Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreizen USA Jetair

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liz082
Amerika-newbie

Rondreizen USA Jetair

Bericht door Liz082 »

Iemand ervaringen met begeleide rondreizen in de USA met Jetair? Bevindingen? Negatief / positief? Tips?

Ik ben geïnteresseerd in de rondreis "Western Bonanza", iemand deze al gedaan? Doet LA, Las Vegas, San Francisco, Grand Canyon, Bryce Canyon, ... aan.
Meer info hierover?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
heb geen ervaring met dit soort reizen maar heb uit nieuwsgierigheid deze reis opgezocht : http://www.oranjetours.be/s06usa.htm.
je rijdt in 14 dagen van san francisco naar yellowstone, las vegas, los angeles en terug naar san francisco. dit valt enkel te omschrijven als een strafexpeditie om uw vakantie om zeep te helpen. ga 14 dagen in uw garage in uw auto zitten en je hebt evenveel ontdekt want met deze uitstap ga je heel veel zien van in de bus en van op de parking maar helemaal niets echt ontdekken. dit doet me denken aan die namiddag aan de grand canyon toen een bus stopte (misschien was het wel deze bonanza bus) en toen iedereen uitgestapt was zei de gids : ,,dit is de grand canyon, binnen een uur vertrekken we". doe eens een test: neem er een routeplanner bij en tikt een paar dagen in. de trajecten afleggen + nog iets ,,doen" is onmogelijk.

300 % af te raden.

jacques
Jonas
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonas »

Ik heb op de site van Jet air die reis eens bekeken. Ik denk dat ze wat te veel willen laten zien. Je hebt weinig of geen tijd om sommige NP te bezoeken.
Ik zelf ben nu al een hele tijd aan het plannen voor onze eerste reis naar het westen en ik heb hieruit geleerd (mede dankzij de hulp van dit forum) dat, als je optimaal wil genieten van je reis, keuzes moet maken.
Mijn persoonlijke mening. Spring zelf eens tussen de reisboeken en probeer zelf iets uit te werken. Dan doe je wat je wilt en het is een hele hoop fun. Believe me!

succes
groetjes, Jonas
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

de rondreizen van Jetair zijn zoals de Japanners hun rondreizen maken. Allemaal snel fotoke maken en dan terug instappen in de bus. Echt verschrikkelijk. Je kan wel bij Jetair ook zelf je tour samenstellen. Dit is veeeel interessanter.
Groetjes
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Bjorn schreef:de rondreizen van Jetair zijn zoals de Japanners hun rondreizen maken. Allemaal snel fotoke maken en dan terug instappen in de bus. Echt verschrikkelijk. Je kan wel bij Jetair ook zelf je tour samenstellen. Dit is veeeel interessanter.
Groetjes
Bjorn
Dit is inderdaad een goede oplossing. Mijn vrouw en ik gaan de ganse maand september op reis naar Amerika en hebben ons gewoon gebaseerd op de informatie uit de Jetair brochure (ivm autoverhuur, overnachtingen).
Onze route en planning zelf hebben we helemaal zelf opgesteld. Jetair heeft alles geregeld zonder daar veel moeilijkheden over te maken.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Wij hebben in 97 ook een begeleide rondreis gemaakt met JETAIR.
Afrader !!!
Gids was een zuur mens dat enkele favorieten had in de groep waar ze altijd mee optrok.

Wij gaan dit jaar terug en huren een wagen en doen lekker wat we willen.
Hebben auto + 2 hotels geboekt via jetair, rest in de USA zelf.
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Wij hebben onze huwelijksreis voor de komende zomer bij Jetair geboekt, een "go-as-you-please" programma (zie ook een eerdere thread). Zij hebben voor ons alles netjes geregeld :-). We waren ook eerst van plan om een "grand tour of the west" te maken, maar dat is idd een strafexpeditie. Ze willen je per se yellowstone laten zien waarvoor je zomaar eventjes 1500 km extra mag rijden, voor 1 dag yellowstone. En zelfs zonder yellowstone is het programma te hectisch. Onze vlucht hebben we wel apart geboekt, want de prijzen uit de brochure vallen nogal duur uit ;-). Of daardwerkelijk ter plekke alles in orde zal zijn, valt nog af te wachten :-).

Groetjes,
Davy.
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Welk programma zullen jullie afwerken ? Bij welke maatschappij hebben jullie de vlucht geboekt ?
Shamu
Amerika-ontdekker

Bericht door Shamu »

Geen ervaring met Jetair wel met WNW. Wij hebben vorig jaar onze huwelijksreis met WNW gedaan en alles was toch te krap in tijd. Dus onze volgende West USA reis gaan we zeker en vast zelf organiseren. Wij hebben ook getwijfeld tss Jetair en WNW en de routes zijn bijna identiek dus ik vrees ook te grote afstanden per dag en te veel moeten zijn op te weinig tijd.

Oh ja, boek je vluchten niet met jetair of andere touroperator maar kijk eens op http://www.vliegtuigtickets.com. Heeft ons 750 € gescheeld voor hetzelfde vliegtuigticket. Touroperator en reisbureau horen dit niet graag, kan er van meespreken, maar 750 € is toch wel een mooi bedrag?
Onze eerste reis naar West-USA was fantastisch!
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Hoi Fidel,

het programma dat we in juli dit jaar gaan doen is het volgende:

San Francisco (CA) Metropolis Hotel Zondag 09/07/2006
San Francisco (CA) Metropolos Hotel Maandag 10/07/2006
Monterey (CA) Munras Avenue, Case Munras Garden Inn Dinsdag 11/07/2006
Santa Maria (CA) Broadway 1-1599, Santa Maria Inn Woensdag 12/07/2006
Palm Springs (CA) S. Palm Canyon Dr., B.W. Palm Springs Donderdag 13/07/2006
Flagstaff (AZ) East Lucky Lane, Quality Inn Flagstaff Vrijdag 14/07/2006
Grand Canyon (AZ) Yavapai Lodge West, Grand Canyon Village Zaterdag 15/07/2006
Page (AZ) Lake Powell Boulevard, B.W. Lake Powell Zondag 16/07/2006
Mesa Verde N.P. (CO) Far Lodge View Maandag 17/07/2006
Moab (UT) N. Main Street, Super 8 Motel Dinsdag 18/07/2006
Moab (UT) N. Main Street, Super 8 Motel Woensdag 19/07/2006
Torrey (UT) Capitol Reef, B.W. Capitol Reef Donderdag 20/07/2006
Bryce Canyon (UT) Bryce Canyon, Bryce View Lodge Vrijdag 21/07/2006
Bryce Canyon (UT) Bryce Canyon, Bryce View Lodge Zaterdag 22/07/2006
Springdale (UT) Zion, Pioneer Lodge Zondag 23/07/2006
Las Vegas (NV) Paradise Road, B.W. Mardi Gras Maandag 24/07/2006
Death Valley (CA) Furnace Creek Ranch Dinsdag 25/07/2006
Visalia Holiday Inn Visalia Woensdag 26/07/2006
Mariposa B.W. Yosemite Way Station Donderdag 27/07/2006
Mariposa B.W. Yosemite Way Station Vrijdag 28/07/2006
San Francisco Sheration Gateway Luchthaven Zaterdag 29/07/2006

We komen in totaal uit op een 1250 € per persoon, inclusief annulatieverzekering en compact car (voor 2 personen) volgens de alamo gold formule (alle verzekeringen zitten er dus in) en is dus zoals
gezegd geboekt met de jetair "go-as-you-please" formule.
Onze vliegtuigtickets hebben we ook geboekt op http://www.vliegtuigtickets.com wat ons toch 400 € (voor beide personen dan) voordeel heeft opgeleverd. Dus die zou ik niet bij jetair boeken.

Groetjes,
Davy (die amper kan wachten om te vertrekken ;-)).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer