Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar waren jullie op 11 September 2001?
-
- Amerikakenner
Re: Waar waren jullie op 11 September 2001?
Wij gingen die dag na maanden van stil liggen eindelijk proefdraaien met de nieuwe motor in ons schip.
Zoiets is altijd een drukte van belang en er zijn altijd een man of tien extra aan boord om de boel in de gaten te houden.
Om die reden stond de tv uit maar op een gegeven moment kregen we steeds meer schepen opzij wat erg ongebruikelijk is net voor de Duitse grens.
Al snel bleek dat er geen olie meer gebunkerd kon worden.De grote maatschappijen hadden gelijk alle leveranties stop gezet.
Dat was ook een van de gevolgen die verder bijna niemand in Nederland gemerkt zal hebben maar wel tekenend is.
Zodra zoiets gebeurt gaat gelijk de oliekraan dicht.
Zoiets is altijd een drukte van belang en er zijn altijd een man of tien extra aan boord om de boel in de gaten te houden.
Om die reden stond de tv uit maar op een gegeven moment kregen we steeds meer schepen opzij wat erg ongebruikelijk is net voor de Duitse grens.
Al snel bleek dat er geen olie meer gebunkerd kon worden.De grote maatschappijen hadden gelijk alle leveranties stop gezet.
Dat was ook een van de gevolgen die verder bijna niemand in Nederland gemerkt zal hebben maar wel tekenend is.
Zodra zoiets gebeurt gaat gelijk de oliekraan dicht.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zaterdag is het weer 11 september, een dag die mij nog steeds blijft fascineren. Zojuist heb ik op National Geographic een documentaire gezien met verhalen van mensen die aanwezig waren bij 9/11. De documentaire ''My 9/11'' zal waarschijnlijk vaker te zien zijn deze weken, ik raad hem aan.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik twijfel erg of ik dit jaar een documentaire wil zien of niet. Ik heb het nog niet eerder gekund, lag te 'gevoelig'. Komende zomer ga ik echter naar NYC en eigenlijk wil ik dus als eerbetoon nu wel een documentaire kijken. Moeilijk.
Op 9/11 was ik net thuis van school (eindexamenjaar) en we keken net toevallig televisie toen we het op het nieuws zagen gebeuren. Het tweede vliegtuig zagen we echt de toren in gaan live. Heel erg heftig. De rest van de dag ben ik zo van slag geweest en m'n moeder riep meteen dat ik het jaar daarna niet naar Amerika mocht. Het vreselijk enge was dat mijn vader op dat moment in het vliegtuig naar Washington D.C. zat. Omdat m'n ouders in een scheiding lagen, had mijn moeder ook geen vluchtgegevens en konden we dus niet uitrekenen waar ergens hij zou zijn. Dat waren zenuwslopende uren en uiteindelijk kwamen er we via via achter dat hij boven Groenland was op het moment dat het gebeurde. Zijn vliegtuig is toen omgekeerd en weer terug naar Schiphol gegaan. Pas op Schiphol kregen de inzittenden van het vliegtuig te horen wat er gebeurd was, om geen paniek te zaaien in de lucht.
Het jaar daarna was ik overigens zelf in Amerika, en dus bij de eerste memorial year wat op mijn highschool herdacht werd door een grote cirkel te maken om een hoge boom heen. Was heel indrukwekkend.
Op 9/11 was ik net thuis van school (eindexamenjaar) en we keken net toevallig televisie toen we het op het nieuws zagen gebeuren. Het tweede vliegtuig zagen we echt de toren in gaan live. Heel erg heftig. De rest van de dag ben ik zo van slag geweest en m'n moeder riep meteen dat ik het jaar daarna niet naar Amerika mocht. Het vreselijk enge was dat mijn vader op dat moment in het vliegtuig naar Washington D.C. zat. Omdat m'n ouders in een scheiding lagen, had mijn moeder ook geen vluchtgegevens en konden we dus niet uitrekenen waar ergens hij zou zijn. Dat waren zenuwslopende uren en uiteindelijk kwamen er we via via achter dat hij boven Groenland was op het moment dat het gebeurde. Zijn vliegtuig is toen omgekeerd en weer terug naar Schiphol gegaan. Pas op Schiphol kregen de inzittenden van het vliegtuig te horen wat er gebeurd was, om geen paniek te zaaien in de lucht.
Het jaar daarna was ik overigens zelf in Amerika, en dus bij de eerste memorial year wat op mijn highschool herdacht werd door een grote cirkel te maken om een hoge boom heen. Was heel indrukwekkend.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik krijg elke keer weer kippenvel als ik dit lees.
Ik heb nog geen enkele keer een documentaire durven kijken; ik word er heel emotioneel van op de een of andere manier.
Op het moment dat het gebeurde was ik aan het werk (tijdelijk baantje in verkeersbordenfabriek, haha).
Ik kan me nog goed herinneren dat een collega zei: "dan is er vanavond weer niks meer op tv" Niet wetende dat het zo ernstig was.
Een andere collega is meteen naar huis gegaan; haar vriend woonde in NY.
Nee, brr..... ik heb nu alweer kippenvel. Ergens trekt het mij enorm, maar anderzijds kan ik me niet ertoe aanzetten een documentaire te gaan kijken....
Ik ben wel op ground zero geweest, dat vond ik ook erg indrukewekkend om te zien, maar toch nét iets minder "eng".
Ik heb nog geen enkele keer een documentaire durven kijken; ik word er heel emotioneel van op de een of andere manier.
Op het moment dat het gebeurde was ik aan het werk (tijdelijk baantje in verkeersbordenfabriek, haha).
Ik kan me nog goed herinneren dat een collega zei: "dan is er vanavond weer niks meer op tv" Niet wetende dat het zo ernstig was.
Een andere collega is meteen naar huis gegaan; haar vriend woonde in NY.
Nee, brr..... ik heb nu alweer kippenvel. Ergens trekt het mij enorm, maar anderzijds kan ik me niet ertoe aanzetten een documentaire te gaan kijken....
Ik ben wel op ground zero geweest, dat vond ik ook erg indrukewekkend om te zien, maar toch nét iets minder "eng".
- john ny
- Amerikakenner
Ik was die bewuste dag aan het werk, een dag ervoor had ik net een weekje NY geboekt (voor eind september) geboekt, ik heb dit toen maar even opgeschort.
Ik moet zeggen dat alle documentaires ook veel indruk op mij maken, maar ik moet wel zeggen dat het op de een of andere manier wel mooie documentaires zijn. Ik zat gisteren in het vliegtuig dus ik heb de docu op National Geo niet gezien, wel opgenomen. Ik had deze volgens mij nog niet gezien.
De documentaire van de 2 franse broers die met de brandweer meelopen geeft in mijn ogen wel heel goed de situatie op dat moment weer. Inderdaad kippenvel, dat heb ik ook als ik bij Ground Zero ben.
Triest
Ik moet zeggen dat alle documentaires ook veel indruk op mij maken, maar ik moet wel zeggen dat het op de een of andere manier wel mooie documentaires zijn. Ik zat gisteren in het vliegtuig dus ik heb de docu op National Geo niet gezien, wel opgenomen. Ik had deze volgens mij nog niet gezien.
De documentaire van de 2 franse broers die met de brandweer meelopen geeft in mijn ogen wel heel goed de situatie op dat moment weer. Inderdaad kippenvel, dat heb ik ook als ik bij Ground Zero ben.
Triest
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
9/11 is inderdaad een hele indrukwekkende documentaire. Zelf heb ik er al veel gezien, juist omdat het niet te bevatten is heb ik de behoefte om er veel over te zien en te lezen.
Ik vond de documentaire gemaakt van allemaal privé beelden van mensen ook erg goed, ben helaas de naam kwijt.
Ik vond de documentaire gemaakt van allemaal privé beelden van mensen ook erg goed, ben helaas de naam kwijt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet welke je bedoelt. Een deel ervan is een privéopname vanuit een appartementengebouw in New Jersey waar mensen het tweede vliegtuig in de toren zien vliegen. Ik ben de naam kwijt maar vond dat een erg goede compilatie, in die documentaire zie je de rook zich verspreiden en hoe de bruggen vol staan met mensen.Katja schreef:Ik vond de documentaire gemaakt van allemaal privé beelden van mensen ook erg goed, ben helaas de naam kwijt.
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is het "102 Minutes That Changed America" maar helemaal zeker ben ik niet.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt! Woensdagavond is het te zien op SBS6. Als ik me niet vergis om 20:30.
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga proberen te kijken. De eerste keer heb ik ademloos zitten kijken alleen de reclames tussendoor zijn echt ongepast voor mijn gevoel.
Op het moment zelf was ik aan het paardrijden (what else) en kwam de stalhouder aangerend om het nieuws te vertellen. Op dat moment kon ik niet overzien wat voor impact zoiets zou gaan hebben op de wereld. Ik ben dan ook gewoon doorgereden en heb 's avonds op televisie pas een goede indruk van de situatie gekregen.
Ik heb al een hoop documantaires gezien over 9/11, maar deze nog niet.
Wat vonden jullie bijvoorbeeld van 'Loose Change, 9/11'?
Daar ga ik ook eens voor zitten.Grandu schreef:Klopt! Woensdagavond is het te zien op SBS6. Als ik me niet vergis om 20:30.
Ik heb al een hoop documantaires gezien over 9/11, maar deze nog niet.
Wat vonden jullie bijvoorbeeld van 'Loose Change, 9/11'?
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Voor de mensen die binnenkort naar New York gaan een tip: Bij Ground Zero (links van de grote borden) is een museum/herdenkingsplaats ingericht met allemaal gegevens over 9/11, je kan je daar ook aanmelden voor een tour, doe dat! De tour wordt gegeven door mensen die persoonlijk betrokken waren bij 9/11... wij hadden twee tour guides, eentje die had geholpen bij het puinruimen omdat hij bij de gemeentelijke dienst werkte en een meisje (+/- 25 jaar) wat haar vader (!) verloren had omdat hij vastzat op de bovenste verdieping... vreselijk indrukwekkende verhalen waar zij zelf nog moeite mee hadden om het te vertellen!
Krijg er nu weer een brok van in mijn keel...
Krijg er nu weer een brok van in mijn keel...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
New York City firefighter Joe Torrillo was nearly killed by the collapsing towers on September 11th and now leads tours of the site.
Ground Zero tour - Joe Torrillo

Ground Zero tour - Joe Torrillo

- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik weet nog goed dat ik thuis lekker in bad lag toen men vader thuis kwam.
Hij was in de sportschool toen hij de beelden zag.
Hij kwam toen thuis en riep: Zet de TV aan! Amerika staat in brand!
Mijn vader is zelf brandweerman en is reeds 2 keer naar NY getrokken rond 11/09 om daar de herdenking mee te maken.
Hij was in de sportschool toen hij de beelden zag.
Hij kwam toen thuis en riep: Zet de TV aan! Amerika staat in brand!
Mijn vader is zelf brandweerman en is reeds 2 keer naar NY getrokken rond 11/09 om daar de herdenking mee te maken.
- john ny
- Amerikakenner
Wat is de reden dat je vader de herdenking bij wilt wonen, het lijkt mij toch niet echt een gezellig uitje..?? Ik zou mij daar niet echt thuis voelen, tussen de rouwende nabestaanden etc.
- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hij had enkele jaren voordien deelgenomen aan een Fire Fighter motorrit in de States en ook enkele keren aan de Olympics voor brandweerlieden.
Enkele van de mannen die hij daar had leren kennen zijn slachtoffer geworden.
Eerste keer dat hij meeging was een motorrit van enkele dagen doorheen de States om dan rond 11/09 in NY aan te komen.
Enkele van de mannen die hij daar had leren kennen zijn slachtoffer geworden.
Eerste keer dat hij meeging was een motorrit van enkele dagen doorheen de States om dan rond 11/09 in NY aan te komen.
- john ny
- Amerikakenner
Helder.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb deze niet gezien, maar wel een hoop gelezen destijds over de punten die ze aanvoeren ter verdediging van hun standpunt. Kan me er niet veel van herinneren, behalve dat ze me wel een beetje aan het denken hebben gezet toen maar me niet hebben kunnen overtuigen.Wat vonden jullie bijvoorbeeld van 'Loose Change, 9/11'?
Klopt, als je die film een paar keer achter elkaar zou zien dan word je echt paranoia denk ik.thebruins schreef:Ik heb deze niet gezien, maar wel een hoop gelezen destijds over de punten die ze aanvoeren ter verdediging van hun standpunt. Kan me er niet veel van herinneren, behalve dat ze me wel een beetje aan het denken hebben gezet toen maar me niet hebben kunnen overtuigen.

Op zich spreken de bewijzen die ze aanvoeren voor zich, het zijn gewoon feiten. Ik vind het heel moeilijk, maar ben wel anders tegen bepaalde dingen over 9/11 aan gaan kijken. Ik neem niet meer klakkeloos aan wat de overheid daar over gezegd heeft... Ik kan eigenlijk alleen maar hopen dat het allemaal niet waar is...
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wist niets van de documentaire totdat ik me net bedacht dat Loose Change verbonden is aan een documentaire die ik een jaar geleden heb gezin. Ik vond hem redelijk indrukwekkend maar wat er van de Amerikaanse overheid, en van 9/11 waar is, ik zou het echt niet weten...
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties