Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Interesse reis naar Hawaii (onervaren reizigers)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Jillf
Amerika-newbie

Interesse reis naar Hawaii (onervaren reizigers)

Bericht door Jillf »

Hoi iedereen,

Ik en mijn vriend zijn van plan om volgend jaar op vakantie te gaan naar hawaii.
Ik ben ondertussen al wat opzoek werk gaan doen.
Over big island heb ik al veel moois over gehoord. (tenzij jullie iets anders beter vinden)
We zijn nog niet zo'n ervaren reizigers en zouden toch graag de stap wagen om eens een verre reis te doen. Je bent jong voor iets..
Nu zouden we liefst op 1 locatie blijven voor te beginnen en eventueel excursies gaan doen. Of eventueel een soort voorgeplande rondreis om het land te verkennen. We kennen het land natuurlijk niet en vinden het nog wat te moeilijk om een auto te huren en daar rond te rijden..
We zouden liefst een hotelkamer nemen met ontbijt (of volpension, maar dat vindt ik al niet terug). We weten niet welke hotels het beste zijn.
Misschien het best een hotel dat toch iets of wat toeristisch is, aangezien we er zelf nogniet veel kennen. Het moet geen 5 sterren resort zijn. Maar een beetje luxe mag wel.
Ik vindt het zelf moeilijk om een bekende reisorganisatie te vinden om de reis te boeken. We zijn zelf van Belgie, maar opstappen in nederland is geen probleem.
Is er iemand die me kan helpen bij het vinden van een betrouwbare reisorganisatie?

Alvast bedankt

Groetjes
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Interesse reis naar Hawaii (onervaren reizigers)

Bericht door Grandu »

Er zijn meerdere opties voor jullie. Er zijn mensen die een reisbureau binnenstappen, hun wensen voorleggen en een goed aanbod krijgen. Het is erg makkelijk en soms zijn er goede prijzen, maar ik hou er zelf van om alles zelf te boeken. Dat kan óók goedkoop zijn en het voordeel is dat je het gebied leert kennen en je des te meer voorpret hebt. Ik vind het zelf boeken van een reis een groot voordeel hebben omdat je je verdiept in de reis die je gaat maken.

Ik heb zelf geen ervaring met Hawaii en aangezien jullie dat ook niet hebben raad ik sowieso deze pagina aan: viewtopic.php?f=20&t=12014. Je vindt er een prachtige schat van informatie d.m.v. reisverhalen van andere forummers. Je zult in dat deel van het forum vast ook het e.e.a. leren over de eilanden zodat je zelf kunt kijken welk eiland, of eilanden (vaak kun je voor een acceptabele prijs een hop-vlucht nemen naar een ander eiland), je wilt bezoeken.
Mogelijk zijn er organisaties die complete paketten aanbieden voor Hawaii en als die aan je wensen voldoen is dat natuurlijk prima, maar ik zou eerst zelf gaan proberen om iets samen te stellen.

Voor hotels wordt vaak http://www.priceline.com gebruikt; je geeft aan hoeveel je over hebt voor een nacht en je krijgt een hotel naar jouw voorkeur aangewezen. Het brengt je vaak voor een lage prijs in zeer goede hotels (lees: Hilton, Sheraton, ...). Hoe het met Hawaii zit weet ik niet, maar volgensmij heb je daar grote toeristische paradijsen met degelijke hotels??? Je zou de zoekfunctie op het forum hier eens kunnen proberen.

Voor vliegtickets kun je kijken op websites van maatschappijen als KLM, British Airways, Continental Airlines, American Airlines, Hawaii Airlines of United Airlines. De een is wat beter dan de ander (zo heeft United niet altijd een scherm in de achterkant van een stoel en zet Continental regelmatig kleinere toestellen in op langere vluchten - wat ik zelf vervelend vindt maar voor anderen vaak niets uitmaakt).
Ik raad http://www.connections.be, http://www.kayak.com en http://www.expedia.com aan. Over de laatste hoor ik vaak goede verhalen. Kayak.com weet altijd weer nét wat goedkopere ticketprijzen te vinden en stuurt je door naar de luchtvaartmaatschappij zelf.

Succes met het samenstellen van jullie reis!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Jillf
Amerika-newbie

Bericht door Jillf »

Oke ik ga het al eens bekijken op de sites die je mij gegeven hebt en proberen om er eerst zelf iets van te maken :)
Laatst gewijzigd door markro op 31 aug 2010, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Nog een optie naast de al genoemden (waar ook al goede sites bij zitten!) is Exit-Reizen. De meningen hierover zijn op dit forum verdeeld geloof ik, maar ik heb er in 2008 een rondreis mee geboekt naar New York, Las Vegas en Hawaï geweest en in 2010 een fly-and-drive naar Florida. Beide keren is dit erg goed bevallen. Enige nadelen die ik kan opnoemen is dat als je een reis boekt naar meer dan één bestemming, het nog weleens druk kan worden (snel allerlei bestemmingen achter elkaar gepland) en dat er weleens een iets mindere hotel tussen kan zitten (maar zo houden ze de prijzen ook relatief laag). Echter als je een offerte aanvraagt en zelf via bijv. TripAdvisor erachter komt dat een hotel niet zo leuk is, is het altijd mogelijk om een ander hotel te regelen. Al heb ik nog niet meegemaakt dat het hotel écht dramatisch was.

In ieder geval hebben zij ons toen op Hawaï (Oahu, Waikiki) in het hotel "Aqua Palms" (3,5 sterren) geplaatst en alhoewel die niet superluxe is, vond ik het wel een goed hotel. Ontbijt is iets aan de karige kant (een sapje, een stuk fruit en een muffin) maar de kamer en service in het hotel was prima. Het ligt erg vlakbij het strand, tegenover het Hilton Resort waar je gewoon zo mag rondlopen (en waar er iedere week vanaf het strand vuurwerk wordt afgestoken) dus dat is ook leuk. Het echte centrum is ook lopend binnen tien minuten te bereiken als ik het me goed herinner.

Excursies zijn er ook volop mogelijk (vanuit mijn ervaring op Oahu), zowel op hetzelfde eiland blijvend als naar een andere gaan. Je kunt bijvoorbeeld naar de noordkant van het eiland gaan waar de grotere golven zijn en natuur, je kunt naar Diamond Head, zwemmen met dolfijnen, maar ook bijvoorbeeld d.m.v helikopter naar de Big Island, wat inderdaad erg mooi is om te zien :)

Volgens mij staan op deze pagina alle Hawaï-reizen die ze aanbieden, waaronder gewoon relaxvakanties, "island hopping" en combinaties van Hawaï met bijv. een stad in California.

Ik weet niet wat jullie budget ongeveer is, maar gezien de bestemming neem ik aan dat jullie wel bereid zijn redelijk wat geld neer te tellen, al helemaal als er nog excursies bijkomen :) Hoewel sommige prijzen duur lijken, is het geloof ik nog vrij goedkoop als je het vergelijkt met de prijzen die je bij "normale" reisbureau's tegenkomt.
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Ik sluit me aan bij Xurk. Ook ik heb vorig jaar m'n reis naar Hawaii via Exit-reizen geregeld en ben er zeer tevreden over. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat er bij dat soort verre reizen een reisorganisatie is om op terug te vallen mocht er wat mis zijn, maar gelukkig is dat niet nodig geweest.

Exit-reizen heb ik als erg behulpzaam ervaren...alles kon en alles mocht, uiteraard tegen meer- en minderprijzen. Van andere hotels dan degeen die standaard werden aangeboden in een pakketreis tot een andere verdeling van het aantal dagen op diverse eilanden...

Verder zou mijn tip zijn om vooral ook hier op het forum de diverse topics te lezen. Meerdere mensen voor jou hebben zich afgevraagd welke van de eilanden ze moeten bezoeken en er zijn dan ook al in diverse topics de voors en tegens van elk eiland opgesomt.

En als je er eenmaal bent...huur een auto. Je ziet zoveel meer van de eilanden en je kan je eigen "excursies" doen! Succes! 8)
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wij zijn het afgelopen jaar naar Hawaii geweest.
Onderdeel van een reis door het westen.
13 dagen (4 dg Kauai, 4 dg Big Island, 4 dg Oahu).
Afgezien van de auto huur op Hawaii, heb ik alles zelf geregeld.
Auto huren is vanuit NL in 9 van de 10 gevallen goedkoper en je bent voldoende verzekerd.
Voor woning kijk eens op VRBO.com, Hier bieden mensen hun woning, villa, appartement aan tegen prijzen die niet hoger zijn dan een hotelkamer.
Op Big Island zaten we in een mega huis van een eigenaar die helemaal gek van duiken en snorkelen was.
Hij heeft ons 2x meegenomen op zeekajak en snorkeltocht (super) en dat allemaal gratis en voor niets.
Als het aan hem lag waren we 3x per dag gegaan, maar na de eerste 3 uurtjes waren wij uitgeput :-)
Big Island is erg groot en op dat eiland op 1 punt blijven, zou ik niet (weer) voor kiezen.
Kauai is erg goed vanuit 1 punt te doen, 3 volle dagen (Waimea Canyon, zuidkust en noordkust) vonden wij genoeg.
Oahu kun je best enkele dagen langer verblijven. Big Island ook.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Wij hebben onze reis geboekt bij Pacific Island Travel. Zij bieden (zeer) goede hotels aan !
We zijn vorig jaar met PIT naar Samoa en Fiji geweest en het was allemaal perfect geregeld (inl. huurauto's en overtochten) !!
Nu hebben wij het land arrangement in West-USA zelf geregeld (behalve de vluchten en huurauto), maar onze bezoeken aan Kauai en Maui hebben wij door PIT laten verzorgen. Dit is de USA-supersaver.
We vertrekken zondag a.s. dus we zijn benieuwd !!!
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Nancyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Nancyke »

Vorig jaar februari naar Oahu geweest. Vlucht en hotel via Exit reizen geboekt; maar helemaal niet tevreden.
Zijn 1 dag later vertrokken door sneeuwstorm in Washington. Maar moesten alles zelf regelen met United.
Hotel geboekt voor 3 personen en we kregen 1 kamer waar je amper met 2 kon slapen. Bijna volle pot betaalt voor kind en dan moest ze in de gang op een luchtbed slapen. Nou daar betaal je niet voor.
Dan zeggen ze achteraf je had moeten bellen, hadden we nog iets kunnen regelen.
Het is er 11 uur tijdsverschil, qua bereikbaarheid kan dat tellen. We hadden voor vertrek alles zelf moeten regelen met United onderweg naar de luchthaven, gesprekje van 15 euro! Dan denk je wel eens na voor je gaat bellen vanuit Hawaii.
En we waren er maar 1 week, ik ging niet nog eens verhuizen en nog halve dag kwijt.
Dan geven ze 50 euro ter compensatie. Pffffff!!!!
Er zijn betere reisburo's in Nederland, die echt service-minded zijn.
Het had een droomreis moeten worden, maar ja.
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Bericht door AIRBUSA330.BOEING777 »

Hanauma bay is gaaf ben er vorig jaar geweest ben nu weer de aanbiedingen aan het checken. Maar Hawaii is gewoon n plaatje een droom. Dat begint al bij het aanvliegen op Honolulu Hickam Airport. heb nu alweer de kriebels :D
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Ben net terug van Maui !! Wij hebben na 17 dagen West-USA eerst 6 nachten Kauai gehad en afsluitend 6 nachten Maui. Kauai is fantastisch met de watervallen en de canyon. De zuidkust is niet echt mooi, ons hotel lag aan de oostkust en daar is het wel mooi, maar de noordkust is prachtig !!
Een huurauto is een must, anders zie je alleen de mall om de hoek !!! Wij zaten dus via Pacific Island Travel in het Aston Islander on the Beach, dat lag naast de Coconut Marketplace. Frontaal zeezicht met de kamer en elke dag de zon op zien komen, geweldig !! Mooie kamer trouwens, maar geen ontbijt of half pension mogelijk. Maar eetgelegenheid in de Coconut Marketplace of in het restaurant bij de 'buren'. Mooiste plekje aan de noordkust van Kauai: 'Anini Road oprijden richting 'Anini Beach Park. Voorbij dat grote strand rijden tot de rental homes. Daar tegenover liggen stukjes strand wat echt paradijsjes zijn !!!!

Maui hetzelfde verhaal: huurauto is een must ! Met Pacific Island Travel zaten we in een condo in Outrigger Maui Eldorado. Deze condo is eigendom van een echtpaar. Alle grotere kamers zijn eigendom van mensen en worden verhuurd. Ze zijn compleet ingericht, dus eigenlijk gewoon appartementen ! Wij hadden een hele mooie condo met een schitterende lanai aan de golfbaan en zijzeezicht. Compleet met wasmachine en droger, Amerikaanse koelkast, complete keuken en een heerlijke hoekbank, grote TV en een grill buiten !! Was de mooiste kamer van onze reis van 4 weken !
Op Maui zijn de stranden aan de zuidkust bij Kihei en Makena het mooist (waar de grote hotels liggen). Vooral secret cove opzoeken, ligt na Makena Beach en het toegangspaadje is direct naast huis nr. 6900 ! Echt een verborgen paradijsje...... Road to Hana is inderdaad gaaf om te rijden en na elke bocht wel een waterval. Wai'anapanapa Beach (black sand) is inderdaad ook erg mooi, maar veel toeristen. Zwemmen met de zeeschildpadden konden wij gewoon op ons 'eigen' strand in Ka'anapa langs de rotsen bij de oude afgebrokkelde pier !! Ook een must-see: sunrise op de Haleakala Crater !!

Voor beide eilanden was 6 dagen max. Dan heb je het ook wel weer gezien en wil je weer wat nieuws !! Wij waren 'vroeger' van de 3 weken All-In in de Carribean, maar voor ontbijt en avondeten waren er de Selfway en Times-supermarkten !!! Wij zijn overstag, voor ons geen All-In meer.......
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht