Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkeren in Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Parkeren in Washington

Bericht door Syllvia »

In oktober gaan we een week naar NY en we willen dan een dag naar Washington. We hebben een huurauto, en willen dus ook met de auto naar W'ton.
Waar kunnen we het beste parkeren (ook nog een beetje betaalbaar) ?

groetjes sylvia
tosca
Amerika-expert

Re: Parkeren in Washington

Bericht door tosca »

Ik weet niet waar jullie de auto voor nodig hebben? Maar in NY is een auto helemaal niet handig. Het gebruik van openbaar vervoer is erg gemakkelijk en verder kun je veel lopen.

Ook kun je vanaf NY gemakkelijk met de trein naar Washington!

Buiten het feit dat het een stuk gemakkelijk is, denk ik dat het ook goedkoper is? Parkeren in NY en Washington is een kostbaar grapje.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het topic heet parkeren in Washington dus ze willen in NYC iig niet parkeren denk ik :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Njit schreef:Het topic heet parkeren in Washington dus ze willen in NYC iig niet parkeren denk ik :)
Scheef gelezen!

Misschien heb je hier iets aan? http://washingtondc.bestparking.com/index.php#1
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

goede site thanks:)
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ondanks scheef gelezen is de tip van Tosca zo gek nog niet. :thumbup: .. de trein reis naar DC is echt goed te doen vanuit NY. Ik weet niet of je de huurauto alleen maar gebruikt voor de rit naar DC..??!! Zo nee dan gaat de opmerking voor Tosca weer wel op.

Een auto in NY is inderdaad een ramp.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En als je de trein te duur vindt, is een rechtstreekse bus, zoals Bolt Bus een goedkoop alternatief.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En als je toch met de auto gaat: wij stonden in 2007 op het dak van Union Station. Hele dag voor 12 dollar.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij stonden hier:

Central Parking System
101 Constitution Avenue Northwest
Washington, DC 20001
(202) 589-0545

De prijs viel wel mee voor zo centraal parkeren, volgens mij $20 voor de hele dag maar dat weet ik niet zeker want ik stond d'r maar 2 uur.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

De prijzen vallen me mee :)
'k las alleen net op google maps dat je van NY naar Washington 4 uur en 22 minuten doet.....caramba...ik had het idee dat het iets dichterbij elkaar lag .... :oops:
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Parkeren in DC is op zich geen al te groot probleem. Al helemaal niet indien je bereid bent om te betalen. De tarieven vind ik persoonlijk wel meevallen (gemiddeld maximaal zo’n $10-$15 per 24 uur). Zeker als je dit gaat vergelijken met de parkeertarieven in Amsterdam (€4-€5 per uur zonder maximum). Naast parkeergarages waar je tegen betaling kunt parkeren zijn er ook redelijk wat locaties waar je zonder betaling kunt parkeren. Je moet even weten waar deze zijn en een beetje geluk hebben c.q. bereid zijn om een stukje te lopen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kun je misschien ook specifieke locaties noemen, John? Ik ken geen gratis parkeerplaatsen, die ook de hele nacht parkeren toestaan en voor minder dan de $19 bij Union Station ken ik ook niet. Never too old to learn, tenslotte ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Als je mijn berichtje goed leest dan zul je tot de conclusie komen dat ik het nooit heb gehad over gratis parkeerplaatsen die de hele nacht parkeren toestaan. Het gaat te ver om alle opties te bespreken maar ik zal een paar concrete voorbeelden noemen.
Hoewel er geen standaard tarief geldt rekent PMI meestal niet meer dan $15-$16 voor een dag. Dat is trouwens inderdaad zonder overnight parking. Voor dit laatste wordt meestal nog een toeslag van $6-7 gerekend. Ik denk echter dat niemand overnight parking overweegt. Tenzij je natuurlijk een hotel in het centrum hebt, maar in dat geval zou ik gewoon bij het hotel pakeren. Wel zo gemakkelijk. Een andere betaalbare optie ($15 voor 10 uur) is om te parkeren op de City Center Parking Lot (hoek HSt NW en 9th St NW). Ook bij Park America (700 11th St NW) betaal je maximaal $15 voor een dag. Vanaf deze locaties is het slecht een paar blokjes (5-6) naar de mall.
Rond de National Mall en nabij de musea kun je parkeerplaatsen vinden waar je gratis kunt parkeren (maar dat weet volgens mij iedereen). Nadeel is dat deze parkeerplaatsen meestal snel vol zijn, maar met een beetje geluk en geduld kun je na een paar rondjes rijden wel een plekje vinden. Nadeel is dat het gratis parkeren hier is beperkt tot 2 uur. Soms is dat voldoende om een paar monumenten te bezichtigen. Wij parkeren de auto meestal achter het Jefferson Memorial (deel tussen de I-395 en de spoorbrug). Daar heb je drie parkeerplaatsen waar je gratis kunt parkeren. Zover mij bekend geldt daar de 2 uur limit niet. Ik heb althans tot op heden geen bordje gevonden waarop deze beperking stond. Voor deze parkeerplaatsen moet je wel bereid zijn om een stukje te lopen, maar de route langs de Tidal Basin vind ik persoonlijk wel leuk. Binnen een kwartiertje sta je wel op de mall.
Het is ook mogelijk om je auto te parkeren bij een metrostation en van daar uit naar het centrum te gaan. De kosten voor het parkeren bij metrostations varieert, maar b.v. bij West Falls Church betaal je $4.50 voor een dag. Als je dan buiten de spits reist kost een enkeltje je $1.95 p.p. In het weekend kun je zelfs gratis parkeren bij een metrostation. In de omgeving van Crystal City zijn er ook nog een paar plekjes waar je gratis kunt parkeren om van daar uit de metro te pakken, maar die zou ik persoonlijk alleen voor overdag aanraden.
Tot slot nog een voorbeeld voor Georgetown. Bij de Grace Episcopal Church (South St NW) kun je, als er plaats is, parkeren voor $10 (flat rate voor de hele dag). Niet echt DC centrum maar wel handig om te weten als je eens een keer naar Georgetown wilt gaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

John V schreef:Als je mijn berichtje goed leest dan zul je tot de conclusie komen dat ik het nooit heb gehad over gratis parkeerplaatsen die de hele nacht parkeren toestaan.
Sorry, ik was in de war met een ander topic over parkeren in DC, waarbij de topic starter geen parking bij het hotel heeft en dus om parkeerplaatsen, die ook 's nachts parkeren toestaan, vroeg. Goed uitgebreid antwoord over parkeergelegenheden in DC :clap: , bedankt!
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Petra/VS schreef:Goed uitgebreid antwoord over parkeergelegenheden in DC, bedankt!
Graag gedaan :)
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

Thanks John!

Vandaag met de auto Washington DC bezocht. Heb de auto gratis tussen de spoorbrug en highway geparkeerd. Stukje lopen was, naast een erg mooie wandeling, erg heet maar goed te doen. Erg leuke stad trouwens. Geweldig dat musea gratis toegankelijk zijn. Holocaust museum heeft een heftige indruk achter gelaten.. Morgen ga ik de auto daar weer parkeren en van daaruit verder de stad verkennen :-))
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tussen de spoorbrug en de highway, ik probeer dat te plaatsen, is dat bij het Tidal Basin/Jefferson Memorial in de buurt?
william83
Amerika-ontdekker

Bericht door william83 »

Klopt. Bij jefferson memorial achterlangs rijden. Dan staat memorial parking aangegeven :-) ... Twee super dagen gehad in Washington!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is inderdaad een goede onbekende parkeerplaats, die ik ook vaak gebruik, maar tijdens het toeristenseizoen (eind maart t/m midden augustus ongeveer) kun je er of niet komen of staat hij vol. Een andere goede plek voor de monumenten is het Theodore Roosevelt Memorial aan de andere kant van de rivier. Dan loop je over de Teddy Roosevelt brug naar het Lincoln Memorial en zo verder. Je wandelt wat af, maar het is de moeite waard.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij gaan op zaterdag 23 juli een dagje naar de Mall en alle monumenten in Washington. We gaan dit waarschijnlijk per fiets doen. De lokatie van de fietsverhuur is Rear Plaza 1100 Pennsylvania Avenue.Waar kunnen we dan het beste parkeren? Ik vind het ook prima om met de metro te komen, want dat ligt er vlak bij (Federal Triangle, Orange en Blue line). Maar ook dan moet ik ergens opstappen en de auto parkeren. Ons hotel ligt net buiten Washington, Silver Spring.
Tips voor de beste parkeerplaats?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer