Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bearspray noodzakelijk

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bearspray noodzakelijk

Bericht door jvanmil »

Voor oktober staat Yellowstone en verschillende andere parken met beren op het programma. Nu lees ik verschillende dingen over beer aanvallen. Is het nodig om bearspray of een ander middel aan te schaffen of moet ik me niet zo druk maken :geek: ??
Grtz Jan

"In Wildness is the Preservation of the World"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bearspray noodzakelijk

Bericht door Martin & Marianne »

Is normaal gesproken niet nodig. Gebruik de zoekfunctie maar eens, er is al eerder iets over geschreven.
Wat ben je precies van plan, ga je veel en lange wandelingen maken? Tentkamperen?
Informeer ook altijd ter plekke naar wat het beste is, zeker in oktober lijkt het me verstandig om voor de wat langere hikes (alles wat geen boardwalk is, zeg maar) eerst bij een visitor center te informeren naar weersomstandigheden, begaanbaarheid, beaactivity etc.

Marianne
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Bedankt Marianne,

De berichten die ik via de zoekmachine vond zijn erg interessant!
Grtz Jan

Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

We hebben de afgelopen weken in Canada en Amerika steeds getwijfeld of we wel/niet bearspray zouden aanschaffen, maar hebben, na het bestuderen van alle adviezen en folders toch besloten dat niet te doen. We hebben tijdens eenzame hikes regelmatig herrie gemaakt door te zingen of te schreeuwen, en dat schijnt één van de beste antibeermiddelen te zijn, hebben we begrepen. Het belletje waar iedereen in Yosemite mee rondliep, vorig jaar, is inmiddels achterhaald; beren worden alleen door mensengeluiden afgeschrikt, niet door zo'n lief belletje. We vonden de bearspray trouwens best duur, op z'n goedkoopst was hij 45 dollar. Die Hollandse overweging namen we dan ook nog eens mee...... :lol:
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Bedankt Maartje!

ik heb in europa (ook in beren gebied) nooit geen problemen gehad met beren, maar na verschillende berichten uit de VS begin je dan toch te twijfelen. ik ga er maar vanuit dat ik niks nodig heb. Ik ben luidruchtige genoeg denk ik :P
Grtz Jan

FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Wij hebben de afgelopen jaren meer dan 800 km gelopen in de Canadese Rockies en Glacier Park in USA. We gaan nooit zonder bearspray op pad, dat is ook de aanbeveling van Parks Canada. Geldt natuurlijk niet als je korte wandelingen doet, maar dag- of meerdaagse tochten wel.

Wat je ook doet: zaak is om continue je aanwezigheid kenbaar te maken, praat hardop en maak zgn. warning calls. Dat is in het begin even gek, maar raak je snel aan gewend. Goed opletten of je aanwijzingen van beren ziet: poep, krabplekken, bessen. Bij watervallen of in het bos wat vaker roepen, boven de boomgrens opletten. Die pepperspray hebben we mee geoefend, weten hoe het werkt en is voor noodgevallen. Maar nogmaals, we hebben het nog nooit hoeven gebruiken. Eenmaal is een zwarte beer vlak voor ons gepeppersprayd door een park ranger in Glacier, die beer bleef op het wandelpad, blij dat de ranger bij de start van de wandeling in de buurt was. Volgens mij hebben alle park rangers in Canada en Glacier die pepperspray bij zich. Wij doen drie jaar met een bus, stoppen het gewoon in de koffer.

http://home.kpn.nl/marqu042/

Groet, Ferry
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Bedankt Ferry,

Stop je de Bearspray gewoon in je koffer? Ik dacht dat het hier in Nederland onder de wapen-wet valt, waardoor het hier verboden is zonder vergunning. Weet jij hoe dat zit?

Maar je raad het me eigenlijk toch aan om daar aan te schaffen?
Grtz Jan

rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

zo duur is hewt niet. Als het jou een gerust gevoel geeft koop je er toch één? Ik ben veel in de bergen, heb geen spray, maar het gewone lopen en praten en je geur is vaak al genoeg om ze te verjagen. Niemand loopt hier door ge bergen te schreeuwen, je maakt geluid genoeg.
rijocaer
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

FerryM schreef:Goed opletten of je aanwijzingen van beren ziet: poep, krabplekken, bessen.
.... en dat is dan weer voldoende aanleiding om dat grapje-met-een-baard maar weer eens van stal te halen:

The Colorado State Department of Fish and Wildlife is advising hikers, hunters, fishermen, and golfers to take extra precautions and be on the alert for bears while in the Dillon, Breckenridge, and Keystone area.

They advise people to wear noise-producing devices such as little bells on their clothing to alert but not startle the bears unexpectedly.

They also advise you to carry pepper spray in case of an encounter with a bear. It is also a good idea to watch for signs of bear activity.

People should be able to recognize the difference between black bear and grizzly bear droppings.

Black bear droppings are smaller and contain berries and possibly squirrel fur.

Grizzly bear droppings have bells in them and smell like pepper spray.

:lol: :lol: :lol:

(sorry, kon het niet laten... :wink: )
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

jvanmil schreef:Bedankt Ferry,

Stop je de Bearspray gewoon in je koffer? Ik dacht dat het hier in Nederland onder de wapen-wet valt, waardoor het hier verboden is zonder vergunning. Weet jij hoe dat zit?

Maar je raad het me eigenlijk toch aan om daar aan te schaffen?
Ik weet niet precies wat bear-spray bevat en of het puur pepperspray is. Ik ga er wel vanuit, en in dat geval is het in Nederland (en Belgie) verboden. Hier valt het onder de categorie II van de WWM (wapenwet) en als ze dit uit je koffer plukken op Schiphol kan het een dure grap worden :wink: .
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

pushirubiano schreef:
FerryM schreef:Goed opletten of je aanwijzingen van beren ziet: poep, krabplekken, bessen.
.... en dat is dan weer voldoende aanleiding om dat grapje-met-een-baard maar weer eens van stal te halen:

The Colorado State Department of Fish and Wildlife is advising hikers, hunters, fishermen, and golfers to take extra precautions and be on the alert for bears while in the Dillon, Breckenridge, and Keystone area.

They advise people to wear noise-producing devices such as little bells on their clothing to alert but not startle the bears unexpectedly.

They also advise you to carry pepper spray in case of an encounter with a bear. It is also a good idea to watch for signs of bear activity.

People should be able to recognize the difference between black bear and grizzly bear droppings.

Grizzly bear droppings have bells in them and smell like pepper spray.

Haha die is wel erg goed!
Grtz Jan

FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Haha, bekend en leuk grapje.

Ja hoor, de bus bearspray gaat gewoon in de koffer. Geloof zeker dat pepperspray verboden is, maar nog nooit gedoe mee gehad. Nu staan we op Schiphol natuurlijk wel met onze bergschoenen aan en tickets naar Calgary, en de bearspray is echt heel herkenbaar voor afschrikking van beren (zie mijn website), dus het lijkt me helder waarvoor wij de bus nodig hebben. Heb het wel gewoon gemeld bij de grensovergang Canada - USA bij Glacier Park, dat was geen probleem.

Ik zou doen waar je jezelf het beste bij voelt, passend bij de gebieden waar je loopt. In de parken van de Rocky Mountains is nu eenmaal een kans op een ontmoeting met beren tijdens het lopen. Wij praten hardop en zijn alert, met de bus bearspray hebben we geoefend, weten hoe het werkt, maar zijn ons ook bewust dat het met harde tegenwind niet zo effectief is. Goed je verstand gebruiken.

Groet,
Ferry
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

TSA zegt dit:
One 118 ml or 4 fl. oz. container of mace or pepper spray is
permitted in checked baggage provided it is equipped with
a safety mechanism to prevent accidental discharge.
Ik geloof alleen dat de TSA wat flexibeler is dan Europa/Schiphol...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En goed oppassen dat je de bear spray niet laat vallen. Toen ik nog bij Road Bear werkte liet een klant de bus bear spray uit de camper vallen. Ik bukte me om het op te rapen, en merkte toen pas dat de dop een klap had gekregen en scheef stond waardoor er bear spray uit spoot in een bijna onmerkbaar fijne nevel die ik in mijn gezicht kreeg - erg fijn als je al zweet op je gezicht hebt staan; het heeft een lange tijd echt behoorlijk gebrand... Het schijnt vaker voor te komen bij bepaalde merken bear spray, dus niet laten vallen! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

pushirubiano schreef: People should be able to recognize the difference between black bear and grizzly bear droppings.
Grizzly bear droppings have bells in them and smell like pepper spray.[/i]

Maar eigenlijk is het ook nog onzin. Verse berestront is groen als gras. En het lijkt op een grote hondedrol.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Bedankt allemaal!

Het gaat helemaal goed komen denk ik! Het grote aftellen is al begonnen, nog een kleine maand en we gaan :)!
Grtz Jan

guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij waren vorige week aan het wandelen in de Shenandoah en ik vond het toch een prettig idee om bearspray achter de hand te hebben. Tijdens de wandeling gelukkig geen beer gezien, maar op de terugweg liep er eentje in de bosjes maar een paar meter van de weg. Ik moet eerlijk zeggen dat hij er eerder knuffelbaar dan angstaanjagend uitzag, maar dat is natuurlijk makkelijk praten van een afstand en vanuit de veiligheid van de auto. :wink:
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

yarrah schreef:[
Maar eigenlijk is het ook nog onzin. Verse berestront is groen als gras. En het lijkt op een grote hondedrol.
Daarom is 't ook maar een grap-pie... :roll: Niet serieus nemen mensen! :lol:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

Ik kocht enkele dagen geleden bij Frys Electronics een pepper spray die ook als bear spray gebruikt kan worden.
Kost veel minder is kleiner en vooral handiger. Er zit ook nog eens bescherming bij tegen vallen.

Weet iemand of dit klopt dat het ook als bearspray gebruikt kan worden?? Hij heeft 2 miljoen heat units.

Ronald
Bekijk LIVE reisverslag op www.usa-reizen.com vanaf 29 augustus 2011 !!
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Ik las net dat er ook verschillende merken zijn. Wat is jullie ervaring daar mee?
Grtz Jan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer