Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hond invoeren met zuiderse ziekte...toegelaten ?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Hond invoeren met zuiderse ziekte...toegelaten ?

Bericht door ellenjoan »

Hallo,

Iemand een idee over de regeling in de USA mbt. de zuiderse Europese ziektes bij honden ?

Een gezondheidscertificaat is niet het probleem maar daarop moet wel vermeld worden wat de bloedwaarden zijn...

Heb hier een geredde hond die positief heeft getest op leichmaniose en erhlichia (en daarvoor behandeld wordt uiteraard met medicijnen)...een amerikaanse dame wil hem adopteren en laten overvliegen.
Nu ben ik op zoek naar de reglementering om te zien of de hond wel zou worden toegelaten bij aankomst.
Tevens had ik graag een idee gehad van wat de kostprijs is (hond weegt 34 kg) en wie ervaring heeft met de lange reis ...(Spanje-Sacramento)...

Alvast dank ! :thumbup:
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
Mack
Amerika-expert

Re: Hond invoeren met zuiderse ziekte...toegelaten ?

Bericht door Mack »

(edit) ... laat maar ... :problem:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

misschien heb je hier iets aan: http://www.cdc.gov/animalimportation/dogs.html ? CDC is de amerikaanse overheidsinstantie Centers for Disease Control and Prevention die onder Dept. of Health and Human Services valt, ik denk dat zij je kunnen helpen of doorverwijzen. Ook meen ik me te herinneren dat vliegtuigmaatschappijen verschillende eisen hebben.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou ik weet zeker dat ik geen bloedwaardes op de gezondheids verklaring van onze honden had.
Volgens mij is een recente standaard gezondheids verklaring genoeg tesamen met de hondsdolheid inenting.

leichmaniose en erhlichia is meer een auto immuun iets toch veroorzaakt door teken en is niet besmettelijk.
Dus zou dat niet op de papieren hoeven te staan.
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Bedankt voor de info !

De ziektes zijn inderdaad niet besmettelijk, noh voor dier, noch voor mens en veroorzaakt enerzijds door een tekenbeet en de andere door een muggenbeet.

Toen de hond naar Duitsland reisde in april had hij ook een gewone gezondheidsverklaring, maar in zijn paspoort was op de laatste pagina genoteerd dat hij dus positief was getest voor deze ziektes... En zijn paspoort behoudt hij levenslang.

Ik kijk de link even na :wink:
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
Staceybeesie
Amerika-expert

Ja maar hij hoeft geen paspoort te hebben bij het invoeren.
Die houdt je gewoon lekker bij je. Als de dierenarts jou verzekert dat hij goed genoeg is om te reizen is dat het belangrijkste.
Plus de gezondheids verklaring en het entings bewijs.

Bij onze dierenarts was ik de eerste die ooit met een dieren paspoort aan kwam.
Hadden ze nog noooooit van gehoord in Amerika. En heb ook nog nooit van andere hier gehoord dat zoiets er is.
Elke staat heeft hier zijn eigen regeltjes. Dus paspoort niet nodig.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Bij de dierenarts zelf hadden ze hier nooit van een hondenpaspoort gehoord, maar bij de vliegtuigmaatschappij en bij de dierenvervoerder wel. Ook bij de douane werd het paspoort van mijn hond bekeken op zowel de gezondheidsverklaring, als zijn inentingen. Lijkt me wel beter om er een te hebben. Maar volgens mij kan je zo een andere aanvragen in Nederland bij de dierenarts en dan kijken of ze die uitslagen van de bloed tests er uit willen laten.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Onze Murphy had ook een (Spaans) hondenpaspoort toen wij hem kregen. Onze Nederlandse dierenarts vond dat ook ontzettend leuk om te zien (het was zijn eerste) maar had er wel van gehoord, maar hier in Amerika is dat fenomeen geheel onbekend.

Zijn gezondheidsverklaring stond echter in zijn paspoort; er was geen apart document.

Voor de luchtvaartmaatschappij (Lufthansa) was dat voldoende, en ook bij aankomst in de VS was dit voldoende voor de Dept. of Agriculture die in Denver naar zijn paspoort keek.

Van de site van de CBP:
Dogs must also be free of evidence of diseases that could be communicable to humans. A general certificate of health is not required by CDC for entry of pet dogs into the United States, although some airlines or states may require them. Dogs must have a certificate showing they have been vaccinated against rabies greater than or equal to 30 days prior to entry into the United States. This certificate should identify the dog, show the date of vaccination, the date it expires (there are one-year and three-year vaccinations), and be signed by a licensed veterinarian. If the certificate does not have an expiration date, CBP will accept it as long as the dog was vaccinated 12 months or less before coming to the United States. Dogs coming from rabies free countries do not have to be vaccinated.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Bedankt voor jullie info...dit is echt nuttig al jullie ervaringen !

Ondertussen is beslist dat Boomer zowiezo de lange reis niet zal maken. Hij heeft haar (www.martawilliams.com die hier momenteel workshops geeft bij ons op de ranch) duidelijk gemaakt dat hij hier niet weg wil.
Misschien één van de dalmatiermeisjes wel :wink: en ook voor hen is deze info nuttig.

Nu nog weten wat jullie vonden van de lange reis ?
Ik vond 5 u destijds al lang voor mijn honden in een reisbench toen we emigreerden naar Alicante ( 2u20 vliegen, maar je dient er ook op voorhand te zijn etc...).
Maandag kijk ik met de luchtvaardmaatschappij na wat mogelijk is...

Wat zijn jullie ervaringen ?
Staceybeesie
Amerika-expert

1 van onze honden heeft ook een auto immuun ziekte.
En gezien je vertelde dat hij 1 nog aan de medicijnen was, vind ik dit een verstandig besluit.
Hoop dat de Dalmatier een prachtig lief baasje (in Amerika) vind ;-)

Onze honden zijn van Amsterdam naar Washington gevlogen.
Laatste stuk naar Raleigh hebben wij gereden om een stopover te voor komen voor ze.
Alles achter af bekeken denk ik dat ik me vantevoren enorm druk erover heb gemaakt, maar dat het met de hondjes
heel goed is gegaan. Vlucht was bijna 8 uur en we hebben ze op het laatst mogelijke moment ingecheckt.
Maar nog een hele poos voor mijn gevoel.
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Marta wil één van mijn rescuedalmatiermeisjes voor haar zelf...dus een beter baasje kan ik niet vinden, niet ? :mrgreen:

De trip is Brussel-Sacramento ergens in de laatste week van september...maar rechtstreeks is er niet...ze moet over Philly.
Ik zou het meisje de dag ervoor overvliegen naar Bxl en dan zou ze mee op de vluchten v Marta gaan zodat ze samen aankomen en er toch wat controle en steun is onderweg :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Onze Murphy is enkele jaren geleden van zuid Spanje naar Brussel gevlogen, wat hem prima af was gegaan, en bij onze verhuizing naar Amerika is hij van Frankfurt naar Denver gevlogen, ongeveer zo'n 10 uur vliegen, maar daar komt dan nog de tijd bij dat hij al ingechecked moet worden, plus nog de tijd dat hij na aankomst nog in de kennel moet zitten.

Hij vondt het maar niks, zo in de kennel, maar zodra hij eruit was merkte je niets meer aan hem.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Onze rakker is eind juli van Amsterdam naar Boston gevlogen, vlucht van 7,5 uur waarbij hij 5 uren voor vertrek bij het transportbedrijf aangeleverd moest worden. In Boston kon hij in een ruimte met airconditioning wachten totdat wij alle documenten bij de douane hadden geregeld. Hij zal het lange wachten in de kennel wel niets gevonden hebben, maar eenmaal thuis merkte je inderdaad niets meer aan hem. Bezorgd blijf je toch, maar het is ons 100% mee gevallen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dusza vloog eind september met ons van Brussel naar Toronto (ruim 8 uur in vliegtuig, maar 2 uur vooraf inchecken en haar pas 1 uur na aankomst op kunnen halen, dus in totaal ruim 11 uur zonder ons.
We hadden een comfortabele bench voor haar, met een dubbele bodem (is handig als ze toch eens moeten plassen) en een dry bed.
Toen we haar bij de band van de overmaatse bagage mochten ophalen was ze dolblij ons te zien. We hebben haar even uit de bench gehaald (wat in principe niet mocht), ze heeft vrolijk staan kwispelen en ons kusjes gegeven en op haar rugje liggen rollen zodat wij op haar buik konden kriebelen (dat heeft ze zo graag). Duidelijk dat alles direct in orde was toen ze ons terug zag.
Ze had geen plasje of kakje in de bench gedaan.
Volgens mij heeft ze 2 dagen last gehad van jetlag en het zich niet thuis voelen in het nieuwe huis. Ze liep dan 's nachts rond en je hoorde haar met een diepe zucht naarvallen om dan een uur later weer ergens anders te gaan liggen, duidelijk op zoek naar een nieuw plaatsje voor haar om te slapen. (uiteindelijk heeft ze voor een van de badkamers gekozen!)
Als het een niet te oude hond is die fit is, zie ik geen bezwaar. Bij overstappen zou ik me wel meer zorgen maken, want stel je voor dat er iets mis loopt en je hond zit niet meer mee op de aansluitende vlucht!!! Het duurt dan meestal ook veel langer, die vlucht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Hoi Elke, bedankt voor de info !

Spijtig genoeg is er geen directe vlucht vanuit Brussel of Spanje naar Sacramento, bovendien duurt het vrij lang ook.
Maar de meisjes zijn jong en in goede gezondheid.
Ik heb net prijsaanvraaag gedaan in the UK.

Hoe hebben jullie het allemaal geregeld ? Zelf meegenomen op dezelfde vlucht (jij wel hé Elke) of met een vervoersdienst ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb prijs aangevraagd om haar als cargo te versturen, dus niet samen met ons op het vliegtuig. Kwam me voor een hond die 18 kg weegt op bijna 1000 euro! In die prijs zat wel de bench inbegrepen. :mrgreen:
Maar aangezien wij op dezelfde vlucht zaten, konden we haar zo meenemen. Die prijzen verschillen echt van vliegtuigmaatschappij tot vliegtuigmaatschappij. Als ik het me goed herinner, lag dat voor ons ergens tussen de 150 en de 350 dollar (zonder bench).
Dus: navragen bij de maatschappij waar je mee wilt gaan vliegen of ze de hond -ongeacht het weer op plaats van vertrek/tussenlanding/bestemming- meenemen, en wat het kost als je zelf meevliegt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben onze hond op dezelfde vlucht meegenomen als wij hadden (was voor ons echt een vereiste), en het kostte bij Lufthansa €150,-.

Onze website | Mijn blog
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Bedankt voor de info ! Ik doe morgen even navraag bij US Airways ! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer