Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone motel/hotel/b&b

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Yellowstone motel/hotel/b&b

Bericht door elninjoo »

In september 2011 hoop ik Yellowstone te kunnen gaan bezoeken. Ik zal dit dan met 'n huurauto vanuit Canada doen.
Wat is de gunstigste plaats voor de overnachtingen? Is dit in West Yellowstone of bij Gardiner?
Hoef niet zo nodig ergens in 't park te overnachten wegens de vaak hogere kosten. Heb de afstand van ingang tot park toch zo gereden.

Graag tips uit eigen ervaring. Geen camping of RV, maar motel, hotel of B&B. Liever niet boven de 150 dollar voor 'n kamer, liefst goedkoper uiteraard.
elninjoo
Amerikakenner

Re: Yellowstone motel/hotel/b&b

Bericht door elninjoo »

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, ken ik niet. Maar waarom kijk je niet of er iets in het park is? In september is de keuze iets minder groot, zeker in de tweede helft van september, maar er is ook in het park wel iets te vinden voor 150 dollar of minder.
Verkijk je niet op de afstanden, niet zozeer van West Yellowstone of Gardiner naar de ingang van het park, maar in het park zelf ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden. Hoelveel tijd wil je voor Yellowstone uittrekken?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 sep 2010, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

In 't park zijn de hotels al vaak 150 dollar op z'n goedkoopst voor zover ik via google heb gezien, er buiten kun je voor 80-90 iets vinden wat er prima uitziet met aardig comfort. Wil zeker 5 nachten blijven, dus kan beter er buiten slapen, want heb dan tijd zat om in 't park rond te rijden lijkt me. Bovendien lijkt me zo'n toeristendorp als W-Y ook veel gezelliger voor de avonden. Vond dat tijdens onze USA rondreis ook. Enige park waar ik blij was dat we er echt in sliepen was Monument Valley, vanwege het uitzicht vanuit de hotelkamer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In West Yellowstone heb je genoeg mogelijkheden, je zou ook ter plekke kunnen kijken wat er is.
Voor iets in het park zou ik op xanterra kijken, en niet bij google. Er zijn echt meerdere mogelijkheden voor minder dan 100 dollar. Misschien een commbinatie van Wst Yellwostone en iets in het park? Bedenk dat het vroeg donker is in september, en het rijden in het donker niet prettig is. Verder is het heel mooi om tegen de avond wild te gaan spotten. Vanuit West Yellowstone is dat veel lastiger.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

elninjoo schreef:Kent iemand dit motel?
http://alpinemotelwestyellowstone.com/rooms_rates.htm
Wij hebben in 2009 in dit motel geslapen (Kitchen Unit). Fijn motel, dichtbij alle winkels en de supermarkt van West Yellowstone. Hele aardige mensen.

Als je vijf nachten in Yellowstone bent is het niet handig om steeds op dezelfde plaats te logeren. Je moet dan heel veel heen en weer rijden. Wij hebben in Yellowstone overnacht in Canyon Village (Western Cabins, 2 nachten), Cooke City (Super 8 Motel, 1 nacht), Gardiner (Super 8 Motel, 1 nacht) en West Yellowstone (Alpine Motel, 2 nachten). We vonden het heel leuk om om meerdere plekken te zitten.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

In het park zelf zie ik voor september 2011 maar 2 mogelijkheden (via Xanterra): 173 dollar en 99 dollar voor heel erg basic accommodatie. Veel dagen in september volgend jaar zijn trouwens al volgeboekt. Gaat wel hard daar!

Misschien dat ik overigens wel opsplits en een deel aan noord of oost overnacht en 'n deel in west. Cody schijnt leuk te zijn, las ik net op 'n site over Dude ranches. Wil in Montana ook nog 'n dag of 3 op zo'n ranch overnachten en paardrijden.

Mag je wel gewoon 't park in 's ochtends vroeg (rond 'n uur of 6-7) als je er buiten overnacht, of is er 'n tijd dat 't open gaat? Vind de ochtenden namelijk interessanter dan avonden. Ben een ochtendmens en als ik de hele dag op pad ben geweest wil ik tegen de avond gewoon lekker naar m'n hotel, douchen, eten en naar bed.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het park is 24 uur per dag open, zie ook de NPS-site.
Kijk ook eens hier om te zien wat er nog open is in september.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Hebben ze in Canada eigenlijk ook zo'n organisatie voor de NP's?
Als ik op Google maps motels zoek in Jasper/Banff kom ik volgens mij alleen maar commerciele tegen, geen park cabins.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Voor Yellowstone heb ik nu het volgende bedacht:
2 nachten Cody in http://www.codycowboyvillage.com/index.cfm
Dan 1 nacht bij Grand Teton in http://www.gtlc.com/lodging/colter-bay- ... abins.aspx
en dan nog 3 nachten in West Yellowstone

Kent iemand die accommodaties uit eigen ervaring? Zien er naar mijn idee wel tof uit en ook nog betaalbaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 1991 overnacht bij Colter Bay, dat waren mooie cabins, maar goed, deze informatie is wel wat gedateerd. :wink:
Ik dacht dat Elly (Michelly) er ook eens overnacht heeft, je zou eens hun reisverslagen erbij kunnen pakken.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Cody als uitvalsbasis voor Yellowstone N.P. :o . Het is dan nog een heel eind voordat je bij de bezienswaardigheden in het park bent. Ik zou dan eerder kiezen voor West Yellowstone en anders Gardiner (als overnachten in het park geen optie is). Ook voor het vervolg naar Grand Teton ligt West Yellowstone veel gunstiger.
Wij hebben een week of twee geleden ook in Cody overnacht, maar dat was omdat we het Buffalo Bill Historical Center wilden bezoeken. Daarna waren we drie nachten in West Yellowstone.

Succes bij de keuze.
Groet,

Old Faithful
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik wil vooral naar Cody vanwege de rodeo en om paard te rijden. En daarna dus via Teton (met overnachting daar) naar W-Yellowstone.

Vanuit Cody zal ik dan op de vertrekdag het oostelijk stuk van Yellowstone doorkruisen op weg naar Teton. Dat stuk hoef ik dan vanuit W-Yellowstone al niet meer te rijden.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Waar in Yellowstone ligt the Grand Prismatic?
Kom Old Faithful tegen en Morning Glory vind ik via google maps ook, maar die Prismatic zie ik niet staan. Kijk ik ergens overheen? Ligt ie op dat rondje langs Old Faithful en langs 't meer?
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Elninjoo ik heb afgelopen juili in Cowboy village overnacht.
En dit is prima bevallen.
De rodeo ligt er vlak naast en zeker de moeite waard.
Zowiezo was Cody een erg leuk plaatsje.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Gewoon even op http://www.nps.gov kijken:

http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/noldfaith.htm
Midway Geyser Basin

This geyser basin, though small in size compared to its companions along the Firehole River, holds large wonders for the visitor. Excelsior Geyser reveals a gaping crater 200 x 300 feet with a constant discharge of more than 4,000 gallons of water per minute into the Firehole River. Also in this surprising basin is Yellowstone's largest hot springs, Grand Prismatic Spring. This feature is 370 feet in diameter and more than 121 feet in depth.

http://www.nps.gov/pwr/customcf/apps/ma ... nal%20Park

Cody is erg leuk, de rodeo, de powwow en vooral het museum. maar nog een flink end van Yellowstone.

:offtopic: ik zie nu dat ik vorig jaar nog een leuk tussendoorweggetje bij Yosemite voor je bekeken heb op googlemaps, heb je die nog gereden? :roll:
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 15 sep 2010, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

We zijn langs de normale weg via Mariposa Yosemite ingereden. Mariposa grove was helaas afgesloten wegens wateroverlast o.i.d. Echt heel jammer. We vonden het verder 'n heel mooi park.

Leuk dat Cowboy Village goed is bevallen! Kon je daar nu ook paarden huren? Ben uiteraard niet van plan mijn dag in Cody Yellowstone in te rijden en dan weer terug. De dag dat ik uit Cody vertrek kom ik Yellowstone langs de oostkant binnen en wil dan naar Teton en daar overnachten.

Mocht ik toch 1 nacht in Yellowstone willen overnachten, welke locatie is dan 't meest aan te bevelen? Is dat bij 't meer? Bij Old Faithful of bij het village? Of is het in 't noorden bij Mammoth juist erg aan te raden?

Bedankt voor de linkjes trouwens. Ik had die parkmap wel gevonden, maar heb er blijkbaar overheen gekeken, maar nu zie ik Prismatic idd staan, een stukje boven Old Faithful.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als je 1 nacht in het park slaapt zou ik kiezen voor Canyon Village en daar heel vroeg opstaan. Het is erg mooi om Hayden Valley heel vroeg in de morgen te zien: prachtige lichtval bij zonsopgang, de ochtendnevel boven de rivier, bisons, pelikanen, wellicht herten en beren.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Heet 't hotel daar Grand Village?
Vind dat op Xanterra niet echt duidelijk, behalve dan de accommodaties met Old Faithful in de naam.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In Canyon Village heet het "Canyon Lodge & Cabins".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer