Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
camperadvies gevraagd
camperadvies gevraagd
Gisteren bij Tioga geweest voor offertes voor camperhuur 2011. Nu twijfelen we tussen verschillende campers. We willen in elk geval kiezen voor een Road Bear of een Moturis vanwege de lengte en breedte van het vaste bed achterin. Ik ben zelf wel gecharmeerd van de Moturis campers die nu nieuw uitkomen. Aangezien we oa Yellowstone willen gaan bezoeken terwijl het daar nog wat koel kan zijn (half juni) lijkt een slide-out mij wel handig om binnen te zitten. Maar kun je met een slide-out ook makkelijk levelen?
Bij de 26-28 ft van RB komt de slide-out zo naar binnen dat als je bijvoorbeeld boodschappen hebt gedaan of onderweg even een hapje wil eten je eigenlijk de slide-out moet gebruiken omdat je niet bij je keuken/kookplaat komt. Klopt dat?
Verder schijnt het dat je bij Moturis geen dekbedden krijgt. Klopt dat en zo ja wat zou een dekbed/slaapzak kosten bij de Walmart?
En dan nog een ander vraagje mbt kamperen met een camper bij vorst. Aangezien we Yellowstone willen bezoeken terwijl er nog kans is op (nacht)vorst is het wel lekker als de verwarming aan kan. Als je full hook-up hebt (buiten het park) gaat de verwarming dan op stroom of toch op gas? En hoelang kun je het zonder hook-up uithouden met het gas als we toch kiezen om in het park te staan?
Weer veel vragen maar we willen graag een goede keuze maken. Alvast bedankt voor de reacties.
Bij de 26-28 ft van RB komt de slide-out zo naar binnen dat als je bijvoorbeeld boodschappen hebt gedaan of onderweg even een hapje wil eten je eigenlijk de slide-out moet gebruiken omdat je niet bij je keuken/kookplaat komt. Klopt dat?
Verder schijnt het dat je bij Moturis geen dekbedden krijgt. Klopt dat en zo ja wat zou een dekbed/slaapzak kosten bij de Walmart?
En dan nog een ander vraagje mbt kamperen met een camper bij vorst. Aangezien we Yellowstone willen bezoeken terwijl er nog kans is op (nacht)vorst is het wel lekker als de verwarming aan kan. Als je full hook-up hebt (buiten het park) gaat de verwarming dan op stroom of toch op gas? En hoelang kun je het zonder hook-up uithouden met het gas als we toch kiezen om in het park te staan?
Weer veel vragen maar we willen graag een goede keuze maken. Alvast bedankt voor de reacties.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: camperadvies gevraagd
Een slide-out geeft heel veel meer leefruimte en wij hebben met levelen nog nooit problemen gehad. Zoveel helt die kant meestal niet over. Als je kan kiezen voor een slide, zou ik het altijd doen.Maar kun je met een slide-out ook makkelijk levelen?
In die 26-28 ft. die RB dit jaar gekocht heeft, kan je inderdaad alleen in de keuken als de slide eruit is. Wij hebben dat in 2006 ook gehad, maar de slide uitdraaien is een druk op de knop en geen halve minuut werk. Alleen opletten of er plaats isBij de 26-28 ft van RB komt de slide-out zo naar binnen dat als je bijvoorbeeld boodschappen hebt gedaan of onderweg even een hapje wil eten je eigenlijk de slide-out moet gebruiken omdat je niet bij je keuken/kookplaat komt. Klopt dat?

Wij hadden dit jaar keurige dekbedden bij Moturis, sterker nog, dezelfde als elk jaar weer bij Road Bear. Wel koud voor als je nachtvorst krijgt, dus ik zou dubbele vragen of voor ongeveer 45 dollar een comforterset bij Wal*Mart kopen. Geen idee wat slaapzakken kosten.Verder schijnt het dat je bij Moturis geen dekbedden krijgt. Klopt dat en zo ja wat zou een dekbed/slaapzak kosten bij de Walmart?
Wij stonden in 2008 in Yellowstone met vorst en hebben de verwarming best veel gebruikt. Toch hebben we die hele reis maar twee keer gas hoeven tanken. Je doet dus erg lang met je gastank. Je verwarming draait overigens nooit op stroom, alleen je koelkast schakelt over van stroom op gas en v.v.En dan nog een ander vraagje mbt kamperen met een camper bij vorst. Aangezien we Yellowstone willen bezoeken terwijl er nog kans is op (nacht)vorst is het wel lekker als de verwarming aan kan. Als je full hook-up hebt (buiten het park) gaat de verwarming dan op stroom of toch op gas? En hoelang kun je het zonder hook-up uithouden met het gas als we toch kiezen om in het park te staan?
Wij hebben 5 keer bij RB gehuurd en 1 keer nu bij Moturis. Ik zou zelf - gezien onze hele fijne ervaringen - voor Road Bear kiezen, maar we gaan in oktober weer met Moturis. Dit omdat RB niet drie A-klasses beschikbaar had voor onze groep. Maar wat ik tot op heden van Moturis heb gezien, zag er ook heel keurig uit.
N.B.: op mijn blog staan foto's van alle RB-campers van dit seizoen: http://www.nieuwenoord.nl/?page_id=1232
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij staan vaak genoeg in de parken zonder hookup en kunnen dan gewoon de kachel gebruiken, de hetelucht komt door gasverbranding en de luchtstroom wordt doormiddel van een ventilator door de camper geblazen, deze ventilator werkt (in ieder geval bij El Monte) op de camperaccu.
Als we al gas moeten tanken is dat meestal in de laatste week of we moeten heel veel in koude gebieden zitten, meestal hoeven we helemaal geen gas te tanken tijdens onze vier weekse reizen. (bij El Monte hoef je aan het eind van de reis de gastank niet af te tanken.)
Voor te levelen maakt het niet uit of je camper wel of geen slideout heeft, je moet eerst levelen en dan pas de slideout uitschuiven, wel heb je op sommige campgrounds wat weinig ruimte (in de breedte) om de slideout uit te schuiven.
Wij schuiven de slideout ook wel eens uit om te eten maar dan staan we meestal op (een vlakke) parking en dan is het geen probleem, is meer voor de ruimte/ het gemak, de kookplaat is bij ons altijd bereikbaar.
Wij zijn twee keer met R-B weg geweest met een 31 ft en wij willen er nooit meer huren.
Als we al gas moeten tanken is dat meestal in de laatste week of we moeten heel veel in koude gebieden zitten, meestal hoeven we helemaal geen gas te tanken tijdens onze vier weekse reizen. (bij El Monte hoef je aan het eind van de reis de gastank niet af te tanken.)
Voor te levelen maakt het niet uit of je camper wel of geen slideout heeft, je moet eerst levelen en dan pas de slideout uitschuiven, wel heb je op sommige campgrounds wat weinig ruimte (in de breedte) om de slideout uit te schuiven.
Wij schuiven de slideout ook wel eens uit om te eten maar dan staan we meestal op (een vlakke) parking en dan is het geen probleem, is meer voor de ruimte/ het gemak, de kookplaat is bij ons altijd bereikbaar.
Wij zijn twee keer met R-B weg geweest met een 31 ft en wij willen er nooit meer huren.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
wij gaan dit jaar voor de 2de keer met een roadbear camper 25-28ft op reis. Je kunt, of tenminste vorig jaar, wel bij de kookplaat als de slide-out in is. Maar niet bij de wasbak. Je kan ook niet in de oven.
Voor ons is deze camper ons erg goed bevallen, vandaar dat we dit jaar weer dezelfde camper nemen.
Voor ons is deze camper ons erg goed bevallen, vandaar dat we dit jaar weer dezelfde camper nemen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Rob schreef: Wij zijn twee keer met R-B weg geweest met een 31 ft en wij willen er nooit meer huren.

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat ik zowel de kwaliteit als de afwerking van de campers veel te mager vind.
De campers worden naar de specificaties van R-B gemaakt waarbij er een minder goede/luxe kwaliteit materialen gebruikt wordt en doordat de campers tegen een naar mijn idee uitgeknepen prijs gemaakt moet worden laat ook de afwerking te wensen over omdat het vlug, vlug moet.
Ook de indeling is niet altijd even logisch, zoals nu weer blijkt dat je in bepaalde types niet de keuken kan gebruiken zonder de slideout uit te schuiven.
Het grote opbergvak onder de camper vindt de een handig en de ander een ramp dat is een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik verschillende kleinere vakken beter omdat je de spullen gemakkelijker vast kan zetten.
De campers die wij altijd huren komen natuurlijk ook uit een fabriek maar zijn niet speciaal voor de verhuurdwer gemaakt maar komen uit de noramel productielijn waar ook de particulier zijn camper uit komt deze zijn beter afgewerkt en er zijn betere materialen gebruikt. En ze zien er ook aan de buitenkant luxe uit, mooie kleur en belijning in plaats van een witte camper met wat belijning op.
Dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening.
De campers worden naar de specificaties van R-B gemaakt waarbij er een minder goede/luxe kwaliteit materialen gebruikt wordt en doordat de campers tegen een naar mijn idee uitgeknepen prijs gemaakt moet worden laat ook de afwerking te wensen over omdat het vlug, vlug moet.
Ook de indeling is niet altijd even logisch, zoals nu weer blijkt dat je in bepaalde types niet de keuken kan gebruiken zonder de slideout uit te schuiven.
Het grote opbergvak onder de camper vindt de een handig en de ander een ramp dat is een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik verschillende kleinere vakken beter omdat je de spullen gemakkelijker vast kan zetten.
De campers die wij altijd huren komen natuurlijk ook uit een fabriek maar zijn niet speciaal voor de verhuurdwer gemaakt maar komen uit de noramel productielijn waar ook de particulier zijn camper uit komt deze zijn beter afgewerkt en er zijn betere materialen gebruikt. En ze zien er ook aan de buitenkant luxe uit, mooie kleur en belijning in plaats van een witte camper met wat belijning op.
Dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening.
Bedankt voor de reacties. Wij neigen nu we alle prijzen op een rijtje hebben gezet (incl. verzekeringen) naar de Moturis 27ft. Dit heeft ook te maken met het feit dat je bij Moturis je RV al vroeg kunt ophalen (early bird). Hoe zijn jullie ervaringen met Moturis?
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moturis heb ik geen ervaring mee, wij hebben altijd een camper van El Monte en boeken daar een PAD-transfer bij dan wordt je voor 08:00 uur opgepikt bij het hotel en omdat wij al meer met een camper op stap zijn geweest zijn we altijd zo klaar op het verhuurstation meestal rijden we tussen 08:30 en 09:00 uur weg met ons huisje voor de komende weken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De campers die wij bij Road Bear mee kregen waren luxer en completer dan die van Moturis. Ophaal in Miami was ook op tijd, maar rommeliger. We moesten ook vragen om diverse dingen die we bij Road Bear gewend waren en die we nu niet automatisch mee kregen.
Wij hebben 1x gehuurd (R25) bij Moturis en was super, nette camper en de standaardophaaltijd was tussen 9 en 11 's ochtends wat wij ideaal vonden. Bij andere maatschappijen moet je daar soms voor bijbetalen. Wij haalden 'm trouwens op in Las Vegas. Een vriendin van mij heeft dit jaar ook een R25 gehuurd bij Moturis (San Francisco) en was helemaal tevreden, zij kregen een gloednieuwe luxe camper mee. Haar zus huurde een paar weken later een camper bij Road Bear (San Francisco), die viel erg tegen ten opzichte van die van Moturis. Het enige wat die vriendin dan wel beter vond bij die van Road Bear was de slide out, die had ze bij de R25 van Moturis niet en dat scheelt wel ruimte (maar ook geld). Wij huren overigens dit jaar een camper bij El Monte, maar dat was meer, omdat er geen andere campers meer beschikbaar waren... Maarja, het is natuurlijk ook maar net welke camper je mee krijgt, bij Road Bear heb je volgens mij meer kans op een nieuwe(re) camper, het verbaasde mij ook wel dat die zus een 'oude' camper meekreeg, zoals ik hier altijd lees, worden de campers bij Road Bear regelmatig vervangen...
Ik was in ieder geval tevreden bij Moturis...
Ik was in ieder geval tevreden bij Moturis...
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Waar moet ik dan aan denken? Vorige keer hebben we namelijk ook bij RB geboekt.nieuwenoord schreef:We moesten ook vragen om diverse dingen die we bij Road Bear gewend waren en die we nu niet automatisch mee kregen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ging in ons geval om een koffiezetapparaat (en dat wat we mee kregen dat het uiteindelijk niet ook), alle rubberen dopjes van het rooster op de kookplaat waren weg, die hebben we nog gevraagd, evenals de plug van het wasbakje in het toilet. Verder zat er geen handdoekrekje in het badkamertje en misten we meer luxe dingetjes die we bij Road Bear gewend waren. Ik moet er wel bij zeggen dat wij bij Road Bear altijd een A-klasse huurden en die zijn veel luxer dan de C-klasses. Moturis verhuurt ook C-klasses van Winnebago en dat was altijd een prima merk.
Ik ben blij te horen dat het bij Moturis ook anders kan, want we gaan over vijf weken weer met een camper van hen op stap, omdat RB ons geen drie A-klasses kon leveren in New York.
Ik ben blij te horen dat het bij Moturis ook anders kan, want we gaan over vijf weken weer met een camper van hen op stap, omdat RB ons geen drie A-klasses kon leveren in New York.
Ik ben ook wel benieuwd naar Moturis want ze krijgen volgens de site nieuwe campers en ik begreep van Tioga dat er al een paar rondrijden (de E23).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8990 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 8 Reacties