Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zou je in het huidige economische klimaat zomaar verhuizen?
Re: Zou je in het huidige economische klimaat zomaar verhuizen?
Als ik bijvoorbeeld de Green Cart Lottery zou winnen, zou ik ook gaan, ondanks dat wij twee kleine kinderen hebben en dan automatisch een grotere verantwoordelijkheid. Natuurlijk is de huidige economische crisis een groot probleem, maar dit kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren. Zekerheid heb je nergens. Ik denk ook dat er altijd wel ergens een baan te vinden is, totdat je wat beters kunt krijgen. En inderdaad zijn de huizen nu natuurlijk helemaal goedkoop, naar Nederlandse maatstaven.
Nee, ik zou die eenmalige kans niet zomaar voorbij laten gaan! Daar krijg ik later eeuwig spijt van!!
Nee, ik zou die eenmalige kans niet zomaar voorbij laten gaan! Daar krijg ik later eeuwig spijt van!!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zou je in het huidige economische klimaat zomaar verhuizen?
ic... dat verklaart de veel langere wachttijden wel enigszins 

Re: Zou je in het huidige economische klimaat zomaar verhuiz
Interessante discussie of poll, ben benieuwd hoe jullie er nu (2010) nog steeds zo over denken en wat denken nieuwe leden die in tussentijd lid zijn geworden... Zijn er nog mensen die vanwege de economische crisis twijfelen om deel te nemen aan de greencard lottery bijvoorbeeld.kastelke schreef:Met de huidige financiële/ economische crisis in Amerika vraag ik mij af of je nu enigszins anders tegenover een mogelijke verhuis naar Amerika aankijkt.
Zowel bv. wanneer je de green card loterij zou winnen,
als wanneer je bedrijf je een aanbod zou doen om permanent naar ginder te verhuizen.
knip
Kan je in de commentaren toelichten wat je gestemd hebt, of je alleenstaande bent of gehuwd, (jonge of oudere) kinderen hebt, waarom je die bepaalde optie gekozen hebt, ...
Sandy
Ik twijfel niet. Ik ben van mening dat het overal "crisis" is en dat het dus niet uitmaakt waar ik heen ga.
Ik ga (hopelijk nog steeds kloppend) van het standpunt uit dat als je wilt werken, je ook kunt werken. Ik ben bereid om werk onder mijn niveau aan te nemen als het moet dus ik denk dat het wel losloopt
Ik ga (hopelijk nog steeds kloppend) van het standpunt uit dat als je wilt werken, je ook kunt werken. Ik ben bereid om werk onder mijn niveau aan te nemen als het moet dus ik denk dat het wel losloopt

Ik heb met mijn vrouw besloten dat we alleen gaan (indien we in aanmerking komen voor de DV GC) als ik een baan heb.
Het risico om daar met een gezin te zitten en geen werk te vinden is te groot.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk wel om dat je te eten hebt en een dak boven je hoofd en dat hebben we op dit moment in NL natuurlijk wel.
Het risico om daar met een gezin te zitten en geen werk te vinden is te groot.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk wel om dat je te eten hebt en een dak boven je hoofd en dat hebben we op dit moment in NL natuurlijk wel.
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
- Bandido
- Amerika-expert
Het vervelende is alleen dat het heel erg moeilijk zal zijn, zo niet onmogelijk om vanuit Nederland een baan in Amerika te zoeken. Zeker in dit economische klimaat. Je zult over het algemeen toch echt in de VS moeten zitten wil je hier aan de ak geraken. Het is trouwens wel mijn ervaring dat er gerust wel werk is, maar het is zeker een risico dat je wel of niet wilt nemen.robertm schreef:Ik heb met mijn vrouw besloten dat we alleen gaan (indien we in aanmerking komen voor de DV GC) als ik een baan heb.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikafan
- Contacteer:
heb 1 gestemd omdat wij gewoon gegaan zijn midden in de crisis.
hebben wij getwijfeld? Zeer zeker maar hebben zo goed en kwaad het kon alles in een spreadsheet gezet omdat het toch vooral een financieel plaatje wordt eens de stap zo dichtbij komt.
Was inderdaad iets gemakkelijker omdat wij geen kinderen hebben en dus dit niet meespeelt.
Maar toen wij beslissing namen Mei 2009 speelde de crisis nog volop en hadden wij geen werkvooruitzicht.
Zoals hier reeds gemeld hadden wij zoiets van: OK we doen mee aan lottery, we winnen, als we nu niet gaan vragen we ons voor de rest van ons leven af what if.
Ander voordeel die wij hadden is dat de stap financieel aankonden en als wij nu na bijna 1 jaar zouden terugkomen dan zouden wij wat centen kwijt zijn maar nog voldoende over hebben om te overleven en opnieuw te beginnen in Belgie (en een ervaring/illusie armer/rijker zijn). Zoals ik al eerder heb gemeld op dit forum verklaarden ons velen gek omdat we twee goedbetaalde jobs aan de kant schoven voor dit avontuur (mijn vader noemde het mijn mid-life crisis) met geen enkele zekerheid.
Maar er is wel durf en wat kapitaal voor nodig als je toch je huidig levensstandaard wil aanhouden eens je over de plas gaat.
Moet iedereen bovenstaande doen, zeker niet. Ieder situatie is uniek en ik kan best begrijpen dat in de laaste jaren aantal mensen beslissen om niet te vertrekken ook al hebben ze gc gewonnen.
Bart1
Bart1
hebben wij getwijfeld? Zeer zeker maar hebben zo goed en kwaad het kon alles in een spreadsheet gezet omdat het toch vooral een financieel plaatje wordt eens de stap zo dichtbij komt.
Was inderdaad iets gemakkelijker omdat wij geen kinderen hebben en dus dit niet meespeelt.
Maar toen wij beslissing namen Mei 2009 speelde de crisis nog volop en hadden wij geen werkvooruitzicht.
Zoals hier reeds gemeld hadden wij zoiets van: OK we doen mee aan lottery, we winnen, als we nu niet gaan vragen we ons voor de rest van ons leven af what if.
Ander voordeel die wij hadden is dat de stap financieel aankonden en als wij nu na bijna 1 jaar zouden terugkomen dan zouden wij wat centen kwijt zijn maar nog voldoende over hebben om te overleven en opnieuw te beginnen in Belgie (en een ervaring/illusie armer/rijker zijn). Zoals ik al eerder heb gemeld op dit forum verklaarden ons velen gek omdat we twee goedbetaalde jobs aan de kant schoven voor dit avontuur (mijn vader noemde het mijn mid-life crisis) met geen enkele zekerheid.
Maar er is wel durf en wat kapitaal voor nodig als je toch je huidig levensstandaard wil aanhouden eens je over de plas gaat.
Moet iedereen bovenstaande doen, zeker niet. Ieder situatie is uniek en ik kan best begrijpen dat in de laaste jaren aantal mensen beslissen om niet te vertrekken ook al hebben ze gc gewonnen.
Bart1
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik ben alleen gegaan in 1996. Of het toen crisis was weet ik niet. ik wilde gewoon en won een greencard.
Ik ben dus als 26 jarige toen met bijna niks vertrokken. Ik zou een baantje hebben als ik aankwam maar helaas pindakaas, toch niet. Wel gevonden binnen een maand. Als je drang om te gaan groot is vind je de baan zelf wel. Mijn waren geen droombanen in het begin maar genoeg om van te kunnen overleven.
Op latere leeftijd gaan lijkt makkelijk omdat de meesten wat kapitaal hebben maar jong en onwetend
heeft ook zijn voordelen.
Ik ben dus als 26 jarige toen met bijna niks vertrokken. Ik zou een baantje hebben als ik aankwam maar helaas pindakaas, toch niet. Wel gevonden binnen een maand. Als je drang om te gaan groot is vind je de baan zelf wel. Mijn waren geen droombanen in het begin maar genoeg om van te kunnen overleven.
Op latere leeftijd gaan lijkt makkelijk omdat de meesten wat kapitaal hebben maar jong en onwetend

Ik zou waarschijnlijk toch wel gaan.
Zoals al eerder gezegd, op dit ogenblik is ook in België en in Nederland rampzalig gesteld met de economie. Het verschil met ginder is, dat ge hier ook niet moet proberen voor mindere jobs te solliciteren als ge uw diploma behaald hebt, want ze nemen u gewoon niet aan wegens overgekwalificeerd en dus per definitie onbetrouwbaar en te duur.
Hoe vroeger ik kan vertrekken, hoe liever. Ik wil mijn leven ginder opbouwen en niet hier, in een landje zonder mobiliteit en waar ge als ge ambities hebt in welgeteld 2 steden kunt werken: Brussel of Antwerpen en die eerste stad staat me hoegenaamd niet aan om in te leven. De belastingen zijn om van te huilen als alleenstaande: het verschil tussen een job van 2200 € bruto of eentje van 3200 € bruto is slechts 450 € netto, oftewel meer dan de helft van elke opslag verdwijnt aan vadertje staat. Het klimaat, de kilheid en afstandelijkheid van de mensen, ... neen dank u. Niets voor mij, maar helaas zit ik nog eventjes vast
Nu ja, al mijn carrièrekeuzes nu staan in het teken van die overgang naar de VS zo rap mogelijk te kunnen bewerkstelligen, meer kan ik niet doen.
Zoals al eerder gezegd, op dit ogenblik is ook in België en in Nederland rampzalig gesteld met de economie. Het verschil met ginder is, dat ge hier ook niet moet proberen voor mindere jobs te solliciteren als ge uw diploma behaald hebt, want ze nemen u gewoon niet aan wegens overgekwalificeerd en dus per definitie onbetrouwbaar en te duur.
Hoe vroeger ik kan vertrekken, hoe liever. Ik wil mijn leven ginder opbouwen en niet hier, in een landje zonder mobiliteit en waar ge als ge ambities hebt in welgeteld 2 steden kunt werken: Brussel of Antwerpen en die eerste stad staat me hoegenaamd niet aan om in te leven. De belastingen zijn om van te huilen als alleenstaande: het verschil tussen een job van 2200 € bruto of eentje van 3200 € bruto is slechts 450 € netto, oftewel meer dan de helft van elke opslag verdwijnt aan vadertje staat. Het klimaat, de kilheid en afstandelijkheid van de mensen, ... neen dank u. Niets voor mij, maar helaas zit ik nog eventjes vast

Nu ja, al mijn carrièrekeuzes nu staan in het teken van die overgang naar de VS zo rap mogelijk te kunnen bewerkstelligen, meer kan ik niet doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2922 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills