omdat ze een uitstekende service bieden EN een goedkope optie voor extra beenruimte hebben (economy plus)
British Airways omdat ze eveneens een uitstekende service bieden en vaak vrij "goedkope" business class tickets hebben.
United omdat ze een uitstekende service bieden EN een goedkope optie voor extra beenruimte hebben (economy plus)
British Airways omdat ze eveneens een uitstekende service bieden en vaak vrij "goedkope" business class tickets hebben.
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Goedkope optie voor Economy Plus bij UA ?
Ik zag bij Jan Doets dat de prijzen tegenwoordig USD 450,- per ticket, dat vind ik niet echt goedkoop.
Vorig jaar hebben we het ook gedaan hoor voor AMS- Chicago - Calgary en terug vanaf Vancouver. Helaas
konden niet alle vluchten met Economy Plus geboekt worden, maar wel voor de lange vluchten, dat is echt wel fijn.
Zou het overwegen de volgende keer.
Heeft Delta ook de mogelijkheid voor Economy Plus oftwel extra beenruimte ?
Ik zag bij Jan Doets dat de prijzen tegenwoordig USD 450,- per ticket, dat vind ik niet echt goedkoop.
Vorig jaar hebben we het ook gedaan hoor voor AMS- Chicago - Calgary en terug vanaf Vancouver. Helaas
konden niet alle vluchten met Economy Plus geboekt worden, maar wel voor de lange vluchten, dat is echt wel fijn.
Zou het overwegen de volgende keer.
Heeft Delta ook de mogelijkheid voor Economy Plus oftwel extra beenruimte ?
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat moet je ook niet bij Jan Doets regelen, gewoon rechtstreeks bij United, dat is een stuk goedkoper en je legt meteen je stoel vast, ze hebben goedkope pakketten waarmee je een jaar lang economy plus kunt reizen, dat is vaak voordeliger dan voor elke vlucht apart regelen.Jo usalover schreef:Ik zag bij Jan Doets dat de prijzen tegenwoordig USD 450,- per ticket, dat vind ik niet echt goedkoop.
Nee dat heeft Delta (nog) niet, tenzij je een dmv een codeshare met een KLM toestel vliegt, die hebben het wel.Jo usalover schreef:Heeft Delta ook de mogelijkheid voor Economy Plus oftwel extra beenruimte ?
Hebben alle maatschappijen die naar Usa vliegen tegenwoordig schermpjes in alle zetels. Dat is voor mij nog intressanter dan veel beenruimte. Ik kan onmogelijk slapen op een vliegtuig en 16uren kijken naar de wolkjes zie ik echt niet zitten.

- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er vliegen nog steeds toestellen zonder modern IFE, maar je kunt natuurlijk ook voldoende te lezen meenemen. 

- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
En hoe komt deze rookie daar op voorhand achter? Ik ga boeken voor 5p vanuit Düsseldorf/Amsterdam/Brussel naar Los Angeles of San Diego en retour vanaf Las Vegas. Mijn voorkeur gaat uit naar BA zodat we via Londen vliegen.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt er achter komen door goed op te letten met welke maatschappij en met welk toestel je vliegt, maar als je nu boekt voor volgend zomerseizoen kan er nog van alles veranderen, zowel qua tijden als ingezette toestellen, pas ergens in februari volgend jaar wordt het schema van het zomerseizoen definitief.(en zelfs dan veranderen de maatschappijen nog wel eens wat)
En dan heb je nog weer de keuze tussen bv. het simpele systeem wat United gebruikt, daar wordt gewoon het programma gestart en dan heb je 8 of 10 kanalen waaruit je kunt kiezen, maar alle kanalen lopen gewoon door, dus je kunt niet zelf bepalen wanneer je begint met een film en je kunt het ook niet pauzeren. Maar je hebt ook hele uitgebreide systemen zoals van bv. KLM en Continental, daar kun je kiezen uit wel 80 films, vele soorten muziek en ook spelletjes spelen, alleen of tegen andere passagiers, en je bepaalt zelf wanneer je een film laat beginnen en je kunt ook de film pauzeren als je bv. even naar toilet moet.
Maar nu gaan United en Continental fuseren dus het kan heel goed zijn dat je nu een United vlucht boekt die dan volgend jaar door een Continental toestel uitgevoerd wordt, of andersom.
Om een lang verhaal dan heel kort te maken, je weet nooit zeker of je een vlucht hebt met modern IFE.
En dan heb je nog weer de keuze tussen bv. het simpele systeem wat United gebruikt, daar wordt gewoon het programma gestart en dan heb je 8 of 10 kanalen waaruit je kunt kiezen, maar alle kanalen lopen gewoon door, dus je kunt niet zelf bepalen wanneer je begint met een film en je kunt het ook niet pauzeren. Maar je hebt ook hele uitgebreide systemen zoals van bv. KLM en Continental, daar kun je kiezen uit wel 80 films, vele soorten muziek en ook spelletjes spelen, alleen of tegen andere passagiers, en je bepaalt zelf wanneer je een film laat beginnen en je kunt ook de film pauzeren als je bv. even naar toilet moet.
Maar nu gaan United en Continental fuseren dus het kan heel goed zijn dat je nu een United vlucht boekt die dan volgend jaar door een Continental toestel uitgevoerd wordt, of andersom.
Om een lang verhaal dan heel kort te maken, je weet nooit zeker of je een vlucht hebt met modern IFE.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 6992 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 8 Reacties