Het is niet voor niks dat ik erboven heb gezet dat dit onze ervaringen zijn en dat hele volksstammen het niet met me eens zullen zijn.
Dit geloof ik direkt.Alaska is toch echt niet representatief voor camperreizen door the South/Mid West.
Alleen het weer al.
Daardoor hebben we niet eens buiten kunnen zitten op de campings. En BBQ-en zat er ook niet in zo zonder afdak.
Bij ons is het precies andersom.Wat betreft prijzen, onze duurste vakantie was die zonder camper!
De campervakantie was onze duurste vakantie.
Maar dat lag niet zo zeer aan de camper, maar aan het feit dat Alaska nu eenmaal een stuk duurder is dan de rest van Amerika. Hawaii mischien uitgezonderd, maar kan ik niet over oordelen omdat we daar nog niet geweest zijn.
Het heeft zeker zijn voordeel dat alles een vast plekje heeft, maar ik heb nooit moeite gehad met het leven uit de koffer.Persoonlijk vind ik het met de camper leuker dan met de auto. Je hebt je eigen "huis" bij je en leeft niet zo vanuit de koffer. Ook krijg je (is onze ervaring) meer contact met anderen en dus ook amerikanen.
Meestal weet ik wel ongeveer wat in welke koffer zit.
Feitelijk is dit avontuurlijker en geeft ons meer het vakantiegevoel dan in een camper, met alle spullen netjes in de kasten zoals thuis.

Meer contacten zal je in warmere gebieden zeker krijgen op een camping. In Alaska was dit door het weer helaas niet het geval.
Ja, veel tijd kost het niet, maar daar hebben wij in de vakantie gewoon helemaal geen zin inBed opmaken? Als je eruit stapt gooi je gewoon de dekens of slaapzakken een beetje netjes achter je neer.
Na het ontbijt was ik even af in drie minuten (met heet water, kwast en keukenrol) en Cor gaat even met de bezem door de camper in twee minuten.

Dit had ik van Rob ook al gehoord.Camper aan de buitenkant nog nooit schoongemaakt
Waarschijnlijk is dit typisch iets voor Alaska. Het stond in het contract dat de camper schoongespoten moest worden ingeleverd.
Gelukkig zijn wij niet de enigenNa die ervaring was ik echt "genezen" van de camper ervaring.