Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Olie in de Golf van Mexico

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Bramster
Amerika-expert

Re: Olie in de Golf van Mexico

Bericht door Bramster »

Waarom zou BP de schade moeten vergoeden ? We weten nog niet eens wie schuldig & verantwoordelijk is. Verder heeft bP al veel meer betaalt dan ze volgens sommige wetten zou moeten.

Als de BOP had gefunctioneerd was en geen druppel olie vrij gekomen. Die BOP was voor zover ik weet eigendom van de boormaatschppij Transocean en normaliter zijn die dan verantwoordelijk dat het ding ook functioneert.

Ik vind het schokkend dat nergens ook maar geopperd word dat Transocean wellicht ook een deel van de schuld draagt.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

BP is aan de schandpaal gezet en heeft waarschijnlijk omdat ze voor nog meer geld aan andere deals hebben lopen eieren voor hun geld gekozen en snel toegezegd dat ze alles gaan vergoeden, de manier hoe het gegaan is waren typische Chicago Politics en in Washington kan men wel over een overwinning praten maar dat geld word ergens anders weer weggehaald, dus wie wint er nu eigenlijk?
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Nog een interessant stukje:

http://www.hln.be/hln/nl/7179/Olieramp- ... enen.dhtml

Het artikel gaat over het feit dat de olie helemaal niet verdwenen is in tegenstelling tot wat er gezegd wordt...
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Ik hoorde dat de Amerikaanse Overheid de pers verbied om bepaalde beelden van deze ramp naar buiten te brengen of zelfs te maken. Beetje vergelijkbaar met de journalistieke censuur die er altijd op de oorlogvoering gezet wordt. Op deze manier bepaald de overheid het "beeld" van wat er naar buiten gebracht wordt dus, en daarmee ook gedeeltelijk de mate van meningen die erover gebouwd kan worden.
Met betrekking tot de "schuldige" BP, die zullen daar niet zo erg veel om rouwen hoor. Volgens de laatste berichten die ik hoorde zijn de totale opruimingskosten tot nu toe geschat op rond de 40 milliard, inclusief een fonds dat opgericht wordt/is om de slachtoffers financieel tegemoet te komen in de kosten die nog gaan komen. Maar aan de andere kant schijnt de overheid BP ook een "Belastingkorting" van rond ditzelfde bedrag te geven. BP zal dus naar alle verwachting het opruimwerk "gratis" moeten verrichten. Beetje vergelijkbaar met een taakstraf die je uit moet zitten bij bureau HALT in Nederland.........
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Er is een tweede offshore oil rig geëxplodeerd! Ten westen van de beruchte BP site en ten zuiden van Vermilion Bay. Er is geloof ik 1 gewonde, maar gelukkig geen doden. Ik hou alleen m'n hart vast wat voor de verdere gevolgen! Ondiep water, dus hopelijk is er niet teveel schade.

Bron: http://www.wwltv.com/news/local/Coast-G ... 65593.html
Laatst gewijzigd door Figment op 02 sep 2010, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Hopen dat het dit keer niet zo fout zit als de vorige keer, dat zou een regelrechte ramp zijn. Ik hoop dat er vlug meer duidelijkheid is, op nu.nl las ik dat er helikopters, vliegtuigen en boten onderweg naar het platform zijn.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Ook heb ik begrepen dat er twijfel is over wat voor soort onderneming in vlammen aan het opgaan is: een booreiland of een productieplatform.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Alle 13 personen die werkzaam zijn/waren op het platform (welk een production platform schijnt te zijn) zouden in veiligheid zijn gebracht, en volgens de eigenaar van het platform, Mariner Energy, zou er geen sprake zijn van een "hydrocarbon spill".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik lees zojuist op nu.nl dat het olielek nu definitief gedicht is. Er is geen gevaar meer dat het gat nog voor problemen gaat vormen. De cementlaag die het lek heeft gedicht is getest.

http://www.nu.nl/buitenland/2337054/oli ... dicht.html

Over de gevolgen voor BP schrijft men:
''De olieramp heeft voor BP grote gevolgen. De marktwaarde van het bedrijf daalde met tientallen miljarden. De verwachting is dat het bedrijf nog jaren nodig heeft om alle schadeclaims af te handelen.''
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer