Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse Tv-series

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Amerikaanse Tv-series

Bericht door Bralo20 »

Btw:

Wat is dat met Amerikaanse / Canadese tv reeksen die systematisch bepaalde (zoniet alle) merken verwijderen / overplakken / blurren / vervangen... In het verleden gebeurde het wel eens regelmatig dat je bvb een toestel zag overvliegen (bvb van United) in een tv serie waarbij de naam van de maatschappij vakkundig (of minder vakkundig) verwijderd werd... Ook merken van dranken, voertuigen, electronica moeten hieraan geloven... Zelfs bij "reality" reeksen (Kitchen Nightmares schiet me zo te binnen waar soms de helft van het scherm geblurt is) is dit het geval...

Ik had de indruk dat dit tov enkele jaren geleden sterk geminderd was en dat men minder problemen maakte dat er merken te zien waren, maar toen ik dit weekend de serie "Rookie Blue" gedownload had bleek dat men in die reeks alle automerken, etc "professioneel" verwijderd had... De serie gaat over de politie en er zijn dus ook veel voertuigen in te zien, reeds bij het eerste moment viel me op dat de Ford logo's van de "patrol cars" overplakt waren met zwarte ducktape... Later verschenen nog andere merken, oa Toyota waarbij de logo's eveneens overplakt waren met ducktape... De logica ontgaat me eigenlijk volledig, zeker in het geval van de patrol cars, de Ford Crown Vic is een van de meest herkenbare voertuigen uit de USA, vele politiediensten hebben (of hadden) dit voertuig in dienst, zelfs een kind van 5 jaar weet dat het een Ford is...

Nu zou je kunnen zeggen: waar maak je je druk om? Maar eens je zoiets opvalt begin je er imho systematisch achter te zoeken en begint het te irriteren...

Het rare is dat dit bijna een exclusief Amerikaans/Canadees iets is, ik nog nooit in een Belgische, Nederlandse, Australische, Britse of Duitse tvreeks of tvprogramma merken overplakt of verwijderd gezien...

Iemand dat het verhaal kent achter dit "idioot" gedoe? :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het heeft met te maken met mogelijke "copyright infringement", en het feit dat betalende sponsors van een show wellicht niet blij zullen zijn als andere merken gratis reclame krijgen.

Met een beetje googelen vond ik dit, een stukje advies van een productiemaatschappij:
Products, Logos & Brand Names
All products, logos, brand names and trademarks that are featured prominently in your film need to be cleared for use by the manufacturers or businesses concerned. It’s often worth getting someone you know/your art department to create fictional brands instead to avoid the hassle. If you do use real products find out who to talk to at the manufacturers via the press office. Some of the clearances can be done in pre-production, (if you have an art department they should have an idea of which products they want to use), but there will always be new products that come up on a daily basis. If the product, logo, brand name or trademark is non-distinctive in the background, you most likely (but not definitely) do not need permission to film it. For instance, if you are filming an exterior street scene and the BMW car logo happens to be in a showroom behind the action and no reference is made to BMW as a company, then you are likely not to need their permission. As a general rule though, you should avoid filming or referring to any product, logo, brand name and trademark that shows a company or its product in a detrimental way. This is essential as many companies that own the rights or trademark in brands, logos and names will have the money to pursue infringement actions against you, and may follow a strict policy of taking action against infringers to protect their brand.
Zullen bedrijven altijd een proces aanspannen als een van hun merken zonder toestemming wordt gebruikt? Nee, niet altijd, want soms is het inderdaad gratis reclame, maar je wilt ook niet risico lopen om voor een enorm bedrag aangeklaagd te worden en dus vermijden ze het maar. Zijn merken wel heel duidelijk zichtbaar in een show of film dan is er waarschijnlijk sprake van "product placement".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

lelie schreef:Wie volgt de serie Glee?

Het komt hier morgen voor het eerst op tv. Ik heb al gelezen dat het heel goed moet zijn en dat ze veel prijzen hebben gewonnen (of veel nominaties hebben gekregen) maar als ik voorstukjes zie, komt het allemaal nogal kinderachtig over.

Is het iets of niet?
Joyce heeft twee afleveringen gezien en vond het helemaal niets, zo slecht en kinderachtig.
Maar ik ga het een kans geven morgen, wie weet vind ik het wel leuk.

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

lelie schreef:Wie volgt de serie Glee?

Het komt hier morgen voor het eerst op tv. Ik heb al gelezen dat het heel goed moet zijn en dat ze veel prijzen hebben gewonnen (of veel nominaties hebben gekregen) maar als ik voorstukjes zie, komt het allemaal nogal kinderachtig over.

Is het iets of niet?
Wat vind jij "kinderachtig"? Ik vind Glee erg goed en de rest van het gezin, inclusief Rick en Kai, ook. Dat Bralo "uiteraard" op niets vindt trekken, snap ik niet. Ze belichten allerlei moeilijkheden, waar Amerikaanse high school leerlingen mee te maken kunnen krijgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Wat vind jij "kinderachtig"? Ik vind Glee erg goed en de rest van het gezin, inclusief Rick en Kai, ook. Dat Bralo "uiteraard" op niets vindt trekken, snap ik niet. Ze belichten allerlei moeilijkheden, waar Amerikaanse high school leerlingen mee te maken kunnen krijgen.
Inderdaad! Maar misschien is Glee wel te "Amerikaans" voor Europese begrippen. Het is hier ook waanzinnig populair, juist omdat er zo goed in geacteerd wordt en de verhaallijnen creatief en herkenbaar zijn. En wat jij zegt: elke leeftijdsgroep vindt het leuk, van mijn 60-jaar oude manager tot mijn nichtje van 11.
"Keep Georgia On Your Mind"
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Als ik deze trailer zie ( komt het niet al te serieus en nogal kinderachtig over, net als de voorstukjes die ze in Nederland laten zien.
Maar ik zal morgen zelf wel kijken, dan kom ik er vanzelf wel achter.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net de trailer gekeken, maar het kinderachtige ontgaat me :dontknow: , misschien omdat ik de hele afleveringen heb gezien? Of misschien is het wel zoals Nico zegt te Amerikaans? Ik vind het idee, dat een aantal tieners, die om verschillende redenen buitenbeentjes zijn, in zo'n club hun talenten tot uiting kunnen laten komen juist erg mooi.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb de afgelopen week het eerste seizoen van Glee gekeken. Niks kinderachtigs aan in mijn optiek
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nee, ik vind zelf Glee ook helemaal geweldig. En zelfs manlief, die totaal -niet- van musicals of zingen houdt, vindt het een enorm leuke serie (voornamelijk door personages zoals Sue Sylvester). Ik kan me voorstellen dat als je alleen maar de zangstukjes ziet, het misschien wat kinderlijk overkomt, maar de verhaallijnen zijn dat absoluut niet. Denk bijvoorbeeld aan de verhaallijn tussen Kurt en zijn vader...ik vind dat dus echt heel erg knap gedaan..

Nee, ik kan de serie iedereen aanraden!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Nooit gedacht dat ik iets met Charly Sheen leuk zou vinden, maar 'Two and a half men' vind ik een erg leuke serie. Met name dat jochie Jake Harper, hoewel hij nu wel groot wordt!
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik ben afgehaakt met Glee. Als ze zingen is het leuk, maar het verhaal eromheen is niks voor mij. Ik vind het zelf meer iets voor 13/14-jarigen, maar ik heb ook wel begrepen dat de meeste mensen die ik erover hoor het een leuke serie vinden.
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Hier een enorme fan Entourage, Criminal Minds, Dexter en Six Feet Under
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

lelie schreef:Ik ben afgehaakt met Glee. Als ze zingen is het leuk, maar het verhaal eromheen is niks voor mij. Ik vind het zelf meer iets voor 13/14-jarigen, maar ik heb ook wel begrepen dat de meeste mensen die ik erover hoor het een leuke serie vinden.
Ik weet ook nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.
De zang is goed maar verder vind ik het een beetje overdreven geacteerd en niet zo geloofwaardig.
Ik vind het meer een beetje een parodie op een highschool, maar misschien is het wel zo bedoeld.

Marjon
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Survivor is weer begonnen! Zometeen na het eten meteen lekker kijken :D Volgende week beginnen langzaamaan alle series weer, eindelijk!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jaaaa, inderdaad!

Alleen had onze DVR het nog niet door helaas, dus ik had hem gemist.
Hopen dat het nog op internet ergens te zien is.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hij staat al op CBS.com en mocht dat niet werken, kan ik je ook nog wel aan een torrent helpen ;)
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:
lelie schreef:Ik ben afgehaakt met Glee. Als ze zingen is het leuk, maar het verhaal eromheen is niks voor mij. Ik vind het zelf meer iets voor 13/14-jarigen, maar ik heb ook wel begrepen dat de meeste mensen die ik erover hoor het een leuke serie vinden.
Ik weet ook nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.
De zang is goed maar verder vind ik het een beetje overdreven geacteerd en niet zo geloofwaardig.
Ik vind het meer een beetje een parodie op een highschool, maar misschien is het wel zo bedoeld.

Marjon
Geef het misschien even tijd? Een parodie is het zeker niet. Glee clubs komen nog steeds voor in high school en veel van de sociale problemen, waar de tieners mee te maken krijgen in de serie ook (football jocks, die bully zijn, meisjes, die zwanger worden en mensen met beperkingen zitten ook meestal gewoon op high school). Ik heb op Facebook al van meer Nederlanders gelezen, dat ze het "kinderachtig" zouden vinden. Ik kan me daar niets bij voorstellen, maar misschien is het herkenbaarder voor ons? Al ben ik blij, dat onze kinderen tot nu toe heel "gewoon" de high school doorlopen hebben.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Moet eerlijk bekennen, Glee is ook niet mijn ding.... :roll:

Heb op CBS Survivor gevonden en ga morgen even kijken ;-)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Toevallig hadden we vandaag een gemengde bridal shower op mijn werk. En ja hoor, het "thema" was Glee. En werkelijk iedereen volgt het en vind de muziek leuk. Ik denk nog steeds dat het misschien gewoon echt te Amerikaans is. Ik ben benieuwd hoe de serie in NL ontvangen wordt.
"Keep Georgia On Your Mind"
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra/VS schreef: Geef het misschien even tijd? Een parodie is het zeker niet. Glee clubs komen nog steeds voor in high school en veel van de sociale problemen, waar de tieners mee te maken krijgen in de serie ook (football jocks, die bully zijn, meisjes, die zwanger worden en mensen met beperkingen zitten ook meestal gewoon op high school). Ik heb op Facebook al van meer Nederlanders gelezen, dat ze het "kinderachtig" zouden vinden. Ik kan me daar niets bij voorstellen, maar misschien is het herkenbaarder voor ons? Al ben ik blij, dat onze kinderen tot nu toe heel "gewoon" de high school doorlopen hebben.
Tja misschien is dat wel zo, dat veel van die sociale problemen voorkomen op highschools en het is goed dat dit besproken wordt.
Maar de vorm waarin het gegoten wordt vind ik persoonlijk wat overdreven.
Een meisje dat elke keer een volle beker drank in haar gezicht gegooid krijgt, een jongen die in een container gegooid wordt, een leraar die om een jongen in het team te krijgen hem chanteert met drugs. Het is allemaal iets te cliché en voorspelbaar voor mij. Ik zie het tot nu toe meer als amusement dan als een diepgravende serie, juist ook door het overdreven (en af en toe niet zo goed) acteren. Misschien is het inderdaad wat te Amerikaans voor mij.
Neemt niet weg dat ik het wel ontspannend vond om naar te kijken, dus ik ga het zeker nog een kans geven. Wie weet ga ik het dan wel boeiend vinden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer