Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen Antelope Canyon Chief Tsosie of Ekis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Ervaringen Antelope Canyon Chief Tsosie of Ekis

Bericht door dimple »

Doe de pet en het zonnebrand maar op. Flesje water mee en niet vergeten het fototoestel.

En euh.......geen idee of je hoogtevrees hebt, maar anders wordt het lastig. Er is geen reling of hek dus goed uitkijken! (maar om díe ultieme foto te maken moet je wel een beetje lef hebben :lol: En een fikse groothoek :wink: )
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

net zoiets als over een zandduin naar het strand lopen op een wadden eiland ( breed strand) alleen komt er geen zee voor een frisse duik, maar je kunt wel op je buik liggen....foto's maken!!
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

Isis schreef:Maar is de lower ook zo duur? Want 2x 120 dollars ophoesten.. is niet niks.

Isis, waar haal je de 2x120 dolar vandaan?? Ik zag op de site van chief tsosie dat de 1.5 uur tour iets van 32 dollar kost??
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

@ Mvangils
Ik ben niet alleen... voor mijn kinderen betaal ik voor 1 nog het kindertarief en de ander volle pond. Als ik met zijn 4-en de Canyon in ga kom ik op rond 120 uit. En met zijn vieren naar 2 canyons ... 2x 120
Als ik de fotografie tour doe is het nog duurder.

maar goed ik ga voor de Lower A C
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

ow ok, ik dacht al, 120 dollar voor U A?? veel plezier grtjes
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

2 jaar geleden de Upper fototour gedaan met Ekis. Inderdaad een hobbeltocht maar die mannen rijden dagelijks een aantal keer dat stuk en weten echt wel wat ze wel en niet kunnen met hun auto. Is ook al een ervaring op zich. In de Canyon wel druk maar de andere groepen werden even tegen gehouden als wij aan het fotograferen waren. Ook werden we telkens op het juiste moment bij de mooiste lichtinval gebracht. De lichinval is het mooie van de UIpper. De lower hebben we dit jaar gedaan en is net zo mooi alleen heb je geen lichtbeams zoals in de upper. De Lower is ook langer en zoals al eerder vermeld, met een statief krijg je een kaartje mee waarmee je 4 uur lang in de cayon kunt blijven, geen gids in je nek hebt hijgen en alle tijd hebt. Had op Walmart.com een goedkoop statiefje besteld ($20) dat netjes voor me klaar lag in Denver. Kon de terugweg mee en anders had ik een ander daar blij mee gemaakt. Voordeel van de lower is inderdaad dat het er een stuk minder druk is. Zo nu en dan een klein groepje die je laat passeren waarna je weer alle tijd hebt voor foto's. Statief is wel een noodzaak wil je scherpe foto's maken.
TIP: fotografeer geen plekken waar zonlicht op schijnt. Je krijgt lelijke witte (uitgevreten) plekken.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je maakt het weer moeilijk... upper/ lower...
Lower lijkt meer avontuur voor kids, ik ben wel fotograaf maar ja... je bent niet alleen op vakantie. Gelukkig niet.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Wij hebben de tour gedaan van 15u30 met Ekis. Geen klachten over. We vonden het haast een foto tour. Kregen veel info over het nemen van foto's en de beste plaats ervoor. Omdat we een latere tour hadden was het minder druk. Ook geen last gehad van andere bezoekers en lang foto's kunnen nemen.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Wij vertrekken volgende week dinsdag naar Amerika. We zouden ook wel naar Antelope Canyon willen. Is het verstandig om vooraf een tourtje te boeken of kan dat ook gewoon de dag zelf? En welke is het mooist voor het eerste bezoek? Dacht zelf de upper, maar ben er dus nog nooit geweest..
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Van mijn blog:
Tegen half 9 rijden we van de camping op weg naar Lower Antelope Canyon. Hopelijk is ie open want er zijn de laatste weken nogal wat flashfloods geweest. Op het AA forum stond ook een bericht van iemand die 9 of 10 augustus voor een dichte deur had gestaan. Als ze dicht is kijken we bij de Upper. Maar Jeroen heeft er gisteren auto’s gezien dus we hebben goede hoop. Het is een stukje rijden door Page waar we gelijk kijken waar een grote supermarkt is zodat we op de terugweg weer wat drank en eten kunnen inslaan. Rond kwart over negen staan we op de parkeerplaats waar een stuk of 10 auto’s staan. Het zou fijn zijn als het niet zodruk is voor het maken van foto’s. Bij de kiosk (het stelt weinig voor) kopen we kaartjes ($26 p.p. en Raoul $18). Omdat ik een statief mee heb (dank Ben!!) krijg ik voor hetzelfde geld een fotografenpas waarmee ik 4 uur in de Canyon mag blijven. Jeroen kan er ook een krijgen, maar ja de kinderen dan..? Dus Jeroen gaat met Aimee en Raoul mee. Vlak voor de ingang staat een gedenksteenmet daarop de namen van 12 mensen die zijn omgekomen in 1997. Zij gingen met een privé gids naar beneden ondanks flashflood waarschuwingen. De twaalf bezoekers kwamen om de gids overleefde het. En om het verhaalnog fijner te maken een paar weken terug was er ook een flashflood (die onvoorzien was?) waarbij een Nl jongetje van 10 kwijtis geraakt (wel weer gevonden). En ze zijn net gisteren weer helemaal open gegaan, als er zo’n flashflood langskomt met enorm geweld dan spoelt ie ook al het zand weg waar bezoekers op kunnen lopen. Dat moet er dus weer worden ingebracht, anders komen bezoekers makkelijk vast te zitten met hun voeten. Met Sue gaan we alle vier en nog een stuk of 10 man naar de plek waar je naar beneden duikt. Het is erg vreemd; je staat boven op een stuk slickrock zeg maar en dan ga je (het lijkt moeilijk maar is gewoon een trapje) tussen een spleet van twee rotsen de grond in. Even later sta je tussen de plaatjes van de beroemde Slot Canyon
Omdat ik de enige fotograaf van de groep ben blijf ik relatief alleen achter. Niet erg want ik vermaak me wel. Een statief opstellen in zo’n slot canyon is nog niet altijd gemakkelijk: het is soms erg smal en niet recht natuurlijk, bovendien moet je van je statief soms bijna een monopod maken. Dan staat het geval en dan kun je je hoofd niet meer achter je camera krijgen. Ja dan moet je Live View gebruiken op je camera (laat ik dat nou net niet gelezen hebben in het boekje ;-) )Dus soms is het een heel geworstel om het spul neer te zetten en een foto te maken. Net voor de helft kom ik een stel Amerikanen tegen die ook foto’s aan het maken zijn, een ervan heeft een met een panoramatoetsel. Dat is erg lastig want hij moet in de toch wat drukker worden kloof 15 – 30 s belichten. Uiteindelijk maakt hij foto’s met een gewone camera en hij zegt over een maand terug te komen voor meer. Dan lopen we ook Sam tegen het lijf die de mannen en mij helpt met het vinden van de goede plekken en hoeken. Dankzij Sam heb ik denk ik wel meer en mooiere fotot’s. Dat zullen we thuis wel zien. Op het schermpje ziet het er al veelbelovend uit. Die Sam wist wel een en ander van foto’s maken en photoshoppen dus dat was niet gek! Bovendien gingen de andere mannen op een moment weg en zo was ik niet alleen. Groepen hield Sam soms even tegen als ik net aan het opstellen (worstelen) was. Ennfin we gingen om 9:15 weg en ik kwam rond 12:15 boven aan het einde. Het was inmiddels boven bloedheet en ik had het al niet koud vanwege het worstelen. Dus ik was blij met de limonade, dextro en rozijnen. Over het pad loop ik dan terug naar de camper. Het is vreemd het landschap te zien waarvan je weet dat er zoveel moois onder ligt. De lelijke fabriek (kolencentrale) maakt dat nog extra duidelijk. Als ik bezweet bij de camper aankom hoor ik de generator draaien voor de airco binnen. Jeroen zit met de kinderen aan tafel een spelletje Jatzee te doen. Zij hadden aan Sue niet zo’n heel erg goede gids en ook ene die wat haast had. Ze vertelde soms iets terwijl de hele groep achter haar liep (niemand die dan nog iets hoort). Ze vonden het wel mooi maar de begeleiding was naadje. Wel jammer! Ik had een super ochtend maar wel hard werken... voor mooie (hoop ik) plaatjes. Ik moet alles nog nabewerken is in RAW. Nu geen zin en tijd. groet uit San Diego.
Freya*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Freya* »

Leuk verslag!
En na het doorlezen van dit topic, gaan wij denk ik de Lower doen - normaal 19 sept.
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Wij zijn met Chief Tsosie geweest (vorig jaar).
Ook door tegen een torvaart met zo'n open bak naar de Canyon gesjeest (na eerst een dans + zang op het parkeerterein, maar dat was echt niet nodig). Daarna de tour, niet zo vele uitleg als wel vanuit welke positie je het beste foto's kan makenb (en het was niet de fototour). Omdat ik de enige was met ene reflex heeft de gids zich op een bepaald moment op de grondgelegd om zo met mijn toestel een foto te kunnen nemen.

Ivm die lower canyon: als je die alleen zonder gids doet, hoe zit dat met het gevaar voor flash floods? Meetal kunnen ze dat wel voorspellen, maar toch niet altijd?
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Is het verstandig om een tour in de Antelope Canyon vanuit Nederland al te boeken? Wij gaan in oktober naar de VS, en zou graag deze canyon zien. Is het aan te raden smorgens of smiddags een tour te doen?
Grtz Jan

"In Wildness is the Preservation of the World"
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hadden op voorhand geboekt, voor de Upper. Want de tour met het beste licht, om 11h30, zit meestal vol.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

GoBieN schreef:Wij hadden op voorhand geboekt, voor de Upper. Want de tour met het beste licht, om 11h30, zit meestal vol.
Beste licht? Vertel
Grtz Jan

"In Wildness is the Preservation of the World"
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Toch in de zomermaanden. De Upper Antelope canyon is nauw en op het middaguur vallen de lichtbundels recht naar beneden wat zorgt voor speciale stralen.
geertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door geertjuh »

Als er enig gevaar is op flashfloods, omdat het heeft geregend of dat er regen word verwacht, worden op voorhand de canyons gesloten. Zo waren dit jaar op 1 aug beide canyions gesloten ivm met dreigende regenval.
Lower hoef je niet te reserveren. Upper kan in Page van te voren worden geboekt bij een kantoortje
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Denk dat wij ook wel voor de Upper gaan. Maar heb geen statief.. heb je dat er echt nodig? En hoe zit het met de drukte in september? Nog altijd megabomvol?
Tris en Suus
Amerika-ontdekker

Bericht door Tris en Suus »

Wij hebben een aantal dagen geleden de tour van tsosie gedaan door de upper antelope canyon. We hadden het geluk dat we in een groepje van 6 zaten en dus in een normale jeep en niet met 20 man in een pickup. Tevens was onze gids een snelheidsmaniak dus waren we als eerste van de 100 man bij de canyon. De canyon zat ook al vol maar we konden overal vrij vlot langs. We kwamen er wel snel achter dat je dicht bij de gids moet blijven om iets te horen of om goede foto tips te krijgen. We hebben dus een beetje asociaal gedaan maar hebben daardoor wel een leuke tour gehad. Als je in een groep van 10 of meer zit dan zal dat dus misschien wat lastiger zijn.

Het is wel mogelijk om foto's zonder statief te maken maar je moet je camera heel stil houden en als het mogelijk is tegen de muur leunen. En wederom een beetje brutaal zijn en gewoon een goed plekje op eisen.
Anders staan er altijd mensen op je foto.

Begrijp me niet verkeerd, normaal gesproken laat ik iedereen voor en zal ik niet snel haantje de voorste zijn maar door het massa toerisme op deze locatie kan je bijna niet anders.
Onze blog SW 2010 / NE 2012 http://truususa.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer