Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

graag reactie op onze reisplanning

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bianca
Amerika-newbie

graag reactie op onze reisplanning

Bericht door bianca »

Wij gaan in juli 3 weken naar Amerika. Wij hebben hiervoor een reisplanning gemaakt. Wij vragen ons af of dit haalbaar is (niet te ambitieus).

Wij hebben in deze periode alleen in San Francisco een hotel vooraf gereserveerd. Wij vragen ons nog wel af of het in deze periode erg moeilijk is om motels te vinden (wij zijn met vier personen) zonder vooraf te reserveren.

7-jul-04 Amsterdam - San Francisco

8-jul-04 San Francisco - Yosemite
Bay Bridge richting Oakland tot Livermore, dan via Oakdale en Knights Ferry naar Chinese Camp, Groveland, Buck Meadows naar Yosemite Village.

9-jul-04 Yosemite

10-jul-04 Yosemite - Lone Pine
Yosemite, Tioga Pass richting Mono Lake naar Lone Pine

11-jul-04 Lone Pine - Furnace Creek
Lone Pine naar Stovepipe Wells naar Furnace Creek

12-jul-04 Furnace Creek - Las Vegas
Van Furnace Creek naar Artists Drive, Devil's Golf Course, Badwater, Shoshone tot Pahrump naar Red Rock Canyon richting Las Vegas

13-jul-04 Las Vegas - Zion National Park
Las Vegas naar Valley of Fire, Mesquite, St. George, Springdale

14-jul-04 Zion National Park - Bryce Canyon National Park
Springdale, Checkerboard Mesa naar Cedar Breaks National Monument richting Panguitch naar Bryce Canyon National Park.

15-jul-04 Bryce Canyon National Park - Capitol Reef National Park
Bryce Canyon - Torrey - Capitol Reef National Park

16-jul-04 Capital Reef National Park - Kayenta
Torrey - Hanksville - Mexican Hat - Kayenta

17-jul-04 Monument Valley - Lake Powell
Kayenta - Antelope Canyon - Page

18-jul-04 Grand Canyon
Page - Grand Canyon - Tusayan - Flagstaff

19-jul-04 Flagstaff - Lake Havasu City
Flagstaff - Kingman - Lake Havasu City

20-jul-04 Lake Havasu - Santa Monica
Lake Havasu City - Parker - Blythe - Indio - Palm Springs - Los Angeles - Santa Monica

21-jul-04 Santa Monica

22-jul-04 Santa Monica - Morro Bay

23-jul-04 Morro Bay - Monterey

24-jul-04 Monterey - San Francisco

25-jul-04 San Francisco

26-jul-04 San Francisco - Amsterdam

27-jul-04 Aankomst Amsterdam

Groetjes,
Bianca

Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Wij zijn vorig jaar in dezelfde periode geweest en hebben alleen bij Yosemite moeten zoeken, dit was wel op zaterdagavond en behoorlijk laat.
Onze eigen schuld dus, als je een beetje op tijd bent is het geen probleem
om een motel te vinden.
Ik weet niet of jullie al eerder in LV zijn geweest, maar ik vind een extra dagje zeker de moeite waard. Succes
Bart40
Amerikakenner

Re: graag reactie op onze reisplanning

Bericht door Bart40 »

Ja hoor zeker haalbaar, de afstanden Zion-Bryce en Bryce-Capitol Reef zijn kleine stukkies niet meer dan 2 uur elk.
De rest ook niet teveel rijden en zo zie je meer dan alleen asfalt.
Leuke trip hoor.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Als je in Yosemite village wilt slapen en je hebt nog niet geboekt, dan mag je wel snel kijken of er nog iets is. Wij zijn er ongeveer een week later en er is op die datum geen cabin meer te krijgen.

Mocht alles vol zitten, kijk dan iedere avond gewoon opnieuw. Vaak komen er op het laatste moment cabins vrij wegen annulering.

Groeten en veel plezier
Wendy
Lei
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lei »

Hallo Bianca,

Leuke trip die jullie gepland hebben.
Wat betreft de afstanden is het denk ik geen probleem.

Overnachten bij Yosemite kan in die periode zeker problemen geven,
als tip zou ik je willen adviseren om in Oakhurst te overnachten, dit is een
klein dorp ten zuiden ( State 41 ) van Yosemite. Hier moet het geen probleem zijn om te overnachten. Vergeet niet naar Mariposa Grove te gaan.
De enigste opmerking die ik heb, dat jullie erg snel naar je aankomst in San Francisco beginnen aan je trip. Onderschat niet de jet lag. Uit ervaring weet ik dat je daar last van kunt hebben. Misschien kun je nog een dag schuiven en eerst even bijkomen in S.F.

Veel plezier
Groetjes
Lei
http://lei-chipamerikasite.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lei schreef:De enigste opmerking die ik heb, dat jullie erg snel naar je aankomst in San Francisco beginnen aan je trip. Onderschat niet de jet lag. Uit ervaring weet ik dat je daar last van kunt hebben. Misschien kun je nog een dag schuiven en eerst even bijkomen in S.F.

Veel plezier
Groetjes
Lei
http://lei-chipamerikasite.nl
Hoi Lei,

Ik denk dat iedereen dat anders zal ervaren, wij starten ook gelijk de volgende dag al met een flink aantal mile te rijden (met een camper) en daar heb ik geen problemen mee, terug in nederland is de jetlag altijd groter.
Gr.
Rob
ralph
Amerika-newbie

Bericht door ralph »

Leuke reis. :D We hebben jaren geleden een soortgelijke reis gemaakt en alleen problemen ondervonden met het zoeken van een hotel in het weekend aan de kust (Monterey). Na 5 uur :cry: rijden eindelijk iets gevonden.

:idea: Als je in een motel verblijft van een keten kun je eenvoudig een kamer reserveren in de plaats waar je naar toe gaat. Bij de receptie even melden waar je een kamer wilt hebben en alles wordt geregeld tegen goede prijzen.

Veel plezier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer