Dan zijn de Amerikaanse media een stuk consequenter dan die in Nederland. En gelijk hebben ze.Petra/VS schreef:Misschien in Nederland niet, maar hier in de VS staat zijn daad te boek als de grootste binnenlandse terreuraanslag ooit. Hij was wel degelijk een terrorist van eigen bodem en wordt in de media ook meestal een "domestic terrorist" genoemd. Wat zou hij anders zijn?WizardOfOss schreef:Een voorbeeld, was Timothy McVeigh een terrorist? Zo heb ik de media namelijk nooit over hem horen praten.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Groot protest tegen plan om Koran te verbranden
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Groot protest tegen plan om Koran te verbranden
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
-
- Amerika-ontdekker
Re: Groot protest tegen plan om Koran te verbranden
Er zijn meerdere redenen waarom juist vliegtuigen gekaapt worden door terroristenTexas Boy schreef:Mee eens en een oorlog voeren in Afghanistan omdat er terroristen vandaag kunnen komen vind ik absurd. Nu vallen er duizenden doden om iets te voorkomen wat misschien kan plaatsvinden, ondertussen zitten de terroristen in Jemen, Pakistan en ga zo maar door. In Texas worden Afghanen opgeleid door het leger en er zijn er dit jaar al iets van 20 man spoorloos verdwenenVind veel terroristen toch niet zo slim, als ik met een bazooka naar een beetje vliegveld gaat schiet ik in korte tijd meerdere vliegtuigen naar beneden, waarom de moeite doen om aan boord te komen?
1: je kan met relatief weinig mensen een hele grote groep onder controle houden (3 mensen voor een boing 747)
2: Het vliegtuig zelf is een wapen uiteraard, zoals we gezien hebben
3: Je hebt geen grote investeringen nodig (zoals bazooka's, waar ook niet iedereen zomaar aan kan komen)
4: Het heeft een grotere internationale impact omdat er vaak meerdere nationaliteiten aan boord zijn, maar ook als het een internationale vlucht is.
5: Je bent tijdens dat je in de lucht bent in principe bijna niet te stoppen omdat je nog honderden levens bij je draagt.
persoonlijk vind ik in Nl bijvoorbeeld de zorgen om terrorisme vaak een beetje te dramatisch. Ik wil de ernst van terrorisme niet bagataliseren, maar als je op Schiphol kijkt hoe veel beveiliging er is en hoeveel regels er zijn. En al die reclames die we in bushokjes hebben gehad en op tv. Maar mensen zijn er in NL nu werkelijk door terrorisme vanuit de islamitische hoek dood gegaan? En hoeveel door zinloos geweld? Toch heb ik het idee dat veel mensen banger zijn voor terroristische aanslagen dan voor andere mensen op straat.