Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Old Faithful »

@ 1250 Ik lees nu Vancouver en heb niet beseft dat dit Canada was :oops: :oops: . Dat maakt het een stuk minder gemakkelijk. Mijn excuses.
Heb je inmiddels al iets geregeld?
Groet,

Old Faithful
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Coyote schreef:Dat lijkt mij wel. Ze hebben vast wel een bevestiging (met prijs) ontvangen? Uiteraard zullen ze straks in Amerika de prijs in USD afrekenen.

Roland
De bevestigingsemail is in het Nederlands, dus ik weet niet of ze daar echt iets mee zullen doen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat denk ik ook niet maar als het goed is staat in de mail een bevestigings/reserveringsnummer (waar je dus op kunt terugvallen) en zal de reservering ook in het systeem bij Budget staan. Terplekke je achternaam noemen is vaak al voldoende voor de medewerker van het verhuurbedrijf om de reservering op te vragen met alle condities en voorwaarden die bij die reservering horen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Uiteindelijk bleek mijn vader in euro's de auto af te rekenen, waarmee alles verder prima in orde lijkt. Goede oplossing van budget, en behoorlijk wat goedkoper dan lokaal boeken.
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

Wij halen op 20 juli om 14.30 uur onze huurauto (Alamo, via eAutohuur) in San Francisco (vliegveld) op en leveren deze op 6 augustus in LA (vliegveld) weer in. Volgens ons 'contract' zou dit om 11.30 uur moeten gebeuren. Onze vlucht vertrekt echter pas om 19.50 uur, dus ik ben aan het uitzoeken hoe we het beste die tijd kunnen vullen. Het meest handige lijkt me dat we de auto een paar uurtjes langer kunnen behouden, zodat we kunnen gaan en staan waar we willen. Een alternatief is om een flink aantal uren rond te hangen op LAX, maar volgens mij is daar (op eten na) niet veel te doen :wink:

Ik heb al contact opgenomen met eAutohuur. Ze vertelden mij dat ze in blokken van 24 uur werken. Op mijn vraag of we dan de auto tot 14.30 konden huren, gaven ze aan dat dit wel kunnen veranderen in het reserveringssysteem. Hierdoor zou dan de totale huurprijs aangepast gaan worden aan de huidige huurprijzen, welke een stuk hoger zijn. Meer betalen voor een kleine wijziging in de computer... lijkt me een beetje teveel van het goede... :roll:
Wel gaven ze als tip om bij aankomst op SFO met Alamo te overleggen om de auto op LAX om 14.30 uur in te leveren. Dit lijkt mij zelf handig omdat dit niet bij hetzelfde filiaal gaat gebeuren, dat gaat qua communicatie vast niet goed... Daarnaast moeten we dan nog vrij lang op LAX rondhangen.

Waar ik nu aan zit te denken, is de auto 'expres' te laat inleveren (rond 17.00 uur) en maar kijken wat er gaat gebeuren.
Als ik me goed herinner, was ik vorig jaar ook iets later met inleveren en was er niets aan de hand...

Wie heeft er wel eens z'n auto te laat ingeleverd en wat waren de consequenties?
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

daniel.benjamins schreef:Waar ik nu aan zit te denken, is de auto 'expres' te laat inleveren (rond 17.00 uur) en maar kijken wat er gaat gebeuren.
Je haalt de auto om +/- 14:30 uur op, dan moet hij bij inleveren ook om die tijd weer terug zijn, iets te laat zullen ze geen probleem van maken, maar pas om 17:00 uur inleveren is echt veel te laat en zal je zeer waarschijnlijk een dag extra huur gaan kosten, en dan betaal je voor die dag de prijs die ter plaatse geld en die is heel wat hoger dan de prijs die je nu betaald.

Het is onzin dat de auto om 11:30 uur weer terug zou moeten zijn (E-autohuur is slechts een tussenpersoon en het contract sluit je pas ter plaatse met Alamo), op het contract wat je gaat krijgen staat gewoon de tijd vermeld van het ophalen, en op die tijd moet hij ook weer terug zijn, dus mocht immigrations en de douane een beetje tegenzitten op de heenweg heb je weer extra tijd bij het inleveren.
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

Ok, dan moeten we inderdaad op SFO maar zoveel mogelijk 'rekken', zodat we aan het einde van de vakantie wat later kunnen inleveren :wink:
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Ik heb bij EAutohuur voor 5 Aug tot 12 Aug een Pontiac G6 of soortgelijk geboekt in Honolulu , alleen nu staat er ineens op de afbetaling een Pontiac G5 .

Ik heb toen ook contact opgenomen en mij werdt verteld , het zit in de zelfde categorie meneer .

De G6 is toch echt groter dan de G5 .

Wat kan ik het beste doen ?
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Niets, Pontiac bestaat niet meer dus die krijg je zowiezo niet mee. :wink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je naar de web site van Pontiac gaat en je klikt op "Pontiac Matchup", dan kun je zien welke auto zij als vervanging aanbevelen. Voor een G5 zowel als een G6 is dat volgens hun een Chevy Malibu/Impala of Buick LaCrosse/Regal. Misschien krijg je een van die twee mee.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik huur deze zomer een aantal keer een auto bij Enterprise of Avis en nu vraag ik mij af als Nederlander welke verzekeringen ik d'r bij moet hebben...?
SLI volgens mij sowieso..., nog meer...?

Thanks!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Ron76
Amerika-ontdekker
Partner van: Vivian
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ron76 »

Hoi!

Ik heb ik september bij Hertz (LAX) een mid-size SUV gehuurd.
Heeft iemand een indicatie welke merk/type wij meekrijgen?

B.v.d.

Ron.
Laatst gewijzigd door Ron76 op 30 jul 2010, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
2011: Colorado-Wyoming-South Dakota-Montana-Utah
2012: Turkije / Schotland/Londen
2013: Californië-Arizona-Nevada-Utah
2014: Oostenrijk - Slovenië - Italië
2015: Letland - Estland - Litouwen
2016: New York-Californië-Arizona-Nevada-Utah
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Gebruik de zoekknop even dan kom je er wel :).
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
klink
Amerika-ontdekker

Bericht door klink »

Ik ben even de draad kwijt door alle mogelijkheden...
Wij leveren onze camper zaterdag 30-10 in bij Moturis in Orlando, dat is bij Campingworld Kissimmee. Hierna willen wij tot aan maandag 1 november een cabrio huren.
Bij USAreisen.de is het erg voordelig zo te zien en dat wordt het volgens mij Dollar. Alleen hoe kom ik dan het makkelijkste van het camperbedrijf bij de autoverhuur?? Iemand een goede tip? Ga je dan met de taxi of is er een ophaalservice of zoiets??
De cabrio is alleen om nog een beetje rond te toeren in omgeving Orlando. We vliegen maandagavond vanaf MCO naar huis.

Update: bedenk me net dat een cabrio reserveren misschien wel teveel van het goede is. Als we zondag naar SeaWorld gaan, kunnen we met het OV gaan vanuit het hotel....hmmm....
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Als je met 2 rijders bent kun je ook met de camper naar het autoverhuurbedrijf rijden, auto ophalen en met 2 voertuigen naar het inleverpunt van de camper rijden.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Waar kun je 't best/goedkoopst 'n auto huren voor in Canada?
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

elninjoo schreef:Waar kun je 't best/goedkoopst 'n auto huren voor in Canada?
Westkust? In Seattle. Maar dan moet je wel een rondje rijden, in bijvoorbeeld Calgary achterlaten zit er dan niet in. Overigens zijn ook vluchten naar Seattle over het algemeen (maar niks is zo veranderlijk als vluchtprijzen) goedkoper dan naar Vancouver of Calgary.

Met de meer oostelijke delen heb ik geen ervaring, maar ook daar is het vermoedelijk niet heel anders.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Seattle is geen optie, want USA en bovendien niet 'n plaats die ik in mijn route wil opnemen. Je moet zowel ophalen als inleveren in Canada. Ophalen in Vancouver en inleveren in Calgary zal 't waarschijnlijk worden.
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

elninjoo schreef:Seattle is geen optie, want USA
Dat was me bekend, maar het scheelt dusdanig veel dat wij het vorig jaar toch wel de moeite waard vonden om daarvoor even de grens over te hoppen. Maar als je een one-way wil doen schiet het inderdaad niet op.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

WizardOfOss schreef:
elninjoo schreef:Seattle is geen optie, want USA
Dat was me bekend, maar het scheelt dusdanig veel dat wij het vorig jaar toch wel de moeite waard vonden om daarvoor even de grens over te hoppen. Maar als je een one-way wil doen schiet het inderdaad niet op.
Zal 't overigens zeker 'ns bekijken wat de mogelijkheden zijn. Heb 't idee dat in augustus vliegen op/van Canada rond de 1000 euro kost. Als ik in Yellowstone zou eindigen en terug naar Calgary zou moeten voor terugvlucht is het misschien niet veel verder om door te moeten rijden naar Seattle?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer