Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Credit history
Re: Credit history
Trouwens, een tip voor de opbouw van een credit history: betaal je credit card rekening niet elke maand helemaal. Men wil namelijk zien dat je met schuld kunt omgaan. Een advies is om iedere maand 25-50% van de rekening te laten staan. Klinkt gek maar op deze manier krijg je een hogere score dan wanneer je de rekening iedere maand helemaal betaalt.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zolang je maar niet over de 30% van je credit limit heen gaat, als je echt serieus wilt opbouwen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Persoonlijk denk ik dat er goedkopere manieren zijn om je credit history op te bouwen dan via credit card payments.
Het klopt dat je schulden moet maken om je history op te bouwen, naast het beschikken van een credit card
(2 of 3 lijnen van krediet zijn optimaal).
Maar de interest die je moet betalen als je minimum payment doet en dus gedeelte overdraagt naar volgende maand is hoog (APRs van 12% of meer).
Koop dan een microgolf op afbetaling bijvoorbeeld. Met wat schoppen kan dit voor een veel betere intrestvoet dan credit card niet volledig afbetalen.
Bart1
Het klopt dat je schulden moet maken om je history op te bouwen, naast het beschikken van een credit card
(2 of 3 lijnen van krediet zijn optimaal).
Maar de interest die je moet betalen als je minimum payment doet en dus gedeelte overdraagt naar volgende maand is hoog (APRs van 12% of meer).
Koop dan een microgolf op afbetaling bijvoorbeeld. Met wat schoppen kan dit voor een veel betere intrestvoet dan credit card niet volledig afbetalen.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bart, wat is een microgolf op afbetaling?bart1 schreef:Persoonlijk denk ik dat er goedkopere manieren zijn om je credit history op te bouwen dan via credit card payments.
...
Bart1
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Microgolf = magnetron (=microgolfoven, denk aan microwave (oven) in het Engels).
En die dan op afbetaling gekocht...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
deze even verplaatst (zie onder volgende)
Laatst gewijzigd door jaja5 op 31 aug 2010, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ah juist ja (ooit weleens gehoord) ik gebruik geen microgolf of magnetron...Dento schreef:Microgolf = magnetron (=microgolfoven, denk aan microwave (oven) in het Engels).
dan nog iets, Hoe betaal je eigenlijk op afbetaling?
kan je eens een voorbeeld geven, zo van je gaat naar de winkel en zegt (met termen in Engels

en hoe je die afbetaling dan weer praktische gezien afbetaald (dus via bankrekening, internet wire of ...???)
Is het een idee om al tijdens 1e korte activatie reis zoiets te doen, weet ik veel schoenen op afbetaling? Bestaat dat?

Lening voor een Certificate of Deposit, een paar vragen
Ik wil dit even goed begrijpen want dit vind ik een interessante manier om toch credit history op te bouwen
Als ik het goed begrijp (en voor t gemak met $1200):
Ik leen $1200 van de bank en laat ze die in een CD storten.
De lening betaal ik af in 12 maanden, $100 per maand.
Ik betaal wat rente voor de lening en ik ontvang wat minder rente voor de CD
Kosten (geschat!!) $50
* Kan je dit tijdens de 1e reis doen? Vermoedelijk zijn de SSN er dan nog niet (ga ik even niet vanuit) en wel geldig visa/vervangende greencard in paspoort. Bij de bank hebben ze al gezegd dat een rekening openen geen probleem is, zal ik dan meteen bij een bank waar ik een rekening open zo'n leningen nemen voor een CD?
* Hoe betaal ik terug (vanuit Nederland) of kun je op een Amerikaanse rekening ook een 'automatische overboeking' instellen op de computer zoals hier om iedere maand automatisch af te lossen? Of doe je nog steeds alles in de muur van de bank met papieren checks (zo onhandig vond ik dat), want hoe zou ik dat dan moeten doen vanuit NL?
* Ik wil wel 3 van die leningen afsluiten en zag staan bij een andere bank. Maar ik wil natuurlijk maar 1 rekening openen. Kan ik een lening nemen bij een andere (2e of 3e) bank waar ik verder geen rekening open (met name in de tijd van de 1e reis zodat ik dan vast 3 credit lijnen heb) ... begrijp ik het zo goed
)
* Is het handig om wel meteen die secured card te nemen? Dus als ik het goed begrijp, je stort er alvast op wat het limiet is (en dus sta je zelf garant voor het 'limiet' en lijkt het op een gewone rekening). Bv bank geeft Secured CC met limiet $1000, dan stort ik er $1000 op (of wat meer?) en dan ga ik terwijl ik nog in NL woon steeds kleine bedragen bestellen online (voorbeeld van de pakjes kauwgum) en die dan met de CC betalen en naar het US adres laten sturen (zullen ze blij mee zijn). Begrijp ik het dan goed? Zo ja, hoevaak moet ik dat dan ongeveer doen, is daar ook nog een advies over te geven.
* Wij vertrekken als gezin en dus de vraag doen we als volwassenen ieder 3 van de leningen, ieder een eigen rekening, en indien van toepassing, ieder alvast minstens 1 secured credit card? Of kun je dat ook als stel/family opbouwen. Geen idee hoe dat werkt want stel ik bouw credit history en partner wil een auto na een tijdje, zou partner dan OF ook zelf credit history moeten hebben OF ik de auto met mijn history moeten kopen?
Zo een hele lijst vragen maar aangezien ik al weet dat je maar beter kan weten wat er mogelijk is, ik ben graag zo voorbereid dat het meteen op de manier gaat zoals ik wil. En dat komt door jullie hulp en in dit lening voor CD vooral door ned in MO dus BEDANKT!!!

ned in MO schreef:Een manier om je credit op te bouwen is naar een bank gaan en een lening voor een CD (certificate of deposit vragen)
De bank loopt 0,0% risico want je leent geld dat de bank niet verlaat.
Leen $1000 en betaal dit terug in 12 maanden of zo.
Kost je weinig (verschil tussen de rente die je moet betalen en de rente die je op de CD vangt). Doe dit bij een aantal banken en je hebt een aantal credit lijnen opgebouwd met een betalingsverleden wat je credit omhoog zal schroeven.Dit is veel goedkoper dan een autolening (als je hem al krijgt)
Aan het eind zijn de CD's dus ook nog van jouw natuurlijk
@ned in MOned in MO schreef:Je leent inderdaad wat geld van de bank en zet die op een soort spaarrekening bij diezelfde bank. De lening betaal je af, aan het eind is dat geld van jou. kost een beetje geld maar je bouwt wel een goede credit line op.Sten schreef:@ ned in MO ... Begrijp ik het goed dat je in feite een lening aanvraagt voor een andere spaarpot? (op dezelfde bank)...
Op $1000 kost je dat zeg 5% =$50.00. Je investeert dus $50 om je credit rating op te bouwen.
Ik wil dit even goed begrijpen want dit vind ik een interessante manier om toch credit history op te bouwen
Als ik het goed begrijp (en voor t gemak met $1200):
Ik leen $1200 van de bank en laat ze die in een CD storten.
De lening betaal ik af in 12 maanden, $100 per maand.
Ik betaal wat rente voor de lening en ik ontvang wat minder rente voor de CD
Kosten (geschat!!) $50
* Kan je dit tijdens de 1e reis doen? Vermoedelijk zijn de SSN er dan nog niet (ga ik even niet vanuit) en wel geldig visa/vervangende greencard in paspoort. Bij de bank hebben ze al gezegd dat een rekening openen geen probleem is, zal ik dan meteen bij een bank waar ik een rekening open zo'n leningen nemen voor een CD?
* Hoe betaal ik terug (vanuit Nederland) of kun je op een Amerikaanse rekening ook een 'automatische overboeking' instellen op de computer zoals hier om iedere maand automatisch af te lossen? Of doe je nog steeds alles in de muur van de bank met papieren checks (zo onhandig vond ik dat), want hoe zou ik dat dan moeten doen vanuit NL?
* Ik wil wel 3 van die leningen afsluiten en zag staan bij een andere bank. Maar ik wil natuurlijk maar 1 rekening openen. Kan ik een lening nemen bij een andere (2e of 3e) bank waar ik verder geen rekening open (met name in de tijd van de 1e reis zodat ik dan vast 3 credit lijnen heb) ... begrijp ik het zo goed

* Is het handig om wel meteen die secured card te nemen? Dus als ik het goed begrijp, je stort er alvast op wat het limiet is (en dus sta je zelf garant voor het 'limiet' en lijkt het op een gewone rekening). Bv bank geeft Secured CC met limiet $1000, dan stort ik er $1000 op (of wat meer?) en dan ga ik terwijl ik nog in NL woon steeds kleine bedragen bestellen online (voorbeeld van de pakjes kauwgum) en die dan met de CC betalen en naar het US adres laten sturen (zullen ze blij mee zijn). Begrijp ik het dan goed? Zo ja, hoevaak moet ik dat dan ongeveer doen, is daar ook nog een advies over te geven.
* Wij vertrekken als gezin en dus de vraag doen we als volwassenen ieder 3 van de leningen, ieder een eigen rekening, en indien van toepassing, ieder alvast minstens 1 secured credit card? Of kun je dat ook als stel/family opbouwen. Geen idee hoe dat werkt want stel ik bouw credit history en partner wil een auto na een tijdje, zou partner dan OF ook zelf credit history moeten hebben OF ik de auto met mijn history moeten kopen?
Zo een hele lijst vragen maar aangezien ik al weet dat je maar beter kan weten wat er mogelijk is, ik ben graag zo voorbereid dat het meteen op de manier gaat zoals ik wil. En dat komt door jullie hulp en in dit lening voor CD vooral door ned in MO dus BEDANKT!!!

-
- Amerikafan
- Contacteer:
2 tot 3 creditlijnen zijn inderdaad goed alleen werkt het pas optimaal als je verschillende soorten kredietlijnen hebt bijvoorbeeld 1 lening + 1 credit card al dan niet secured is beter dan 2 afbetalingen.Ik wil wel 3 van die leningen afsluiten en zag staan bij een andere bank. Maar ik wil natuurlijk maar 1 rekening openen. Kan ik een lening nemen bij een andere (2e of 3e) bank waar ik verder geen rekening open (met name in de tijd van de 1e reis zodat ik dan vast 3 credit lijnen heb) ... begrijp ik het zo goed )
Op zicht werkt een secured credit card hetzelfde als een normale d.w.z je koopt er meet wat je wil en je betaalt op het einde van de maand het uitstaand bedrag. Het enige verschil is dat bij een secured de bank een zekerheid heeft omwille dat het bedrag van je geblokkeerde rekening hetzelfde is als je limiet. Je wordt dus nog altijd geacht om zelf op het einde van de maand te betalen en het is pas wanneer je dit niet doet men je geblokkeerde rekening aanspreekt (wat dan weer niet geod is voor je score). Hou er rekening mee dat je het gemakkelijkst opbouwt wanneer je slechts 30 tot 40% van je limiet elke maand gebruikt. Als je hier onder of boven gaat zitten wordt dit als niet stabiel gezien door een rating agency.Is het handig om wel meteen die secured card te nemen? Dus als ik het goed begrijp, je stort er alvast op wat het limiet is (en dus sta je zelf garant voor het 'limiet' en lijkt het op een gewone rekening). Bv bank geeft Secured CC met limiet $1000, dan stort ik er $1000 op (of wat meer?) en dan ga ik terwijl ik nog in NL woon steeds kleine bedragen bestellen online (voorbeeld van de pakjes kauwgum) en die dan met de CC betalen en naar het US adres laten sturen (zullen ze blij mee zijn). Begrijp ik het dan goed? Zo ja, hoevaak moet ik dat dan ongeveer doen, is daar ook nog een advies over te geven.
Heb de indruk dat jullie vlug een credit score willen opbouwen wat op zich niet slecht is maar hou er wel rekening mee dat je ongeacht het aantal lijnen en zelfs wanneer je aan alle regels houdt je toch 1 tot anderhalf jaar verder zal zijn vooraleer je een aanvaardbare score hebt. Niet vergeten dat wanneer je gaat vestigen in de US heel wat utilities eerst een rapport opvragen van je credit score history en dit telkens punten kost want wordt nl. gezien als iemand die op zoek is naar een nieuwe kredietlijn!
Zoals reeds eerder gezegd wat mij al bovenstaande heeft bespaard is mijn American Express die ik al aantal jaren in Europa gebruikt had en mij een 'vliegende' start gaf in de US. Dus gouden raad al wie de eerstkomende jaren naar US wil, schaf je nu al een Amex aan in Europa.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat jij geluk had met je american express Bart. Ik heb namelijk net de global transfer aangevraagd en hierbij hebben ze aangegeven dat er geen credit history mee wordt genomen. Hierbij zeiden ze dat ze dit nooit deden. Mijn score zal dus niet ineens omhoog vliegen. De nl tijd van de american express kaart gebruiken ze bij mij alleen als indicatie of ik in aanmerking kom voor de us kaart.
Overigens lijkt het mij verstandig om eerst een ssn nummere te krijgen voordat je begint met je credit cards aan te vragen enz. Volgens mij sta je zonder ssn niet in het fico systeem en bouw je dus geen credit score op. Of heb ik dat verkeerd?
Overigens lijkt het mij verstandig om eerst een ssn nummere te krijgen voordat je begint met je credit cards aan te vragen enz. Volgens mij sta je zonder ssn niet in het fico systeem en bouw je dus geen credit score op. Of heb ik dat verkeerd?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er bovendien rekening mee dat de credit score niet het enige is waar men naar kijkt; veelal gaat het om de combinatie van je credit score en je credit history. In sommige gevallen kan je score prima zijn, maar als je niet voldoende history hebt dan heb je alsnog grote kans om voor bepaalde zaken te worden afgewezen.
Chase (de bank) heeft bijvoorbeeld vrij strenge voorwaarden, en ondanks dat mijn credit score nu boven de 700 zit werd ik laatst voor een credit card nog afgewezen wegens gebrek aan credit history (want minder dan twee jaar).
Chase (de bank) heeft bijvoorbeeld vrij strenge voorwaarden, en ondanks dat mijn credit score nu boven de 700 zit werd ik laatst voor een credit card nog afgewezen wegens gebrek aan credit history (want minder dan twee jaar).
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Volgens mij is je credit score persoonlijk. Een lening op jouw naam, zorgt voor score opbouw op jouw naam, niet op die van je vrouw. Nu kan je volgens mij wel leningen nemen op twee namen. Ook sommige creditcards kan je op twee namen nemen. Wellicht dat het dan wel mee telt? Ik meende dat het eerst zo was dat de zoon een 2e cc kaart kon krijgen van pappa's cc account en zo een goede score op kon bouwen. Maar het blijft ingewikkeld..jaja5 schreef: * Wij vertrekken als gezin en dus de vraag doen we als volwassenen ieder 3 van de leningen, ieder een eigen rekening, en indien van toepassing, ieder alvast minstens 1 secured credit card? Of kun je dat ook als stel/family opbouwen. Geen idee hoe dat werkt want stel ik bouw credit history en partner wil een auto na een tijdje, zou partner dan OF ook zelf credit history moeten hebben OF ik de auto met mijn history moeten kopen?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Bandido
- Amerika-expert
Klopt, en is in principe altijd gekoppeld aan een persoonlijk SSN. Maar inderdaad kun je als kind meeprofiteren van je vaders/moeders CC of kun je samen met je partner een CC hebben. En op die manier kun je dan alvast credit en credit history opbouwen. Maar zoals gezegd zijn meerdere credit lines beter, al zijn teveel CC's ook niet gunstig, neem er niet meer dan drie per persoon zou ik zeggen. Maar ook het automatisch betalen van rekeningen als internet, (mobiele) telefoon en gas/water/licht helpt daaraan mee.OscarG schreef:Volgens mij is je credit score persoonlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bedankt alvast voor alle reaktie!!
Ik ga voor die lening bij de bank met een Certificate of Deposit, wellicht dat ned in MO nog wat meer info erover heeft.
Ik neem maar 1 (secured) cc geen 3 (of dus beide 1--de kids zijn klein die krijgen nog lang geen CC
)
Bij de start gaan we huren en zullen we hoogstwaarschijnlijk een all-in prijs hebben zodat we voor ulitities en water geen 'probleem' of nadeel hebben van het gebrek aan credit history.
Ik kijk wel wat er mogelijk is, en kan als ik de SSN heb deze altijd nog toevoegen aan de CC (en bij de bank, want die lening neem ik nu tijdens de 1e reis meteen ik vermoed niet dat de SSN op tijd binnen is, maar wie weet)
Ik ga voor die lening bij de bank met een Certificate of Deposit, wellicht dat ned in MO nog wat meer info erover heeft.
Ik neem maar 1 (secured) cc geen 3 (of dus beide 1--de kids zijn klein die krijgen nog lang geen CC

Bij de start gaan we huren en zullen we hoogstwaarschijnlijk een all-in prijs hebben zodat we voor ulitities en water geen 'probleem' of nadeel hebben van het gebrek aan credit history.
Ik kijk wel wat er mogelijk is, en kan als ik de SSN heb deze altijd nog toevoegen aan de CC (en bij de bank, want die lening neem ik nu tijdens de 1e reis meteen ik vermoed niet dat de SSN op tijd binnen is, maar wie weet)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
@jaja5. Gewoon even bij de bank vragen hoe ze dat zouden willen doen. Ik heb het zelf nooit gedaan maar heb het van anderen.
Je creditscore is een heel ondoorgrondelijk iets.. Wij hebben 3 credit cards, betalen elke maand netjes af en dat doen we al jaren. Creditscore was dan ook 800.
Toen gingen we verbouwen (constructie loan). Je koopt heel veel op je credit card, levert de bonnetjes in bij je bank, krijgt je geld terug en betaalt de credit card daar weer mee af aan het eind van de maand.
Echter toen het tijd werd om de constructieloan permanent te financieren was mijn credit naar 760 gegaan. Rara hoe kan dat?
Het is echter nog steeds uitstekend en heb een lening met 4.375% rente over 30 jaar vast
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de krediet bureaus 1 keer per maand naar je credit kijken voor je score. Als dan blijkt dat er $15000 schuld op staat (Zij weten niet dat je dat aan het eind van de maand weer af betaald lijkt het dus dat je een hoge balans op je cc hebt)
Of te wel. Maak je niet zo druk om je credit. Gewoon wat kleine leninkjes hebben en geduld hebben. Zoals Dento al zei.
Wat Bart zegt dat als je utilities of zo aanvraagt en ze trekken je credit dan heeft dat echt geen invloed op je credit.
Wat wel invloed heeft is dat als je gaat autoshoppen bij 10 verschillende bedrijven en die trekken allemaal je credit.
Nergens voor nodig en ook niet laten doen! Ga eerst naar een bank, laat je goedkeuren voor een lening en ga daarmee naar de dealer.
Is alles klaar met onderhandelen, vraag dan om een betere rate dan die je van je bank hebt. Krijg je die dan is dat leuk, zoniet dan gebruik je die van de bank.
Doe dit pas als je het over alles eens bent en de handtekening is gezet.
Neem geen Lease (sorry Dento) Het is de duurste manier van auto rijden en je zit vast aan een gelimiteerd aantal mijlen per jaar.
Ik ken menig persoon die een lease had, een andere baan kreeg en ineens 100 mijl per dag moest rijden. Dan red je het niet met 12000 mijl per jaar. Ook word je vaak voor het blok gesteld als je inlevert. Hij moet namelijk in uitstekende conditie verkeren. Vaak zeggen ze dat je nieuwe banden en remmen nodig hebt etc etc. Kost je een vermogen, (tenzij je natuurlijk weer een nieuwe lease neemt (wel een stukje duurder dan natuurlijk
)
Beste is natuurlijk om gewoon cash te kopen. Doe ik ook en gewoon tweedehands kopen.
Lees de zin en onzin over credit op www.daveramsey.com
Je creditscore is een heel ondoorgrondelijk iets.. Wij hebben 3 credit cards, betalen elke maand netjes af en dat doen we al jaren. Creditscore was dan ook 800.
Toen gingen we verbouwen (constructie loan). Je koopt heel veel op je credit card, levert de bonnetjes in bij je bank, krijgt je geld terug en betaalt de credit card daar weer mee af aan het eind van de maand.
Echter toen het tijd werd om de constructieloan permanent te financieren was mijn credit naar 760 gegaan. Rara hoe kan dat?
Het is echter nog steeds uitstekend en heb een lening met 4.375% rente over 30 jaar vast

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de krediet bureaus 1 keer per maand naar je credit kijken voor je score. Als dan blijkt dat er $15000 schuld op staat (Zij weten niet dat je dat aan het eind van de maand weer af betaald lijkt het dus dat je een hoge balans op je cc hebt)
Of te wel. Maak je niet zo druk om je credit. Gewoon wat kleine leninkjes hebben en geduld hebben. Zoals Dento al zei.
Wat Bart zegt dat als je utilities of zo aanvraagt en ze trekken je credit dan heeft dat echt geen invloed op je credit.
Wat wel invloed heeft is dat als je gaat autoshoppen bij 10 verschillende bedrijven en die trekken allemaal je credit.
Nergens voor nodig en ook niet laten doen! Ga eerst naar een bank, laat je goedkeuren voor een lening en ga daarmee naar de dealer.
Is alles klaar met onderhandelen, vraag dan om een betere rate dan die je van je bank hebt. Krijg je die dan is dat leuk, zoniet dan gebruik je die van de bank.
Doe dit pas als je het over alles eens bent en de handtekening is gezet.
Neem geen Lease (sorry Dento) Het is de duurste manier van auto rijden en je zit vast aan een gelimiteerd aantal mijlen per jaar.
Ik ken menig persoon die een lease had, een andere baan kreeg en ineens 100 mijl per dag moest rijden. Dan red je het niet met 12000 mijl per jaar. Ook word je vaak voor het blok gesteld als je inlevert. Hij moet namelijk in uitstekende conditie verkeren. Vaak zeggen ze dat je nieuwe banden en remmen nodig hebt etc etc. Kost je een vermogen, (tenzij je natuurlijk weer een nieuwe lease neemt (wel een stukje duurder dan natuurlijk

Beste is natuurlijk om gewoon cash te kopen. Doe ik ook en gewoon tweedehands kopen.
Lees de zin en onzin over credit op www.daveramsey.com
ned in MO, heel erg bedankt!
Ik heb veel aan dit soort tips en liefst zoveel mogelijk verschillende, ik zal laten weten hoe de ervaring is bij de bank
Bedankt!!
Auto kopen is nog niet aan de orde, dit is alleen een "activatie-vakantie" maar qua bankzaken wil ik graag alles nu regelen en dan zo goed mogelijk.
Hier heb ik een VISA dus aan de AmEx had ik niets (al zag ik wel iemand die dat weer niet zoals Bart kon toepassen dus ja...)
Maar de tips van het hoe en wat van een auto kopen zijn waardevol dus dank daarvoor alvast.
Ik heb veel aan dit soort tips en liefst zoveel mogelijk verschillende, ik zal laten weten hoe de ervaring is bij de bank
Bedankt!!
Auto kopen is nog niet aan de orde, dit is alleen een "activatie-vakantie" maar qua bankzaken wil ik graag alles nu regelen en dan zo goed mogelijk.
Hier heb ik een VISA dus aan de AmEx had ik niets (al zag ik wel iemand die dat weer niet zoals Bart kon toepassen dus ja...)
Maar de tips van het hoe en wat van een auto kopen zijn waardevol dus dank daarvoor alvast.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, maar als ik deze auto had moeten kopen waren de maandelijkse kosten nog hoger geweest, plus was al het onderhoud ook nog eens voor mijn rekening. Maar inderdaad, als je pech hebt zijn ze erg streng bij het inleveren.ned in MO schreef:Neem geen Lease (sorry Dento) Het is de duurste manier van auto rijden en je zit vast aan een gelimiteerd aantal mijlen per jaar
Normaal gesproken moeten banden echter makkelijk de 36.000 mijl mee kunnen zonder dat je nieuwe nodig hebt, en voor de staat van de auto ben je ook zelf (grotendeels) verantwoordelijk. En wie weet, misschien kopen we 'm wel na de lease periode...

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Even ter aanvulling, ik sta op de credit kaart van mijn man genoemd, maar ik bouw daar zeker
geen Credit score mee op. Alleen de hoofd rekening houder bouwt credit score op.
Drie keer nagecheckt, zo dit is werkt helaas niet zo als echtgenoot in ons geval.
Volgens mij moet je echt een (secured) credit card hebben op eigen naam wil je zelf opbouwen.
geen Credit score mee op. Alleen de hoofd rekening houder bouwt credit score op.
Drie keer nagecheckt, zo dit is werkt helaas niet zo als echtgenoot in ons geval.
Volgens mij moet je echt een (secured) credit card hebben op eigen naam wil je zelf opbouwen.
ah dus toch 2 eigen CC's
bedankt!
bedankt!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dom en grote onzin.shivo schreef:Trouwens, een tip voor de opbouw van een credit history: betaal je credit card rekening niet elke maand helemaal. Men wil namelijk zien dat je met schuld kunt omgaan. Een advies is om iedere maand 25-50% van de rekening te laten staan. Klinkt gek maar op deze manier krijg je een hogere score dan wanneer je de rekening iedere maand helemaal betaalt.
Zodra jij iets op een credit card koopt leen jij reeds dat geld. Dat geld los je af aan het eind van de maand.
Dit is onverstandig de schuld in gaan want je laat zien dat je niet kan afbetalen. Vinden CC companies niet zo erg want dan vangen ze lekker veel rente van je
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 9053 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote