Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper versus autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Camper versus autohuur

Bericht door Annie »

Ik ben niet allergisch voor huisdieren maar voor de schoonmaakmiddelen die ze gebruiken om de camper schoon te maken, dat is zo'n zware lucht net als de afdeling waspoeders in de supermarkt.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Tja, dan blijft het hetzelfde als in hotels dus. Je kunt het wel aangeven maar garantie tot aan de deur zeg maar.

Maar ik moet zeggen dat in hotels we er nog nooit last mee hebben gehad. Kan me ook wel een beetje indenken dat je nou juist graag met een camper reist als je je huisdier wilt meenemen en minder snel kiest voor een hotel.

Isis, laat je me weten hoe het ging met je allergie?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik ben erg allergisch voor van alles en nog wat en de twee keer reizen in de camper nergens last van gehad. Als ik al ergens last had was het hooikoorts of tenminste een allergie voor planten. Nu is er bij mij wel geen touw aan vast te knopen wanneer wel en niet vaak een optelsom van zaken.....

Deze keer in onze autoreis had ik een hotel ook wel wat last van een bepaald kussen. Maar waar ik echt niet tegen kan is sigarettenrook, volgende ochtend dikke keel en hoesten. Dus tja....

En of we weer met een camper gaan of nu auto blijven reizen. Denk dat het ligt aan waar we heen gaan en wat we willen doen. Dirtroads rijden beviel prima, je was zo van hier naar daar en inderdaad in de stad is het prettiger, je kunt overal parkeren en even stoppen. Deze reis was minder leuk verlopen met een camper denk ik. Maar de vorige juist andersom.
Om het poetsen geen camper nemen is onzin. Ik ben meer tijd kwijt aan het gesleep dan aan het gepoets.
Er gaat toch niks boven een kampvuurtje en 's ochtends in de natuur wakker worden. Overal je koffie en je wc.
Dat gesleep met koffers ( maar ja straks mogen er toch minder mee :roll: ) beviel me ook niet echt en dat gehang op die hotelkamer, ach de ene keer wel en de andere keer niet. In Moab zaten we deze reis wel opvallend veel bij de hekkies op de campground ipv onze fraaie B&B. En in Torrey hadden we helemaal niet naar ons zin, gewoon heimwee naar Fruita. Dusssss tja.

Eerst naar ons huisje in Toscane en volgend jaar maar weer eens met de tent naar de Pyreneén, en dan zien we wel weer.....
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Sigarettenrook is ook ontzettend smerig, dat ben ik met je eens.

Parfumwinkels hoef ik ook niet in, maar hotelkamers heb ik er dan weer geen last van.

Heb voor mezelf maar een lijstje voors en tegens gemaakt voor het reizen met een camper. Gelukkig hebben we nog ruim de tijd om te beslissen.
nelleke
Amerika-ontdekker

Bericht door nelleke »

wij hebben zelf een vwbusje en vinden het zalig om wild te kamperen. hebben er al mooie reizen naar scandinavie en schotland gemaakt dus met een camper lijkt mij zalig.
daar komt bij dat ik bang ben (zoals sommige al zeggen) dat er 's avonds weer achter de tv gehangen wordt vooral door onze zoon. als er een vuurtje gemaakt mag worden dan is hij daar uren mee bezig.
ik denk alleen dat een camper duurder is in benzine verbruik en ter compensatie ga je misschien minder rijden?
ik ga proberen mijn mannen over te halen om toch een camper te huren
groetjes nelleke
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Albert is hartstikke allergisch voor honden- en kattenharen. Ook parfums, geurkaarsen en dergelijke zijn een ramp. Hotels in Amerika kennen vaak die zoete, zware geuren. In hotels heeft hij vaak veel last, we zijn onlangs nog uit een Frans hotel gevlucht.

In de camper heeft hij nog nooit problemen ondervonden.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef: Hotels in Amerika kennen vaak die zoete, zware geuren.
Echt waar? Dat heb ik nog nooit gemerkt.
Maar misschien valt dat alleen op als je er gevoelig voor bent.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt Marjon, ik merk het ook vaak pas als Albert me er op attent maakt. Vaak worden die geuren via het aircosysteem verspreid. Hij kan er zo ziek van worden.
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Ook van een vuile airco kun je ziek worden,wij maken eerst de roosters schoon als we er bij kunnen.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Albert heeft de schildersziekte, die kan absoluut niet tegen prikkelende stoffen. Zijn zenuwstelsel slaat volledig op alarm, net als bij vochtige kou, zoals vorige week.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Mijn vrouw en dochter hebben astma. Kunnen beslist niet tegen sigarettenrook, parfum, aftershave, drukinkt, bloemen, houtvuurtjes, diesel enz. Ze gaan altijd met grote angst het vliegtuig in; wie zit er bij ons en wat voor luchtjes hebben ze op. Normaal slaan ze op de vlucht, maar dat gaat zo moeilijk in het vliegtuig. Wij zoeken altijd een zo'n klein mogelijk hotel uit, want daar heb je een privé airco. Verder hebben we liever hotels met een gallerij, om even je hotelkamerdeur openzetten. De lange gangen in een hotel zijn een ramp, want daar wordt nooit gelucht.

Wij hebben in het begin van onze reizen naar Amerika (1990) ook weleens overwogen om een camper te huren, maar tot nu hebben we altijd een auto gehuurd. Na onze reis van verleden jaar en ons avontuur met bedbugs toch maar weer gekozen voor hotels, maar als we nu een kamer ingaan eerst een inspectie van de matrassen en de muren. Het is even werk.

Onze laatste trip in het diepe zuiden was niet zo'n success, want alles stond in bloei. Maar ja een prednison kuurtje doet wonderen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zeer herkenbaar Jaap. Gelukkig stoken mensen in het voor- en najaar weinig vuurtjes op campings 's avonds. Ook daar kan Albert namelijk niet tegen. We zitten nu thuis met de boel potdicht vanwege de open haard van de buren. Maar ja, verbieden kan je het ze niet. Wij hebben zowel op de slaapkamer als in de woonkamer airco, puur voor de frisse lucht. Ramen open is ook niet altijd een optie.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat betreft camper - auto afweging
Het enige nadeel van camper -zoals wij het ervaarden- is dat je iets minder makkelijk in steden je beweegt. Je bent wat logger en manouvreren van ene baan naar andere is altijd goed kijken. En soms is het een beetje goed uitzoeken waar je kunt parkeren (in stad dan). Maar het rijden zelf is niet moeilijk en ook parkeren bij supermarkten of in NP's niet. De wegen en parkeerplaatsen zijn al veel groter dan in Europa. Je bent met zo'n ding verder zo ontzettend flexibel en vrij! Je hebt alles altijd( !!!) bij je: oven, koelkast, gasfornuis, schone kleren, wc, douche, vriezer en zelfs de magnetron kun je onderweg gebruiken (even generator aan) .... de RV is super! En je hoeft maar 1x je koffers uit de pakken. Schoonmaken is een fluitje van een cent, ik heb gewoon van doe vochtige doekjes gekocht doe gebruikte ik voor alles! Ik zou alleen voor een auto kiezen als ik dritroads zou willen doen bij Escalante zou ik dat nog wel een keer willen doen. Of als je veel steden aandoet. Maar in de parken... RV !!!!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@Isis Niet helemaal waar... in het oosten van de VS is het een stuk moeilijker rijden dan in het westen hebben wij ervaren :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
yvetter
Amerika-newbie

Bericht door yvetter »

Ik haal dit topic even weer naar boven, want het is voor ons de eerste keer dat we naar West Amerika gaan en we zijn dus nog aan het dubben tussen auto of camper. Wij gaan echt voor de natuur en niet voor de steden, dus zou je voor een camper kiezen. Maar we weten dat we s' avonds heerlijk vinden om even een stadje in te gaan, daar te eten en rond te wandelen, dus dan is een auto weer een voordeel.

Waar ik vooral tegenop zie is het rijden en het comfort van de stoelen ( camper of auto). Ik heb een heel slechte rug en kan vaak slecht lang stil zitten. Als ik dan slechte stoelen in een auto of camper tref, dan kan ik de hele vakantie aan de pijnstillers. Dus dacht ik weer aan een camper ( kan ik misschien onderweg lekker liggen terwijl mijn man rijdt). Maar het duurt weer langer met de camper, dus lijkt een auto met goede stoelen ( nog tips???) een betere optie.
Inmiddels hebben we ook ontdekt dat er tentlodges zijn om te huren op de campings in de parken. Dus dan heb je de 'best of both worlds' volgens mij. Tenten in het park en met een auto rijden. Maar dat moet je van te voren weer vast leggen en ik wil juist ter plekke voelen of ik langer wil blijven of niet. Gek word ik van mijzelf en mijn afwegingen :mrgreen:

Waarom zij niet voor de camper 'durven' te kiezen is vooral het 'even' weg gaan in de avond. Het parkeren in een stad als je die wilt bekijken. Voor de rest lijkt het ons eigenlijk wel heel vrij en fijn. Enfin, misschien kunnen jullie nog helpen in het denkproces :roll:
We gaan overigens in september van dit jaar ( 2011) en zo'n 23 dagen.

Hartelijke groetjes, Yvette
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Yvette,

Ik denk dat je alleen zelf goed kunt bepalen wat je prettig vindt. Op het forum beleeft een ieder zijn vakantie op een eigen manier.

