Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

PeeJay schreef:en of ik de volgende week terug wilde komen..... :shock:
En dat wordt je met een stalen gezicht gewoon even meegedeeld... Je reactie vind ik heel begrijpelijk, ik zou er ook iets van gezegd hebben, gelukkig trof je iemand die de rechtmatigheid van je boosheid inzag.
PeeJay schreef:Verder ook geen problemen gehad, vingerafdrukken nemen was op een andere lokatie, ook in Philly, maar ging aardig op tijd.
Ook in Atlanta is dat kantoor op een andere locatie gevestigd. Dat zal wel komen omdat ze niet alleen voor Immigratie werken.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Je moet op de money order vermelden voor welk document het is, ja ik weet het, het klinkt stom maar zo willen ze het.
Hoi Richard,

Zo stom is dat niet hoor. Niet alle documenten worden afgehandeld op dezelfde plaats. Ze gaan naar diverse USCIS kantoren gevestigd in verschillende plaatsen in de V.S. Vandaar die eis.

Door het invullen van een totaalbedrag op een cheque maak je de verzending van een document, naar een andere bestemming, SAMEN met de bijbehorende cheque onmogelijk. Het kantoor dat het formulier gaat afwerken, moet ook de cheque innen. En zoals ik eerder schreef, je wordt pas in behandeling genomen als je geld binnen is. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Zo, ik heb de papieren weer in orde gemaakt en inderdaad 3 aparte money orders bijgevoegd.

$185 voor de I-130
$315 voor de I-485
en $70 voor de fingerprints. ( :cry: daar gaat mijn zakgeld)

Alle papieren nagelopen en op volgorde gelegd. Morgen met priority mail richting Chicago....en maar weer duimen!

--PeeJay,

Prachtig verhaal van jou ervaring op het Philly kantoor!!
Ben blij dat het goed voor je is uitgepakt :lol:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog schreef:$185 voor de I-130
$315 voor de I-485
en $70 voor de fingerprints. ( :cry: daar gaat mijn zakgeld)
En dan nog $165 voor de I-131
en $175 voor de I-765

ofwel $910 voor 4 formulieren, daar gaat mijn nieuwe auto
Afbeelding volgens mij houden ze daar gewoon elke dag een feestje of zo
Afbeelding

good luck,

Richard

P.S. redneck ik bedacht me al zoiets :) , misschien had ik inderdaad ook de $70 apart moeten doen, maar in de brief stond expliciet dat de fingerprint fee erbij mocht dus $385 totaal voor de I-485 + fingerprinting fee!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik vind het echt sneu voor jullie: geen zakgeld en geen andere auto. :mrgreen:

De fees voor de verschillende formulieren zijn inderdaad enorm in prijs gestegen. De oorzaken zullen wel te vinden zijn in de oprichting van het Department Of Homeland Security, meer controle-ambtenaren en een langere afwerkingstijd (betere controle). Toch bekruipt me het gevoel dat het ook een melkkoetje is. :roll:

@Richard: Beter een losse cheque teveel dan er een te weinig. Een extra cheque kan gewoon meegestuurd worden, zelfs als hij onverbrekelijk bij I-485 hoort. Dat was destijds mijn gedachtegang.

Hoop dat alles goed uitpakt deze keer voor jullie allebei!

gr. Redneck
Laatst gewijzigd door Redneck op 10 jun 2004, 05:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Redneck schreef:gelukkig trof je iemand die de rechtmatigheid van je boosheid inzag.
Ja, en ik raad aan (zeker aan Ernst en Richard) om je frustaties, als je ze hebt tenminste :wink: , niet al te kenbaar te maken aan een Immigration Officer.

Mijn geval was echt een impulsieve reactie, en pakte gelukkig goed uit, maar ik ben me ervan bewust dat het dubbeltje ook de andere kant uit kon vallen.

/PeeJay
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Nee, als ik mij goed herinner, krijg je na het insturen van I-485 niets toegestuurd. Hoe lang het duurt voor je in behandeling wordt genomen, is met geen mogelijkheid te voorspellen.
Als het goed is krijg je toch een receipt notice, of een zogenaamde I-797?

De fees voor de verschillende formulieren zijn inderdaad enorm in prijs gestegen. De oorzaken zullen wel te vinden zijn in de oprichting van het Department Of Homeland Security, meer controle-ambtenaren en een langere afwerkingstijd (betere controle). Toch bekruipt me het gevoel dat het ook een melkkoetje is.
Ik heb laatst een heel stuk gelezen over de verhoging van de fee's. Ze rechtvaardigen het inderdaad dat het nodig is vanwege de extra security. Het extra geld is bedoeld om service graad te verhogen. Pres. Bush heeft een wet aangenomen die de papierwinkel moet verkleinen en de backlog moet verminderen. Ik geloof dat het zoiets was dat het plan tot doel had dat de wachttijd voordat een application werd behandeld korter dan 6 maanden moest worden.

Maar het zal inderdaad ook wel een melkkoetje zijn. Ik bedoel, stel (erg waarschijnlijk :wink: ) dat ze de service graad niet weten te verhogen...kan je dan je geld terug krijgen? :lol:
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ja, en ik raad aan (zeker aan Ernst en Richard) om je frustaties, als je ze hebt tenminste , niet al te kenbaar te maken aan een Immigration Officer.
Oh, die frustraties heb ik zeker!! :twisted:

Vaak is het ook verbazing....je wil/kan niet geloven dat ze zo inefficient, inflexible en ouderwetst te werk gaan.... Het lijkt soms of je in de bureaucratische molen van een communistisch Oost europees land uit de jaren 60 terecht ben gekomen :wink:

Maar ik weet altijd wel aardig rustig en diplomatiek te blijven als ik mijn ongenoegen uit. Het vervelende is dat ze een enorme machtpositie over je hebben. Je kan hen toch niks maken, maar zij kunnen het wel heel lastig maken voor jou!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik ben ook iemand met veel geduld en kan mijn frustraties goed weghouden van de mensen voor me :D hopenlijk hoeft mijn vrouw niet mee, want die heeft daar wat meer problemen mee :twisted:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Als het goed is krijg je toch een receipt notice, of een zogenaamde I-797?
Ik ben vandaag even in de berg met copieën en documenten gedoken om te kijken of er destijds een ontvangstbewijs is gestuurd. Dat bleek het geval te zijn. Het was een bericht van de US Department of Justice dat:
"YOUR APPLICATION FOR ADJUSTMENT OF STATUS HAS BEEN RECEIVED. PLEASE READ... ETC."

Verder:
"You will be notified by mail no later than 36 months from the date of this notice whether you are required to have an adjustment of status interview."

Dit is GEEN officieel document, want het heeft geen documentnummer! Vandaar waarschijnlijk dat ik het mij niet meer kon herinneren. Het is slechts een fotocopie waarop met de hand een A# en een datum zijn ingevuld. Misschien dat het tegenwoordig anders gaat, maar dit is wat ik toegezonden kreeg in Jan. 2002.

De I-797, Notice of Action, krijg je pas als je je initiële green card moet verlengen wanneer die na twee jaar afloopt. I-797 is een tijdelijke verlenging voor 12 maanden om de tijd te overbruggen tot je een nieuwe green card krijgt. Het zal duidelijk zijn dat je dit belangrijke document bij je green card moet bewaren. (Tip: voor dagelijks gebruik heb ik er een copie van gemaakt. Het origineel ligt in een bankkluis.) 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Betreffende de opmerkingen over de werkwijze van de USCIS, wil ik toch een paar punten ter verdediging naar voren brengen, al houdt dat niet in dat wij niet onze frustraties gekend hebben.

- Er moeten jaarljks enkele tientallen miljoenen visums afgewerkt worden. We praten hier over meer dan twee maal de bevolking van Nederland!

- Grote overheidsinstanties kennen altijd een zekere mate van starheid. Door daarmee rekening te houden, heb je al een voorsprong. ;)

- De gebeurtenissen van 9/11 legde, in de nasleep daarvan, de zwakke punten bloot in het visumprogramma en de aanscherping van de regels heeft gezorgd voor een veel grotere bureaucratie, die heel intimiderend kan werken.

- In het geval van een visum gebaseerd op een huwelijk heb je meteen, of heel snel daarna, recht op een permanente verblijfsvergunning met alle rechten, en plichten, die daarmee samenhangen. Om huwelijksfraude tegen te gaan, geldt de omgekeerde bewijslast: jij moet bewijzen dat je een geldig huwelijk hebt. Als je inderdaad naar de V.S. bent gekomen uit liefde voor je partner, voelt dat soms als een slag in het gezicht. Bedenk dat het de consequentie is die hoort bij de keuze die gemaakt is.

Mijn advies, en jullie doen dat ook, is vriendelijk en diplomatiek blijven. Tracht te begrijpen waarom iets gaat zoals het gaat. Heel vaak zijn er achterliggende redenen. Net zoals met alles geldt ook hier: "weten is begrijpen".

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ik denk dat de zaken iets zijn verandert ondertussen.
Ik heb heb net nagekeken en de Rejection notice die ik het ontvangen is een I-797C. Op dit document staat een receiptnumber, waarmee je op internet eventueel de status van je case kan opvragen.

In de brief 'Request for additional Evidence (I -765)' vragen ze als bewijs dat mijn I-485 zaak lopende is, een van de volgende items:
  • Form I-797 Receipt Notice;
    A paid cash register or ticket showing the fee for your I-485 was received by the service;
    A scheduled interview notice from the local service office;
    Or any verification from the service office having jurisdiction over your I-485
"You will be notified by mail no later than 36 months from the date of this notice whether you are required to have an adjustment of status interview."
Geweldig..wat motiverend en geruststellend uitgedrukt.."no later than 36 months"
....het kan lang duren, maar toch echt niet langer dan 3 jaar :lol:

2]

Voor mijn werkvergunning ben ik al naar een uscis service kantoor om vingerafdruk en foto te laten nemen. Maar ik heb zomaar het idee dat ik voor mijn I-485 ook gewoon nog een keer opgeroepen wordt om vingerafdrukken en foto's te laten maken!?
Laatst gewijzigd door daisydog op 10 jun 2004, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Redneck,

Je hebt grotendeels gelijk met je opmerkingen betreft de uscis. Het is een enorme organisatie die enorm grote aantallen aanvragen moet verwerken, wat gewoon een hoop werk is.
En het klopt dat er veel fraude wordt gepleegd met schijnhuwelijken om zodoende toegang tot de VS te krijgen. Vooral hier in Zuid Florida schijnt het vaak voor te komen.

Daarnaast is het van onze kant ook gewoon lekker wat stoom afblazen....(volgens mij is dat een vooral nederlands gewoonte! :wink:)

Maar het is bij VS altijd wel een kwestie van uiterste.
Voor 9/11 was het al een zooitje en heeft de INS grove fouten gemaakt. Het grootste gedeelte van de daders van 9/11 zijn het land binnen gekomen zonder visa of een incorrect visa, met een enkele reis, en zonder geld. Daarnaast hebben ze allemaal maanden nadat hun visa's waren verlopen in de VS kunnen blijven....allemaal criteria waarop hen de toegang geweigerd had moeten worden, of nadien gedeporteerd moeten worden

Na de aanslagen schieten ze gelijk in het uiterste en hebben ze een hoop nieuwe regels gemaakt of aangescherpt. Ik heb het idee dat het belangrijker wordt gevonden dat ze actie ondernemen, zonder te evalueren of die actie ook werkelijk zin heeft.
Vb.- De laatste twee keer dat mijn broers hier naar toe zijn gekomem hebben ze 2 en 2,5 uur moeten wachten voordat ze door immigration waren als toerist. En dit nadat ze net een vlucht van 10 uur achter de rug hebt. Oudere mensen in de rij stonden zowat te huilen van de vermoeidheid.....nu vraag ik je?

Voor een land dat bijna alles wat ze nu is te danken heeft aan immigranten, vind ik ze niet welkom voor huidige nieuwkomers....

Anyways...ik stop maar voordat ik volledig off-topic raak :)
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

daisydog schreef: Voor een land dat bijna alles wat ze nu is te danken heeft aan immigranten, vind ik ze niet welkom voor huidige nieuwkomers....
Maar ik denk dat dit alleen maar geldt voor Immigration, niet voor Amerikanen. Veel Amerikanen verwelkomen buitenlanders met open armen. En veel Amerika bezoekers denken dat de houding van Immigration representatief is voor het gehele volk, absoluut niet waar!!

/PeeJay
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

PeeJay,

Mee eens!

En als ik er zo over nadenk...In Nederland lijkt het wel andersom. Daar lijkt de overheid meer open te staan voor immigranten dan het grootste gedeelte van de bevolking open staat voor een groot gedeelte van de nieuwe migranten.....
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Ik denk dat de zaken iets zijn verandert ondertussen.
Ik heb heb net nagekeken en de Rejection notice die ik het ontvangen is een I-797C. Op dit document staat een receiptnumber, waarmee je op internet eventueel de status van je case kan opvragen.
Dat vind ik wel een goed ding Ernst, want dat papiertje waar ik het over had was alles dat bewees dat ik in behandeling was voordat ik mijn green card kreeg. Ik heb destijds vaker gedacht: "wat als ik door de politie gecontroleerd word en ze zien dat mijn visa waiver en visum in mijn paspoort verlopen zijn?" Zo heb je in elk geval enig bewijs.
daisydog schreef:Geweldig..wat motiverend en geruststellend uitgedrukt.."no later than 36 months"
....het kan lang duren, maar toch echt niet langer dan 3 jaar :lol:
Afhankelijk van waar je woont in de V.S kan het inderdaad soms langer dan 2 jaar duren. :( Dus we hopen maar dat Miami daar niet bij hoort. :roll: Bij mij, zoals je weet, was het "maar" 6 maanden wachten.
daisydog schreef:Voor mijn werkvergunning ben ik al naar een uscis service kantoor om vingerafdruk en foto te laten nemen. Maar ik heb zomaar het idee dat ik voor mijn I-485 ook gewoon nog een keer opgeroepen wordt om vingerafdrukken en foto's te laten maken!?
De vingerafdruk(ken), het was er maar één geloof ik, voor je voorlopige werkvergunning is niet te vergelijken met de digitale vingerafdrukken die nodig zijn voor je I-485. Dat wordt op een andere plaats gedaan en is een veel uitgebreider proces: men scant namelijk een afdruk van ELKE VINGER. Vanaf dat moment zit je met je gegevens in de FBI database. Veilig gevoel, hé?

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Daarnaast is het van onze kant ook gewoon lekker wat stoom afblazen....(volgens mij is dat een vooral nederlands gewoonte! :wink:)
Heb ik alle begrip voor als NederAmerikaan en niemand zal het je kwalijk nemen dat je je hart even wil luchten. 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

daisydog schreef: Vaak is het ook verbazing....je wil/kan niet geloven dat ze zo inefficient, inflexible en ouderwetst te werk gaan.... Het lijkt soms of je in de bureaucratische molen van een communistisch Oost europees land uit de jaren 60 terecht ben gekomen :wink:

Maar ik weet altijd wel aardig rustig en diplomatiek te blijven als ik mijn ongenoegen uit. Het vervelende is dat ze een enorme machtpositie over je hebben. Je kan hen toch niks maken, maar zij kunnen het wel heel lastig maken voor jou!
Weleens geprobeerd een buitenlandse partner Nederland binnen te krijgen? Schijnt ook niet makkelijk te zijn. Ik heb een vriendin met een Russische man, die na 5 jaar nog Nederland niet in mag. Immigratie is nergens makkelijk...
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

daisydog schreef:PeeJay,

Mee eens!

En als ik er zo over nadenk...In Nederland lijkt het wel andersom. Daar lijkt de overheid meer open te staan voor immigranten dan het grootste gedeelte van de bevolking open staat voor een groot gedeelte van de nieuwe migranten.....
Nou, niet dus, het hangt er maar net van af wie die immigranten zijn, zie vorig berichtje. Zij hebben zelfs een kind en nog mag hij niet in Nederland wonen om een of andere futiliteit. Bureaucratie heb je overal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Daar heb je gelijk in Petra. Ook Nederland heeft zijn bureaucratie op het gebied van immigratie. Ik ken ook iemand die al jaren probeert zijn verloofde naar Nederland te krijgen, echter zonder succes tot nu toe.

Er wordt zo gauw gedacht dat het in het eigen land wel beter zal zijn. Dat denkt de gemiddelde Amerikaan ook natuurlijk. Iedereen die hier ons verhaal hoort, is hooglijk verbaasd dat immigratie zo'n moeizaam proces is. Reeds diverse malen heb ik b.v. de vraag gesteld gekregen of ik niet automatisch "citizen" werd door met een Amerikaanse te trouwen. :D

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer