Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis julianewyork.: dagplanning haalbaar?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
julianewyork.
Amerika-newbie

Reis julianewyork.: dagplanning haalbaar?

Bericht door julianewyork. »

In de herfstvakantie ga ik met mijn ouders en zus 7 dagen naar new york. Het is onze eerste keer.
Ik heb alvast een snelle planning gemaakt. Ik weet niet precies hoeveel tijd je voor alles moet uittrekken maar ik vroeg me af of jullie kunnen zeggen of dit haalbaar is en of jullie nog suggesties of toevoegingen hebben?

Planning:

Zaterdag:
Om 16:05 komen we aan op het vliegveld.

-Inchecken
-State of Liberty en Ellis Island

Zondag:
-Wandelen/fietsen in Central park
-Central park Zoo
-5th avenue
-Baseball game of new York yankees

Maandag:
-china town, little Itally, Greenwich village en Soho.
-madame Tussauds
-Chrysler building
-Grand central terminal

Dinsdag:
-Brooklyn bridge
-Brooklyn
-International center of photography
-Public library of new york

Woensdag:
-Metropolitan museum of art
-Empire state building
-Musical op broadway

Donderdag:
-Harlem
-Rockefeller center
-Radio city music hall

Vrijdag:
-Times square , theatre district
-Trump tower
-Top of the rock

Zaterdag:
-Ground zero en World trade center (Tour WTC)
-Helikopter ritje

Om kwart voor 7 vlucht terug naar nl.
tosca
Amerika-expert

Re: Reis julianewyork.: dagplanning haalbaar?

Bericht door tosca »

julianewyork. schreef:In de herfstvakantie ga ik met mijn ouders en zus 7 dagen naar new york. Het is onze eerste keer.
Ik heb alvast een snelle planning gemaakt. Ik weet niet precies hoeveel tijd je voor alles moet uittrekken maar ik vroeg me af of jullie kunnen zeggen of dit haalbaar is en of jullie nog suggesties of toevoegingen hebben?

Planning:

Zaterdag:
Om 16:05 komen we aan op het vliegveld.

-Inchecken
-State of Liberty en Ellis Island
Dit is niet handig om de eerste dag te doen. Volgens mij gaat de laatste boot terug al om 6 uur, dus ik denk dat niet dat je dat gaat halen. Misschien kun je het op zondagochtend doen en de eerste boot nemen, je bent door je jetlag dan toch vroeg wakker!

De eerste avond kun je gewoon lekker door de stad wandelen om de sfeer te proeven.

Zondag:
-Wandelen/fietsen in Central park
-Central park Zoo
-5th avenue
-Baseball game of new York yankees Yankees = Baseball ;)

Maandag:
-china town, little Itally, Greenwich village en Soho.
-madame Tussauds
-Chrysler building Deze is gesloten voor publiek
-Grand central terminal

Dinsdag:
-Brooklyn bridge
-Brooklyn Je kan hier de metro naar Brooklyn nemen enbijvoorbeeld eerst over de promenade langs het water lopen (daar zijn ze een mooi park aan het aanleggen wat al voor en een gedeelte klaar is). Dan kun je over de brug teruglopen naar Manhattan en heb je een mooi uitzicht op de skyline
-International center of photography
-Public library of new york
Als je via de Brooklyn Bridge aankomt in Manhattan zit daar Pier 17, dit is ook erg leuk om te bezoeken

Woensdag:
-Metropolitan museum of art
-Empire state building
-Musical op broadway

Donderdag:
-Harlem
-Rockefeller center
-Radio city music hall

Vrijdag:
-Times square , theatre district
-Trump tower Is op zich leuk, zitten wat winkels/restaurants in en om, maar verder is er volgens mij niet zoveel te doen
-Top of the rock Ik zou dit op dezelfde dag doen als je Rockefeller Center bezoekt, je bent er dan toch!

Zaterdag:
-Ground zero en World trade center (Tour WTC)
-Helikopter ritje

Om kwart voor 7 vlucht terug naar nl.
Verder zou ik je willen aanraden te kijken welke bezienswaardigheden bij elkaar in de buurt liggen. Nu liggen sommige wat ver uit elkaar om je meerdere keren langs deze plaatsen.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik kan mij wel vinden in de opmerkingen van tosca. :thumbup:

Er staan op dit forum al heel veel tips voor dagplanningen... heb je daar al naar gekeken. Ik zou het je in ieder geval wel adviseren.

Je keuze voor de zondag is een perfecte overigens... :thumbup: Op zondag is Cp erg gezellig.

Nogmaals kijk even verder op dit forum, vorige week hebben we dezelfde vraag ongeveer gehad en dat is volgens mij een aardig programma geworden.

De tip die ik je nog wel mee wil geven is maak ook een programma bij wat minder weer... Good luck :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Hier een link met het speelschema van de New York Yankees: New York Yankees schedule printable.pdf

Ik neem aan dat je 26 october naar nyy wilt gaan? Dan spelen ze thuis tegen Boston! NYY - Boston red sox is ongeveer dezelfde rivaliteit zoals Ajax - Feyenoord.
Kaartjes voor deze game zijn populair, als je via internet kaartjes kan regelen zou ik het doen. Een andere optie is aan de kassa proberen of voor het stadion kaartjes kopen van een (zwart) handelaar. Dus keuze zat. Als je wel kaartjes van iemand voor het stadion koopt, reken het dan af in het nabijgelegen Mac Donald restaurant...is wel zo relaxed (het blijft zwart handel). :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer