Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

greencard

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Serafina
Amerika-ontdekker

greencard

Bericht door Serafina »

hallo,
Enkele jaren geleden heb ik , toen in in belgië nog leefde, mn stomste ding van mn leven gedaan..
ik heb me toen opgegeven voor de lottery en had gewonnen! toen heb ik uit een niet zo mooie toestand er verder niet op ingegaan en daar heb ik nu grondig spijt van.. maar ja, spijt komt achteraf he..

mijn vraag is: kan ik ergens uitvinden of ik nog recht heb met terugkerende kracht laat ik maar zeggen?

bedankt alvast,
serafina
leef met het motto.. doe nooit aan een ander wat je niet wil dat ze jou aan doen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: greencard

Bericht door RiverCola »

Dat recht heb je (helaas voor jou) niet. Vervallen is vervallen. Als je een toekomst in de VS wilt zul je opnieuw mee moeten doen!
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Enkele jaren is te lang, had je het in 2009 gedaan, had je nog kans, zie tekst hieronder.

The computer will randomly select individuals from among all qualified entries. The selected individuals will be notified by mail between May and July 2010; the notification letters will provide further instructions, including information on fees connected with immigration to the United States. Those selected in the random drawing are NOT notified by e-mail. Those individuals NOT selected will NOT receive any notification. U.S. embassies and consulates will not provide a list of successful entrants. Successful entrants’ spouses and unmarried children under age 21 may also apply for visas to accompany or follow-to-join the principal applicant. DV-2011 visas will be issued between October 1, 2010, and September 30, 2011. Processing of entries and issuance of DVs to successful individuals and their eligible family members MUST occur by midnight on September 30, 2011. Under no circumstances can DVs be issued or adjustments approved after this date, nor can family members obtain DVs to follow-to-join the principal applicant in the United States after this date.
Serafina
Amerika-ontdekker

Bericht door Serafina »

hallo,

k heb vanmorgen wel een email ontvangen dat ik nog wel terug mag meedoen..dus, weer aanvraag insturen..

fijne dag verder,

serafina
leef met het motto.. doe nooit aan een ander wat je niet wil dat ze jou aan doen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Van wie heb je die mail gehad? Toch niet van een Amerikaans bedrijf dat tegen betaling een inschrijving voor je doet?

Weet dat inschrijven voor de Greencard loterij gratis is en dat je je alleen kan inschrijven tussen bepaalde data in oktober en november. Als je dit forum volgt verschijnt er in die periode weer een topic met daarin een link naar de website van de US-Government.

In ieder geval noooooit een bedrijf hiervoor betalen!!
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

aanvraag insturen om weer mee te doen met de lottery?

of iets anders.

Let inderdaad op de eneige manier om mee te doen is GRATIS!! http://www.dvlottery.state.gov/ en binnenkort kun je wel weer meedoen maar nu nog niet.

En als je echt een mail hebt dat je weer recht hebt op het interview dan ben ik heel erg benieuwd van wie die mail afkomstig is (en ja als je moet betalen weet je al dat het weggegooid geld is, want dan betaal je en gaat het alsnog niet door..)

laat je het horen?
Serafina
Amerika-ontdekker

Bericht door Serafina »

newsletter-GUIDWWNRLA4USYMWMGKFXLUQ@GreenCard.usagc.org

hier heb ik de mail van ontvangen, ik kreeg 1 u nadien een waarschuwing ook nog dat ik direkt moest reageren, het was bijna afgelopen..

ja, ik heb ondertussen gelezen dat het maar vanaf 2 okt terug begint.. wel, op 2 okt hebben ze men online aanvraag..lol

ik heb ook netjes naar de vallyfair gesolliciteerd, wel de ´afdeling´voor internationaal was gecodeerd.Maar ik heb me niet laten kisten..lol

een vriendin van mij haar zus woont in LA.. wat ver niet?

bedankt voor de reactie alvast.
Serafina
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je kijkt op de website die de organisatie die je de email stuurde bekijkt (www.usagc.com), dan zie je dat dit de organisatie is die allerlei beloften doet en veel geld begint te vragen als je ingeloot bent. Niet mee in zee gaan! De officiele versie van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken is echt gratis, is een beperkte tijd open, en is echt niet zo moeilijk te doen.

Had bij Valleyfair ook al gezien dat ze een code willen voordat ze je op de plek voor buitenlanders toelaten. Ik zou in zo'n geval een email sturen aan de gewone banenuitdelers, maar jij bent blijkbaar (nog) slimmer. Een groot geheim hoe je daaromheen komt?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

NOOIT doen!
Serafina
Amerika-ontdekker

Bericht door Serafina »

neen hoor, ik ben gewoon intelligent..lol

ik heb netjes naar de gewone kanalen een mail gestuurd..maar kijken wat het wordt.
ik denk dat ze je, indien je interessant geneog bent je de code toesturen en je dan nogeens de stappen mag ondernemen.. gewoon om te zien hoe zeer je je in de appel bijt. ;O)

spannend..

in ieder geval, ik vind de mensen op dit forum veel sympatieker en hulpvaardiger dan in het Nederlandes Portugalforum..
zegt dat iets over de mentaliteit? mss wel.. ik weet niet zoveel vd Amerikaanse mentaliteit af, maar de Portugesen ( Alentejanen), wel die zien eerlijker gezegd , het grotedeel dan toch, de buitenlander in zn eigen land... en de Portugal imigranten die hier reeds lang wonen hebben duidelijk dezelfde gedachtengang..lol
en ik dacht dat ik me thuisvoelde in Portugal.. dit is dan een belofte voor de USA mss? :O)
have a nice day.

Serafina
Serafina
Amerika-ontdekker

Bericht door Serafina »

vanmorgen weer een email ontvangen.. Serafina! je MOET je NU registreren!!
:offtopic:

:wink:

fijne dag verder nog!
Serafina.
Serafina
Amerika-ontdekker

Bericht door Serafina »

nu .. stel je voor.. BINGO.. je hebt gewonnen...

hoeveel geld moet je dan op de bank staan hebben om dan toch de verdere stappen te mogen nemen?

er wordt hier op het forum veel gesproken over de kosten van visa ed, maar als we het dan toch hebben over te te nemen stappen en de onkosten, zou ik dit toch wel gaar weten..

fijne dag verder nog.

Serafina
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

De greencard en medische kosten zijn bij elkaar ongeveer € 1000,-

Verder hangt het er natuurlijk helemaal vanaf wat je moet doen. Kun je bij iemand wonen wanneer je nog geen baan hebt, hoef je geen huur te betalen en heb je dus minder nodig dan wanneer je echt alles zelf moet doen. Wanneer je al gelijk een baan aanbod meehebt zul je ook minder financiele middelen hoeven te laten zien.

Verder hangt het er ook vanaf of je alleen emigreert of met een heel gezin.

In de regel moet je jezelf kunnen redden voor minimaal 3 maanden dus uitgaande van 1 persoon moet je met € 10.000 een eind kunnen komen en zul je ruim voldoende hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer