Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Aïda
Amerika-expert

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl

Bericht door Aïda »

Dit stond van de week (ik meen maandag of dinsdag) al in het reiskrant-gedeelte. Je kon er ook op reageren. Heb ik gedaan, met de melding dat we er altijd al voor betaalden en nu van het invullen in het vliegtuig af zouden moeten zijn maar mijn reactie is geweigerd :( Treurig toch.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Te triest voor woorden. Eerlijk gezegd hoop ik dat de Telegraaf hun plannen doorzet om een paywall op te zetten. Dan wordt het bereik voor dit soort onzin gelijk een stuk minder ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik dacht nog eventjes een nieuwe ESTA te kunnen aanvragen om een paar $$$ uit te sparen en "gedekt" te zijn voor de komende 2 jaar.
Chips, ik zie net dat mijn paspoort nog geldig is tot Februari 2011. :cussing:
Aangezien het paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn voor het VWP program, moet ik voor een (eventuele) volgende amerika reis een nieuw paspoort aanvragen en betalen voor de ESTA :mumum:

Nu probeer ik natuurlijk wel om de zuinige Nederlander uit te hangen, dus ga ik kijken of het mogelijk is om het paspoort te declareren bij mijn werkgever (ivm zakenreizen) :mrgreen:
Crisis ? What Crisis ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Aangezien het paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn voor het VWP program, moet ik voor een (eventuele) volgende amerika reis een nieuw paspoort aanvragen
Dacht dat die regel al een aantal jaar afgeschaft was en dat je paspoort geldig moet zijn voor de duur van de reis.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Inderdaad Rob :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Volgens mij is er een deal tussen USA en NL dat de USA een verlopen paspoort nog 6 maanden "accepteert". Vandaar dat die 6 maanden regel niet echt meer ter zake doet.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

info over zogenaamde six month club, laatste update

http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/tra ... 162008.pdf
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ah oke, bedankt voor de update, dat wist ik niet van de uitzonderings landen !

Ik had de informatie over het paspoort namelijk gelezen op de site http://www.cbp.gov, alleen het roodgedrukte over de uitzonderingen was mij totaal niet opgevallen :oops: :oops:
Lezen is ook zo moeilijk ! :lol:

At the time of application for admission, a VWP applicant must:

*Have a machine-readable passport valid for 6 months beyond the period of intended stay, or essentially 9 months (90 days + 6 months). The Department of State's 6-month list extending the validity of certain foreign passports can be found on the Department of State Website. ( Countries with Agreements with the United States to Extend Passport Validity for an Additional Six Months ) (A traveler with an expired passport is ineligible for VWP admission)
Crisis ? What Crisis ?
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Okay, dus als ik het goed begrijp dan moet ik het volgende doen voor onze reis naar USA (en Canada) in juli 2011:

- nu al voor ons 5-en een ESTA formulier invullen/toestemming aanvragen
- de velden met vluchtgegevens/data gewoon leeg laten

MAAR moet ik dan nog wel tzt een "wijziging" doorgeven zodra ik de vluchtgegevens weet? of is dat niet nodig...?

Mijn paspoort is trouwens geldig tot augustus 2011, dus dan is het belangrijk te weten of hij nou wel of niet nog 6 maanden geldig moet zijn...
anders moet ik alleen voor mijzelf later nog een nieuwe aanvraag met mijn nieuwe paspoort indienen.. dus nu ook gewoon voor mij maar doen denk ik?

groetjes,
Marjolein
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je paspoort moet (voor Amerika en Canada) geldig zijn voor de duur van de reis, die zes maanden is iets uit de vorige eeuw waar helaas nog niet alle NL/BE reisbureaus van op de hoogte zijn.
Het (later) invoeren van je vlucht gegevens is optioneel dus niet verplicht wel zal men een eerste overnachtings adres willen hebben maar dat kan je ook tijdens het inchecken opgeven.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Overnachtingsadres is ook niet verplicht bij je ESTA.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Alhoewel mijn toestemming nog tot begin mei 2012 gold heb ik toch maar een nieuwe aangevraagd.
Mochten we in mei 2012 weer naar Yellowstone gaan, hoef ik dan in ieder geval geen nieuwe toestemming aan te vragen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Njit schreef:Overnachtingsadres is ook niet verplicht bij je ESTA.
Heb ik ook niet gezegd, alleen dat men wel een adres wil hebben en dat je dat bij het incheck (online of aan de balie) nog kan geven.
marjolein59
Amerikafan

Okay, duidelijk!
Bedankt voor de snelle reactie!

Waarschijnlijk gaan we alleen op doorreis door Amerika, maar weten nu nog niet of we een paar dagen op de "tussenstop" (New York of Chicago) verblijven... dus dat zien we dan allemaal wel. Moet je eigenlijk alleen voor een "overstap" in USA wel ESTA aanvragen ??? nu ik dit zo schrijf vraag ik me dat ineens af haha

gr. Marjolein
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja, want je komt het land ook bij een overstap binnen, op de plaats voor de 1ste overnachting zet je dan IN TRANSIT waarmee je aangeeft niet in Amerika te overnachten maar doorgaat naar een ander land.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

"Alle passagiers die onder het Visa Waiver Programma vallen moeten, voordat ze naar de Verenigde Staten reizen, een goedgekeurde reistoestemming hebben."

Bij verblijfadres vul je dan "In Transit" in
marjolein59
Amerikafan

Bedankt, ik ga het gelijk allemaal aanvragen vandaag.

gr. Marjolein
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Klein vraagje :) :

Mag iemand anders zijn creditcard gebruikt worden voor de aanvraag? Of moet het op de naam van de persoon zelf staan?
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

How do I pay for the ESTA fee that begins on September 8, 2010?

Beginning September 8, 2010, all payment for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card at this time. The ESTA system currently accepts only the following credit/debit cards: MasterCard, VISA, American Express, and Discover. You may also have a third party, such as a relative or travel agent, pay the associated fees for each application. Your application will not be submitted for processing until all payment information is received.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... 3D/p/0/c/0
Dus, ja. Je mag iemand anders laten betalen :)
Clint's Thoughts
Henrytje
Amerikafan

ESTA nog geldig??

Bericht door Henrytje »

Ik lees in de info hier op de site dat je geen verblijfsvergunning nodig hebt als het korter dan 2 jaar geleden is dat je in Amerika bent geweest. Wij hebben toen een ESTA formulier via internet ingevuld. Het was toen vrij nieuw en in het vliegtuig moesten we toen alsnog een ander formulier invullen. Wij hebben geen kopieen meer van onze toen uitgedraaide ESTA formulieren. Moeten we nu dan wel of niet opnieuw het aanvragen? We hebben in die tussentijd geen nieuw paspoort gekregen.
Groetjes,
Henriette
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer