Wat is dat met Amerikaanse / Canadese tv reeksen die systematisch bepaalde (zoniet alle) merken verwijderen / overplakken / blurren / vervangen... In het verleden gebeurde het wel eens regelmatig dat je bvb een toestel zag overvliegen (bvb van United) in een tv serie waarbij de naam van de maatschappij vakkundig (of minder vakkundig) verwijderd werd... Ook merken van dranken, voertuigen, electronica moeten hieraan geloven... Zelfs bij "reality" reeksen (Kitchen Nightmares schiet me zo te binnen waar soms de helft van het scherm geblurt is) is dit het geval...
Ik had de indruk dat dit tov enkele jaren geleden sterk geminderd was en dat men minder problemen maakte dat er merken te zien waren, maar toen ik dit weekend de serie "Rookie Blue" gedownload had bleek dat men in die reeks alle automerken, etc "professioneel" verwijderd had... De serie gaat over de politie en er zijn dus ook veel voertuigen in te zien, reeds bij het eerste moment viel me op dat de Ford logo's van de "patrol cars" overplakt waren met zwarte ducktape... Later verschenen nog andere merken, oa Toyota waarbij de logo's eveneens overplakt waren met ducktape... De logica ontgaat me eigenlijk volledig, zeker in het geval van de patrol cars, de Ford Crown Vic is een van de meest herkenbare voertuigen uit de USA, vele politiediensten hebben (of hadden) dit voertuig in dienst, zelfs een kind van 5 jaar weet dat het een Ford is...
Nu zou je kunnen zeggen: waar maak je je druk om? Maar eens je zoiets opvalt begin je er imho systematisch achter te zoeken en begint het te irriteren...
Het rare is dat dit bijna een exclusief Amerikaans/Canadees iets is, ik nog nooit in een Belgische, Nederlandse, Australische, Britse of Duitse tvreeks of tvprogramma merken overplakt of verwijderd gezien...
Iemand dat het verhaal kent achter dit "idioot" gedoe?