Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

DV-2012: slow chat

Bericht door kastelke »

Kwebbel er hier maar rustig op los. ;-)

Als je echt inhoudelijke vragen hebt over de loterij, dan stel je je vraag beter in een apart topic!
Dit draadje dient gewoon om even van gedachten te wisselen, en later vooral om even te komen ventileren als de notification letters uitgestuurd worden en jij nog niets ontvangen hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door SemJes »

Grappig om te zien dat de inschrijving zoveel korter openblijft dan voorgaande jaren. Hopelijk doen er dan wat minder mensen mee ;) Wij gaan er dit jaar ook weer voor!! Ik hoop op veel AllesAmerika winnaars deze keer!! Verdienen we wel, vind ik zo :thumbup:

Kastelke, doen jullie dit jaar mee? Ik kan me voorstellen dat één emigratie binnen een paar jaar genoeg werk is, en zo te zien hebben jullie het behoorlijk naar jullie zin in Canada.
askim
Amerika-ontdekker

Bericht door askim »

Ik doe dit jaar voor het eerst mee en ben nu al zenuwachtig voor de inschrijving 8)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

SemJes schreef:Kastelke, doen jullie dit jaar mee? Ik kan me voorstellen dat één emigratie binnen een paar jaar genoeg werk is, en zo te zien hebben jullie het behoorlijk naar jullie zin in Canada.
Zelf heb ik iets van 'meedoen is gratis, en dan kan ik altijd nog zien als we een notification letter krijgen of ik door wil gaan of niet'. Maar anderzijds kan ik me niet inbeelden wat ik op dit moment in Amerika zou moeten gaan doen. We zochten een Engelstalig land met cultuur en een goed opleidingsniveau aan de universiteiten. En ik denk dat we daar wel beland zijn :lol: We zitten zelfs in dat deel van Canada waar je de hoogste concentratie aan zeer goede universiteiten hebt.
En ja, we hebben het hier erg naar onze zin. Na 5 jaar 'on hold' te hebben geleefd heeft een mens ook wel eens behoefte aan wat meer stabiliteit, dus weer een landsverhuizing is dan niet echt waar je mee bezig bent, ik me me hier gaan vestigen en wil investeren in het uitbouwen van een sociaal netwerk in deze omgeving. Dus ik denk niet dat we mee gaan doen dit jaar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik denk dat je voorlopig ook wel even goed zit daar, Elke, naar wat ik te horen krijg van je.

Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen en heb toch een soort zenuwachtig gevoel steeds. Ook al is de kans klein, de kans bestaat. Ik ga me binnenkort maar even orienteren op het maken van de pasfoto's, zodat ik die alvast in huis heb voor m'n aanmelding.

Ze op cd laten zetten door de fotowinkel is het meest praktische lijkt me, toch?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

De zaak waar ik naartoe ga, zend de foto's via email en ik hoef ze alleen te downloaden en uploaden als het zover is .Misschien biedt jou fotograaf deze optie ook wel aan .
robertm
Amerika-ontdekker

Bericht door robertm »

Mijn vrouw en ik hebben het afgelopen jaar voor het eerst meegedaan (eigenlijk 2 pogingen) en het was meteen raak. Helaas hebben we wel een erg hoog nummer maar ik denk/hoop dat het wel gaat lukken.
Dus succes voor iedereen met inschrijven
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Schrijf voor de zekerheid toch nog maar in dit jaar! Stel je voor dat men niet aan jullie nummer geraakt, en je wint nog een 2de keer!
Elke
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

robertm schreef:Mijn vrouw en ik hebben het afgelopen jaar voor het eerst meegedaan (eigenlijk 2 pogingen) en het was meteen raak. Helaas hebben we wel een erg hoog nummer maar ik denk/hoop dat het wel gaat lukken.
hoe hoog is dat nummer dan (volgens mij al eens gezegd maar dat heb ik niet onthouden)
je weet toch wel dat in vorige jaren alle nummers in EU current geraakt zijn?

maar dan nog, zou ik inderdaad wel nog een keer meedoen!!
robertm
Amerika-ontdekker

Bericht door robertm »

jaja5 schreef:
robertm schreef:Mijn vrouw en ik hebben het afgelopen jaar voor het eerst meegedaan (eigenlijk 2 pogingen) en het was meteen raak. Helaas hebben we wel een erg hoog nummer maar ik denk/hoop dat het wel gaat lukken.
hoe hoog is dat nummer dan (volgens mij al eens gezegd maar dat heb ik niet onthouden)
je weet toch wel dat in vorige jaren alle nummers in EU current geraakt zijn?

maar dan nog, zou ik inderdaad wel nog een keer meedoen!!
Ons nummer is EU28XXX.
Ja, de afgelopen jaren zijn ze vaker current geraakt. Maar ik blijf voorzichtig.
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
askim
Amerika-ontdekker

Bericht door askim »

weet iemand een fotograaf in de omgeving van Oost Vlaanderen?

Voor de pasfoto te nemen voor de aanvraag.

Of doen alle fotografen dat formaat?
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Additionally, the Entry Status Check available on the E-DV website www.dvlottery.state.gov will be the sole means by which DV-2012 entrants are notified of their selection, or that the entrant was not selected. The KCC will not mail selectees official notification letters, but will instead include on the selectee confirmation
7
page, notification instructions on how to follow up on their selection and pursue a DV visa application. Entry Status Check will also be the means by which selectees are informed of their DV visa interview appointment date. The KCC will not sending selectees mailed letters informing them of their interview appointment.
Entry Status Check will be available for DV-2012 beginning May 1, 2011.
Het lijkt erop dat er voor de DV 2012 ook geen enveloppen meer verstuurd worden. Dus alles via de website in de gaten houden. :shock:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bel gewoon eens even wat fotografen op, en zeg dat je Amerikaanse pasfoto's nodig hebt (en geeft dan de specificaties even telefonisch door). Wordt het aan de andere kant van de lijn stil, bel dan iemand anders. ;-)
Als je ergens al ziet dat ze aan digitale fotografie doen, dan weten ze wel waar het over gaat. Maar misschien beter wegblijven van die pensioengerechtigde fotograaf in je dorp, want die begint te duizelen bij iets wat afwijkt van zijn gewone pasfoto's. (uitzonderingen niet te na gelaten!)
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

klouwer schreef:Het lijkt erop dat er voor de DV 2012 ook geen enveloppen meer verstuurd worden. Dus alles via de website in de gaten houden. :shock:
Goed gezien! Ik vul dat even aan bij het topic over de deelnemers van de DV-2012.
Elke
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

klouwer schreef:
Additionally, the Entry Status Check available on the E-DV website http://www.dvlottery.state.gov will be the sole means by which DV-2012 entrants are notified of their selection, or that the entrant was not selected. The KCC will not mail selectees official notification letters, but will instead include on the selectee confirmation
7
page, notification instructions on how to follow up on their selection and pursue a DV visa application. Entry Status Check will also be the means by which selectees are informed of their DV visa interview appointment date. The KCC will not sending selectees mailed letters informing them of their interview appointment.
Entry Status Check will be available for DV-2012 beginning May 1, 2011.
Het lijkt erop dat er voor de DV 2012 ook geen enveloppen meer verstuurd worden. Dus alles via de website in de gaten houden. :shock:
Ik vind dat eigenlijk veel beter. Zo weet iedereen op 1 mei gelijk waar hij/zij aan toe is :mrgreen: en zitten we niet weken lang bij de brievenbus te wachten totdat er een grote envelop binnenkomt!

Ik weet overigens niet of ik meedoe dit jaar. Ook ik ben pas geëmigreerd en heb absoluut niet de behoefte om hier weg te gaan..
askim
Amerika-ontdekker

Bericht door askim »

Hallo,

is het zeker dat we dan de eerste mei weten of we wel of niet geselecteerd zijn?

Misschien worden die ook week per week ofzo ingegeven... ik denk als ik iedere dag naar die status check moet kijken dat ik mijzelf gek zal maken :shock:

Edit: aangezien er staat 'beginning from May 1' vermoed ik dat we het niet allemaal gaan weten de eerste mei :|
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Nu er niets meer verstuurd gaat worden vraag ik me af waarom het tot mei moet duren voor de computer "random" deelnemers uitloot.
Dat kan in drie seconden na sluiting van de aanmeldingstermijn.
Mischien is het dus toch niet zo random.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Ik heb altijd al het gevoel gehad dat het niet zo "random" is als ze beweren. Echter is dat natuurlijk nooit te bewijzen en zou het ook nooit geaccepteerd worden als dat uit zou komen.

We zouden, als daar mensen open voor staan. Eens kunnen kijken naar wat situaties van mensen op het forum die gewonnen hebben binnen een aantal keer meedoen en mensen die na heel veel keer nog niet gewonnen hebben.

Op deze manier kunnen we kijken of er een patroon te vinden is :geek: Al kan het altijd toeval blijven :?
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Dit wordt mijn 15e keer
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

klouwer schreef: We zouden, als daar mensen open voor staan. Eens kunnen kijken naar wat situaties van mensen op het forum die gewonnen hebben binnen een aantal keer meedoen en mensen die na heel veel keer nog niet gewonnen hebben.
Hoe vaak de forumleden die vorig jaaringeschreven hebben mee hebben gedaan kan je vinden in het onderstaande overzicht.
viewtopic.php?f=12&t=24587
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer