Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite, Glacier Point

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Yosemite, Glacier Point

Bericht door plume »

Regelmatig lees ik dat de wandeling in Yosemite, Glacier Point terug naar het dal een heel mooie wandeling is.
Ik heb toch nog wel wat vraagjes hierover.

Is het verstandig om het busje een dag van tevoren te boeken (wij zijn er op woensdag 29 september een hele dag)
Kan iemand mij vertellen, hoe lang deze wandeling duurt?
Zijn dit normale paden of moet er nog wat geklommen worden.
Wij houden wel van wat avontuurlijke weggetjes.

Groetjes,

Plume
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite, Glacier Point

Bericht door Martin & Marianne »

Deze wandeling heet de Panorama Trail. Als je daarop zoekt (gebruik bijvoorbeeld de zoekfunctie van het forum) zul je al heel wat ervaringen en informatie vinden.
Ik weet niet hoe het in september is, maar ik zou zelf voor de zekerheid de bus wel reserveren. Het beste neem je de eerste bus (8.30 uur) of eventueel de tweede (10.00 uur). Zie hier voor meer informatie.
Als je buiten het park overnacht denk er dan aan dat je op tijd je auto parkeert, want je moet dan nog met de shuttlebus naar de Lodge (= vertrekpunt bus).

De wandeling duurt een uur of 5 en gaat logischerwijs voornamelijk naar beneden, maar er zit halverwege (na de Illiouette fall) een aardige klim in.
Vanaf de Nevada Fall gaat het vrij steil naar beneden (Mist Trail). Je kunt ook de John Muir trail nemen als je de Mist TRail te steil vindt, maar die is minder mooi.

Als je maar één dag hebt, moet je je afvragen of dit de beste manier is om die dag door te brengen; je zit ook nog ruim een uur in de bus, dus je bent bijna een dag bezig met deze trail. Een aardig alternatief is om de Mist Trail vanuit de vallei te lopen, bijvoorbeeld tot aan de top van de Vernal Fall, en dan via de JMT terug. Daarna kun je naar Glacier Point rijden en de wandeling naar Taft Point en/of Sentinel Dome maken.

Voor meer informatie over de wandelmogelijkheden zie http://www.yosemitehikes.com .

Marianne
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Het lijkt mij sowieso verstandig om de bus van tevoren te boeken, niet eens een dag, maar gewoon nu bijvoorbeeld al. Je kan het treffen dat ze twee bussen inzetten, eentje 'one way' voor de wandelaars en een voor de retourtjesklanten, maar hoe dat zo laat in het seizoen is weet ik niet. En inderdaad, neem de eerste bus, dan kun je lekker je tijd nemen en onderweg picknicken.

Het pad is goed te doen, ook voor niet al te geoefende wandelaars. Het is inderdaad meestal dalen, er zit een klim in maar die is niet al te zwaar. Wij hebben de wandeling in juni gemaakt en het was geweldig. Zeker een aanrader!
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij komen de dag daarvoor in de middag aan en blijven 3 nachten, dus we kunnen nog wel wat meer van het park zien.
Wat moeten we gezien hebben in het park. Alhoewel ik denk dat alles wel erg mooi is.

Ik begrijp dat de watervallen droog liggen rond deze tijd. Dus denk ik dat we voor een andere route moeten.
Graag suggesties.

Bedankt alvast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite Fall staat droog in september, maar de Nevada en Vernal Falls lopen nog, hoewel niet zo indrukwekkend als in het voorjaar natuurlijk. Geen reden om niet de Panorama Trail te doen.
Zoals ik al aangaf kun je naar Glacier Point en daar wandelen, en in de vallei is ook genoeg te zien. Begin eens met het visitor center.
Je kunt sequoia's zien bij de Mariposa Grove. Verder is het geweldig wandelen langs de Tioga Road. Zie ook onze reisverslagen voor ideeën. En de NPS-site.

Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Marianne, Ik heb vol bewondering jouw reisverslagen gelezen, wat hebben jullie al veel mooie reizen gemaakt met de kinderen.
Het is ook zo fijn en makkelijk leesbaar. Ik heb inderdaad ook een stukje gelezen over jouw hikes in Yosemite.
Bendakt,

Plume
mandylamers
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door mandylamers »

Hoi,

Wij hebben in juli de Panoramic trail gelopen in 5,5 uur. Het was echt schitterend. Je kunt de bus best een dag van te voren reserveren. Hebben wij ook gedaan en het was echt hoogseizoen. Het is inderdaad het meeste dalen, maar ik vond de klim toch vrij pittig. Het was bij ons wel 33 graden, misschien dat het daar aan ligt. Misttrail tot aan de vernal falls zou ik niet doen. Het is een flinke klim over stenen 'trappen' en best intensief. Je moet continue kijken waar je je voeten neerzet en kunt bijna niet genieten van de omgeving. Het is zeker mooi, maar je komt vanuit de andere kant ook over deze trail als je de panoramic trail loopt vanaf Glacier Point naar beneden. Dus als je toch de hele dag hebt, raad ik je zeker aan de panoramic te lopen vanaf glacier point. Neem in ieder geval genoeg drinken en wat candybars mee! Wij waren blij dat we 6 liter vocht en wat te eten bij ons hadden voor ons 2-en.

Als je meer reisverslagen wil lezen: www.antoniemandy.reislogger.nl

Veel plezier in the States!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer