Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nightwing: hulp gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nightwing
Amerika-ontdekker

Reis nightwing: hulp gevraagd

Bericht door nightwing »

Hey allemaal

Tijdens het surfen kwam ik per toeval dit forum tegen. Aangezien ik volgend jaar een reis naar de westkust van de USA wil maken had ik graag jullie advies gekregen.

Nu is het wel zo dat ik niet van plan ben om een auto te huren en daar te gaan rondrijden (om de simpele reden dat ik wat wil relaxen op vakantie en nog jong genoeg ben om later nog een keertje terug te gaan als ik dingen niet heb gezien).

Verder is ook mijn vakantie tijd beperkt (door werk en andere zaken).

Ik had volgende schema in gedachten:

totale reisduur 12 of 14 dagen.

vlucht naar Los Angeles
verblijf in LA : 6 dagen met hotel in hollywood (ik dacht aan hollywood renaissance hotel, gezien enkele reviews op sites heeft dit een goede ligging en een redelijke luxe met z'n 4 sterren om wat uit te rusten van de vermoeiende reis)

tijdens die 6 dagen wil ik volgende zaken on andere doen:
1 dag disneyland california adventure park (enkel dit, niet het gewone disneyland)
1 dag univeral studios hollywood (voldoende tijd ?)
1 dag celebrity houses bekijken en de walk of fame met chinese theater (voldoende tijd om beiden op 1 dag te doen?)
1 dag santa monica beach (is dat eigenlijk te bereiken per metro vanuit hollywood ?)
1 dag rodeo drive en beverly hills
1 dag downtown LA

hierna zouden we dan naar LAS VEGAS gaan voor een 4 daags verblijf.
De manier waarop we naar Las Vegas zouden gaan zijn we nog niet echt helemaal uit. Er is de mogelijkheid om per luxury shuttle bus de verplaatsing te maken van 5uur rijden of we kunnen het vliegtuig nemen van 1 uur vlucht naar Las Vegas. Wat raden jullie aan?

In Las Vegas zouden we dan in een van de hotels op de strip verblijven. Graag tips welke hotels betaalbaar en luxueus zijn (wil absoluut daar een mooi hotel nemen omdat het uiteindelijk bij de glitter en glamour hoort in Las Vegas vind ik).
Persoonlijk dacht ik aan een verblijf in Caesars Palace , Luxor of the Venetian (dit omdat we graag een thema hotel hebben).

In las vegas gaan we dan een paar dagen uitrusten aan het zwembad, de strip 's doen en zoveel mogelijk shows meepikken s'avonds (en natuurlijk eens een gokje wagen tussendoor). Op dag 3 van ons 4 daagse verblijf daar staat er dan een excursie per bus naar de gran canyon op het programma.

Na deze 4 dagen zouden we dan het vliegtuig nemen naar san franciso alwaar we dan respectievelijk 2 of 4 dagen zullen verblijven (al naargelang invulling of ik 12 of 14dagen verlof kan nemen en eventueel een dagje van La af kan halen).

In san francisco zouden we dan volgende zaken doen:
fisherman's wharf bezichtigen
rondvaart onder de golden gate bridge
bezoekje alcatraz
ritjes met de cable car doen
en verder de stad op eigen houtje wat verkennen

Hier zouden we een hotel op de fisherman's warf nemen of de marriot dewelke vlakbij een opstaplaats voor de cable car ligt.

Na deze trip keren we dan huiswaarts.

Graag hoor ik jullie bedenkingen / commetaar / hulp ivm deze reis te plannen en tips over bezienswaardigheden en goede hotels.

Aangezien ik nog nooit buiten europa ben geweest wil ik dat dit een geweldige reis wordt en daarom wil ik mijn korte tijd zo goed mogelijk gebruiken. Wel belangrijk voor mij is dat ik het vakantiegevoel blijf hebben en dus de tijd krijg om wat uit te rusten tussendoor en voor alles voldoende tijd heb. Hou er ook rekening mee dat ik geen auto's wil huren in amerika en gewoon openbaar vervoer gebruik voor korte verplaatsingen.

alvast bedankt voor goede feedback en ik hoop dat mijn tekst niet te lang is :)

groetjes
Frederik
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis hulp gevraagd

Bericht door RiverCola »

Succes met het openbaar vervoer in de VS (en met name LA) dan!!

Je hebt het nadrukkelijk geschreven maar ik kan me zo'n reis niet voorstellen zonder auto. Het openbaar vervoer in LA is slecht en de stad is immens groot. Met het OV (dat worden dan een heleboel verschillende bussen) van bv Hollywood naar Santa Monica of Venice zal je zoveel meer reistijd kosten dan met een auto dat er erg veel van je tijd verloren gaat. Ik denk ook niet dat je goedkoper uit zult zijn want als je bovenop alle bus-en metroritjes nog 2 vluchten bij moet boeken dan zit je misschien al aan de huurprijs van de auto (er van uitgaand dat je met z'n 2-en reist).

San Francisco is wel een stad waar je prima zonder auto kunt verblijven, goede busverbindingen en metrolijn. De meeste mensen die hun reis eindigen of beginnen in SF brengen de auto eerder terug of halen hem bij vertrek uit SF pas op.

Verder....je wilt een relaxvakantie maar ik ben bang dat je in dit deel van Amerika dan en beetje aan het verkeerde adres bent. In LA en omgeving heb je natuurlijk lekkere stranden maar de oceaan is er een beetje te koud om bv veel te zwemmen en verder is het gewoon een hele drukke en levendige stad. Zelfde geld voor SF. Allebei zijn geweldige steden natuurlijk maar meer om de hectiek van de stad op te zoeken dan om te relaxen. Vegas en relaxen....voor mij gaat dat niet samen maar daar denken anderen misschien anders over.
Als je echt een relaxvakantie wilt is Florida misschien een beter idee.

Maar als je wilt genieten van geweldige steden icm prachtige natuur dan is het zuidwesten de place to be!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tip 1: huur een auto! Het leven is zoveel relaxter met een auto daar. Openbaar vervoer is er wel maar ik zie in je planning zo al een paar dingen staan die erg lastig zijn zonder auto.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ook ik raad je aan een auto te huren.
Vooral het LA gedeelte van je reis zie ik je niet met het OV doen.

Succes

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Brunette
Amerika-ontdekker

Bericht door Brunette »

Desnoods zou ik alleen een auto huren van LA tot Las Vegas, zeker als je daar vandaan naar SFO vliegt. Voor scherpe aanbiedingen op de Strip zou ik Hotwire in de gaten houden of zelf via Priceline een bod uitbrengen, altijd (veel) goedkoper dan boeken bij de hotels zelf. Alvast veel voorpret en een memorabel verblijf toegewenst!
If it ain't chocolate, it ain't breakfast...

NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
nightwing
Amerika-ontdekker

Bericht door nightwing »

Bedankt alvast!

Ja ik heb nog al gelezen dat je best een auto huurt in Los Angeles maar ik zie dat niet zo goed zitten om in een totaal vreemd land en wereldstad te gaan rondrijden. Krijg ik volgens mij veel stress van en dat wil ik net vermijden op vakantie.

san francisco en las vegas heb je geen auto voor nodig denk ik. zoals je zelf zegt heb ik al gemerkt dat je met de cable car in san francisco in combinatie met de metro overal geraakt en las vegas is vooral om de strip te doen en mits een hotel daar kan je met een taxi ritje of een wandeling alles zien.

Voor disney en universal ben ik van plan om gewoon een excursie te boeken (ophaling aan hotel per bus) dus daar heb ik normaal ook geen auto voor nodig. Verder neem ik een hotel in hollywood zodat je de walk of fame en chinese theater makkelijk te voet kan bezichtigen.

wel heb ik dus nog volgende vraagjes:

1. Voor venice beach en andere plaatsen in downtown la kan je volgens mij toch met de metro geraken of ben ik verkeerd ?
2. Is 1 dag voldoende voor universal studios hollywood en ook een dag voldoende voor disneyland california adventure?
3. zijn er nog hotel tips van mensen met ervaring daar?
4. als ik een auto zou huren daar, waarvoor moet ik die dan vooral gebruiken (welke bestemmingen zijn lastig met openbaar vervoer te bereiken) ?
5.zijn 6 dagen la teveel of zijn er voldoende bezienswaardigheden en welke bezienswaardigheden zijn makkelijk te bereiken met metro of taxi ?
6. Is het eigenlijk de moeite om san francisco er bij te doen of kan ik beter de combinatie san francisco - las vegas alleen maken?
nightwing
Amerika-ontdekker

Bericht door nightwing »

RiverCola schreef:Succes met het openbaar vervoer in de VS (en met name LA) dan!!

Je hebt het nadrukkelijk geschreven maar ik kan me zo'n reis niet voorstellen zonder auto. Het openbaar vervoer in LA is slecht en de stad is immens groot. Met het OV (dat worden dan een heleboel verschillende bussen) van bv Hollywood naar Santa Monica of Venice zal je zoveel meer reistijd kosten dan met een auto dat er erg veel van je tijd verloren gaat. Ik denk ook niet dat je goedkoper uit zult zijn want als je bovenop alle bus-en metroritjes nog 2 vluchten bij moet boeken dan zit je misschien al aan de huurprijs van de auto (er van uitgaand dat je met z'n 2-en reist).

San Francisco is wel een stad waar je prima zonder auto kunt verblijven, goede busverbindingen en metrolijn. De meeste mensen die hun reis eindigen of beginnen in SF brengen de auto eerder terug of halen hem bij vertrek uit SF pas op.

Verder....je wilt een relaxvakantie maar ik ben bang dat je in dit deel van Amerika dan en beetje aan het verkeerde adres bent. In LA en omgeving heb je natuurlijk lekkere stranden maar de oceaan is er een beetje te koud om bv veel te zwemmen en verder is het gewoon een hele drukke en levendige stad. Zelfde geld voor SF. Allebei zijn geweldige steden natuurlijk maar meer om de hectiek van de stad op te zoeken dan om te relaxen. Vegas en relaxen....voor mij gaat dat niet samen maar daar denken anderen misschien anders over.
Als je echt een relaxvakantie wilt is Florida misschien een beter idee.

Maar als je wilt genieten van geweldige steden icm prachtige natuur dan is het zuidwesten de place to be!
wow, bedankt voor de uitgebreide respons alvast :)

wel, relaxvakantie was misschien verkeerd uitgedrukt. ik wil natuurlijk steden bezoeken en dingen bezichtigen , niet op een strand gaan liggen (anders boek ik wel gewoon spanje lol). Wou gewoon zeggen dat ik alles op het gemakje wou doen en niet zo'n strakschema volgen om als een zot zoveel mogelijk gezien te hebben en meer de metro wou gebruiken voor verplaatsingen in La.

er zijn ook rondreizen per bus maar dan kan je bv een dagje universal en disney al vergeten en moet je elke dag uren op een bus zitten.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

nightwing schreef:Bedankt alvast!

Ja ik heb nog al gelezen dat je best een auto huurt in Los Angeles maar ik zie dat niet zo goed zitten om in een totaal vreemd land en wereldstad te gaan rondrijden. Krijg ik volgens mij veel stress van en dat wil ik net vermijden op vakantie.
Ik denk dat je meer stress hebt als je geen auto hebt, dan als je er wel een hebt en in deze stad moet rijden ;)

Je moet je realiseren dat LA een enorm grote stad is (als ik mij niet vergis net zo groot als de Randstad) waarin de bezienswaardigheden dus ook een heel stuk uit elkaar liggen. Met reizen tussen bezienswaardigheden met je met de auto al veel tijd kwijt, met het OV helemaal.

Universal Studios is te doen in een dag (je kunt ook kijken naar een Front-Of-Line pass, waarmee je veel van de rijen kun skippen, handig als het druk is in het park), over het andere park kan ik je niets vertellen.

Over 6 dagen LA zijn de meningen sterk verdeeld. Wij waren er afgelopen zomer 5 volledige dagen en ik heb niet alles kunnen zien wat ik wilde zien. Van deze 5 dagen hebben wij 2 dagen in een pretpark doorgebracht (Universal & SixFlags), maar de overige drie dagen waren voor ons dus niet voldoende om alles te kunnen bekijken (overigens heeft dit deels ook te maken met de reistijden, die je in andere steden veel minder hebt omdat de bezienswaardigheden vaak op loopafstand van elkaar liggen).

Maar RiverCola is een echte expert op LA-gebied en heeft er ook al veel over geschreven op het forum :). Als je zoekt binnen het forum kom je allemaal leuke en goede tips tegen!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Daar gaan we dan maar weer! :lol:

Hier mijn verzamelde tips (met links naar leuke plekken), schrik niet, het is enorm veel!
Tips voor een bezoek aan Los Angeles;

Los Angeles is 1 van mijn favoriete steden, het is echter wel een stad die je moet willen leren kennen. Steden als NY en SF zijn makkelijk beloopbaar waardoor je, al wandelend, een hoop tegenkomt. Voor LA geld dat je een beetje vooronderzoek moet doen omdat er niet echt 1 centrum is maar een heleboel ver van elkaar gelegen sub-centrums. Je kunt er dus niet lekker aan de wandel (al hebben wij dat wel veel gedaan in LA) in de hoop dat je 'vanzelf' iets tegenkomt. Maar als je van te voren een beetje vooronderzoek doet, kijkt waar de leuke plekken zijn, en ze een beetje per gebied bundelt, dan kom je erachter dat er heel veel te zien is.
LA is, naar mijn mening, echt een hele culturele stad. De kunst-scene floreert er en is zeer experimenteel, ook op gebied van muziek en eten (veel organic!) is er ontzettend veel te beleven. Maar wat LA voor mij extra bijzonder maakt is de combinatie van een grote stad, en alles wat die te bieden heeft, met natuur. Zelfs in LA, maar vooral direct eromheen vind je waanzinnige natuur, zoals de canyons ten noorden van Malibu, de stranden en de heuvels die de stad, ten noorden en oosten omringen.

Stranden:
-voor bezoek aan strand is Venice Beach, naar mijn mening, het leukst. Er is een lange boulevard met allemaal leuke winkeltjes en veel apart volk om te bekijken. Het strand is er breed en langgerekt. Ik vind het een mooi strand. Als je in Venice bent is een bezoek aan Abbot Kinney blvd een must. Een leuke straat met veel aparte winkels (kleding, hebbedingen, allemaal van het soort 'niet mainstream/designerig) en een aantal hele leuke restaurants en lunchrooms. Kijk eens op de site's van 'Abbot's Habbit' (lunchroom met heerlijke sandwiches en shakes; http://www.abbotshabit.com/) en Gjellina (Restaurant met Italiaanse keuken, hip en heeeerlijk!; http://www.gjelina.com/)
- Santa Monica; Een stukje minder levendig dan Venice maar er is een pier met een kermis erop en je kunt leuk langs de hoger gelegen boulevard lopen. Santa Monica is een wat meer up-scale buurt met luxe hotels en dure huizen. In de buurt vind je de 3rd Street Promenade, een autovrije winkelstraat waar je veel mainstream winkelketens vind.
- Malibu. Geen stad in de buurt, je bent daar echt een beetje 'de stad uit'. Langs de weg vind je parkeerplaatsen bij stukken strand en er zijn restarurants in de buurt waar je kunt dineren aan het strand (check de website van 'Moonshadows'; http://www.moonshadowsmalibu.com/new/) terwijl de golven tegen de rotsen slaan en je de zon onder ziet gaan.

Winkelen: Het hangt er vanaf waar je van houdt. Upscale? Mainstream? Of Edgy? Je vindt het allemaal in Los Angeles.
-Een goede plek om te winkelen is 'The Grove' in West-Hollywood. Er zijn een heleboel winkels in een mooi aangelegd niet-overdekt winkelgebied. Ernaast zit de Farmersmarket met allemaal kleine restaurantjes. Heel gezellig. Je vind er Zara, Victoria's Secret, Barnes & Nobles (boekenwinkel), Abercombie & Fitch enz. Mainstream shopping dus.
-Heb je geld te besteden (of wil je gewoon lekker window-shoppen)? Dan is Melrose Avenue thé place to be. In sommige delen van deze lange straat vind je veel tweedehands designer kleding en meer richting het westen echte mooie designer kledingzaken. Ook zitten er veel restaurants/terassen en lunchrooms waar je heerlijk kunt zitten en misschien nog wel wat sterren kunt spotten, zo is Urth Cafe een niet te missen lunchspot met een biologisch tintje; http://www.urthcaffe.com/

Musea:
-The Getty Center is een museum dat je niet mag overslaan! Dit enorme museum complex (http://www.getty.edu/) ligt bovenop een heuvel vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over heel de stad. Ook als je geen enorme kunstliefhebber bent is het leuk om deze plek te bezoeken. Je kunt ook gewoon 1 van de paviljoens inlopen en daarna door de botanische tuin wandelen en genieten van het uitzicht.
- MOCA: klein museum voor moderne kunst in Downtown LA ( http://www.moca.org/). In een uurtje tijd zie je echt hele goede moderne kunst. Even verderop staat de Walt Disney Concert Hall, dit is een spectaculair gebouw van bekende architect Gehry. Je moet er echt even naar binnenwandelen en zowieso het gebouw van buiten bekijken. Beide gebouwen bevinden zich op S Grand Avenue.

Roadtrips in LA:
-Rijd Mulholland Drive voor uitzichten over de stad en een blik op de huizen van de Rich&Famous.
-Of rij vanaf Santa Monica langs de kust en rij vervolgens de Topanga Canyon Blvd. Hier kom je in een prachtige canyon, een kronkelige weg rijd er doorheen. Hier wonen allemaal hippie-achtigen. Overal vind je vegetarische lunchrooms en staan boorden voor yogalessen. Leuk om even rond te rijden en goed te combineren met een ritje naar Malibu.
-Ook leuk om te rijden is een route door Beverly Hills en Bel Air. Je hoeft geen tour te boeken want met enkele adressen op zak kun je zelf rijden. Rij eerst een stukje door Beverly Hills (Melrose/Wilshire/Sunset) en bekijk de grote huizen langs de boulevards, maar vooral ook de tussenliggende straatjes. Rij dan verder naar het westen Bel Air in en vooral even langs het terrein van UCLA (de universiteit), het is een prachtig gebouw op mooi terrein. Wij zijn bv ook nog even langs de Playboy-mansion gereden! Ook een leuke plek om even te stoppen is het Greystone park, een prachtige tuin met daarin een oude Mansion. Het huis is indrukwekkend, net als de tuinen, maar ook het uitzicht over de lager gelegen stad is waanzinnig! (http://www.greystonemansion.org/)

Een paar wijken beschreven;
- Downtown, al eerder kort genoemd, heeft een rijke historie met veel bezienswaardigheden die de Spaanse invloed van weleer tonen, zoals de Los Angeles City Hall, de Los Angeles Union Station (historisch treinstation) en de moderne 'Cathedral of Our Lady of the Angels'. In Downtown is er ook een Japantown, met budhistische tempels, een museum en winkels. Downtown is wel een verloederde wijk waar het inmiddels weer iets beter gaat. Zo komen er steeds meer yuppen in lofst in de mooie oude gebouwen wonen. Maar je ziet dat er nog veel verbeterd moet worden, vooral door de vele junks en zwervers op straat. Wees niet bang voor de zwervers! Ze doen niemand kwaad. Bezoek Downtown bij voorkeur wel overdag.

- Ook is een bezoekje aan Griffith Park de moeite waard. Het is een enorm, bergachtig, park ten oosten van Hollywood van waaruit je een goed uitzicht hebt op de Hollywood Sign en waar je een bezoekje kunt brengen aan de Observatory (http://www.griffithobs.org/).

-Als je van moderne kunst houd is Washington Blvd/La Cienega Blvd in Culver City leuk om te bezoeken. In deze straat zijn sinds een aantal jaren de kunstgalleries als paddestoelen uit de grond geschoten. En er zitten echt heeele goede tussen! Dit gedeelte van de wijk heeft een beetje een industrieel karakter en je vind er ook kleine 'organic' lunchrooms, echt een wijk in opkomst.
Nog meer kunst vind je, niet ver van Culver City, in Santa Monica net ten noorden van de Santa Monica Freeway (10, afslag Cloverfield Blvd) bij het Bergamot Station. Dit oude treinstation is omgebouwd tot galerie-locatie met galeries, een museum en een lunchroom.
(http://www.bergamotstation.com/)

-Ook een wijk in opkomst is Los Feliz/Silverlake, ten oosten van Hollywood. Het heeft wat meer een 'spaanse' sfeer dan bv Hollywood en je vind er veel leuke, kleine winkeltjes (interieur-zaken, mode) rondom Sunset Junction (http://www.sunsetjunction.org/).

-Ten slotte is West-Hollywood natuurlijk niet te missen met, zoals ik hierboven al schreef, Melrose Avenue voor shoppen en lunchen en Sunset Blvd voor dineren en uitgaan (geweldig Japans eten bij Katana http://katanarobata.com/katana/) en natuurlijk Rodeo Drive en Nort Robertson Blvd om de veel te dure winkels te bekijken!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

En dan vergeet Rivercola nog de La Brea Tarpits... Ook L.A. heeft wat dat betreft een natuurverschijnsel en dat midden in de stad. Wat stel je je trouwens voor bij Downtown L.A.? Voor mij is L.A. vooral Hollywood, Beverly Hills en de stranden. Het zakencentrum met de wolkenkrabbers kon me niet echt boeien.

Het rijden in de VS valt echt heel erg mee. Bij Herz kun je ook auto's huren met navigatie mocht je bang zijn de weg kwijt te raken of je zet een amerikaanse kaart op je tomtom. Over het algemeen rijden de mensen relaxter als hier, ook in de stad. Waar je wel aan moet wennen zijn dat de stoplichten aan de overkant van het kruispunt staan (je moet dus voor het kruispunt dan stoppen), je vaak rechts af mag door rood en dat je op de snelwegen ook aan de linkerkant afritten kan hebben. Amsterdam is vervelender om in te rijden als L.A. Ik zou in L.A. niet graag zonder auto zitten.

De Grand Canyon Village ligt op zo'n 5 uur rijden van Las Vegas. Het is dus een pittig dagtochtje heen-en-terug. Maar je hebt ook reizen die je naar de Westrim brengen (en dat als Grand Canyon verkopen), de Westrim ligt dichterbij Las Vegas. Aan de Westrim ligt ook de beroemde Canyonskywalk, wat sommigen een touristtrap noemen. De canyon is bij de Westrim minder breed en de site wordt uitgebaat door Indianen die je graag overal extra voor laten betalen.
elkur
Amerikafan

Re: Reis nightwing: hulp gevraagd

Bericht door elkur »

nightwing schreef:1 dag celebrity houses bekijken en de walk of fame met chinese theater (voldoende tijd om beiden op 1 dag te doen?)
Wij zijn vorig jaar zo'n 2uur aan de walk of fame/chinese theatre geweest (het Renaissance hotel ligt er idd vlakbij). Er lopen daar veel mensen rond die je tickets willen verkopen voor tours langs de huizen van de celebrities, dus daar kan je vast wel iets vinden. Ik denk dat zo'n tour ook een uur of twee duurt.
Dus één dag lijkt me meer dan voldoende (zelfs veel) voor beiden.

Ik begrijp je stress om in een vreemd land/stad met de auto te gaan rijden wel, maar het OV is niet zo makkelijk in LA. Om van Hollywood naar Venice te geraken, kan je best wel 2uur onderweg zijn. Rechtstreekse lijnen zijn er niet, dus je zal moeten overstappen van bus naar bus of van metro naar bus en bussen komen (denk ik) niet elke 10min langs. Dan moet je altijd in de gaten houden hoe laat is het, om welk uur komt de bus, raak ik 's avonds nog terug enz... Krijg je daar geen stress van dan? (ik wel dus :oops: )
Ik zou het jammer vinden om zoveel tijd op de bus en de metro door te brengen.
In San Francisco hebben wij wel gebruik gemaakt van het OV (de stad is veel kleiner en bussen kwamen wel vaak langs) en hebben we ook een heleboel te voet gedaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult met georganiseerde tours en met het OV heel veel kunnen doen hoor! En misschien kun je zonder auto niet alles doen, maar dat is misschien ook geen probleem. Kijk eens op http://www.metro.net voor alle OV-mogelijkheden en kijk hoe de verbindingen zijn. Een taxi kan voor sommige stukken natuurlijk ook altijd uitkomst bieden.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

- voor het verkennen van Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica en downtown kan je ook de hop en off bussen gebruiken
- van hollywood is er een metro-lijn naar downtown

En over LA :

- ik rij liever in LA en in de USA dan in Brussel of in Europa
- om LA een beetje te leren kennen heb je toch zeker 5 of 6 dagen nodig.

Jacques
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

Hallo,

Kennelijk ben je een stedenliefhebber en geen natuurliefhebber want je doet nu puur 3 steden aan. Jammer, heel jammer...je weet niet wat je mist en eerlijk gezegd vind ik het ook echt zonde om zo'n reis te maken en dan niets van de natuur mee te pikken! Maar goed dat gezegd hebbende sluit ik me bij de vorige reacties aan en huur een auto....Het is echt zonde om dit niet te doen en zoals de andere al schreven is rijden in de USA vaak makkelijker dan hier, daar hoef je het dus zeker niet voor te laten.

Wanneer ben je overigens van plan om te gaan? Je wilt in Vegas een paar dagen uitrusten aan het zwembad. Houdt er rekening mee dat het in Vegas echt te heet kan zijn om zelfs bij het zwembad te liggen. Je vlucht na een korte tijd weer naar binnen om de airco op te zoeken. Een paar weken geleden was het er meer dan 50 graden en dan lig je echt niet bij het zwembad hoor!
nightwing
Amerika-ontdekker

Bericht door nightwing »

wel, ik ben van plan om in de maand september deze reis te maken.

ik weet niet of iemand dit kan bevestigen, maar ik heb dan gehoord dat het dan iets rustiger is in de casino's, iets milder van klimaat en dat san francisco het best te bezoeken is tijdens september - oktober omdat je dan minder mist hebt en meer zonneschijn.

na alle uitleg gelezen te hebben overweeg ik eigenlijk wel om los angeles te laten vallen en gewoon san francisco - las vegas te doen. Natuurlijk dan met excursies naar death valley en gran canyon vanuit las vegas.

Misschien is dat een beter idee?

Zijn er eigenlijk excursies vanuit las vegas naar death valley of kan je in las vegas een auto huren om dat te bezoeken?

Yostemite national park is dat makkelijk te bereiken vanuit san francisco (hoeveel km) ?

ik weet het, ik stel veel vragen maar hoe meer info hoe beter natuurlijk :)

groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je mag net zo veel vragen stellen als je wilt! Maar bedenk wel dat veel vragen al eerder gesteld zijn, dus je zou eens de zoekfunctie van het forum kunnen gebruiken voor specifieke vragen. Voor vragen over de parken is de NPS-site een goed uitgangspunt. Zie http://www.nps.gov.yose voor Yosemite en http://www.nps.gov/deva voor Death Valley.
Death valley kun je met een auto vanuit Las Vegas beozeken, dan kun je daar ook een nacht blijven. Excursies zijn er echter ook, zie bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Yosemite is met AMTRAK en Yart bussen te bereiken, zie hier, maar ideaal is het niet, zeker niet buiten het hoogseizoen. In dit geval zou ik zeker een auto huren.

Voor afstanden kun je googlemaps gebruiken.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

nightwing schreef:ik weet niet of iemand dit kan bevestigen, maar ik heb dan gehoord dat het dan iets rustiger is in de casino's, iets milder van klimaat en dat san francisco het best te bezoeken is tijdens september - oktober omdat je dan minder mist hebt en meer zonneschijn.

Nee rustiger zal het in Las Vegas zeker niet zijn, in de zomer is het laagseizoen in Las Vegas en vanaf ongeveer half september wordt het weer een stukje drukker, San Francisco is altijd een gok wat betreft het weer.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

In Las Vegas worden enorm veel congressen en beurzen gehouden, met tienduizenden bezoekers. Wil je een ,,iets" minder druk LV moet je een datum kiezen met een ,,kleiner" congres. Maar die drukte is één van de troeven van LV, voor het overige zijn er daar alleen maar stenen :wink:

Jacques
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je naar Yosemite wil, dan zou ik een auto huren in San Francisco en via Yosemite en Death Valley naar Las Vegas rijden.
nightwing
Amerika-ontdekker

Bericht door nightwing »

zijn er nog dingen in de buurt van san francisco die de moeite waard zijn om te bezoeken ? Dan bedoel ik niet de stad zelf maar bv yostemite park maar dan dichterbij gelegen waar je eventueel een excursie naar kan boeken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer