Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slangen ed.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Evelien.
Amerikakenner

Re: Slangen ed.

Bericht door Evelien. »

wat ik mij nog afvroeg, leven er ook waterslangen in het westen?
Nogal een belangrijk detail als je een frisse duik in een meer wilt nemen :D
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Er zwemmen ook haaien in een zee, dus dan kan je niet meer zwemmen, er lopen ook beren in een bos etc. Als er beren zijn moet je altijd iemand meenemen die minder hard kan rennen dan jij dan is de kans groter dat je het red :mrgreen: en misschien ff googlen op snakes in the water in the West ofzo want in heel Amerika zitten slangen, op land en in water vrees ik. Spinnen zijn trouwens gevaarlijker dan slangen :shock:

Net nog deze pic gemaakt en deze is ongevaarlijk zegt men :wink:

Afbeelding
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Pas maar op voor deze waterslang. Je ziet ze steeds vaker
Bijlagen
images.jpg
images.jpg (3.15 KiB) 1113 keer bekeken
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Die lijkt mij erg gevaarlijk! :lol:
Groetjes, Thomas.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Texas Boy schreef:Er zwemmen ook haaien in een zee, dus dan kan je niet meer zwemmen, er lopen ook beren in een bos etc. Als er beren zijn moet je altijd iemand meenemen die minder hard kan rennen dan jij dan is de kans groter dat je het red :mrgreen: en misschien ff googlen op snakes in the water in the West ofzo want in heel Amerika zitten slangen, op land en in water vrees ik. Spinnen zijn trouwens gevaarlijker dan slangen :shock:

Net nog deze pic gemaakt en deze is ongevaarlijk zegt men :wink:

Afbeelding
Dat is de garden spider. Kunnen heel groot worden maar zijn ongevaarlijk
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Elk spin schijnt te bijten, deze ook, ook al is hij niet giftig men adviseert even bij de doktor langs te wippen

http://www.badspiderbites.com/garden-spider/
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

ben ook eens door een niet giftige spin gebeten. Deed behoorlijk pijn, maar verder geen last van gehad. Ook in oktober had ik een slang in mijn rugzak. was er in gekropen toen ik mijn rugzak een poos op de grond had te staan en hij kroop er gelukkig pas uit toen ik thuis was en de rugzak in de keuken stond.
rijocaer
freesia
Amerika-newbie

Bericht door freesia »

Ik heb een keer een slang in m'n droogtrommel gevonden. Die was in de bijkeuken gekropen en lag heerlijk in de nog warme handdoeken. Ik had de deur van de droogtrommel een stukje open laten staan nadat ik er een paar handdoeken uitgehaald had. Toen ik terugkwam om de rest eruit te halen dacht ik dat er een stuk zwart koord bij zit, netjes opgerold. Toen ik het oppakte bewoog het ineens een beetje en ik legde het gauw terug. Mijn man dacht dat ik niet wijs was toen ik aan hem vertelde, maar hij ging toch even kijken. Ja hoor, een black snake (niet giftig) van 1 1/2 meter. Maar goed, het beest deed dus helemaal niks. Mijn man heeft hem met een stok met een lus eraan uit de droogtrommel gevist, en weer buiten vrijgelaten. Black snakes en water mocassins zie je hier wel eens als de bergen ingaat, maar in het Westen moet je denk ik meer uitkijken voor ratelslangen. Net als meerdere mensen hier al gezegd hebben, gewoon voorzichtig zijn met onder stenen of boomwortels of bosjes te reiken, want dan zou je er een kunnen verrassen, vooral als je niet eerst stampt ofzo. Spinnen en schorpioenen zijn eigenlijk stiekemer, die gaan in je schoen zitten of je rugzak, als je die dan weer aan doet of oppakt is het mis.

Roos
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

In de ruim 3 jaar dat wij in Utah wonen (en veel trips hebben gemaakt) heb ik nooit een slang of ander eng ongedierte gezien.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

brrrrrrrr dan maar dit KIKKERLAND :wink: Afbeelding
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Dat we twee jaar terug in Texas zaten kwamen we regelmatig grote vogelspinnen (tarantulas) tegen.
Weet even niet hoe ik een foto moet plaatsen hier, maar dat waren zeker geen lullige spinnetjes.

Er zouden ook ratelslangen zitten, maar die hebben we totaal niet gezien
Zelfs de mensen die er al heel lang woonden vertelden al dat je ze heel zelden zag omdat ze zo schuw zijn.

Al is met een korte broek door de woestenij gaan lopen waarschijnlijk geen goed idee :D
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Weet even niet hoe ik een foto moet plaatsen hier

Gelukkig maar, anders had je me nu kunnen horen gillen :shock: :shock: :shock:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Bij een hike in Zion NP (Kolob Canyon) een paar weken terug kwamen we een ratelslang tegen. Ik had er een foto van kunnen maken, maar ik had het veel te druk met gillend de andere kant op te rennen! De slang was wel even bang van ons als ik van hem en gleed heel snel weg. Maar in de bijna 30 jaar dat ik hier woon, is dat de eerste slang die ik ben tegengekomen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

thuul schreef:
Weet even niet hoe ik een foto moet plaatsen hier

Gelukkig maar, anders had je me nu kunnen horen gillen :shock: :shock: :shock:
Lol

Die heb ik ook naast me wel gehoord op het moment dat we tegen de eerste aanliepen hoor :P
md89
Amerika-ontdekker

Bericht door md89 »

Ik ga 22 september voor het eerst naar Amerika en ga de bekende dingen bezoeken aan de West kust. Oa. Yosemite, Grand Canyon, Joshua Tree, Bryce Canyon etc. Nu ben ik echt als de dood voor spinnen. Er hoeft maar een langpoot in mijn gezichtsveld te zitten of ik begin al te trillen en krimp in elkaar. :oops: Zitten er veel spinnen in de parken die ik heb opgenoemd? En moet je dan ook uitkijken op je hotelkamer enzo voordat je je schoenen aan doet of is dit overdreven? :lol:
Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Eentje uit Joshua Tree, maar die zie je al op een afstandje hoor :mrgreen:

Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

images.jpg
zeker de leukste thuis :evil: :twisted:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

md89 schreef:En moet je dan ook uitkijken op je hotelkamer enzo voordat je je schoenen aan doet of is dit overdreven? :lol:

gewoon ff schudden en een honkbalknuppel binnen handbereik, dan moet het goed komen :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ko-Mar schreef:Eentje uit Joshua Tree, maar die zie je al op een afstandje hoor :mrgreen:

Afbeelding

Mooie beesten, ben ze regelmatig tegen gekomen, liever die dan de Brown Recluse

Afbeelding

als die bijt dan heel snel naar het ziekenhuis :shock:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Eigenlijk hou ik helemaal niet van spinnen en kan ik er ook best wel van in paniek raken. Maar deze vond ik echt geweldig. We konden hem maar net ontwijken met de camper, want hij liep midden op de weg. Camper gestopt terug gelopen en na even zoeken zagen we hem weer. Ik heb er op mijn knieen voor gelegen, terwijl ik thuis gillend weg ren en Ko vraag de spin te verwijderen :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer