Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe Quarters
Nieuwe Quarters
Voor degenen die de state quarters hebben sparen, er komen 50 nieuwe quarters - national park quarters:
http://nationalparkquarters.com/
http://nationalparkquarters.com/
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Re: Nieuwe Quarters
Bestaat er al een verzamelboek voor ? Ben benieuwd wie de eerste op de markt brengt.
- buur
- Amerikakenner
Jammer, dat er niet een quarter voor ieder nationaalpark zul zijn, maar weer een quarter voor ieder state. Nu zul er slechts een van de 8 parks in California op een munt zijn, maar ok een onbekende gebiet in Delaware.
Maar een goede idee: Mischien zul Theodore Roosevelt op alle national park quarters te zien zijn:
http://nationalparkquarters.com/nationa ... s-obverse/
Maar een goede idee: Mischien zul Theodore Roosevelt op alle national park quarters te zien zijn:
http://nationalparkquarters.com/nationa ... s-obverse/
Groetjes, Thomas.
Jazeker, ze zijn er, vond zojuist deze van Harris en WhitmanBramster schreef:Bestaat er al een verzamelboek voor ? Ben benieuwd wie de eerste op de markt brengt.

Maar er zijn er natuurlijk ook die anders / mooier / lelijker zijn
Wat leuk! Nu heb ik weer iets om naar uit te kijken ... ik vond het al zo jammer dat er maar 50 staten waren. 

Ben nog altijd die van de 50 states aan het verzamelen, zit nog maar aan 43 dacht ik
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb voor het eerst zo'n quarter gekregen als wisselgeld vandaag. Het is er een van Yellowstone.
Na lang sparen, ben geloof ik 3 jaar bezig en gebruik alleen mijn eigen small change, heb ik eindelijk sind begin dit jaar (naast alle staten) mijn eerste Territory !

Ik moet nu alleen nog American Samoa, District of Colombia en Puorto Rico om mijn State Quarter collectie compleet te hebben.
Als ik volgende maand in de US ben ga ik zeer zeker een boek voor de NP Quarters kopen ! Keuze genoeg:
http://www.coinsupplyexpress.com/nation ... rters.aspx
Ik las trouwens dat de laatste NPQ pas in 2021 uit komt !

Ik moet nu alleen nog American Samoa, District of Colombia en Puorto Rico om mijn State Quarter collectie compleet te hebben.
Als ik volgende maand in de US ben ga ik zeer zeker een boek voor de NP Quarters kopen ! Keuze genoeg:
http://www.coinsupplyexpress.com/nation ... rters.aspx
Ik las trouwens dat de laatste NPQ pas in 2021 uit komt !
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zat ook een territory bij mijn wisselgeld vanmorgen: Northern Mariana Islands. Als je hier in de buurt bent mag je hem komen halen 

- buur
- Amerikakenner
@ Bramster:
Heeft jij ook de Virgin Islands Quarter? Een collectie van alle state en territorial quarters had samen 56 munten: 50 states, 5 territorien en DC. Hoeft dus 14 Dollar een veel geduld
Heeft jij ook de Virgin Islands Quarter? Een collectie van alle state en territorial quarters had samen 56 munten: 50 states, 5 territorien en DC. Hoeft dus 14 Dollar een veel geduld

Groetjes, Thomas.
Ik spaar ze alleen uit mijn eigen wissel geld, vandaar dat ik al jaren bezig ben.
En ja, de U.S. Virgin plus Northern Mariana Islands heb ik ook.
En ja, de U.S. Virgin plus Northern Mariana Islands heb ik ook.
Crap, en ik was blij om bijna mijn 50 staten compleet te hebben...
Krijgen we weer territories en NP's... Grrrr...
Krijgen we weer territories en NP's... Grrrr...

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Wist je dat niet dan.Ik dacht dat dit al jaren bekend was en dat alle (die ik gezien heb tenminste) State Quarter boeken ook plaats hadden voor de Districts en Teritories.

Onderaan (op dezelfde lijn als Alaska) zie je alle Territories en Districts.
Ik vind het wel leuk dat er nu weer Nationall Park Quarters zijn. Want het verzamelen is leuk en ik moet er niet aan denken dat alles compleet zou zijn.
De eerste 5 Nationall Park Quarters zijn trouwens ook als silver set voor maar 33$ te bestellen ! Verder zijn er allerlei ander verzamelingen. Van centen tot Presidentsvrouwen. Meer info vind je op de site van de US Mint. http://www.usmint.gov

Onderaan (op dezelfde lijn als Alaska) zie je alle Territories en Districts.
Ik vind het wel leuk dat er nu weer Nationall Park Quarters zijn. Want het verzamelen is leuk en ik moet er niet aan denken dat alles compleet zou zijn.
De eerste 5 Nationall Park Quarters zijn trouwens ook als silver set voor maar 33$ te bestellen ! Verder zijn er allerlei ander verzamelingen. Van centen tot Presidentsvrouwen. Meer info vind je op de site van de US Mint. http://www.usmint.gov
Ja maar dan moet ik WEEEEER naar Amerika...Bramster schreef:Want het verzamelen is leuk en ik moet er niet aan denken dat alles compleet zou zijn.

Mack
MW Drawings
MW Drawings
Nee hoor, er zijn een aantal andere landen waar ze de US$ gebruiken 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
helaas heb ik ze ook nog niet compleet. ik mis er nog een stuk of 7 van de gewone quarters.
South Carolina
Alabama
Oklahoma
New Mexico
Arizona
Wyoming
South Dakota
Leuk dat ik dus door kan sparen! En die andere... tjah die zijn best zeldzaam volgens mij dus dat duurt nog wel een hele tijd voor ik die bij elkaar heb
South Carolina
Alabama
Oklahoma
New Mexico
Arizona
Wyoming
South Dakota
Leuk dat ik dus door kan sparen! En die andere... tjah die zijn best zeldzaam volgens mij dus dat duurt nog wel een hele tijd voor ik die bij elkaar heb

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Die America The Beautiful quarters spaar ik wel over 10 jaar ofzo, nu de state quarters + dc & territories. Ik hoef alleen nog maar Northern Mariana Islands en American Samoa en dan gaat ie denk ik in een lijst aan de muur. 

Ik wil er ook nog even op wijzen dat van iedere quarter er een P and D versie bestaat afhankelijk waar de munt geslagen is. Dus het zijn er tweemaal zoveel die je moet verzamelen.

Wat is het verschil?Rudolfje schreef:Ik wil er ook nog even op wijzen dat van iedere quarter er een P and D versie bestaat afhankelijk waar de munt geslagen is. Dus het zijn er tweemaal zoveel die je moet verzamelen.![]()
Mack
MW Drawings
MW Drawings