Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper- of autovakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nelleke
Amerika-ontdekker

Camper- of autovakantie?

Bericht door nelleke »

Hallo allemaal,
we zijn het er nog niet over eens wat we willen.
Mij lijkt het leuker om een camper te huren en op campings te staan.
Mijn mannen (man en zoon) willen echter een gewone auto en motelletjes.
Wat is jullie mening?
Groetjes, nelleke.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: camper of auto vakantie

Bericht door dimple »

Oh, daar is pas geleden nog een heel topic over geweest. Heb je al gezocht op het forum??

Ik zal kijken of ik hem voor je kan vinden.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

viewtopic.php?f=10&t=9702&start=0&hilit=camper+of+auto

viewtopic.php?f=7&t=29450&start=0&hilit=camper+of+auto

Ik zou de zoekfunctie zelf ook nog even gebruiken, ik weet zeker dat je dan genoeg tegen komt :wink:
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Na 12 Amerika vakanties met auto en motels hebben we dit jaar voor het eerst een camper gehuurd.
Wij vonden de camper niet zo geslaagd, maar ja, wij zijn ook geen kampeerders.
Op onze site heb ik een lijstje gemaakt van de voor- en nadelen van reizen met een camper versus het reizen met auto & motels.
Misschien helpt dit je om een keus te maken.
nelleke
Amerika-ontdekker

Bericht door nelleke »

hoi sanja,
bedankt voor de lijst, was net zelf begonnen maar dat hoeft nu niet meer.
veel van de dingen die jij een nadeel vind daar zitten wij niet mee. in onze vw bus trilt b.v. altijd van alles en nog wat.
ook houden wij van wildkamperen en gaan dan gewoon in de bosjes onze behoefte doen daar zitten we niet mee.
veel van de voordelen van een auto ben ik het met je eens.
we gaan er met zijn 3e eens goed naar kijken.

groetjes nelleke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nelleke schreef:hallo allemaal,
we zijn het er nog niet over eens wat we willen.
mij lijkt het leuker om een camper te huren en op campings te staan.
mijn mannen(man en zoon) willen echter een gewone auto en motelletjes?
wat is jullie mening?
groetjes nelleke
Met een tent kun je het afwisselen, de ene keer een camping, de andere keer een motel/hotel. En het is ook nog eens goedkoop.
Waar ga je naar toe? Met een auto ben je in sommige gebieden wat flexibeler, zo mag je met een cmaper niet door Death Valley rijden in de zomermaanden.

Marianne
nelleke
Amerika-ontdekker

Bericht door nelleke »

een route staat nog niet vast alleen dat we zeker naar de grand canyon willen en naar yellowstone dus zal de route daar tussen worden denk ik.
ben alleen bang dat het met een camper toch wel erg duur gaat worden.
met een tent moet je gasstel, pannen, luchtbedden etc etc meenemen, hoe doen jullie dat dan?
nelleke
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Met alle respect voor Sonja, echt, die ons wel zeer geinteresseerd heeft gemaakt voor haar reis naar Alaska en het mooie overzicht, een camperreis naar Alaska is toch echt niet representatief voor camperreizen door the South/Mid West.
Wij zijn wel kampeerders, tent, en hebben nu twee keer met en een keer zonder camper gedaan in de VS. Alles heeft z'n voor en nadelen.
Aanvankelijk wilden we in 2011 met een camper naar Alaska, maar na Sonja's verslag twijfel ik heftig, terwijl ik dat niet zou doen als ik naar het Zuidwesten zou gaan. Behalve het sneller en het dirtroadrijden en het gemakkelijker parkeren op kleine weggetjes dan wel voor de deur van zaken in grote steden vind ik de camper veel voordelen hebben op hotel/motels.
Wat betreft prijzen, onze duurste vakantie was die zonder camper!
Als je van wild kamperen houdt is een camper dan wel tent aan te raden. Je kunt dan kamperen in de natuur, in de parken op de mooiste plekken tussen het groen en het wild.
Over de tent kan ik je niet bij praten maar Marianne, hekkie en Michelly bv wel.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

thuul schreef:Met alle respect voor Sonja, echt, die ons wel zeer geinteresseerd heeft gemaakt voor haar reis naar Alaska en het mooie overzicht, een camperreis naar Alaska is toch echt niet representatief voor camperreizen door the South/Mid West.
.
Maar Thuul, kun je me dan vertellen welke negatieve punten die Sonja noemt, niet gelden voor een camperreis door zuid/midwest en wel voor een camperreis Alaska?

Marjon
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Persoonlijk vind ik het met de camper leuker dan met de auto. Je hebt je eigen "huis" bij je en leeft niet zo vanuit de koffer. Ook krijg je (is onze ervaring) meer contact met anderen en dus ook amerikanen. Dat vinden wij altijd erg leuk en interressant. Zo kom je nog meer te weten over een land en je krijgt soms de leukste tips om heen te gaan.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Vieze douches bijvoorbeeld, die ben ik niet tegengekomen in het zuidwesten. Wel een keer meegemaakt in South Dakota op Laborday op een supersupergrote KOA, dus dat was vragen om moeilijkheden ( voor de rest daar prima gestaan trouwens)
Betalen voor douches hebben wij nog nooit ergens gedaan. We hoefden de camper niet schoon te maken aan de buiten kant, waterpas zetten???
Wat betreft prijzen is het moeilijk; Alaska moet in het hoogseizoen en dan zijn campers duurder.

Wij waren dus goedkoper uit in z'n totaliteit met een camper. We zijn niet van de van te voren boeken via Priceline oid. En kwamen dus echt regelmatig in het voorseizoen voor dure kamers omdat de rest vol was. Bovendien eet je in een camper toch wel eens vaker niet buiten de duur, zeker met ontbijten, koffie tussen door ed.
Die ruimte in de douche vind ik wel meevallen, zowel in de 25 als de 30 ft, en de wc ook. Echt geen problemen mee gehad. En m'n mede passagiers ook niet, Onze vrienden waar we vorig jaar mee in een camper gingen zijn helemaal geen kampeerders, mn vanwege douches en toiletten, maar prefereren juist in de VS een camper boven motel/hotel. .

de rest zal overal gelden maar is ook zeer persoonlijk. Dat bed was in een ruk opgemaakt, slaapzak terugslaan hupsakee en schoonmaken?? Ik was meer tijd kwijt met m'n koffers en steeds alles vinden en dergelijke in een hotel dan in de camper.
Ik vind een auto echt wel voordelen hebben, dat hebben we echt gemerkt deze vakantie, parkeren en even tussendoor rijden en tijd is echt waar. Maar bv in Capitol Reef waren we ook tijd kwijt nu aan het heen en weer rijden naar het park, terwijl we met camper er midden in zaten, dus tja?

Wat betreft mensen ontmoeten dacht ik dat dit zo was met een camper, maar heb nu toch bij de B&B en ook wel elders op terrasjes gewoon leuk contact gemaakt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nelleke schreef:een route staat nog niet vast alleen dat we zeker naar de grand canyon willen en naar yellowstone dus zal de route daar tussen worden denk ik.
ben alleen bang dat het met een camper toch wel erg duur gaat worden.
met een tent moet je gasstel, pannen, luchtbedden etc etc meenemen, hoe doen jullie dat dan?
nelleke
Wij namen tent, slaapzakken, pannenset en matjes mee, gasstel kochten we daar (je hebt daar geen of nauwelijks camping gaz). Maar toen mocht je meer bagage meenemen dan tegenwoordig, dus ik zou gewoon een goedkoop tentje etcbij de Walmart of zo kopen. Meenemen wat je mee kunt nemen, zoals plastic borden etc. Wij deden het met een eenpitspropaanstelletje. Vaak heb je een barbecue bij je tent.
Als je met een tent bent, kun je toch wel eens vaker uit eten gaan want je bespaart aardig wat op acommodatie.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor onze reis met onder andere Yellowstone; we hebben per dag de kosten bijgehouden, dan krijg je een idee van de overige kosten.

Marianne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ook wij gebruiken het sanitair (wc/douche/wastafel) van de camper, dus geen schone toiletgebouwen boeit ons niet zo. De meesten zijn trouwens wel schoon hoor!
Camper waterpas zetten? Nooit gedaan. Als ie een beetje scheef staat leggen we een stuk hout uit het bos onder een of twee van de wielen.
Dan leggen we een flesje water op de grond van de camper en als die blijft liggen staat ie voor ons 'waterpas'!
Eten doen we meestal ook in de camper, er zit een koelkast, vriezer, magnetron, oven en een vierpits gasstel in.
Camper aan de buitenkant nog nooit schoongemaakt, als er erg veel modder op zit dan spuiten we hem wel een beetje af bij een benzinepomp..
Bed opmaken? Als je eruit stapt gooi je gewoon de dekens of slaapzakken een beetje netjes achter je neer.
Na het ontbijt was ik even af in drie minuten (met heet water, kwast en keukenrol) en Cor gaat even met de bezem door de camper in twee minuten.
Dus ik ben het ook niet zo eens met de camper versus auto-lijst van Sonja (sorry Sonja ;-))
Wij gaan volgens jaar blijd met de camper door o.a. Alaska en hebben verder veel aan het verslag van Sonja en David gehad en er heel wat tips uitgehaald!
En een camper duur? Net vertrekken voor het hoogseizoen begint (ongeveer 20 juni), je betaalt dan de hele huurperiode een voorseizoenprijs en vroegboeken en betalen voor december scheelt enorm veel geld.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn vorig jaar voor het eerst met een camper geweest. Het geijkte rondje Zuid-West. Het reizen met de camper is ons heel erg goed bevallen, en dat terwijl ik helemaal geen kampeerder ben. Het staan in de nationale parken is geweldig, helemaal als de herten gewoon om je camper lopen, zoals in Capitol Reef. Af en toe zijn we uit eten geweest, maar vaak staken we de barbeque aan en maakten dan een steak, een beetje sla erbij. En dan daarna een paar blokken hout erop en heerlijk met een drankje een beetje in het vuur zitten staren onder een geweldige sterrenhemel.
Het is zo goed bevallen dat we over een dag of 10 voor de tweede keer met een camper gaan reizen. Deze keer in Colorado en New Mexico. En ook voor volgend jaar ligt de offerte al weer klaar.
Wij gaan steeds in het najaar. Bij Roadbear (ik weet niet of dit ook bij andere verhuurders zo is) is de camperhuur vanaf 15 september een stuk goedkoper. En we boeken vroeg zodat we gebruik kunnen maken van de vroegboekkorting. En de personalkits zitten dan ook bij de prijs inbegrepen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

In 2007 zijn we vertrokken op 25 augustus, toen begonnen de naseizoenprijzen al bij Cruise America.
Ko-Mar jij legt precies goed uit waarom het reizen met een camper zo geweldig is! Veel plezier met jullie komende reis!
Laatst gewijzigd door Rob op 02 sep 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wij gaan volgens jaar blijd met de camper door o.a. Alaska
Nou dan gaan we lekker daar nog op wachten voordat we besluiten wel of niet met camper naar Alaska :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ko-Mar jij legt precies goed uit waarom het reizen met een camper zo geweldig is! Veel plezier met jullie komende reis!
Dank je, we hebben er ook weer enorm veel zin in :wink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Toch wel grappig te lezen dat het reizen met een camper heel erg persoonsgebonden is. Ik ben tweemaal hier in het zuidwesten op de campertour gegaan. De eerste keer niet zo ver weg naar Rocky Mountain NP met een 23ft trailer achter de pickup, met twee slideouts en van alle gemakken voorzien. Toch had ik na die vakantie niet het idee dat ik dat nog een keer wilde doen. Later nog eens met een 32ft RV van Denver naar Las Vegas en weer terug. Na die ervaring was ik echt "genezen" van de camper ervaring. Maar ik weet zo tientallen ander mensen te noemen die er helemaal weg van zijn. Het is dus niet alleen een kwestie van goedkoper/duurder, maar vooral een persoonlijke ervaring. Je zult pas echt weten of jij het leuk vindt als jij het een keer doet.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

maar vooral een persoonlijke ervaring. Je zult pas echt weten of jij het leuk vindt als jij het een keer doet.
Dat is zeker zo. Maar eigenlijk met alles. Wij houden van de natuur en buiten zijn.
Mijn broer is lang geleden ook eens naar het zuid-westen geweest. Dat was wel niet helemaal vergelijkbaar, want hij is met een georganiseerde busreis geweest. Ze moesten iedere dag om 6.00 uur op :o , en hebben alles op de japanse manier gezien.
Hij vertelde bijvoorbeeld over Yosemite, "tja, als ik één boom gezien heb, en ik zie er dan nog één, dan denk ik nog een boom leuk maar dan heb ik het eigenlijk wel gezien". "Geef mij maar een stad". Wij stonden ongeveer zo :shock: toen we dat hoorden. Maar ja, iedereen beleeft de dingen op zijn eigen manier, en niet iedereen vindt hetzelfde leuk. Gelukkig maar!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik onderschrijf de verhalen van Ko-Mar en Gypsygirl helemaal. Wij zijn gek op camperreizen! Nog vier weken (krap!) en we gaan voor campertrip nr. 8 :clap: :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer