Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat mis jij hier in Nederland?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Wat mis jij hier in Nederland?
Ik mis Chico's, mijn favoriete kledingwinkel in Amerika. Wat een mooie spullen verkopen ze daar. Ik heb er al aardig wat gekocht, en draag het nog steeds met heel veel plezier. De kwaliteit is ook behoorlijk goed, spul blijft goed met wassen. Maar dat mag ook wel, het is niet echt goedkoop.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-ontdekker
Paar dingen die ik mis:
- Lunch All Star Special van Waffle House. Dit is gewoonweg godelijk!
- Ook dat er zon variatie qua eettenten is. Hier heb je alleen de McD en mss ergens een Burger King en dat is het.
- Pac Sun winkels. Ben wel beetje fan van de spullen(skate/surf/snowboard) die ze daar verkopen.
- Wall Mart. Is best relaxt om gewoon als je 's avonds laat nog iets wil hebben het daar gewoon kan halen.
- De prijzen die daar een stuk goedkoper zijn, vooral van benzine(mijn peugeotje zuipt voor €70 per tank).
- Gratis refills op dranken in eetkotten/restaurants.
En natuurlijk niet te vergeten hoe vriendelijk de mensen daar zijn. Is misschien niet altijd gemeend, maarja, het is heel anders dan hier in Nederland.
- Lunch All Star Special van Waffle House. Dit is gewoonweg godelijk!
- Ook dat er zon variatie qua eettenten is. Hier heb je alleen de McD en mss ergens een Burger King en dat is het.
- Pac Sun winkels. Ben wel beetje fan van de spullen(skate/surf/snowboard) die ze daar verkopen.
- Wall Mart. Is best relaxt om gewoon als je 's avonds laat nog iets wil hebben het daar gewoon kan halen.
- De prijzen die daar een stuk goedkoper zijn, vooral van benzine(mijn peugeotje zuipt voor €70 per tank).
- Gratis refills op dranken in eetkotten/restaurants.
En natuurlijk niet te vergeten hoe vriendelijk de mensen daar zijn. Is misschien niet altijd gemeend, maarja, het is heel anders dan hier in Nederland.
Wat ik mis is de ruimte ... als je ziet hoe wij hier op elkaar gedrukt zitten met onze tuintjes.. met al die schuttingen ertussen zijn het zijn net pizzaslices...
Sandy
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wat ik echt vreselijk vind hier in NL is het verkeer.........erger me dood!
Geef me dan maar USA met Keep your lane, niet drukken, duwen, bumperkleven etc
Geef me dan maar USA met Keep your lane, niet drukken, duwen, bumperkleven etc

de pac sun website verzend ook naar NL, en de prijzen staan in Euro's op de website!Hashey schreef:Paar dingen die ik mis:
-
- Amerika-ontdekker
Weet ik, heb ook 3 t-shirts bij hun nog besteld afgelopen week, maar valt toch weer duurder uit dan wanneer je bij hun in de winkels zelf bent.E-line schreef:de pac sun website verzend ook naar NL, en de prijzen staan in Euro's op de website!Hashey schreef:Paar dingen die ik mis:
Cinnamon rolls..... Je komt ze hier en daar wel eens tegen, maar ze kunnen echt niet tippen aan de rolls van de keten Cinnabon. Wat zijn die dingen lekker zeg! Nu ik erover mail proef ik ze al bijna en staat het water me in de mond.
Ik vergeet bij het zien van een Cinnabon zaak altijd accuut dat ik eigenlijk zo min mogelijk koolhydraten eet, en dat zo'n ding waarschijnlijk een ontelbare berg calorien bevat.
Ik neem altijd de grootste, met zo'n lekkere laag glazuur erover. MMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!
Staat in mijn persoonlijke top 3 van lekkerste gebak, en dat wil wat zeggen, want ik kom uit Zuid-Limburg!!
Ik vergeet bij het zien van een Cinnabon zaak altijd accuut dat ik eigenlijk zo min mogelijk koolhydraten eet, en dat zo'n ding waarschijnlijk een ontelbare berg calorien bevat.

Staat in mijn persoonlijke top 3 van lekkerste gebak, en dat wil wat zeggen, want ik kom uit Zuid-Limburg!!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Weet je wat ik ook mis -zonder een discussie te starten over 'oppervlakkigheid' of dat je dat in NL ook hebt en dat het dan wel aan mijzelf zal liggen-
Maar ik mis die heerlijke Amerikaanse vriendelijkheid! 'How are you sweetie' 'Love your shoes' enz. Ik word daar altijd erg vrolijk van!

Sandy
Wij hebben meer gekampeerd in noord-amerika dan in nederland. Er zijn in nederland natuurkampings die erop lijken, maar zo mooi als ze daar zijn vind je hier niet..... en dat mis ik.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier sluit ik me helemaal bij aan Sandy! Of het nu nep is of niet; ik vind het ook echt fijn en waardeer het enorm dat mensen zich daar de moeite getroosten om je vriendelijk te benaderen.Sandy schreef:Weet je wat ik ook mis -zonder een discussie te starten over 'oppervlakkigheid' of dat je dat in NL ook hebt en dat het dan wel aan mijzelf zal liggen-Maar ik mis die heerlijke Amerikaanse vriendelijkheid! 'How are you sweetie' 'Love your shoes' enz. Ik word daar altijd erg vrolijk van!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- in het weekend verlang ik vaak naar zo'n uitgebreid Amerikaans ontbijt in zo'n typische diner aan de toog: toast, eggs, hashbrowns, pancakes,... mmmmm
- cheesecake!
- ruimte, ruimte en nog meer ruimte
- cheesecake!
- ruimte, ruimte en nog meer ruimte
- LeenG
- Amerika-expert
jaaaaaaaaadimple schreef:En mis zo'n gekke stad als Las Vegas!!
(misschien maar best voor mijn portomonnee

- Myrte
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@Dimple er is een leuke platenzaak naar je vernoemd in California, die mis ik ook !
http://www.dimple.com
http://www.dimple.com
-
- Amerika-ontdekker
- Yelp.com: Extreem handig, zeker als je voor het eerst in een stad/gebied komt en je niet weet waar te beginnen zoeken om een keer te gaan eten buiten de typische Fastfoodketens.
- Freedom!
- Het feit dat er lange afstanden overbruggen peanuts is.
- De beren uit Yosemite, hehe...
- Het feit dat in steden als bv. NY écht alles ter beschikking is. Hiermee doel ik dan vooral op bv. winkels als de NBA-store, NBC-store, HBO-store,... Waar je shirts, spulletjes, etc... direct kan kopen, terwijl je ze hier moet bestellen en een eeuwigheid moet wachten. Om nog maar te zwijgen als er uiteindelijk iets mankeert aan je bestelling!
- De behulpzaamheid van de lokale mensen! Je staat midden in een stad op je kaart te kijken welke richting je nu ook alweer uit moet, en hupla... Daar komt alweer iemand aan om je te vragen waar je heen moet.
- 'Belgium? Ow man... They have some greaaat beers there!'
- Gratis refills.
- Mountain Dew!!! Heerlijk man!
- In de wagen luisteren naar SIRIUS|XM Radio.
- 'Caution: Wet Floor' staanders, hahaha...
- ...
Ach, ik heb waarschijnlijk nog niet eens 1/5de opgesomd waarvan ik minstens één keer op reis dacht: 'Hmmm, convenient!'
Schitterend land!
- Freedom!
- Het feit dat er lange afstanden overbruggen peanuts is.
- De beren uit Yosemite, hehe...
- Het feit dat in steden als bv. NY écht alles ter beschikking is. Hiermee doel ik dan vooral op bv. winkels als de NBA-store, NBC-store, HBO-store,... Waar je shirts, spulletjes, etc... direct kan kopen, terwijl je ze hier moet bestellen en een eeuwigheid moet wachten. Om nog maar te zwijgen als er uiteindelijk iets mankeert aan je bestelling!
- De behulpzaamheid van de lokale mensen! Je staat midden in een stad op je kaart te kijken welke richting je nu ook alweer uit moet, en hupla... Daar komt alweer iemand aan om je te vragen waar je heen moet.
- 'Belgium? Ow man... They have some greaaat beers there!'
- Gratis refills.
- Mountain Dew!!! Heerlijk man!
- In de wagen luisteren naar SIRIUS|XM Radio.
- 'Caution: Wet Floor' staanders, hahaha...
- ...
Ach, ik heb waarschijnlijk nog niet eens 1/5de opgesomd waarvan ik minstens één keer op reis dacht: 'Hmmm, convenient!'
Schitterend land!
- LeenG
- Amerika-expert
ik kreeg gisteren een kaartje van mijn zus en gezin uit Canada: dat schreef mijn schoonbroer ook.allesDeire.com schreef:- Gratis refills.

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat gevoel had ik ook altijd. Tot ik deze vakantie bij Texas Roadhouse was en drie meisje die een jarige gast in het zonnetje moesten zetten tegen elkaar hoorde zeggen"Act if you like it"Mehaw schreef:Hier sluit ik me helemaal bij aan Sandy! Of het nu nep is of niet; ik vind het ook echt fijn en waardeer het enorm dat mensen zich daar de moeite getroosten om je vriendelijk te benaderen.Sandy schreef:Weet je wat ik ook mis -zonder een discussie te starten over 'oppervlakkigheid' of dat je dat in NL ook hebt en dat het dan wel aan mijzelf zal liggen-Maar ik mis die heerlijke Amerikaanse vriendelijkheid! 'How are you sweetie' 'Love your shoes' enz. Ik word daar altijd erg vrolijk van!
Vanaf dat moment keek ik toch wat anders tegen die vriendelijkheid aan. Ik dacht af en toe, je doet nu wel aardig maar in werkelijkheid vind je het vreselijk om te doen.
Marjon
>- Mountain Dew!!! Heerlijk man!
Verkopen ze in NL op vele plaatsen, oa bij de Sub Way, America Today, Chinese Tokos. En bij de SubWay hebben ze ook van die staanders
Verkopen ze in NL op vele plaatsen, oa bij de Sub Way, America Today, Chinese Tokos. En bij de SubWay hebben ze ook van die staanders

-
- Amerika-ontdekker
Hehe, ik ben niet van Nederland!Bramster schreef:>- Mountain Dew!!! Heerlijk man!

Hier (België/Vlaanderen) ben ik het allesinds nog nooit tegengekomen...
- Coca Cola Zero Cherry! Die Cherry Coke kennen ze hier wel, maar niet in de light variant...
- Jack Daniels steak bij TGI Friday's
- Phillysteak bij Denny's
- Jack Daniels steak bij TGI Friday's
- Phillysteak bij Denny's
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
>Hier (België/Vlaanderen) ben ik het allesinds nog nooit tegengekomen...
Vlaanderen ligt toch naast Nederland ???
Bovendien zitten SubWay en America Today ook in België. Mar ik weet niet of ze daar ook Mountain Dew hebben. Wellicht toch de moeite van het uitzoeken waard.
Vlaanderen ligt toch naast Nederland ???
Bovendien zitten SubWay en America Today ook in België. Mar ik weet niet of ze daar ook Mountain Dew hebben. Wellicht toch de moeite van het uitzoeken waard.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht