Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kona / Big Island
Kona / Big Island
Hey Forummers,
Ik ben volop een trip naar Hawaii aan het plannen. Man man... ik moet toegeven dat het nog nooit zo moeilijk is geweest, mede omdat ik Hawaii eigenlijk pas leer ontdekken.
De reis begint op Honolulu (hoe kan het ook anders) en brengt me dan naar Kauai en dat deel is reeds gelukt met inplannen.
Maar op aanraden van andere Hawaii reizigers kies ik als derder stop voor Big Island. Nu resten er mij echter nog wat vragen :
Ik probeer zoveel mogelijk het autorijden te vermijden (i know... dan is Hawaii niet de ideale bestemming I know I know) maar kan je reizen van Hilo naar Kona met het openbaar vervoer of shuttles ofzo?
Kan je vanuit Hilo met toeristenbusjes naar het vulkanenpark.
en...
Wat te doen in Kona? Iedereen is er vol lof van maar ik zie echt niet zoveel interessante bezienswaadigheden. Vermits dit het laatste deel van mijn reis is wil ik daar ook gewoon een rustige strand/ zwembad 4 daagse houden (alvorens terug te reisen)
Wat is jullie mening?
Ik ben alvast enorm dankbaar aan de mensen die me willen helpen met deze inplanning.
Ik ben altijd bereid te helpen met vragen over Orlando (zeker WDW), New York, LA, Vegas , SF....
Ik ben volop een trip naar Hawaii aan het plannen. Man man... ik moet toegeven dat het nog nooit zo moeilijk is geweest, mede omdat ik Hawaii eigenlijk pas leer ontdekken.
De reis begint op Honolulu (hoe kan het ook anders) en brengt me dan naar Kauai en dat deel is reeds gelukt met inplannen.
Maar op aanraden van andere Hawaii reizigers kies ik als derder stop voor Big Island. Nu resten er mij echter nog wat vragen :
Ik probeer zoveel mogelijk het autorijden te vermijden (i know... dan is Hawaii niet de ideale bestemming I know I know) maar kan je reizen van Hilo naar Kona met het openbaar vervoer of shuttles ofzo?
Kan je vanuit Hilo met toeristenbusjes naar het vulkanenpark.
en...
Wat te doen in Kona? Iedereen is er vol lof van maar ik zie echt niet zoveel interessante bezienswaadigheden. Vermits dit het laatste deel van mijn reis is wil ik daar ook gewoon een rustige strand/ zwembad 4 daagse houden (alvorens terug te reisen)
Wat is jullie mening?
Ik ben alvast enorm dankbaar aan de mensen die me willen helpen met deze inplanning.
Ik ben altijd bereid te helpen met vragen over Orlando (zeker WDW), New York, LA, Vegas , SF....
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Kona / Big Island
Waarom geen auto? Om eerlijk de waarheid te zeggen zou ik niet weten hoe je op Big Island zonder auto uit de voeten zou moeten, tenzij je een motor of scooter hebt
Het is het grootste eiland in de keten en veel zaken liggen wat verder uit elkaar vanwege het wat meer landelijke karakter. Ik heb nooit openbaar vervoer gebruikt en Kona en Hilo liggen een behoorlijk stuk uit elkaar. Kona zelf is een compacte plaats waar je veel lopend af kunt. Veel gezellige eettentjes, terassjes en hier en daar een markt.
Je hebt overigens ook niet veel stranden op Big Island in vergelijking to Oahu of Maui, en wederom de stranden die ik ken zijn voornamelijk middels de auto bereikbaar. De kust van Big Island is meer een verzameling van rotsachtige lavablokken met hier en daar weleens een klein strandje. Aan de oostkust heb je overigens wel een mooi zwart zand strand waar je ook schildpadden kunt vinden.

Het is het grootste eiland in de keten en veel zaken liggen wat verder uit elkaar vanwege het wat meer landelijke karakter. Ik heb nooit openbaar vervoer gebruikt en Kona en Hilo liggen een behoorlijk stuk uit elkaar. Kona zelf is een compacte plaats waar je veel lopend af kunt. Veel gezellige eettentjes, terassjes en hier en daar een markt.
Je hebt overigens ook niet veel stranden op Big Island in vergelijking to Oahu of Maui, en wederom de stranden die ik ken zijn voornamelijk middels de auto bereikbaar. De kust van Big Island is meer een verzameling van rotsachtige lavablokken met hier en daar weleens een klein strandje. Aan de oostkust heb je overigens wel een mooi zwart zand strand waar je ook schildpadden kunt vinden.
Re: Kona / Big Island
Er is alleen openbaar vervoer op Oahu. Shuttles zijn er wel maar alleen voor airport transfers en er is een shuttle (Keauhou shuttle) in Kona die gratis is, maar die rijdt voornamelijk tussen een paar hotels en de winkels in Kona. Taxi's kunnen je wel overal heen brengen maar dan mag je een hele flinke zak duiten mee nemen als je die wilt gebruiken voor ritten buiten de dorpen. Motors of scooters zijn inderdaad ook mogelijk, maar van wat ik hoor worden scooters niet echt aangeraden (en motoren ook niet echt) om ook buiten de dorpen te gebruiken (want dat zijn Hilo en Kona eigenlijk wel, je kunt het niet echt steden noemen). Ook moet je voor veel locaties een 4x4 hebben op Big Island, dat is ook iets waar je rekening mee dient te houden.Longstem schreef:maar kan je reizen van Hilo naar Kona met het openbaar vervoer of shuttles ofzo?
Edit: wat betreft taxi's, net even snel uitgerekend wat Kailua-Kona naar Hilo kost aan de hand van de afstand die Google Maps aangeeft (ong 85 mijl) en de prijs hier (bijna 2,50 per mijl), en je komt dan al snel op een bedrag boven de 200 USD voor een enkele reis naar Hilo vanaf Kona..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 7519 Weergaves
-
Laatste bericht door Ingrid1958
-
- 6 Reacties