Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tol niet betaald
-
- Amerikakenner
Re: Tol niet betaald
Tis inderdaad een soort sticker
Wij hebben ze in beide auto's
Moment dat je ze activeert zijn ze de waarde wat je ervoor betaald hebt !
Je kunt ze echter niet verwijderen en in een andere auto plaatsen
Dus opmaken en verwijderen en weggooien als je ze in een huurauto plaatst
Ik had onlangs klanten op bezoek en die hadden een auto bij Hertz gehuurd en daar zat die Sunpass gewoon in !
Wij hebben ze in beide auto's
Moment dat je ze activeert zijn ze de waarde wat je ervoor betaald hebt !
Je kunt ze echter niet verwijderen en in een andere auto plaatsen
Dus opmaken en verwijderen en weggooien als je ze in een huurauto plaatst
Ik had onlangs klanten op bezoek en die hadden een auto bij Hertz gehuurd en daar zat die Sunpass gewoon in !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Daar moet je echter mee uitkijken, dat staat op naam van Hertz en die berekent administratiekosten voor het gebruik van hun Sunpass, wat kan oplopen tot $2.50 per tolgebruik/per dag!
Hubby overkwam dat op de terugweg van Miami naar huis via de Turnpike, gelukkig betaalde zijn werkgever dat.
Je kan dan beter contant betalen om die administratie kosten te vermijden.
Hubby overkwam dat op de terugweg van Miami naar huis via de Turnpike, gelukkig betaalde zijn werkgever dat.
Je kan dan beter contant betalen om die administratie kosten te vermijden.
Bij Hertz kun je het van te voor aanvragen zo'n SUNPASS.
Kost je 10 dollar geloof ik maar dan kun je overal zo doorrijden.
Wij hadden het niet genomen bij ons huur pakket.
Ze zitten wel standaard in de auto maar dat betekend niet dat je ze dus ook kunt gebruiken, als je dat wel doet dan komen er idd extra administratie kosten bij, dan word het nog een duur grapje.
Kost je 10 dollar geloof ik maar dan kun je overal zo doorrijden.
Wij hadden het niet genomen bij ons huur pakket.
Ze zitten wel standaard in de auto maar dat betekend niet dat je ze dus ook kunt gebruiken, als je dat wel doet dan komen er idd extra administratie kosten bij, dan word het nog een duur grapje.
Vorig jaar bij ons ook gebeurd .
Alleen stuurde tomtom ons een tolweg met express pas op die we niet hadden.
Deze zat net na de bocht naar rechts en kon niet meer worden ontweken.
En normaal vraagt tomtom netjes via tol of gewone weg.Nu niet gedaan.
Na een maand werdt er 26 dollar van de creditcard afgeschreven door Dollar.
Alleen stuurde tomtom ons een tolweg met express pas op die we niet hadden.
Deze zat net na de bocht naar rechts en kon niet meer worden ontweken.
En normaal vraagt tomtom netjes via tol of gewone weg.Nu niet gedaan.
Na een maand werdt er 26 dollar van de creditcard afgeschreven door Dollar.
-
- Amerika-expert
Zelfde dus als bij mij gebeurde.
Ik begrijp niet dat een stad als Orlando, met zoveel touristen, zoiets invoert.
Voor je het weet rijdt je op die weg en kun je er met geen mogelijkheid meer af.
Ik begrijp niet dat een stad als Orlando, met zoveel touristen, zoiets invoert.
Voor je het weet rijdt je op die weg en kun je er met geen mogelijkheid meer af.
Wij betaalden vorig jaar bij Dollar gewoon een klein bedrag bij zodat de sunpass werkte, nooit problemen gehad, nergens moeten wachten, heel handig...
honeymoon in USA voor herhaling vatbaar
-
- Amerika-expert
Dat bedrag was iets van 30 dollar. Wij waren 3 dagen in Orlando en omgeving.
Vond dat iets te veel voor een tol van 0.75. Vind het nog steeds een raar verhaal dat het niet duidelijk aangegeven staat.
Uiteindelijk betaalde ik 26 dollar en wel de tol nog op de andere wegen, natuurlijk. Maar vond het een totaal buiten proporties bedrag van Dollar.
Goede business voor Dollar in ieder geval.
Vond dat iets te veel voor een tol van 0.75. Vind het nog steeds een raar verhaal dat het niet duidelijk aangegeven staat.
Uiteindelijk betaalde ik 26 dollar en wel de tol nog op de andere wegen, natuurlijk. Maar vond het een totaal buiten proporties bedrag van Dollar.
Goede business voor Dollar in ieder geval.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook zorgen dat je wat Change in de auto hebt liggen, heb je geen sunpass of iets nodig... net zo makkelijk!
Moet je het wel vantevoren weten natuurlijk
Moet je het wel vantevoren weten natuurlijk

We hebben in de afgelopen 5 jaar verschillende keren meegemaakt dat de sunpass niet werkte en dus geen toll betaald. Geen enkele keer heeft dit gevolgen gehad, volgens vrienden uit Florida is het niet al te streng en kun je wel eens een toll missen zonder gevolgen. Geen garantie natuurlijk...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kreeg vorige week een brief van Alamo dat ik een tolpoortje bij Miami gemist heb. Kan het me haast niet voorstellen, maar gezien de plaats en het tijdstip zou het kunnen kloppen. Het bedrag was $ 0.40 en er komt $ 6,- adm.kosten bij en dat wordt binnen 2 weken van mijn creditcard afgeschreven.
Net terug uit Florida. Sun / E pass genomen bij Dollar. Vond het wel makkelijk....overal zo doorrijden. Zelf je tol betalen zal goedkoper zijn,maar wij vonden het wel zo relaxed.
bij orlando is het echt een ramp.
gisteren tomtom ingesteld om tolwegen te vermijden en ja hoor zomaar naar een tolweg geleid.
gelukkig kon je gewoon cash betalen
gisteren tomtom ingesteld om tolwegen te vermijden en ja hoor zomaar naar een tolweg geleid.

gelukkig kon je gewoon cash betalen
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij kregen twee weken geleden twee brieven van Enterprise Rent-A-Car (Violations), dat we tol niet betaald zouden hebben in de omgeving van Chicago. Het bedroeg 15 en 40 cent, waarbij bij de tweede nog eens 15 dollar administratie kwam. Vond het erg raar, omdat ik zeker weet dat we wél betaald hadden met cash munten. We hadden zelfs het dubbele betaald. Na wat gezoek op de Illinois Toll website, bleek dat de bedragen die ons nu opgelegd waren de bedragen zijn wanneer je een I-Pass hebt. Ons is bij de verhuur van de auto nooit iets gezegd over die I-Pass, bovendien is ons nooit zo'n pas opgevallen.
Ik heb geprobeerd om die Enterprise afdeling te bellen, maar je krijgt ze niet te pakken. E-mail gestuurd, geen antwoord (is naar mijn mening zelfs niets geopend omdat ik om leesbevestiging) heb gevraagd.
Vandaag wéér 2 brieven gekregen. Ze kunnen schijnbaar niet van onze creditcard afschrijven. Zou niet weten waarom, maar goed. Nu willen ze dat ik een moneyorder stuur of een cheque. Nou, die hebben we hier niet eens...
Maar goed, ik heb nu maar een gewone brief geschreven met kopie van de e-mail en hun eigen brief en gezegd dat ik hier helemaal niet mee akkoord ga en dat dit bedrag ons ten onrechte is opgelegd. De fout ligt bij de medewerker van de verhuurbalie van Alamo. Heb een kopie naar usa-reisen gestuurd. Lijkt me belangrijk dat ze er van af weten.
Nu ga ik niet dood aan dat bedrag van totaal $ 15,55. Ben zo onderhand al meer kwijt om mijn recht te halen. Maar het gaat mij om het principe. Dit moet zomaar niet kunnen. Bah...!
Ik heb geprobeerd om die Enterprise afdeling te bellen, maar je krijgt ze niet te pakken. E-mail gestuurd, geen antwoord (is naar mijn mening zelfs niets geopend omdat ik om leesbevestiging) heb gevraagd.
Vandaag wéér 2 brieven gekregen. Ze kunnen schijnbaar niet van onze creditcard afschrijven. Zou niet weten waarom, maar goed. Nu willen ze dat ik een moneyorder stuur of een cheque. Nou, die hebben we hier niet eens...
Maar goed, ik heb nu maar een gewone brief geschreven met kopie van de e-mail en hun eigen brief en gezegd dat ik hier helemaal niet mee akkoord ga en dat dit bedrag ons ten onrechte is opgelegd. De fout ligt bij de medewerker van de verhuurbalie van Alamo. Heb een kopie naar usa-reisen gestuurd. Lijkt me belangrijk dat ze er van af weten.
Nu ga ik niet dood aan dat bedrag van totaal $ 15,55. Ben zo onderhand al meer kwijt om mijn recht te halen. Maar het gaat mij om het principe. Dit moet zomaar niet kunnen. Bah...!
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Waarom dan ?gera_r schreef: Heb een kopie naar usa-reisen gestuurd. Lijkt me belangrijk dat ze er van af weten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hadden in Mei ook van Dollar een brief gekregen datum en nummer plaat van de auto ,met de melding een tolpoort niet betaald was iets van ongveer 25 $.van de visa gegaan.Maar het was wel niet onze nummerplaat .
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ruud, tja waarom? Gevoelskwestie denk ik, voor het geval ik het hogerop moet spelen... Zij hebben mij inmiddels doorverwezen naar Kundendienst FTI Touristik in Munchen die in rechtstreeks contact staat met de verhuurder en ongetwijfeld het probleem kunnen ophelderen. Maar goed, ik wacht nu eerst af en dan kan ik dat alsnog doen, wanneer het mijzelf niet lukt.
Voor reisverslagen:
Ik had bij Avis een huurauto in FL gehuurd en daar heb ik gewoon de Sunpass bij genomen. Ik heb de kosten voor de Sunpass achteraf berekend gekregen zonder admin charges, en het was echt een klein bedragje van een paar euro, doe het de volgende keer weer net zo!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben van plan bij Alamo ook zo'n pas te nemen als we over twee maanden naar Miami gaan. Iemand ervaring mee?
Ik heb namelijk gehoord dat er ook tolwegen zijn waar je niet cash kan betalen. Klopt dat?
Groet, Lauren
Ik heb namelijk gehoord dat er ook tolwegen zijn waar je niet cash kan betalen. Klopt dat?
Groet, Lauren
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dit jaar hadden we bij Alamo de tol optie met sunpass is echt ideaal, dan kun je overal de sunpass lane nemen en betaal je de tol achteraf.
Vorig jaar hadden we dit niet en kregen we bij thuiskomst van Alamo een brief dat we 1x geen tol hadden betaald - bij aankomst een poortje waar we quarters in moesten doen en die hadden we niet.......en toen moesten we die tol betalen met administratiekosten 7 dollar totaal. Moest ik ook toestemming voor geven om dat van onze creditcard af te laten schrijven, want dat lukte volgens hun in eerste instantie niet en ik denk dat het komt, omdat we de auto in Nederland al hadden gereserveerd en betaald. Na toestemming is er netjes alleen die 7 dollar afgeschreven voor de boete.
Huur je via Alamo je auto dan kun je nu voortaan automatisch de sunpass lane nemen, echt ideaal. Kost maar 6 dollar maximaal voor de hele huurperiode + je tol.
Vorig jaar hadden we dit niet en kregen we bij thuiskomst van Alamo een brief dat we 1x geen tol hadden betaald - bij aankomst een poortje waar we quarters in moesten doen en die hadden we niet.......en toen moesten we die tol betalen met administratiekosten 7 dollar totaal. Moest ik ook toestemming voor geven om dat van onze creditcard af te laten schrijven, want dat lukte volgens hun in eerste instantie niet en ik denk dat het komt, omdat we de auto in Nederland al hadden gereserveerd en betaald. Na toestemming is er netjes alleen die 7 dollar afgeschreven voor de boete.
Huur je via Alamo je auto dan kun je nu voortaan automatisch de sunpass lane nemen, echt ideaal. Kost maar 6 dollar maximaal voor de hele huurperiode + je tol.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Altijd doen, voor die 6 dollar kun je geen pijn in je kop hebben.Lauren schreef:Ik ben van plan bij Alamo ook zo'n pas te nemen als we over twee maanden naar Miami gaan. Iemand ervaring mee?
Groet, Lauren
Er zijn inderdaad tolwegen waar je alleen nog electronisch kunt betalen rond Miami.
Het zuidelijkste deel van de Turnpike o.a., en dit wordt alleen maar uitgebreidt.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"