Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen in New York / Washington
-
- Amerika-ontdekker
Fietsen in New York / Washington
Over een kleine maand gaat onze tweede usa trip beginnen.
We gaan beginnen in New York / Philadelphia / Washington en dan via de zuidelijke staten naar florida en zullen eindigen in de Keys.
Nou willen we graag in New York gaan fietsen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Heb wel al verzorgde tours gezien voor in New York / Washington, maar vroeg me ook af of je los fietsen kan huren en zelf routes kan gaan rijden?
Hoor graag van jullie!
Kirsten & Luis
We gaan beginnen in New York / Philadelphia / Washington en dan via de zuidelijke staten naar florida en zullen eindigen in de Keys.
Nou willen we graag in New York gaan fietsen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Heb wel al verzorgde tours gezien voor in New York / Washington, maar vroeg me ook af of je los fietsen kan huren en zelf routes kan gaan rijden?
Hoor graag van jullie!
Kirsten & Luis
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Fietsen in New York / Washington
In Washington kun je in ieder geval fietsen huren NY zou ik niet durven zeggen bij Central Park wel denk ik.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben inderdaad in de buurt van Central Park fietsen gehuurd. Er staan daar mensen op straat die fietsen aanbieden. Gewoon naar toe gaan, betalen en wegfietsen!
Wij hebben door Central Park gefietst, een stuk Upper-East Side en Upper West Side meegepikt en ook nog wat in Midtown Manhattan rondgefietst. Ik vond het een enorm leuke ervaring en in tegenstelling tot wat veel mensen denken is fietsen in de drukte van Manhattan niet eng! De straten zijn veel breder dan in Nederland en als je, zoals ik, gewend bent om in de drukte van een stad te fietsen valt het echt heel erg mee qua hectiek.
Wij hebben door Central Park gefietst, een stuk Upper-East Side en Upper West Side meegepikt en ook nog wat in Midtown Manhattan rondgefietst. Ik vond het een enorm leuke ervaring en in tegenstelling tot wat veel mensen denken is fietsen in de drukte van Manhattan niet eng! De straten zijn veel breder dan in Nederland en als je, zoals ik, gewend bent om in de drukte van een stad te fietsen valt het echt heel erg mee qua hectiek.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Erg bedankt voor het aanmaken van dit topic, ik zou graag volgend jaar wat willen fietsen in en nabij het centrum van Washington DC. Iemand ideeën?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Wellicht is deze site een goed startpunt http://bikewashington.org. Een collega heeft recentelijk de C&O towpath route gefietst en vond dat erg leuk. Verder zijn er in de omgeving van DC redelijk wat goede fietspaden (o.a. van DC naar Old Alexendria).
Laatst gewijzigd door John V op 23 aug 2010, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- californian girl
- Amerikafan
Behalve in en rond central park in new york, kun je ook fietsen huren in/bij Battery park en dan bijvoorbeeld de brooklyn bridge overfietsen
misschien ook een leuk idee!

2010: NYC December http://nycdec2010.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
- john ny
- Amerikakenner
is zeker aan te raden...californian girl schreef:Behalve in en rond central park in new york, kun je ook fietsen huren in/bij Battery park en dan bijvoorbeeld de brooklyn bridge overfietsenmisschien ook een leuk idee!

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hadden in New York city fietsen gehuurd bij BikeandRoll.com. De eerste keer hadden we de fietsen een halve dag via de New York city pass gehuurd. De tweede keer voor 1 dag gehuurd en met CC betaald. Je kan je fietsen huren op een bepaald punt in New York city en op 1 van de andere 4 punten in new york city inleveren tegen 5 dollar extra drop off kosten. Fietsen in New York is een echte aanrader maar niet geheel ongevaarlijk, kijk goed uit voor bijvoorbeeld gaten in de weg, wij waren er twee tegen gekomen...je kan er lelijk van onderuit gaan. Als je je fiets huurt kan je ter plekke een gratis fiets map krijgen. Bij de gehuurde fiets zit een fietsslot en je kan optioneel een fietshelm huren (tot 18 jaar verplicht). Fietsen in New York city is een absolute aanrader, de volgende keer als ik naar ny ga, huur ik zeker weer een fiets. Overigens zit ''Bike and roll'' ook in Washington DC.
Verslag New York City 19 juli 2010 – 28-07-2010:
NYC.gov/bikes
Bike maps New York city
Verslag New York City 19 juli 2010 – 28-07-2010:
NYC.gov/bikes
Bike maps New York city
-
- Amerika-ontdekker
Klinkt heel goed! We gaan er naar op zoek!john ny schreef:is zeker aan te raden...californian girl schreef:Behalve in en rond central park in new york, kun je ook fietsen huren in/bij Battery park en dan bijvoorbeeld de brooklyn bridge overfietsenmisschien ook een leuk idee!
ook het stukje bij brooklyn heights gelijk meenemen zou ik zeggen.

Wij vertrekken vrijdag naar New York en gaat ongeveer dezelfde route doen 
Heb al vaker gehoord dat fietsen in New York erg leuk is en wij gaan het dan ook zeker uitproberen.. Ben benieuwd of het in washington ook goed mogelijk is..

Heb al vaker gehoord dat fietsen in New York erg leuk is en wij gaan het dan ook zeker uitproberen.. Ben benieuwd of het in washington ook goed mogelijk is..
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Er is onlangs ook een boek uitgekomen, speciaal over fietsen in New York: http://www.ridewithmenyc.com/home/
Op de site kun je ook een stukje van het boek inzien. Ziet er goed uit zo op het eerste gezicht.
Op de site kun je ook een stukje van het boek inzien. Ziet er goed uit zo op het eerste gezicht.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor de tip...ik heb het boek net besteld! 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bikewashington.org heeft inderdaad veel informatie over fietsen in en rond Washington. Aanraders zijn natuurlijk de Mall, maar ook het C&O Canal pad, dat in Georgetown begint. Het Mount Vernon pad, dat van ruwweg de Key Bridge naar Mount Vernon loopt langs de Potomac aan de overkant van de rivier in Virginia. Dit is mijn persoonlijke favoriet, want je komt langs allerlei moois, waaronder Old Town Alexandria. Het W&OD pad gaat door plaatsjes in Virginia meer de natuur in. Het Capital Crescent pad loopt van Georgetown naar Silver Spring en ook in Rock Creek Park kun je fietsen. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden, dus. Buiten de spitsuren mag je fietsen ook mee in de metro nemen en Metrobussen hebben een fietsenrek voorop.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat is een goede tip, misschien dat we daar nog wel gebruik van maken als we tijd over hebben.Petra/VS schreef:Buiten de spitsuren mag je fietsen ook mee in de metro nemen en Metrobussen hebben een fietsenrek voorop.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht iets op rekening mee te houden. De omgeving van Washington DC is nogal geaccidenteerd. Vooral de heuvels in de noord-west hoek hebben een behoorlijk stijgingspercentage.Petra/VS schreef:Bikewashington.org heeft inderdaad veel informatie over fietsen in en rond Washington.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, en de Virginia kant is ook heuvelachtig, vooral dichtbij Mount Vernon. Een fiets met versnellingen is dan wel aan te raden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat heuvelachtige is trouwens ook het geval in new york city. Het is er zeker niet als in Nederland voornamelijk vlak. Zelfs in het central park was het regelmatig heuveltje op heuveltje af. Een fiets met versnellingen is zeker aan te raden.
-
- Amerika-ontdekker
Vandaag 3 uur gefietst door NY en kan maar 1 ding zeggen; HELEMAAL TE GEK!!
Voor mensen die twijfelen, niet doen; Pak die fiets , doe wel voorzichtig en kijken goed uit, maar ga!
Voor mensen die twijfelen, niet doen; Pak die fiets , doe wel voorzichtig en kijken goed uit, maar ga!
- john ny
- Amerikakenner
Ik was het ook van plan om in oktober te gaan doen... wel sterk afhankelijk van het weer uiteraard.kirstenenluis schreef:Vandaag 3 uur gefietst door NY en kan maar 1 ding zeggen; HELEMAAL TE GEK!!
Welke route hebben jullie genomen..??
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb inmiddels het boek Ride with me NYC een tijdje hier in huis liggen en daar staan ook leuke routes in beschreven.john ny schreef:Welke route hebben jullie genomen..??
Tevens kan je zelf een route uitstippelen via de Bike maps New York city
Je kan natuurlijk ook een willekeurige route kiezen, gewoon van...we zien wel...en da's ook erg leuk.
Bovendien had ik mijn gsm met gps mee dus ik we wisten in principe altijd waar wij waren.
Screenshots GPS Nokia 5800, NY city
Laatst gewijzigd door rvd4always op 13 sep 2010, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 5680 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 7 Reacties