Wij hebben voor 2011 alle voors en tegens (zoals wij deze zien) tegenover elkaar gezet en hebben besloten toch weer met de auto te gaan. Mobiliteit en lekker cruisen staat voorop. Maar omdat we reizen met 2 klein (1 en 3 jaar) lijkt het ons lekker dat ze s'avonds en overdag ook lekker hun gang kunnen gaan in een kamer met airco. Ik ga er vanuit dat de jongste dan loopt, maar stel dat dat niet zo is dan kan ze lekker de boel onveilig maken in de kamer en hebben wij ook een moment in rustig achterover te zitten.

Aan de andere lijkt me het 'buiten zijn' met de camper ook wel erg ideaal. Maar goed, ieder zijn ding!!

Check ook eens de cabins op de KOA campings. Google maar eens!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

yvetter schreef:Inmiddels hebben we ook ontdekt dat er tentlodges zijn om te huren op de campings in de parken. Dus dan heb je de 'best of both worlds' volgens mij. Tenten in het park en met een auto rijden. Maar dat moet je van te voren weer vast leggen en ik wil juist ter plekke voelen of ik langer wil blijven of niet.
Je kunt toch ook een tent meenemen? Dan heb je dezelfde natuurbeleving als met een camper (en nog meer zelfs) en wel de vrijheid van een auto. En je kunt in de steden afwisselen met een motel. Cabins en tenten in de parken (ik ken eigenlijk alleen die in Yosemite) zijn ook een mogelijkheid. KOA cabins liggen vaak wat minder gunstig.

Verkijk je niet op de vrijheid van het kamperen; in sommige parken zul je ook met een camper/tent moeten reserveren, ook in september nog (Yosemite, Grand Canyon, zeker in het wekend).

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tja ik ben een echte camperfan, maar ik kan me wel indenken dat als je vaak (!) even in de stad wat wilt eten met de camper lastig is.
Anderzijds zeg je zelf dat je veel in de natuur wilt zitten. Mijn conclusie is dan ... dat je vaak niet in de stad zit.

Wij kookten bijna altijd ons hapje. Ik maak het mezelf dan wel gemakkelijk. Veel pasta, rijst met prut, wat salade erbij evt toetje een yoghurt Low Cal en Low Fat... :D . Ook wel eens pizza. Veelvuldig de BBQ aan met een frietje uit oven!!! Heerlijk. En tegelijk sta je midden in de natuur (zonder elektra en wateraansluiting) ook wel een beetje bizar... zo'n luxe mee. Het is voor Europese begrippen geen kamperen meer. :wink:
Wat je ook zou kunnen doen als je niet wilt koken, is je warme eten niet echt 's avonds nemen maar onderweg als late lunch dan ben je vaak nog onderweg en is dat je warme maaltijd. De porties zijn vrij groot en dan heb je je buik wel vol. WIj deden dat ook een paar keer. Dan hoef je 's avonds maar een boterham en kopje soep te nemen ofzo. 's Morgens een paar leer pancakes gebakken... ook erg leuk.
In Las Vegas maakt het niks uit... is overal eten te vinden (op loopafstand). In SF kun je (als je op Marin Rv Park staat) voor je teruggaat met de ferry al een hapje in de stad eten. De plaatsen waar wij hebben gestaan was overal op loopafstand wel een restaurantje en in de parken.. ja daar dus niet.
Voor ons voelde het reserveren in parken wat Marianne noemt niet als vermindering van vrijheid. Het gaf ook een gevoel van rust (we hebben een plek). Maar dat moet je zelf uitzoeken... ik dnek dat je sommige lodges / hotels ook moet reserveren.

Succes met keuzes maken. Kijk welke plekken je naartoe gaat. Sta je echt veel in steden dan is auto misschien handig. Ik zou alleen een auto nemen als ik veel Off road wil rijden, dat mag gewoonweg niet met camper (is op eigen risico).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij hadden dit jaar fietsen bij onze camper gehuurd, erg makkelijk om even ergens te gaan eten.
Volgende keer gaan we voor een Hummertje achter de camper :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
yvetter
Amerika-newbie

Bericht door yvetter »

Dank jullie wel voor jullie ideeën en meningen. Uiteraard is de beslissing aan ons, maar het is lekker om zo alle ins en outs tegenover elkaar te zetten.
Fietsen erbij huren is ook nog een heel leuk idee!

Is het daar eigenlijk te doen om te fietsen? In de steden of vanaf een natuurpark naar een plaats in de buurt? Wij hebben helemaal geen beeld erbij, dus wellicht klinken onze vragen een beetje 'suf'...

Zo ook nog de vraag: mag je tijdens het rijden in een camper gewoon op je bed gaan liggen? Of is dat verboden in Amerika?
Hartelijke groetjes, Yvette
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer