Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routekaart voor het zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kantie
Amerika-ontdekker

Routekaart voor het zuidwesten

Bericht door Kantie »

Hallo mensen,

Ik ga over 3 mnd met zn vijfen 24 dagen naar de states...we kunnen niet wachten.

Nu wil ik graag een routekaart aanschaffen.. We komen in california, nevada, utah en arizona. Ik weet niet of ik mag linken, maar het is 'the best of the west' reis bij exit reizen. We hebben deze zelf alleen wat aangepast en verlengt.

Is het beste een routekaart per staat aan te schaffen, of een wat algemenere. Ik wil een kaart waar ook zijweggetjes/secundaire opstaan, dus absoluut niet alleen de highways.

Kan ik die het best hier aanschaffen, of een bepaald merk als we daar zijn. En graag gebruiksvriendelijk.

Ik wilde graag wat tips van merken/soorten. Dat we in ieder geval geen troep kopen ;-)

Alvast bedankt,

Robert
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Robert,

allereerst, welkom op het forum! :welcome:

Over routekaarten is al veel geschreven op dit forum. In dit topic komen o.a. de kaarten van Hallwag ter sprake.

Dit zijn hele goede en gedetailleerde kaarten waar ik zelf inmiddels al een groot aantal van bezit. Ze zijn te koop bij de boekhandel en ANWB.

Misschien kun je jullie reisschema hier vermelden? Veel forumleden doen dit en van andere forumleden kun je zo vaak nog een schat aan informatie ontvangen als men weet waar jullie allemaal heengaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Routekaart voor het zuidwesten

Bericht door hekkie »

Kantie schreef: Nu wil ik graag een routekaart aanschaffen.. We komen in california, nevada, utah en arizona. Ik weet niet of ik mag linken, maar het is 'the best of the west' reis bij exit reizen. We hebben deze zelf alleen wat aangepast en verlengt.

Is het beste een routekaart per staat aan te schaffen, of een wat algemenere. Ik wil een kaart waar ook zijweggetjes/secundaire opstaan, dus absoluut niet alleen de highways.
Hoi Robert,

Net als Coyote, kan ik je de kaarten van Hallwag van harte aanbevelen. Voor het gebied wat jullie willen bereizen heb je dan eigenlijk 2 Hallwagkaarten nodig, t.w. no. 5 "California" en no. 6 "Southwest". Deze kaarten sluiten op elkaar aan.

Ik persoonlijk vind dit de beste kaarten met duidelijk aangegeven wat de mooie scenic routes zijn, ook zijn de bergen in reliëf ingetekend, zodat je ook een idee hebt van hoogtes en tevens staan hier de unpaved roads ook op vermeld. Verder zijn er van de belangrijkste plaatsen en steden plattegronden bijgevoegd en nog een informatieboekje.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

net als roland en marjan ben ik best te spreken over de kaarten van hallwag( rand mcnally)
dit zijn de bekende grote rode vouwkaarten en ook de staat gebonden kaarten van rand mcnally zijn goed.
eventueel zou je de roadmap aan kunnen schaffen ,enorm veel kaarten maar dan heb je ook een boekwerk van de vs.
voordeel van de hallwag kaarten is dat ze groot zijn en daardoor overzichtelijk.
erika
Kantie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kantie »

Die hallwag kaarten lijken me dan goeie kaarten en ze kosten niet veel.

Als ik het zo bekijk heb ik aan die nr. 6 California-far west map genoeg. Overal waar we komen staat daar volgensmij in...

Dit is ons reisschema die ik even heb ingekort voor wat overzicht. Het echte bestand is een project waar ik al een half jaar mee bezig ben ;-)

Ik heb zelf al heel erg veel uitgezocht van excursies tot wandelingen etc.

Maar elke gouden tip die niet in een reisbrochure/gids staan zijn altijd welkom!

Dag 1 - (2 Juni) - Amsterdam - Los Angeles

Dag 2 - (3 Juni) - Los Angeles

Dag 3 - (4 Juni) - Los Angeles - Pismo beach

Dag 4 - (5 Juni) - Pismo beach - San Francisco

Dag 5 - (6 Juni) - San Francisco

Dag 6 - (7 Juni) - San Francisco

Dag 7 - (8 Juni) -San Francisco - Lake Tahoe

Dag 8 - (9 Juni) - Lake Tahoe - Fresno

Dag 9 - (10 Juni) - Fresno - Bakersfield

Dag 10 - (11 Juni) - Bakersfield - Las Vegas

Dag 11 - (12 Juni) - Las Vegas

Dag 12 - (13 Juni) - Las Vegas - Springdale

Dag 13 - (14 Juni) - Springdale - Bryce

Dag 14 - (15 Juni) - Bryce - Page

Dag 15 - (16 Juni) - Page - Grand Canyon

Dag 16 - (17 Juni) - Grand Canyon - Scottsdale

Dag 17 - (18 Juni) - Scottsdale

Dag 18 - (19 Juni) - Scottsdale - Palm springs

Dag 19 - (20 Juni) - Palm springs - San Diego

Dag 20 - (21 Juni) - San Diego

Dag 21 - (22 Juni) - San Diego - Los Angeles

Dag 22 - (23 Juni) - Los Angeles

Dag 23 - (24 Juni) - Los Angeles – Amsterdam

Dag 24 - (25 Juni) - Terugkomst

Groeten,

Robert
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Mooie reis gaan jullie maken.
Wij maken altijd gebruik van de ingebonden Rand McNally, reuze handig.
Bij Walmart te koop voor nog geen $ 4,97.
Carola
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Kantie schreef:Dag 4 - (5 Juni) - Pismo beach - San Francisco
Dat wordt doorrijden! Erg jammer, want de kustweg is erg mooi en heeft veel leuke tussenstops. Zoals ik begrijp is de route al geboekt.

Hieronder een lijstje met leuke tussenstops van de kustweg (Los Angeles naar San Francisco). Misschien dat je even via deze linkjes kunt kijken welke stops jullie leuk lijken en welke wat minder, zodat je een goede keuze kunt maken om zo goed voorbereid een paar van deze tussenstops te kunnen bekijken.

- Santa Barbara (bv de Mission)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Eigenlijk ligt alleen Santa Barbara tussen Los Angeles en Pismo Beach in. De rest van de stops liggen allemaal tussen Pismo Beach en San Francisco.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kantie schreef:Dag 17 - (18 Juni) - Scottsdale
Hebben jullie al een idee wat jullie in of rondom Scottsdale willen doen?

Vorig jaar zomer heb ik de Apache Trail gereden ten oosten van Scottsdale. Je komt dan door de plaatsjes Goldfield, een oud mijnstadje en ghosttown (reken voor een bezoek ongeveer een uurtje) en Tortilla Flat. Hier kun je in het restaurant, dat vol hangt met $ 1-biljetten, genieten van een lekkere hamburger. Vanaf Tortilla Flat is de Apache Trail onverhard. Bij goed droog weer is deze weg met een gewone personenauto wel te rijden. Ik reed 'm overigens met een 4x4 maar de weg was mooi vlak.

Aan het eind van de Apache Trail kom je bij de Theodore Roosevelt Dam. Je kunt de dam (van afstand) bezichtigen en de weg terug nemen of doorrijden naar Globe en dan weer richting Scottsdale gaan.

Het is een leuk trip waarbij je door een schitterend stukje natuur komt. De zuivere rijtijd is iets meer dan 4 uur maar met de stops erbij moet je misschien toch wel op zo'n 5 tot 6 uur rekenen.

Roland

Kantie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kantie »

FCRMteB schreef:Mooie reis gaan jullie maken.
Carola
Is dat een boekje? Zoiets heb ik ook een keer gehad op vakantie,nadat ik gek werd van een kaart ;-)
SpaceAce schreef:Dat wordt doorrijden! Erg jammer, want de kustweg is erg mooi en heeft veel leuke tussenstops. Zoals ik begrijp is de route al geboekt.
Je verteld precies iets voorover ik zat te tobben ;-)

Daarom hebben we hearst castle aan de kant gezet...en rijden heel vroeg weg. Ik wil voornamelijk genieten van Big sur gebied met zn parken. En 17 mile drive, carmel en monterey. Die zee-olifanten lijkt me wel leuk, dat wist ik nog niet.

Coyote schreef:Hebben jullie al een idee wat jullie in of rondom Scottsdale willen doen?

Vorig jaar zomer heb ik de Apache Trail gereden ten oosten van Scottsdale. Je komt dan door de plaatsjes Goldfield, een oud mijnstadje en ghosttown (reken voor een bezoek ongeveer een uurtje) en Tortilla Flat. Hier kun je in het restaurant, dat vol hangt met $ 1-biljetten, genieten van een lekkere hamburger. Vanaf Tortilla Flat is de Apache Trail onverhard. Bij goed droog weer is deze weg met een gewone personenauto wel te rijden. Ik reed 'm overigens met een 4x4 maar de weg was mooi vlak.

Aan het eind van de Apache Trail kom je bij de Theodore Roosevelt Dam. Je kunt de dam (van afstand) bezichtigen en de weg terug nemen of doorrijden naar Globe en dan weer richting Scottsdale gaan.

Het is een leuk trip waarbij je door een schitterend stukje natuur komt. De zuivere rijtijd is iets meer dan 4 uur maar met de stops erbij moet je misschien toch wel op zo'n 5 tot 6 uur rekenen.
Dit klinkt echt heel leuk, ik zal me erin verdiepen! We hadden dit als plan, kwam ik bij toeval tegen: http://www.dshummer.com/desert-storm-adventures.shtml

Bedankt allemaal! Hoe meer we weten des te beter.

Robert
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kantie schreef:We hadden dit als plan, kwam ik bij toeval tegen: http://www.dshummer.com/desert-storm-adventures.shtml
Bedankt voor de tip! De site staat al bij mijn favorieten voor Amerika 2006... :D

Komende zomer begin ik in Phoenix en dit ziet er heel avontuurlijk uit. Ga eens zien of dit in te passen valt in mijn trip.

Roland 8)

CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Kantie schreef:
FCRMteB schreef:Mooie reis gaan jullie maken.
Carola
Is dat een boekje? Zoiets heb ik ook een keer gehad op vakantie,nadat ik gek werd van een kaart ;-)

Robert
Het is inderdaad in boekvorm maar wel op A3 formaat.
Carola
krin
Amerika-ontdekker

Bericht door krin »

Wij hebben onze reis ook geboekt met Exit reizen en hebben de trip Western Highlights van 14 nachten verkozen met vertrek op 8 juli. Jullie komen wel op veel dezelfde plaatsen als wij, en aangezien jullie vroeger dan wij vertrekken ben ik wel nieuwsgierig over jullie ervaring met Exit reizen en de locaties. Wij hebben wel voor de hotels Gold gekozen. Plaats zeker een verslag over jullie trip en plaats er ook een paar tips bij. Wij hebben wel zelf onze vliegreis geboekt de voorgestelde van Exit reizen vonden wij met teveel tussenstop (6u in Waschington) en zouden in LA pas aankomen om middernacht. Nu vliegen we met American Airlines via Londen en zijn er al in de namiddag en bij de terugreis vertrekken we pas om 18 u s'avonds en anders was het s'morgens vroeg.
Laatst gewijzigd door krin op 04 mar 2006, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Kantie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kantie »

krin schreef:Wij hebben onze reis ook geboekt met Exit reizen en hebben de trip Western Highlights van 14 nachten verkozen met vertrek op 8 juli. Jullie komen wel op veel dezelfde plaatsen als wij, en aangezien jullie vroeger dan wij vertrekken ben ik wel nieuwsgierig over jullie ervaring met Exit reizen en de locaties. Wij hebben wel voor de hotels Gold gekozen. Plaats zeker een verslag over jullie trip en plaats er ook een paar tips bij. Wij hebben wel zelf onze vliegreis geboekt de voorgestelde van Exit reizen vonden wij met teveel tussenstop (6u in Waschington) en zouden in LA pas aankomen om middernacht. Nu vliegen we met American Airlines via Londen en zijn er al in de namiddag en bij de terugreis vertrekken we pas om 18 u s'avonds en anders was het s'morgens vroeg.
Met de locaties van hotels maak ik me niet zon zorgen, dat zit meestal wel goed. Maar we hebben wel wat upgrades geboekt oa in Las Vegas en zitten in het Aladdin hotel...lekker kitsch ;-)

Je hebt reisbureaus, zoals jan doets (al aantal keer mee geweest) waarbij locaties beter kunnen zijn. Omdat die al voorboeken op gewilde locaties. Je zit dan meestal echt IN een bepaald park. Maar daar zit een prijskaartje aan vast natuurlijk...

Ik heb van exit reizen goede verhalen gehoord, en dat zeker voor de prijs. ze hebben geen koffiedrink locatie ed, dat scheelt natuurlijk.

Onze vliegreis heen is alleen wat minder, we hebben een 3 uur tussenstop in washington. We vliegen met United. Maar het snoept verder allemaal niet van het schema..

Over het verslag... Dat word lastig. Ik ben een semi serieuze amateur fotograaf en ik ben eerst een maand bezig met het bewerken ed van de foto's. En de film die we schieten bewerk ik ook.. En daar gaat zeker ook erg veel tijd in zitten.

Daarna wil ik proberen een verslag te maken, heb zoiets nog nooit gedaan ;-) Mn vriendin maakt meestal alleen een plakboek en krabbelt er wat bij. Maar met terugkomst zal ik wel wat ervaringen laten vallen hier.
Kantie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kantie »

Coyote schreef:
Kantie schreef:We hadden dit als plan, kwam ik bij toeval tegen: http://www.dshummer.com/desert-storm-adventures.shtml
Bedankt voor de tip! De site staat al bij mijn favorieten voor Amerika 2006... :D

Komende zomer begin ik in Phoenix en dit ziet er heel avontuurlijk uit. Ga eens zien of dit in te passen valt in mijn trip.

Roland 8)
Geen dank ;-)
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Wij gaan in september een hele maand voor de eerste maal de USA ontdekken. Wij hebben daarvoor de Road Atlas 2006 van Michelin gekocht. Blijkt dat deze van dezelfde kwaliteit zijn als de Rand McNally's. Verder hebben we voor de steden San Francisco en Los Angeles wel aparte stedenkaarten gekocht omdat deze toch wat gedetailleerder mogen zijn.
Verder kan je ook kaarten afprinten van Rand McNally, een combinatie van alle bovenstaande kaarten, zal wel voldoende zijn (hoop ik)!

Groeten
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

we hebben ook geboekt bij exit reizen maar wel helemaal eigen reis. Dat gaat ook prima bij hun. Hebben we mooi alles zoals we zelf willen hebben kwa bestemmingen en hotels! Heel tevreden met service tot nu toe haha nu wachten op de reis, we vertrekken in mei (is huwelijksreis).

groetjes...
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Kantie schreef:
Onze vliegreis heen is alleen wat minder, we hebben een 3 uur tussenstop in washington. We vliegen met United. Maar het snoept verder allemaal niet van het schema..
Een tussenstop van 3 uur op de heenreis is juist perfect.
Je heb 1,5 á 2 uur nodig voor alle formaliteiten, en dan kun je in alle rust je eerste bakkie Starbucks doen, en als je dan op de plaats van bestemming aankomt kun je zo doorlopen en meteen naar de autoverhuur, daar win je zeker 1,5 uur mee terug.
Je zult zien, je wilt nooit meer anders.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Kris
Amerika-ontdekker

Bericht door Kris »

Hoi,

Is het raadzaam om je wegenkaarten op voorhand te kopen (in België of Nederland dus) of kan je die evengoed ter plaatse op de luchthaven ofzo kopen ?

Groetjes!
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

kaarten kun je overal kopen,dat is geen probleem.het is gewoon makkelijker als je nu de kaarten al hebt omdat je nu al een deel van de reis op de kaart kunt uitstippelen en berekenen.
het scheelt tijd omdat je er niet naar op zoek hoeft te gaan ,want als je een maal weet welke kaarten goed en makkelijk zijn dan bestel je ze lekker thuis en voor het extra gewicht maakt het niets uit toch?
er zijn al een aantal goede kaarten hier eerder vermeld dus ik zou zeggen even kijken op het internet wat jouw keuze is en begin al vast met de vakantie,een goede voorbereiding scheelt een hoop gelazer.
groetjes erika
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kris schreef:Is het raadzaam om je wegenkaarten op voorhand te kopen (in België of Nederland dus) of kan je die evengoed ter plaatse op de luchthaven ofzo kopen ?
Op een luchthaven heb ik ze nog nooit gezien.
Wel landkaarten, echter niet de Hallwag kaarten, in boekwinkels, drogisterijen en Wal*mart, maar die vond ik schreeuwend duur. (Ik heb het niet over de Rand McNally Road Atlas maar over uitvouwbare landkaarten.)
Waarom zou je ze niet hier aanschaffen? Ik neem aan, dat je ze thuis al nodig hebt om je route te plannen. Kan je tevens zien langs wat voor bezienswaardigheden je komt en/of je de bedachte route misschien beter kan aanpassen om nog andere leuke dingen te zien onderweg.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer