Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mp3 fm tuner

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
gvs
Amerika-newbie

mp3 fm tuner

Bericht door gvs »

Beste

twee jaren geleden zijn we bij Best Buy langsgeweest voor een mp3 speler.
Mijn keuze was Zune met fm radio.
Toen ik echter probeerde om te scrollen naar 100,6 ging hij telkens van 100,5 naar 100,7.
Alle even nummers werden overgeslagen, uiteindelijk om die reden niet gekocht maar heeft iemand hier ervaring mee?

graag advies

Guy
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: mp3 fm tuner

Bericht door RR2USA »

Dag GVS,

Dit is heel normaal voor Amerikaanse radio's. In de USA wordt voor radiozenders meer bandbreedte gebruikt dan in NL.
Vandaar dat ze om storingen te voorkomen de even frequenties overslaan. Dit is ook de reden waarom Amerikaanse radiostations qua modulatie veel voller klinken dan in NL. Ik zal er verder niet dieper op in gaan, want dan wordt het een erg technisch verhaal.
Ik adviseer je om nooit een radio in de USA te kopen omwille van dit probleem, tenzij je er een import produkt tegenkomt of een produkt waar dit instelbaar is.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lullig voor Microsoft, hadden ze bijna 100% meer Zunes verkocht. :wink:

Bij de meeste radio's in auto's is de frequentie te veranderen naar de even getallen, het lijkt me dat dat bij moderne dingen als een Zune ook zou kunnen.
gvs
Amerika-newbie

Bericht door gvs »

ok, bedankt voor de info.
tja, de zune zal dan toch een andere eigenaar moeten zoeken :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer